Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 7260
Sitat av mongobong Vis innlegg
Ser jo poenget ditt, men forrige posten var ikke rettet direkte inn på ditt innlegg heller.
Nå mente jeg verken 6.klassinger eller gjengmedlemmer, men det finnes jo faktisk folk i norges land som ikke legger noe imellom for å ta deg skikkelig. Man trenger ikke gå med konstant noia for folk heller, det var absolutt ikke det jeg mente det! Men om du terger på deg rette folka så har du egentlig ikke så mye å stille opp med om man ikke har samme type nettverk selv. Bare å unngå enkelte folk så går det som regel greit. (finnes jo unntak også selvsagt)
Dessuten, du kan trene kampsport til krampa tar deg, om noen skyter deg holder det ikke å kunne roundhousekicke han.
Vis hele sitatet...
Sier meg enig i det du sier der. Ang. det med kampsporten så ser jeg jo den! Men er ikke så fryktelig ofte noen bare kommer å skyter noen rett ned, på lang avstand. Ikke i mitt miljø i hvert fall.

Nå skal ikke jeg gjøre dette om til en kampsporttråd, for da sklir det veldig ut. Men jeg tror ikke du skal undervurdere det å kunne en kampsport eller to, for det er nyttig i flere situasjoner. Ikke bare fysisk, og alle teknikkene du kan, men vel så mye det mentale. Og hvordan du skal opptre for å lage minst mulig bråk.
Kampsport er selvfølgelig kjekt å mestre! Jeg undervurderer på ingen måte kampsport selv om jeg spissformulerte meg veldig i sist innlegg.
Jeg orket ikke å lese alle kommentarene i denne tråden, for voldstatistikken i dette landet gir ikke medhold til noen av de som erklærer vendetta mot den eller dem som truer eller forårsaker skade til et familiemedlem som opplever, har opplevd eller forventer å oppleve psykisk eller fysisk terror, som gruppevoldtekt, innkreving, garantist, mobbeoffer, homofili, kidnapping og lista går videre over typiske voldsofre.

Fra det jeg vet, enten via litteratur, chit-chat eller egne erfaringer, kan jeg trekke denne konklusjonen:

1. Det er et sted mellom 20-30 virkelig farlige personer i Norge som snuten aldri vil få has på. Disse vil fortsette å være like farlige etter at stråmenn har blitt tatt av politi og sperret inne på en bestemt tid.

2. Ihvertfall 1 % er så farlige at ingen av de som har kommet med en påstand om vendetta som ikke lar seg bevise før disse 1 % banker på deres dør, ville vært på tanken om vendetta når alvorets time har kommet og regnskap skal gjøres opp. Heldigvis er ikke disse en prosentene kjent for å la det gå ut over familiemedlemmer til den som terroriseres.

3. Uheldigvis kan kjenninger av disse en prosentene kjøpe problematikken, og disse - stort sett med utenlandsk bakgrunn - er derimot kjent for å gå løs på venner, familie og støttespillere hvis de anser disse som løsningen på deres innkjøpte problematikk, eller en barriere som må fjernes.

4. Hvis gjengmentalitet klarer å terrorisere folk til taushet i nasjoner som Nederland, Tyskland, Belgia, Sør-Afrika, USA, Latin- og Syd-Amerika, Canada, Sverige og Danmark, for ikke å snakke om Storbrittania, Italia, Korsika, Spania, Portugal og Hellas, klarer de det i Norge også. Det er en fordel å være mange, alene er det pent lite du kan gjøre - selv om du kun har en "farlig" person å forholde deg til i din personlige vendetta.

5. Vendetta eller æresdrap er nært beslektet. Det kreves et helt annet kulturgrunnlag og oppvekst til enn majoriteten av den norske befolkning er kjent ved, for å være i stand til å gjennomføre slike handlinger.

6. De virkelige farlige folkene informerer ingen om hva som skal skje, ei heller bjeffer de før de biter. Som pitbullen angriper de først og begraver deg etterpå.

7. Psykisk terror er den utøvende makten til brorskap som gjengmentalitet medfører. Her strekker det seg til alt fra organisert - som beskyttelsesskatt for resteaurent- og klubb-eiere, til investorer med mer penger for hende eller selvstendige næringsdrivere i næringskjeden, eller bander som krever regens til deres distrikt.

8. Torpedoer, innkrevere med enten en fast oppdragsgiver eller frilans for haiene, vil innkreve utestående fordringer på måter som får offeret til å tenke seg om to ganger før denne deler problematikken med støttespillere.

9. Om en truer med en rørbombe for å jevne ut oddsen litt, er alt det motparten trenger en kanne bensin, en lighter og noen filler dyppet med rødsprit, parafin, diesel eller sågar bensin for å balansere denne odssen.

