Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2149
Kunne tenkt meg å reise til Thailand, deretter til Vietnam før turen bærer videre til Europa igjen. Noen som har reist til Thailand med kun en enveisbillet? Er det fare for at man ikke slipper inn?
Jeg har ikke personlig erfaring men en jeg kjenner kom fra filipinene til thailand med engangs billet og han ble sendt tilbake til filipinene og måtte kjøpe ny billet med t/r.
Var i Bangkok i vinter, var ikke noe krav til tur/retur-billett. Jeg kom fra Indonesia og hadde ikke bestilt returbillett.
Du kan være i Thailand i 30 dager og Vietnam i 15 dager uten visum. Men litt usikker på om du må vise til returbillet fra Vietnam når du skal dit. Du kan høre med ambassaden til Vietnam, men av erfaring så er de håpløse til å gi tilbakemelding, spesielt per mail.
Du kan søke visum på ambasaden i Oslo. Har gjort dette flere ganger. Du må ha noen som kan garantere skriftelig for din utreise. Garantisten vil da stå økonomisk ansvarlig for din utreise. Husk reiseforsikring.
Du får et skjema du fyller inn mens du sitter i flyet.
Når du lander leveres dette inn og du betaler noen kroner til soldaten i pilotbriller som sitter i skranken. Og vips, du har visum.
Sist endret av barebare; 24. september 2014 kl. 14:37.
Skjema må du fylle ut på flyet, men det er ikke lenger betaling ved ankomst i Bangkok. Enten har de fjernet det eller så er det bakt inn i flybilletten.

Edit; Skriveleif
Sist endret av hestpåpinne; 24. september 2014 kl. 14:43.
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Skjema må du fylle ut på flyet, men det er ikke lenger betaling ved ankomst i Bangkok. Enten har de fjernet det eller så er det bakt inn i flybilletten.
Vis hele sitatet...
Da har de sikkert fjernet det ja. Mindre enn et år siden jeg betalte ved ankomst. Det er nok mye som har blitt forandret etter at militæret tok over makta der nede.
Har reist ut og inn av Thailand mye de siste ti årene og bod der de fleste av dem, har aldri opplevd å måtte betale til immigration ved ankomst reiste dog ikke ut eller inn perioden mars-juni.
Har reist flereganger på enveis billett både fra Norge og diverse andre land, har fått spørsmål engang fra flyselskapet i Norge om videre reise da de ikke ville sende meg av gårde uten at jeg selv tok kostnadene på retur fra bangkok.
Men har aldri fått problemer i bangkok selv om du egentlig skal ha billett ut av landet ved ankomst, men det har du jo om du skal til Vietnam om du da ikke skal ta buss selvsagt. Beklager mye rot men det er mitt første innlegg med telefon på noe forum