Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 36976
ArbeidsledigProletar
Hei.
Nudler er ikke fin mat, men det har en oppside, det er grisebillig. Problemet mitt dog med nudler (snakker om merker som yumyum, first prise osv.) er at det er så DØRGE kjedelig.

Så jeg tenkte, hvem er fattige/late i matveien`? Jo freaks. Så mitt store spørsmål er rett og slett, er det noen her som veit hvordan men LETTVINT gjør søppelnudler gode?

Mine tricks...

#1. Amerikansk blanding, putt oppi det kokende vannet.
#2. Baguettesalat, kylling og curry smak, passer til kyllingnudler.

I tillegg kan kylling stekes i små terninger og legges til etterpå, men dette er ikke så lettvint som jeg ønsker.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Dryl dem oppi wok, invester i sursøt saus som du har i noen måneder. Plant gulrøtter og kål uti hagen. Skaff deg en kylling og gris som du hakker oppi biter og blander med kål, nudler, gulrøtter og nudler. naamnamna
Kylling er en slager. Krydder, sopp, kjøttdeig.

Husker en gang jeg lagde meg nudler etter en kveld på byen, sovna mens de skulle bli myke. Var glad neste morgen. DET var gode nudler det
Min løsning: Gastromat Funker 100% hver gang, det hjelper som bare faen!
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Ost og bacon. Masse ost og bacon!
Folk glemmer fort at nudler er bare tilbehør, på samme måte som poteter.
Wok det sammen med scampi, chili, kokosmelk, rød curry paste, bambusskudd, sukkererter, limesaft, koriander, basilikum, paprika og eventuelle andre grønnsaker du måtte like.
Sist endret av mentalmelt; 25. august 2011 kl. 17:46.
Ha egg oppi, det er sykt digg!
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Wok det sammen med scampi, chili, kokosmelk, rød curry paste, bambusskudd, sukkererter, limesaft, koriander, basilikum, paprika og eventuelle andre grønnsaker du måtte like.
Vis hele sitatet...
Hørtes digg ut
Bruker å bytte ut krydderblandingene som følger med med grønnsaksbulljong. Veldig glad i brokkoli-blanding (koster vel 13 kr for en pakke 500gram) har i et par biter av gullerøtter, brokkoli og blomkål som jeg lar koke med. Bruker også å ha litt mindre vann enn hva som er vanlig, sånn at det ikke blir så mye "suppe" og kryderet trekker seg godt inn i nudlene. Da kan du også steke de. Syns det kan være bedre enn kokt.
Jeg pleier å ha noe krydder, bacon og tomatpuré
Er du lutfattig, så peis på med ei brødskive med smør.
Piffer det opp sånn delvis.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
du kan lage en carbonara-løsning av nudlene, og det smaker faktisk veldig godt.

- pakke nudler (tilberedes som vanlig, bare hell av vannet etterpå)
- 1stk. eggeplomme
- 1dl. fløte
- litt bacon
- litt revet ost

miks alt forutenom nudler i en bolle, hell så alt i en kaserolle (ink. nudler), og rør rundt i ETT TIL TO minutter, slik at blandingen får litt tekstur og osten smelter litt. det skal ikke koke, bare blir litt fastere.

veldig godt, selv om det koster LITT ekstra. fordelen er at du kan lage mange porsjoner utav relativt lite med ingredienser.
Vel, her er mitt bidrag:

1 person=2 pakker nudler og 2 personer=3 pakker nudler

Kjøp en pakke løvstek (2 stk), tin litt og skjær de i terninger, stek på høy varme til det er gjennomstekt. Her kommer nudlene inn, knus de mens de enda er inni pakka og ha oppi panna sammen med vann. Bruk 2 dl vann per pakke, men aldri mer enn 6 dl for da blir de fishy

Serveres as is, med en dæsj dressing på toppen Rømme eller kebabdressing anbefales
Nudlene som selges i 100g-pakker er 50% kreftfremkallende palmeolje og 50% avfall fra atomindustrien. Det finnes eggenudler som koster bittelitt mer men som smaker utrolig mye bedre, spesielt med litt chiliolje og grønnsaker.
Når jeg lager nudler så pleier de og bli digge! er som regel first price men har min egen måte og lage de på.