10. En psykotisk kan være farlig hvis denne føler seg truet eller på annet vis er delirisk. En fyrstikk og alternativt noe brennbart kan gjøre den psykotiske desperat. En suicidal kan derimot være enda farligere enn den psykotiske og evt mer enn de som allerede er nevnt, med unnrak de 20-30 som styrer den niorske underverdene med sin hule hånd.

11. Den som hat fått en kniv på strupe, en pistol mot tinningen eller blitt kidnappet og kjørt til et folketomt sted, vet inderlig godt at dette scenarioet her er blant det mest ydmykende som fins, og selv om ikke redselen er der akkurat da, kommer frykten senere. Det kan ta år før denne frykten letter.

12. Sicilia, Korsika, Glasgow, Liverpool, London, south central of east LA, New Mexico, Hong Kong, Stockholm, Rotterdam, Hamburg og Frankfurt, Bronx, Philadelphia, Chicago, Ontario, St. Petersburg, Moskva og Vladivostok, Belfast, Lisboa, Madrid, Cadiz sør for Malaga i Spania, Newark i NJ, Detroit i Michigan, Botoga i Colombia, Guayaquil i Equador, Kingston i Jamaica, Rio de Janeiro i Brazil, Manila i Fillipinene, Hong Kong, Bangkok og Phuket i Thailand, Casa Blanca og Marrakesh i Marokko, Antalya i Tyrkia, Nyhavn - en bydel i København, Danmark, Hamburg, Frankfurt am Mainz, Rotterdam og Amsterdam i Nederland, osv. har alle en eller annen form for gjengdominans i distriktstyrt terror ala den maraene er kjent for i Syd- og Latin-Amerika, for ikke å snakke om Sør-Afrika, Nigeria, Etiopia og Sudan. Her eksisterer vendetta i ordets forstand, and guess what - også her er det snakk om gjengmentalitet og gruppepress, og det gjelder like mye rivalene som de som utøver blodhevnen eller æresdrapet. Det viser seg at vi mennesker er mottagelige for traumatiske opplevelser som lett kan utøves hvis mange er antallet. Telefonterror rammer kun de som er mottagelig for dette, og regnes ikke med - i mine øyne - som farlige, bare potensielt farlige.

13. Det at narkomane på plata skal være så spesielt farlige er det dummeste jeg har hørt. Noen gang sett en junkie skremme vannet av noen andre enn gamlehjemsbeboere, småbarn eller lignende, utenom når de raner lokale nærbutikker, postkontorer eller kiosker med en blodig sprøyte. Nei, på denne plassen kommer en mye farligere gruppe enn plata's junkies, og det er alle kidsa som kicker anodrol og lignende steroider, som får i seg så mye testosteron at hvis du åpner kjeften, skal vær tann i tanngarden din enten trekkes ut med avbitertang av alle ting, eller slås ut med en neve betong.

14. Helt på 14. plass er berusa personer, spesielt alkoholikere, crackheads og personer på piller, eller blandingsmisbrukere, og desperate folk på jakt etter en løsning på problematikken sin. Noen av disse har gjort noe dumt i livet sitt, som eksempelvis å ha gått berserk mot snutpersonell, skutt med ladd hagle, sikta på noen med en stjålet HK AG-3 kjørt i berusa tilstand. Denne kategorien går under ustabile mennesker, ikke nødvendigvis sosiopater, men enda mer ustabbil.

Hvis vendetta hadde vært så enkelt som det fremkommer enkelte poster som dennee tråden hevder, ville antall anmeldt voldststatiskk generelt vært lavere el fordelt på den enkelte kommune eller fylke. I tillegg fins det "wannabees!, men disse er gjerne utstyr med komplementerende pitbull, bor-bor eller amstaff. Disse tre hunderasene ligner hverandre både i potensielt aggressive mot mennesker, stort sett aggressive mot andre bikkjer el truende på mennesker som er redd dem, etc. bør også ansees som farlige inntil det motsatte er bevist.

Hva som skal gjøres for å unngå de fleste av de overstående punktene, er rett og slett å kommunisere, komme til en enighet, slutte å være invalid og unngå trøbbel for ennhver pris.

