Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1582
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Halla Freakers!

Har følt meg utrolig rar i det siste jeg har ligget i sengen min på institusjonen min og av og til så sitter jeg og trykker på telefonen min så føler jeg at jeg er hjemme i mitt eget hus jeg kan slå på lyset gå rundt litt også går jeg ute på stua for og snakke med moren min også med engang jeg går ut døra så legger jeg merke til at jeg er på institusjonen og at jeg er langt unna hjemmet mitt jeg får en veldig ekkel følelse i kroppen vanskelig og forklare men nesten som en psykose der jeg ikke forstår noe. Vet noen hva dette kan være det har sjedd flere ganger i de siste dagene. Jeg føler at jeg bare ser i kroppen min også er det noen andre som styrer den og tankene mine
Sist endret av Drsskkr; 30. april 2021 kl. 02:56.
Hei. Sånn du forklarer det kan det nesten virke som en slags begynnende psykose, men jeg er ingen helsearbeider. Kan jeg spørre om du har tatt noe særlig rusmidler de siste dagene? Jeg har selv vært borti det meste, og har litt personlig erfaring med slike tilstander. Når jeg tok amfetamin fikk jeg veldig rare tanker etter noen dager. Begynte å se folk overalt, og det meste fikk et lag med "frost".

Egentlig burde dette være noe du kan snakke om med de som driver institusjonen, uten at de skal lage et helvete for deg.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bjarnebekjent Vis innlegg
Hei. Sånn du forklarer det kan det nesten virke som en slags begynnende psykose, men jeg er ingen helsearbeider. Kan jeg spørre om du har tatt noe særlig rusmidler de siste dagene? Jeg har selv vært borti det meste, og har litt personlig erfaring med slike tilstander. Når jeg tok amfetamin fikk jeg veldig rare tanker etter noen dager. Begynte å se folk overalt, og det meste fikk et lag med "frost".

Egentlig burde dette være noe du kan snakke om med de som driver institusjonen, uten at de skal lage et helvete for deg.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke inntatt noe rusmidler siste 7 dagene men jeg går på Elvanse Lisdeksamfetamin det kan kansje være en trigger
Sitat av Makkoman Vis innlegg
Jeg har ikke inntatt noe rusmidler siste 7 dagene men jeg går på Elvanse Lisdeksamfetamin det kan kansje være en trigger
Vis hele sitatet...
Jo, Elvanse er jo amfetamin i ordnede former. Men hvis du har ADHD og har bruk for Elvanse, vil jeg ikke at du skal slutte på det før du har snakket med legen i det minste.

Det eneste jeg kan bidra med er rett og slett å prøve å finne ut hvem det er best for deg å prate med om dette, uten at det blir for mye baluba. Finnes det en avslappet mann eller dame du føler at du kan stole på?

Det høres ut som du burde snakke med noen, og få en forandring på ting.
Sist endret av Bjarnebekjent; 30. april 2021 kl. 03:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Ja jeg har noen jeg kan prate med som jeg stoler på. PS; begynte med elvanse for noen dager siden byttet fra ritalin&concerta på grunn av bivirkninger
Jeg tror også det lureste du kan gjøre nå er å prøve å få litt søvn. Da vil du sannsynligvis føle deg bedre i morgen.

Sitat av Makkoman Vis innlegg
Ja jeg har noen jeg kan prate med som jeg stoler på. PS; begynte med elvanse for noen dager siden byttet fra ritalin&concerta på grunn av bivirkninger
Vis hele sitatet...
Bra! Da er mitt forslag at du prøver å få litt søvn. Så kan du ta en prat med personen du stoler på når du føler deg klar for det. Bare et forslag
Sist endret av Bjarnebekjent; 30. april 2021 kl. 03:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Takk for raskt svar og takk for forslaget da legger meg i sengs så gir jeg deg/dere en oppdatering imorgen hvordan jeg opplever det
Høres bra ut! Og husk at de ansatte på institusjonen egentlig er der for din skyld, selv om det ikke alltid føles sånn. Du skal egentlig kunne bruke dem til din fordel. Så om du forteller dem om rusbruk skal det ikke ha noe å si. Det er deres jobb å hjelpe deg ut av det hvis du trenger det. Det er først når man har fast jobb, familie og barn at det er ordentlig fælt å bli tatt for narkotika.
Sist endret av Bjarnebekjent; 30. april 2021 kl. 03:35.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bjarnebekjent Vis innlegg
Høres bra ut! Og husk at de ansatte på institusjonen egentlig er der for din skyld, selv om det ikke alltid føles sånn. Du skal egentlig kunne bruke dem til din fordel. Så om du forteller dem om rusbruk skal det ikke ha noe å si. Det er deres jobb å hjelpe deg ut av det hvis du trenger det. Det er først når man har fast jobb, familie og barn at det er ordentlig fælt å bli tatt for narkotika.
Vis hele sitatet...
Det har du helt rett i
Det skal nok ordne seg på et vis, skal du se. Jeg måtte forresten le av signaturen din.

Det var hyggelig å snakke med deg, forresten. Håper du føler deg bedre i morgen. Og husk at du har et apparat rundt deg som er der for deg.
Sist endret av Bjarnebekjent; 30. april 2021 kl. 05:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg får det samme i perioder med stress. Kan f. eks stå å snakke med en person og plutselig føler jeg vedkommende er helt fremmed for meg eller som du sa nesten glemme hvor du er.
Det du sier om at det føles ut som ikke du styrer kroppen eller tankene dine høres veldig ut som depersonalisering/derealisering. Sleit selv med dette i 2-3 år. Var bevisst på å ikke begynne på piller eller andre rusmidler da rusmidler var grunnen til at jeg fikk det in the first place. Tror jeg ville droppa den elvansen hvis du kjenner på dette!