1. sett på kjele med vann, sett plata på det varmeste.
2. vent til det FOSSkoker
3. skru av plata og putt nudlene oppi
4. vent til nudlene har blitt oppløst fra den firkanten de kommer i, ca 2 min etter du har tatt de oppi vannet.
5. sil nudlene.

når jeg pleier og spise nudler, pleier jeg og ha rikelig med ost og ketchup på.
Pleier og koke nudler, så sette dem i en sil over vasken å la vannet renne av. (Kok uten krydderet) så tar jeg fram stekepanna og har en god del smør oppi, steker noen kylling/biffstrimler og legget det til side. Så tar jeg fram nudlene og steker dem i panna og har oppi biffstrimlene/kylling og gakker et par egg og rører rundt . Så tar jeg og heller krydderet til nudlene oppi og har oppi litt soya saus og bitte litt søtsur saus.

Lar deg stekke på lavvarme til eggene er ferdig

Wholla å du har digg middag
Når dere koker nudlene, sleng oppi litt Aromat krydder, det setter virkelig smak på vannet som havner i bollen sammen med nudlene!
Exterminate!
jonnis's Avatar
Sriracha!(Most chili og hvitløk). Spiser det på det meste, og jeg synes det hever smaken på nesten alt. Nudler, , pølser, gryteretter, asiatisk mat, egg, salami på brødskiva etc. Om du ikke liker veldig sterk mat holder en flaske i lang tid.
En kompis av meg (fra vietnam) pleier å klekke ett egg rett oppi nudlene, helt rått.
Sitat av Fanz Vis innlegg
Når jeg lager nudler så pleier de og bli digge! er som regel first price men har min egen måte og lage de på.

1. sett på kjele med vann, sett plata på det varmeste.
2. vent til det FOSSkoker
3. skru av plata og putt nudlene oppi
4. vent til nudlene har blitt oppløst fra den firkanten de kommer i, ca 2 min etter du har tatt de oppi vannet.
5. sil nudlene.

når jeg pleier og spise nudler, pleier jeg og ha rikelig med ost og ketchup på.
Vis hele sitatet...
er ikke det vanlig fremgangsmåte da? :P
Sitat av wavezor Vis innlegg
Skaff deg en kylling og gris som du hakker oppi biter og blander med kål, nudler, gulrøtter og nudler. naamnamna
Vis hele sitatet...


titegntitegn

Anbefaler heller eggnudler til Wok. Er mye bedre enn nudler. Sunnere er det også.
Når jeg bodde på hybel gikk det mye i pølser, nudler og sweet and sour saus. kutt opp og stek pølsene ha på sweet and sour. billig og helt grei middag.
Dette høres kanskje veldig rart ut, men nudler i pitabrød er faktisk ikke så verst! Bare husk å varme pitabrødene før du spiser dem. Billig blir det og
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Så jeg tenkte, hvem er fattige/late i matveien`? Jo freaks.
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg Moret blir hissig.. :P (eller hva han heter med den store cannabiskokeboken) :P
Lettvint metode: Limesaft og soyasaus.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Lettvint metode: Limesaft og soyasaus.
Vis hele sitatet...
Du kom meg i forkjøpet....
Dette er foresten veldig godt
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Nudler er fantastisk hvis man tilbreder det riktig.
Noen skikkelige bra forslag her. Jeg hiver meg på med blanding av litt av hvert.

For det første må du stikke innom din lokale thaisjappe lr lignende å kjøpe deg en økonomipakke med eggnudler isteden. Det er ikke mye dyrere, og mye bedre. Så kan du stikke innom kiwi på en fredag å få deg noe billig kjøtt. Det som jeg syns er fint er at nudler passer til alt. Svin, kylling og okse.

Så, da har du nudler til sikkert 5 kr porsjonen.
Kjøtt til 16.90,-.