Det er min mening!
mongobong: Denne setningen var det veldig mye sannhet i "Du kan trene kampsport til krampa tar deg, om noen skyter deg holder det ikke å kunne roundhousekicke han"

Så sant så sant, dette gjelder også kniv og balltre. Kampsport funker til en viss grad, men holder ikke bestandig mot våpen.
Det fins utrolig mange selvforsvarskurs/sporter der man lærer hvordan å avverge/unngå nærkamp og skyte -våpen.
Jepp, men det er mange kampsporter som jeg mener ikke hjelper mot våpen, og ganske mange kampsporter du må trene i årevis for å i det hele tatt klare å mestre. Selvforsvarskurs som krav maga, systema og defendo er ting som virker.
Sitat av 123pyro Vis innlegg
Jepp, men det er mange kampsporter som jeg mener ikke hjelper mot våpen, og ganske mange kampsporter du må trene i årevis for å i det hele tatt klare å mestre. Selvforsvarskurs som krav maga, systema og defendo er ting som virker.
Vis hele sitatet...
Stemmer. Karate, Tai-kwon-do, Jujutsu, Judo osv blir mer som en sport eller livsstil. Man klarer seg ikke ute i vårt 21'århundre med dette alene. Greit nok å bli skikkelig god over en lengre periode og kunne grisebanke en gjeng idioter. Men om du plutselig blir forsøkt rana av en desperat halv-psykotisk narkoman og han peker på deg med et skytevåpen, blir du plutselig ganske usikker og all verdens kampkunster hjelper ikke når situasjonen er ukjent.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Stemmer. Karate, Tai-kwon-do, Jujutsu, Judo osv blir mer som en sport eller livsstil. Man klarer seg ikke ute i vårt 21'århundre med dette alene. Greit nok å bli skikkelig god over en lengre periode og kunne grisebanke en gjeng idioter. Men om du plutselig blir forsøkt rana av en desperat halv-psykotisk narkoman og han peker på deg med et skytevåpen, blir du plutselig ganske usikker og all verdens kampkunster hjelper ikke når situasjonen er ukjent.
Vis hele sitatet...
Det høres virkelig, virkelig ikke ut som du overhodet noengang har trent noen som helst slags form for kampsport. Har du? Det er alt for mange som undervurderer karate og andre typer for kampsporter. Det er ingen dans, som det kan se ut som for folk som ikke trener det. Du sier at "all verdens kampkunster ikke hjelper når situasjonen er ukjent." Vet ikke helt hva du mente med den, men en ting er sikkert, det hjelper i hvert fall ikke å IKKE trene kampsport. "Grisebanke en gjeng idioter", nei den gidder jeg ikke kommentere engang.

Det høres ut som det er helt totalt unødvendig å trene kampsport, for du blir bare skutt uansett. Trener man lenge nok, så går teknikkene man lærer seg over til reaksjoner. Det er da det begynner å hjelpe, og da står man ikke å er usikker sånn som du skriver. Men nå sklir det, som fryktet, over til en typisk kampsporttråd. Tror vi prøver å peile oss litt mer inn på topic igjen.
Sist endret av staM; 22. august 2010 kl. 20:36.
sloss kun hvis folk gir stygge blikk osv seff, er lizm ikke noe gangstah men har gjeng å sånn så er vell litt badass, peace out 2 ms13 homies out there!!!!!
Sist endret av Aaatcho; 22. august 2010 kl. 20:43.
staM: Jeg og Totskalle har ikke sagt at vi undervurderer kampsport. Tror du virkelig en selvforsvarsteknikk er raskere en fingeren på avtrekkeren? Men tilbake til topic.
Sitat av staM Vis innlegg
Det høres virkelig, virkelig ikke ut som du overhodet noengang har trent noen som helst slags form for kampsport. Har du? Det er alt for mange som undervurderer karate og andre typer for kampsporter. Det er ingen dans, som det kan se ut som for folk som ikke trener det. Du sier at "all verdens kampkunster ikke hjelper når situasjonen er ukjent." Vet ikke helt hva du mente med den, men en ting er sikkert, det hjelper i hvert fall ikke å IKKE trene kampsport. "Grisebanke en gjeng idioter", nei den gidder jeg ikke kommentere engang.

Det høres ut som det er helt totalt unødvendig å trene kampsport, for du blir bare skutt uansett. Trener man lenge nok, så går teknikkene man lærer seg over til reaksjoner. Det er da det begynner å hjelpe, og da står man ikke å er usikker sånn som du skriver. Men nå sklir det, som fryktet, over til en typisk kampsporttråd. Tror vi prøver å peile oss litt mer inn på topic igjen.
Vis hele sitatet...
Du misforstår kraftig, jeg driver ikke en populæritets-konkuranse her så jeg gidder ikke ramse opp hva jeg har vært borti og gjort gjennom tiden. Jeg er veldig klar over at det ikke er en dans, men om man ikke er veldig flink i sin valgte sport kan det egentlig se sånn ut. Jeg sier det, kjempefint å kunne forsvare seg om man skulle komme i en situasjon. Men det var snakk om situasjoner med diverse våpen, man lærer ikke hvordan å bruke/avverge f.eks en pistol i en av mine nevnte kampsporter?

