Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 6861
Hei!

I går ble det sluppet en ny iMac fra Apple. Sikkert like overpriset som alt annet og det er mange argumenter for å kjøpe noe annet. Likte ikke de nye fargene heller. Men jeg har hvertfall tenkt å kjøpe iMac til hjemmestudioet mitt.

Problemet er at de i går kun lanserte 24". Jeg har sett meg ut 27", men vil ikke kjøpe forrige modell hvis det er en ny like rundt hjørnet. Noen som har bedre innsikt i når en kan forvente at dette skjer?

Kan godt vente til høsten, men om det er snakk om et par år må jeg revurdere.
Jeg tipper nye 27" iMac kanskje kommer samtidig med 16" MBP og space gray Mac Mini den dagen M1X/M2-chippen lanseresx– det vil også fjerne irritasjonsmomentene knyttet til at dagens modeller kun har to Thunderbolt-porter, for eksempel. Mulig det kommer til høsten, men senest neste år, vil jeg tro.

Du kan eventuelt gå for samme overgangsmodell som meg og kjøpe en Mac Mini med M1 i mellomtiden, de er ekstremt billige i forhold til hvor kraftige de er, og vil være fint mulig å få solgt når kraftigere chipper kommer i fremtiden.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Takk for tips. Ikke umulig at det blir noe sånt i overgangen!

Også håper jeg at den store iMacen kommer i space grey, så jeg slipper grønn Mac
Jeg digger egentlig at de kom i så freshe farger, samt at de IKKE kom med noen kjedelige farger (utenom sølvfargen). Men jeg er jo selvsagt svak for Space Grey.