Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 719
ArbeidsledigProletar
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3711595.ece

Er dette sant? Er folkene i Jemen så oppslukte i sitt "Khat-misbruk" at de ikke klarer å jobbe? Tretimers arbeidsdag siden de sover så lenge på morgenen etter å ha spist khat til langt på natt...
Et idiotisk utspill, spør du meg. At land som Jemen lider under dets innbyggeres jobbvaner, tror jeg ikke har noe med noen rusmidler å gjøre- jeg tror det henger i større grad med faktorer som kultur, arbeidsplasser, fattigdom/rikdom osv.
En ting er at mr. Brende uttaler seg om denne typen ting som han umulig kan ha en full oppfatning av og visdom om etter ett enkelt besøk, men å bruke dette som en relevant modell for hvordan det eventuelt kan utvikle seg når det kommer til bruk av Khat i Norge, et land på andre siden av kloden med fullstendig fravikende premisser fra de man har i Jemen- er ren idioti.

Etter min oppfatning er de som går arbeidsløse/initiativløse rundt hele dagen etter all sannsynlighet dømt til å gjøre det uansett. Hvorvidt de nyter et såpass svakt rusmiddel på samme tid er irrelevant. Selvfølgelig er både rusmisbruk (merk: MISbruk) og arbeidsløshet negative elementer i et samfunn og man bør prøve å drive forskjellige former for bekjempelse av disse. Men jeg tviler på at Røde Kors og denne klovnen de har av en generalsekretær sitter på svaret.
Sist endret av handstyle; 8. juli 2010 kl. 20:37. Grunn: skrivefeil