Så må du ha noe smak!
Buljong er awsome til nudler, så invester! Billig som faen er det å.
Kylling buljong syns jeg smaker best, sammens med en sånn brokkoli, eller wok blanding du får i frysedisken så har du noe krønsj å.
hot and sweet mix får du kjøpt på samme thai sjappa til 15kr for 0.7L den varer lenge!

Kok nudlene med buljong (husk du trenger ikke så mye vann, sånn at buljongen blir tynna ut!), kutt opp kjøttet i biter,
Stek kjøttet i olje sammens med brokkolien, eller woken.
Anrett nudler, kjøtt og grønnsaker.

Så til det spektakulære:

Ta en god DL med nuddel vann og deglaser pannen som du stekte kjøtt å grønnsaker i.
Her kan du blande inn mye gøy. Ta litt ketsjup, hot and sweet, og litt rømme til slutt og pisk som faen.
Da får du en liten saus også!

Sprinkel some cheese on that shit, and you got some shit going on!
Nudler blir aldri det samme!
Amerikansk blanding og pølser. Skjær opp pøls og kok alt ilag. Grei 5minutters, levde på dette under ett hc lan som varte i 2uker... Har ikke rørt det siden... Men sånn hadde det jo vært uansett hva jeg spiste, når vi snakker samme mat 3-4 ganger til dagen i 2 uker
Kylling yum-yum er best!

Smaker fantastisk, alltid en vinner på pris.

Hemmeligeten bak gode nudler er konsistensen!

Bruk derfor en liten kasserolle for best resultat.

Kok opp vann, tilsett oljen og krydder.

Legg så nudlene i gjerne 2 klosser av gange i max 2-3 min.

Bare akkurat slik at nudlene løsner.

Hell nudler, med kraft i en bolle. tilsett litt salt,

voila! prefecto yum-yum middag =)
Vann koker! Putt nudlene opp i en kopp, hell vannet oppi, ha oppi mye heinz ketchup og CHILLI KRYDDER!! Spis før de blir helt bløte.
Grønnsakssuppe med nudler og pølsbiter er enkelt billig og VELDIG godt!

Kok opp litt vann med en del grønsaksbulljong,

For 2 personer trenger du:
Grønnsaksbulljong
1/3 Løk
1 stk tykkpølse
1pk nudler
Lapskausblanding fra kjøledisken

Kok opp vann løk og buljong.
Tilsett noe lapskausblanding.
På slutten tilsetter du pølsbitene, nudlene med krydderposen.

Serveres med brød/rundstykker. Vell bekommen!
Sitat av twixtor Vis innlegg
En kompis av meg (fra vietnam) pleier å klekke ett egg rett oppi nudlene, helt rått.
Vis hele sitatet...
Funker fint det
Stikk på rema og kjøp fjordland pølser.
Er vel 20 pølser for 19 kr. Og de smaker godt i tillegg!
ArbeidsledigProletar
Trådstarter
Sitat av Mowglid Vis innlegg
Nudler er fantastisk hvis man tilbreder det riktig.
Noen skikkelige bra forslag her. Jeg hiver meg på med blanding av litt av hvert.

For det første må du stikke innom din lokale thaisjappe lr lignende å kjøpe deg en økonomipakke med eggnudler isteden. Det er ikke mye dyrere, og mye bedre. Så kan du stikke innom kiwi på en fredag å få deg noe billig kjøtt. Det som jeg syns er fint er at nudler passer til alt. Svin, kylling og okse.

Så, da har du nudler til sikkert 5 kr porsjonen.
Kjøtt til 16.90,-.

Så må du ha noe smak!
Buljong er awsome til nudler, så invester! Billig som faen er det å.
Kylling buljong syns jeg smaker best, sammens med en sånn brokkoli, eller wok blanding du får i frysedisken så har du noe krønsj å.
hot and sweet mix får du kjøpt på samme thai sjappa til 15kr for 0.7L den varer lenge!

Kok nudlene med buljong (husk du trenger ikke så mye vann, sånn at buljongen blir tynna ut!), kutt opp kjøttet i biter,
Stek kjøttet i olje sammens med brokkolien, eller woken.
Anrett nudler, kjøtt og grønnsaker.

