Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2481
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,
Har fått tak i en subutex 8mg, hvor mye av denne bør jeg ta for fin rus og hvilken inntaksmetode anbefaler dere? Svelge, under tunga eller knuse og snorte?

Har tatt en del benzo + paralgin forte og tramadol et par ganger, men ingen erfaring med sub/sterkere opiater.
Du bør starte med max et fyrstikkhode. Sniffing gir best opptak. Effekten kommer først etter 1 time, så vent minst 1 time før redosering. Forvent å spy første gang uansett. Er en rus man må venne seg til, kan bli ekstremt svimmel. Forvent å holde hodet helt i ro og glo i tv’n et par timer.
For en opiatnaiv person er 8 mg veldig mye. Du kommer ikke til å dø (hvis du ikke blander med benzodiazepiner/gabapentinoider/alkohol o.l.) fordi det er en partiell agonist av opioidreseptorer, men dæven du kan bli dårlig.

Anbefaler å dele pillen i 8 like deler, knuse den ene delen og snorte litt, for så å vente. Subutex har en langsom "opptur" (4-8 timer) og lang varighet (14-24 timer), så det er fort gjort å innta for mye, innse det etter 3-4 timer, men da er det for sent - du er så kvalm at du ikke kan røre deg uten å få lyst til å spy. Subutex er notorisk for å forårsake kvalme. Skulle du bli veldig dårlig, så kan kvalmen dempes vha. antihistaminer (f.eks. reisesyketabletter), men hold deg til 1 pille, ikke hiv på med en neve pga. desperasjon - det kan i verste fall føre til delirium.
Sist endret av Stray Wanderer; 8. februar 2021 kl. 19:58.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Såpass. Hvordan deler jeg den opp i så små deler på best mulig måte?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Såpass. Hvordan deler jeg den opp i så små deler på best mulig måte?
Vis hele sitatet...
Knus driten og mal den godt opp. Del opp med et bankkort.

Effekten kommer mye kjappere en etter en time. Det virker på 10 minutter hos meg ihvertfall og har alltid gjort det. Men ja det varer lenge.
Du kan f.eks finknuse tabletten og dele i 8 like linjer med pulver, ikke sniff mere enn en 1/2 linje (ca 0.5mg)

Selv synes jeg buprenorfin virker aaaltfor lenge, ungår det. Holder med en kveld/utover natten på opiater med kortere virketid.
En gang back in the day spydde jeg i nesten 3 dager på 1mg subutex, ha ha!
Sist endret av Bobben79; 8. februar 2021 kl. 20:26.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Knus driten og mal den godt opp. Del opp med et bankkort.

Effekten kommer mye kjappere en etter en time. Det virker på 10 minutter hos meg ihvertfall og har alltid gjort det. Men ja det varer lenge.
Vis hele sitatet...
Ja, det begynner å virke raskt, men du når ikke peaken av effekt før om ca. 4+ timer, derfor kan det føles greit og chill først, men så innser man at det var for mye etter ei stund (uten å redosere).

0,5 mg er litt mye for en nybegynner med normal kroppsvekt. Jeg vil påstå at det er best å prøve seg frem med 0,1-0,2 mg (du deler tabletten i 8 like store lisser og snorter 1/5-1/6 del av den ene lissen). Prøv deg frem - bedre å ta litt for lite enn litt for mye.
Dette var jo ganske intrisangt.

Vist du bare trenger 0,2 til 0,3 hver gang er jo dette en kjempebillig rus. Hvor fort toleransen øker på dette ?

Er rusen god eller bare kvalme i dagevis?
Hvor fort oppstår abstinenser?
Kjøpte en 8mg for to måneder siden og har enda 3/4 av den igjen. Skraper bare en liten liner av med et barberblad hver gang. Tar en eller to små striper et par dager i uka. Men vær obs på at du ikke peaker før etter 4-5 timer, og kvalmefaktoren er høy, særlig hvis du ikke har noe toleranse.
Sitat av Nordlandskuken Vis innlegg
Kjøpte en 8mg for to måneder siden og har enda 3/4 av den igjen. Skraper bare en liten liner av med et barberblad hver gang. Tar en eller to små striper et par dager i uka. Men vær obs på at du ikke peaker før etter 4-5 timer, og kvalmefaktoren er høy, særlig hvis du ikke har noe toleranse.
Vis hele sitatet...
Hvordan opplever du rusen ?
Euforisk eller ikke ?

Merker du noen abstinenser når du tar det flere dager i uken ?

Ved høy kvalmefaktor, spyr du? Eller bare generelt kvalm?
Sitat av Kuami Vis innlegg
Dette var jo ganske intrisangt.

Vist du bare trenger 0,2 til 0,3 hver gang er jo dette en kjempebillig rus. Hvor fort toleransen øker på dette ?

Er rusen god eller bare kvalme i dagevis?
Hvor fort oppstår abstinenser?
Vis hele sitatet...
Hvor fort toleranse og abstinenser oppstår kan ikke jeg svare på. Tipper 3-4 uker med daglig bruk? Har lest at Subutex-abstinenser er noe mildere enn fra "skikkelige" opioider, men fortsatt ingenting å fnyse av.

Rusen vil jeg beskrive som grei nok - avslappet, mindre engstelig, passe tilfreds, varm kroppslig behag. Ikke kjempeeuforisk, men det skal sies at jeg personlig har aldri skjønt greia med opioider - de gjør meg for det meste kvalm og tung i kroppen til en slik grad at det ikke er verdt det.

Skal ikke klage på akkurat det - har sannsynligvis sluppet unna mye smerte og nederlag takket være fordøyelsen min som begynner å streike av 5 usle mg Oxycontin
Sitat av Kuami Vis innlegg
Hvordan opplever du rusen ?
Euforisk eller ikke ?

Merker du noen abstinenser når du tar det flere dager i uken ?

Ved høy kvalmefaktor, spyr du? Eller bare generelt kvalm?
Vis hele sitatet...
Enda ikke smakt på noen abstinenser nei, men jeg aner ikke hvor fort de kan komme da jeg ikke har hatt dette lenge og tar alltid tredagerspause av. Noen ganger kan jeg ta to dager på, men det er sjeldent. Sub sitter vel ganske lenge i i tillegg, så jeg kjører sjeldent på med så mye.

Ikke mer enn å få en chill buzz. Er euforisk og soft etterhvert, men med en liten kvalmefølelse som lurer. Men ikke nok til at det egentlig er ubehagelig. Har aldri spydd av opiater noen gang, men det varierer veldig fra person til person.

Funken kommer som sagt i sneglefart så jeg kan chille nesten en hel dag på en liiiten stripe. Men kunne jeg valgt hadde jeg nok kjøpt heroin eller oxy. Men det er jo jævla uøkonomisk kontra sub.

Alt av opiater burde man sette strenge regler for seg selv om. Til og med da er det ikke å spøke med, da hjernen din kan finne på å ønske seg det veldig om du skulle ha en vondt eller traumatiserende hendelse i livet.

Jeg er per nå og de siste 4 årene tilsynelatende av de få som kan bruke opiater rekreasjonelt uten å bli hekta (enn så lenge AMMIRITE?), men tror fort det kunne ballet på seg katastrofalt om f.eks kona mi plutselig døde eller lignende.