Jeg vet dette. Men se for deg at du har slått en fyr i bakken, ikke bevistløs. Du snur deg og skal forte deg vekk fordi du har avverget situasjonen slik du har lært. Men plutselig trekker fyren opp en pistol du ikke visste om, du står nå femten meter fra fyren. Hva gjør du? Hvis hans intensjon er å drepe deg altså, tror du at du kan hoppe unna en kule om personen som skyter er trent i bruk av våpenet?

Mener ikke å være bisk her. Det er noe ordentlig dritt at verden har blitt sånn som den er. Man må ha greie på hvordan miljøet er der man er, hvis det florerer av våpen er det ikke store tryggheten å kunne Karate.
Sist endret av Totskalle; 22. august 2010 kl. 20:55.
Den der for-god-til-å-si-hva-du-har-trent-holdningen kan du bare legge fra deg. Hadde du trent noe, kunne du bare sagt det.

Sitat av Totskalle Vis innlegg
Men det var snakk om situasjoner med diverse våpen, man lærer ikke hvordan å bruke/avverge f.eks en pistol i en av mine nevnte kampsporter?
Vis hele sitatet...
Jo, man gjør det. I veldig mange forskjellige stilarter innen karate er selvforsvar en viktig del. Jeg har selv noen år på kyokushinkai, og angrep mot noen som peker på deg med en pistol er veldig grunnlegende og noe av det første man lærer. Så der tar du grundig feil.

Jeg vet dette. Men se for deg at du har slått en fyr i bakken, ikke bevistløs. Du snur deg og skal forte deg vekk fordi du har avverget situasjonen slik du har lært. Men plutselig trekker fyren opp en pistol du ikke visste om, du står nå femten meter fra fyren. Hva gjør du? Hvis hans intensjon er å drepe deg altså, tror du at du kan hoppe unna en kule om personen som skyter er trent i bruk av våpenet?
Vis hele sitatet...
Dette er nok et eksempel på at det ikke ser ut som du har trent noe kampsport. Dette med at du bare kan avverge, du kan bare gjøre ting i selvforsvar, du kan ikke slå først, du skal bare gå vekk, er bare bullshit. Det er ikke slikt man lærer i virkeligheten, ikke der jeg trener i hvert fall. Når du først gjør noe såpass alvorlig som å slå ned en fyr så løper du ikke bare vekk i fra han. Selvfølgelig kan man bli skutt når man har trent kampsport, eller bli banket opp for den sagt skyld. Jeg sier ikke at alle som trener kampsport er supermenn og udødelige.

Poenget mitt er bare at du har bedre sjanser for å komme hel ut fra en farlig situasjon med noen år med kampsport bak deg.
Sist endret av staM; 22. august 2010 kl. 21:33.
Sitat av staM Vis innlegg
Den der for-god-til-å-si-hva-du-har-trent-holdningen kan du bare legge fra deg. Hadde du trent noe, kunne du bare sagt det.
Vis hele sitatet...
Det er ikke en slik holdning.

Sitat av staM Vis innlegg
Jo, man gjør det. I veldig mange forskjellige stilarter innen karate er selvforsvar en viktig del. Jeg har selv noen år på kyokushinkai, og angrep mot noen som peker på deg med en pistol er veldig grunnlegende og noe av det første man lærer. Så der tar du grundig feil.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe fasit på dette. Du har kanskje opplevd det, jeg og flere jeg kjenner har andre erfaringer. Det er forskjeller fra sted til sted.


Sitat av staM Vis innlegg
Selvfølgelig kan man bli skutt når man har trent kampsport, eller bli banket opp for den sagt skyld. Jeg sier ikke at alle som trener kampsport er supermenn og udødelige.

Poenget mitt er bare at du har bedre sjanser for å komme hel ut fra en farlig situasjon med noen år med kampsport bak deg.
Vis hele sitatet...
Der ble vi i grunn stort sett enige...
Sist endret av Totskalle; 22. august 2010 kl. 21:40.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Dette minner meg kun om skrytet til en idiot med store mindreverdighets komplekser.
Skulle likt å sett om du var så tøff når det kommer til stykket, det tviler jeg sterkt på!

Edit: Tror ikke at trådstarter var interessert i å høre fantasiene til duster som oppfatter seg selv som en enmannshær.
Vis hele sitatet...
Litt enig med deg her.

Min tanke er at de som virkelig tør å drepe noen, ikke sitter og skriver om det på nett. de er ute og gjennomfører, nå, idag og i morgen etc.
Sitat av Tommen_ Vis innlegg
Min tanke er at de som virkelig tør å drepe noen, ikke sitter og skriver om det på nett. de er ute og gjennomfører, nå, idag og i morgen etc.
Vis hele sitatet...
Man behøver ikke å gå rundt med instillingen "enten eller" når det gjelder å drepe. Noen gjøre bare det som trengs, der å drepe som regel står sist på lista.