Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1819
noen som har tips mot ond å stiv nakke? Kan kiropraktor hjelpe?
Jeg har god erfaring med Yoga hoderulling, om du søker på yoga skulder og nakke f.eks på yuotube. Enkelt og greit å gjøre selv på fem minutter.

Massasje på deg selv, gjerne med en "roller". Jeg har sånn fin liten dings med kule jeg bruker på meg selv.

Hvis ikke det er noe mer galt med deg er det heller ikke mer hokus pokus enn stive og ømme muskler.
Ha på seg en bøff eller et skjerf kan hjelpe. Hvis du enten får noen til å klemme deg, eller gjør det selv, oppå skuldrene. Det er lettere med hjelp da du helst bør slappe av samtidig som det klemmes. Man kjenner det pulserer i musklene, når dette gir seg så kan man slippe opp. Det har funket for meg, og kiropraktor/fysioterapeuter gjør også dette.

Ellers så må du prøve å finne ut hvorfor du har blitt slik. Ligger du f.eks i «trekken» fra et vindu så er du dødsdømt om du er av de eldre. Trekk er det værste som finnes sier dem.

Håper det løser seg!
Det er mulig at en kiropraktor kan hjelpe, men jeg ville nok tatt en tur til legen eller en fysioterapeut først. Det var i hvert fall fysioterapeut jeg ble anbefalt av legen min. Kiropraktorer er jo kjent for å drive med mye rart som ofte bare er placebo, og ikke fjerner problemet.

Ellers er det nok lurt å være i aktivitet, gå turer for eksempel. Ofte går det over av seg selv.
Hyperice Hypervolt. Beste kjøpet jeg har gjort i 2020. Selv hvis jeg måtte kjøpt en slik hver mnd så hadde det vært vel verdt pengene.

Når det er sagt, det finnes mye billigere varianter der ute som jeg må anta egentlig gjør samme jobben, men siden jeg ikke har testet noen utenom Hyperice Hypervolt så kan jeg ikke anbefale noen andre enn Hyperice Hypervolt.
Støtter anbefalingen med massasjepistol. Gjør underverker for stiv nakke, og muskler generelt. Når ned til dype muskler man ikke greier treffe med vanlig massasje. Virkelig verdt hver eneste krone!
Har bestilt sånn maskin tusen takk før tips
Anbefaler kiropraktor. Greit nok ikke helt gratis, men du kan få vite hvilke muskler som faktisk er stive (og så googlesøke for å få vite hvordan du best tøyer de eller varmer de) og hvordan du kan forhindre det (sitting, bevegelse ect). Noe er det jo som gjør at du får vondt, og smerte er egentlig kroppens måte å si "slutt med det der".
Først og fremst ha god sittestilling. Ikke bøy nakken når ser på mobil. Ikke sitt for lenge i ro om gangen, reis deg opp og rist løs. Kanskje gå til fysio eller slikt for å sjekke det
Ta masse glovarme dusjer hvor du varmer området som er stivt og vondt forsiktig mens du masserer, det skal ikke gjøre vondt. Øk trykket etterhvert. Gå tur eller ligg stille.
Sist endret av Vasken; 14. desember 2020 kl. 01:07.
Vet du hvorfor du har sår nakke? Har du hatt det lenge, eller er dette noe som kommer periodevis, ev. om du har blitt utsatt for noe nå nylig?