Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2461
Heisann! Ble dratt med på bøtta på tirsdag, og det har nå gått et par dager siden denne opplevelsen. Det aller meste av hva som foregikk er relativt klart i hodet mitt nå, så jeg tenkte å dele opplevelsene mine fra tirsdag kveld med dere.

Hvem: Meg, B og E
Hvor: Hos B
Hva: Usikker mengde brunt. I hvert fall 1,5g, men det er fullt mulig at det lå noe mer hos B som ble slengt oppi.

Det skal sies at jeg har røyka 3 ganger tidligere, men iom at dette er første gang jeg har fått noen annen effekt enn kvalme og trøtthet av det, anser jeg det her som min første ordentlige opplevelse av hasj.

Jeg, B og E hadde akkurat fått tak i 1,5g relativt dyrt brunt, etter å ha hengt rundt i byen i en times tid fordi folk alltid skal være så sabla treige.
Vel hjemme i bula til B begynte de to å ordne istand bøtta, mens jeg satt i sofaen og lurte på hva som venta meg, ivrig og mest av alt nervøs etter å ha hørt endeløse historier om hvor mye mer fjern man blir av bøttetrekk. Husker jeg tenkte på hvordan dette skulle gå, når jeg sist gang fikk total blackout av et par spliff-trekk (jeg tåler ekstremt lite.)

De kom omsider etter meg opp, alt var klart og vi skulle trekke opp et par ganger for så å sette på en serie og bare chille.
E hadde satt seg til for å game, så han ba oss begynne uten han. Vi gikk ut i et annet rom, hvor B trakk opp først, mens jeg fascinerte over hvordan det hele funka. B ble etter hvert så ute av stand til å gjøre noe som helst at vi måtte rope på E; så han kunne trekke opp for meg.
Etter trekket mitt skjedde det samme som skjer hver gang jeg røyker: dårlig balanse, må sette meg ned, kraftig hodebank og høy puls. Zoner inn og ut av virkeligheten. Tenkte at jeg måtte ha luft, og hang meg ut av vinduet en stund.

In the moment:

Jeg lo meg skakk av trynet til E etter han hadde trukket, for noe så deformert og jævlig har jeg aldri sett i hele mitt liv.
Vi gikk omsider ut av røykerommet for å sette på noe South Park på tv-skjermen, men fokuset gikk til noe annet. Dataskjermen til B sto rett ved siden av tv'en, og jeg fokuserte kun på den, lenge. At South Park sto på, merka jeg ikke før det hadde gått en god stund (føltes som 15 min, minst), for i bakgrunnsbildet til B så jeg etter hvert en dverg som ble plukket opp av en ørn, mens bakgrunnen egentlig var et flyfoto av to fjell som sto over hverandre, med masse skog rundt. Merka at noiaen kom sigende i starten, men så sa jeg til meg selv at jeg bare var fjern, trippa og skulle nyte det.
Disse "visualsene" fortsatte lenge og dukket opp i alt jeg fokuserte på. En trevegg over vinduet til B ble etter hvert til en rolig vannstrøm, som i en bekk med lite vann. Jeg glemte helt å si noe om dette til de andre, var helt inne i det.
Men visualsene ble fort avbrutt av en helt sinnsyk lyd fra anlegget til B. De hadde visst satt på noe musikk fra UKF Dubstep mens jeg var "borte", og jeg husker det overraskede uttrykket B hadde mens vi kjente på at hele huset plutselig vibrerte. Det var en susende bass som kom nærmere og nærmere, som hvis et jetfly hadde flydd 10 meter over bakken, rett forbi huset ditt. Det var helt sykt, skremmende i øyeblikket og bare moro etter lyden hadde gitt seg. Spesielt å tenke på at dette skjedde samme dag som jordskjelvet i Virginia

Etter at det meste av visuals og lignende hadde gitt seg, kasta B en tusj og en sånn typisk tegneblekke bort til meg, siden både B og E satt og tegna fra før av. Jeg tok opp tusjen og tenkte jeg skulle skrive ned tankene mine, men jeg skalv så fælt at det ble helt uleselig.. Begynte heller å tegne, og dette ble av typen prikktegning, siden jeg skalv så fælt at jeg bare kunne holde tusjen noen millimeter over arket og tegne på den måten. Jeg tegna en sliten og lei Pacman, som ble jaget rundt av en sur bonde, og skrev noe om hvor vanskelig livet til Pacman måtte være. Hadde skikkelig medfølelse for han en stund akkurat da.
Skulle gjerne lagt ved bilde av tegninga, men har ikke mulighet her jeg sitter. Den ble ganske fet.

På bakkenivå igjen:

Etter jeg ble ferdig med å tegne satte jeg meg godt til rette og bare følte på hvordan ting var, og merka at jeg var på vei ned. Alt var fint og greit. Farge- og sanseoppfatning var helt unaturlig, og jeg kjente jeg gleda meg til å gå hjem i regnværet. Vi blunda i en 15 minutters tid alle sammen, og da jeg våkna fant jeg ut at det var like greit å komme seg hjemover. Klokka var 23:40, og vi hadde begynt i 21:30 tiden.
Hjemturen var fin, dog SKIKKELIG noia da jeg så en politibil (Mercedes typen, småstor) kjøre opp og stoppe i en innkjørsel rett foran meg. Det gikk forøvrig helt bra, men mistenker at jeg speedwalka noe fryktelig forbi de.


De siste dagene har store deler av tankene gått til denne kvelden og alt som skjedde. Jeg gikk gjennom dagen og forberedte meg på å bare slappe av og se på film hele kvelden, og ante virkelig ikke at litt brunt kunne gjøre så mye med oppfatningen min av sanser og situasjoner, og at det kunne vri så kraftig på det visuelle rundt meg. Jeg har fått en helt ny form for respekt og forståelse av hva cannabis gjør, og denne er så absolutt ikke negativ.
Det er kanskje ikke mye spennende for dere som sitter og leser, men for meg som sov gjennom rusen alle gangene jeg prøvde før denne gangen er dette veldig fascinerende opplevelser.

Takk for at du tok deg tiden til å lese, tilbakemelding og eventuelle spørsmål er absolutt velkomne
1.5 på bøtta er bortkasta. Holder i massevis med 0.5
Klepto's Avatar
Trådstarter
Det er mye mulig. Jeg har lite peiling når det kommer til det der, var bare med og lot de jeg var med ta seg av det praktiske.
Men takk for infoen. Kan jo vise seg å bli nyttig en dag
fin og ryddig triprapport selv har jeg aldri fått så sterke visuals på cannabis men dette er jo sikkert ganske individuelt. hørtes ut som du hadde en fin opplevelse vertfall
Sist endret av thesmokey; 26. august 2011 kl. 08:57.
Jeg har nogenlunde samme reaksjon på hasj som det du har, fantasien min løper løpsk og det er ikke hallusinasjoner, men mer at jeg får ting til å se ut som andre ting. Et tre i vinden kan bli en gjeng med dansende mennesker etc. etc. Det er forøvrig veldig interessant

Kul rapport!
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Lattis første gang jeg prøvde bøtta, besvimte jeg og slo hodet i skateboardet til kompis
Veldig fint skrevet og ryddig rapport! Men jeg tror grunnen til at du blir svimmel er at du får ett heftig nikotinsjokk siden du trekker hardere på joint/bøtte/bong en hva man gjør med en sigg, så kan sikkert være derfor.