Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3119
Hvilke loop pedal til gitar anbefaler dere?
Slenger meg på for interessen. Min tidligere POD XT Live tok kvelden tidligere i vinter.
Hvor mye funksjon vil du ha i den? Holder det med en Boss RC-1 eller må du opp i Boss RC-300 eller Electro Harmonix 95000?
Er på nybegynnernivå, ønsker noe hvor jeg kan improvisere. Har hørt det finnes loop-pedaler med trommer i bakgrunnen, så det høres jo interessant ut
Jeg har en Mooer Microlooper og er veldig fornøyd. Den er shitbillig og kan det den lover, å loope. Hvis du ikke skal ha noe fancy, reverse, half-speed greier duger den ypperlig!
Jeg gikk for en Boss rc-30. Den har innebygget metronom med trommelyder. Veldig fornøyd med den.
Tc Ditto. Er en mini pedal. Grei pris og ikke noe snikksnakk. Om du ønsker mer funksjon finnes den også i en Ditto + versjon der du kan lagre opp til 100 tracks, eller legge inn jam tracks slik at du kan sette opp en setlist med låter du skal øve på, hjelper fint på å få struktur på øvingen.

Det er nesten vanskelig å trå feil her, de fleste looper pedaler vil gjøre det du ønsker.
Sist endret av _abc_; 9. april 2021 kl. 01:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har god erfaring med Boss-pedalene. Vil isåfall anbefale en med minst to pedaler, siden man får litt flere muligheter og det er lettere å navigere. Jeg syntes i hvertfall det ble litt knotete med bare en, men det fungerer.

Edit: Boss-pedalene har vel stort sett innebygde trommer.
Sist endret av Bjarnebekjent; 9. april 2021 kl. 02:07. Grunn: La til informasjon.