Så til det spektakulære:

Ta en god DL med nuddel vann og deglaser pannen som du stekte kjøtt å grønnsaker i.
Her kan du blande inn mye gøy. Ta litt ketsjup, hot and sweet, og litt rømme til slutt og pisk som faen.
Da får du en liten saus også!

Sprinkel some cheese on that shit, and you got some shit going on!
Nudler blir aldri det samme!
Vis hele sitatet...
http://www.southparkstudios.no/clips...a-deglaze-that
You gonna deglaze that fucking pan?

Haha, blir dagens middag ditta, hadde jeg ikke vært superlat kunne jeg ha laga masse av disse rettene + noe mer for en latmannsbilligmattråd, (unlot å nevne freaks nå, siden noen tilsynelatende kunne bli støtt ) med bilder framgangsmåte osv, samla dem
Sist endret av Batabusa; 26. august 2011 kl. 13:53.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Hei.
Nudler er ikke fin mat, men det har en oppside, det er grisebillig. Problemet mitt dog med nudler (snakker om merker som yumyum, first prise osv.) er at det er så DØRGE kjedelig.

Så jeg tenkte, hvem er fattige/late i matveien`? Jo freaks. Så mitt store spørsmål er rett og slett, er det noen her som veit hvordan men LETTVINT gjør søppelnudler gode?

Mine tricks...

#1. Amerikansk blanding, putt oppi det kokende vannet.
#2. Baguettesalat, kylling og curry smak, passer til kyllingnudler.

I tillegg kan kylling stekes i små terninger og legges til etterpå, men dette er ikke så lettvint som jeg ønsker.
Vis hele sitatet...
Lag nudlene som anvist på pakken, og deretter dynk de med bremykt. Smaker himmelsk.
Ta nuddlene og kok dem opp som normalt.
Stek en biff som du krydrer valgfritt.
Kok opp bearne saus samtidig som du kutter opp løvtynne potetskiver og steker dem.

Ta biffen og la den hvile i noen minutter.
Hiv potetene over på tallerken, forsiden av biffen.
Hell på saus.

Kast nudlene og nyt biffmiddagen.
Sist endret av Bombasa; 27. august 2011 kl. 00:27.
Denne tråden er da veldig kjekk for personer som studerer, da de ofte spiser nudler.
Middagen i dag ble 2 firstprice nudle pakker sammen med blomkål blanding og en kjøttpølse som ble varmet og kuttet i små biter. Dette ble servert med ketchup og en mugge med kaldt vann. Smakte veldig godt, men jeg kommer til å prøve noe annet enn blomkål blanding neste gang.
Total pris for hele måltidet ligger vel på rundt 20 kr, og da har jeg 5 kjøttpølser igjen og en del blomkål blanding.
Føler jeg kommer til å eksperimentere mye med nudler fremover da jeg også er en student.
Spiste ofte Mr. Lee når jeg studerte. Mitt problem var at smaken var litt dau, spesielt den med chilismak (elsker sterk mat).... så fant ut at hvis du heller HALVE krydderposen oppi når det koker, og sparer resten til å strø over nudlene underveis i måltidet, så får du en litt sterkere/smakfull rett.

Men som mange inlegg her nevner, nudler er egentlig et tilbehør ala poteter, er mye rart en kan putte oppi. Er veldig greit å bruke hvis du har noen rester fra i går, men ikke helt nok til en hel middag. Pannekaker og nudler anyone?
Gå på den nærmeste innvandrerbutikken (type asiatiske eiere) og kjøp nudler der. Da får du billige nudler med bedre utvalg enn bare kylling/kjøtt, og alt med bedre smak! Annbefaler risnudler. Kjøp i kasse så betaler du nesten ingenting for dem.
Kyllingfilet stekt med sitronpepper på, nuddler med soyasaus, og en skje rømme til, noe av det beste jeg vet.
Hvis man blir lei nudler kan man gå for pølse og potetmos, seriøst
Kutt opp pølsene i biter og stek dem. Lag potetmosen, men istede for melk bruker du fløte. Når både pølser og mos er ferdig blander du det sammen til en herlig røre, krydrer og eventuelt heller på valgfri saus.
Også ett billig alternativ
At folk i det hele tatt hæler og spise nudler, spis heller et stykke bløtkake, mye sunnere.
Sitat av Kramer Vis innlegg
At folk i det hele tatt hæler og spise nudler, spis heller et stykke bløtkake, mye sunnere.
Vis hele sitatet...
Bake kake hver gang man er småsulten? Nei takk
Sitat av datanerden Vis innlegg
Bake kake hver gang man er småsulten? Nei takk
Vis hele sitatet...
Kjøp deg en ferdig tørr fyrstekake på kiwi davell xD
Sitat av somnium Vis innlegg
du kan lage en carbonara-løsning av nudlene, og det smaker faktisk veldig godt.

- pakke nudler (tilberedes som vanlig, bare hell av vannet etterpå)
- 1stk. eggeplomme
- 1dl. fløte
- litt bacon
- litt revet ost

miks alt forutenom nudler i en bolle, hell så alt i en kaserolle (ink. nudler), og rør rundt i ETT TIL TO minutter, slik at blandingen får litt tekstur og osten smelter litt. det skal ikke koke, bare blir litt fastere.

veldig godt, selv om det koster LITT ekstra. fordelen er at du kan lage mange porsjoner utav relativt lite med ingredienser.
Vis hele sitatet...
Ikke koke? da skal man vel helst ihvertfall steke baconet først, rått bacon er vel ikke så bra?
Sitat av Kramer Vis innlegg
Kjøp deg en ferdig tørr fyrstekake på kiwi davell xD
Vis hele sitatet...
Det er mye verre enn nudler
for å få bedre smak på nudlene \ mer fyldig:

ikke bruk krydderet når du koker opp nudlene ! kok kun i vann. vent til de er litt mykere (ikke så myke at du pleier å ta dem av plata og de egentlig er ferdige, men si 1 minutt før.)
hell ut en del av vannet (vannet skal såvidt dekke over nudlene i kjelen, få det så kompakt som mulig, men sørg for at det fortsatt er litt vann igjen.)

nå kan du tilsette krydderposen(e).
grunnen til dette er at det er mindre vann ergo krydderet blir mere konsentrert i det lille vannet som er.
nudlene får da mere av kryddersmaken i seg, og smaker jevnt over bedre


ett annet alternativ (med kjøttdeig f.eks) er å spare opp krydderposer så du har 2 stk fra nuddelpakkene til rådighet (jo fler jo bedre, men minimum 2 poser.)
bruk 1 hel pose på kjøttdeigen sammen med litt smør (så alt sprer seg best mulig i kjøttet.)
stek kjøttet først, kok opp vann til nudlene også, men vent med å legge i nudlene til kjøttet er ferdig stekt.
når kjøttet er ferdig stekt, få det pent over på en tallerken \ bolle, men pass på at mest mulig kraft er igjen i panna. denne kraften heller du oppi nuddelkjelen, og tilsetter nudlene.

samme prosedyre som ovenfor, hell ut en del av vannet når de fremdeles er noe harde, tilsett 1-4 krydderposer (avhengig av merket nudler du har kjøpt. yum-yum er for sterkt med mer enn 1\2 pose etter min smak, anbefaler ikke mer enn 1 pose til nudlene ved konsentrasjonsmetoden.)

voila ! et deilig stykke matrett tilsett gjerne noe soya for den ekstra smaken. Og ett stort norgesglass etc, med iskald melk ved siden av (for å kjøle ned halsen godt ved sterk chilikrydder bruk.)


vel bekomme

(ja jeg har spist nudler og elsket det siden jeg var 8 år, er nå 26, og har fulgt samme oppskrift hver gang, like godt som vanlig
Kok opp nudlene først. Kutt opp skinke (funker også med servelat hvis du skal kjøre budsjett), løk og paprika. Sil ut nudlene. Finn frem en wok-eller en stekpanne og og stek det sammen. Knus et egg oppi for å legge til mer smak og la det steke litt til. Og vips, så har du nudler a la freak.
Sist endret av Darko; 29. august 2011 kl. 01:52.