Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 21975
Hello Freaks!

Har fått 3 Ritalin piller, de skal være 20 mg, og er sånne kapsler som du kan åpne.

Har aldri tatt ritalin før, har erfaring fra alkohol, cannabis, og noe annet.

Så jeg lurer på hvor mye ca skal jeg ta for å få effekt?

Jeg har ikke AH/HD btw. Og hvordan er rusen? (personlige erfaringer eller tips?)
Hva er vitsen med å "ruse" seg på ritalin? Det eneste som antageligvis vil skje er at du får et jævlig irriterende hjertebank og ubehag i mange timer. Kanskje du føler deg litt mer våken en stund.
Kjedlige bivirkninger er det også på ritalin... Felleskatalogen

3 piller er vel uansett for lite til å få en "rus av det"
Sitat av 0bs Vis innlegg
Hva er vitsen med å "ruse" seg på ritalin? Det eneste som antageligvis vil skje er at du får et jævlig irriterende hjertebank og ubehag i mange timer. Kanskje du føler deg litt mer våken en stund.
Kjedlige bivirkninger er det også på ritalin... Felleskatalogen

3 piller er vel uansett for lite til å få en "rus av det"
Vis hele sitatet...
3 piller, på 20 mg hver? Hmm, hvis jeg sniffer dem da?
fra felles katalogen: 'Svært vanlige bivirkninger er:
Nervøsitet, søvnløshet.

Vanlige bivirkninger er:
Nedsatt appetitt (vanligvis forbigående). Magesmerter, kvalme og brekninger (disse forekommer vanligvis i begynnelsen av behandlingen og kan reduseres ved samtidig matinntak). Munntørrhet, utslett, kløe, elveblest og håravfall. Hodepine, døsighet, svimmelhet, ufrivillige bevegelser, uvanlig raske hjerteslag, hjertebank, uregelmessig hjerterytme, puls- og blodtrykksforandringer (vanligvis økning). Feber, leddsmerter.

Sjeldne bivirkninger er:
Synsforstyrrelser (akkommodasjonsforstyrrelser, tåkesyn). Hjertekrampe
(angina pectoris). Moderat redusert vektøkning og en svak veksthemming hos barn ved langtidsbehandling.

Svært sjeldne bivirkninger er:
Blodbildeforandringer, leverpåvirkning, overfølsomhetsreaksjoner (f.eks. hevelser i lepper og tunge eller vanskeligheter med å puste), alvorlige hudreaksjoner, hyperaktivitet, kramper, muskelkramper, ufrivillige bevegelser og muskelrykninger, psykose, forbigående senket stemningsleie, betennelsestilstander i hjernen og/eller forhindret blodtilførsel til hjernen.'

gikk på ritalin før da jeg har AD/HD, har ikke merket noen av symtomene, untatt søvnløshet.
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
fra felles katalogen: 'Svært vanlige bivirkninger er:
Nervøsitet, søvnløshet.

Vanlige bivirkninger er:
Nedsatt appetitt (vanligvis forbigående). Magesmerter, kvalme og brekninger (disse forekommer vanligvis i begynnelsen av behandlingen og kan reduseres ved samtidig matinntak). Munntørrhet, utslett, kløe, elveblest og håravfall. Hodepine, døsighet, svimmelhet, ufrivillige bevegelser, uvanlig raske hjerteslag, hjertebank, uregelmessig hjerterytme, puls- og blodtrykksforandringer (vanligvis økning). Feber, leddsmerter.

Sjeldne bivirkninger er:
Synsforstyrrelser (akkommodasjonsforstyrrelser, tåkesyn). Hjertekrampe
(angina pectoris). Moderat redusert vektøkning og en svak veksthemming hos barn ved langtidsbehandling.

Svært sjeldne bivirkninger er:
Blodbildeforandringer, leverpåvirkning, overfølsomhetsreaksjoner (f.eks. hevelser i lepper og tunge eller vanskeligheter med å puste), alvorlige hudreaksjoner, hyperaktivitet, kramper, muskelkramper, ufrivillige bevegelser og muskelrykninger, psykose, forbigående senket stemningsleie, betennelsestilstander i hjernen og/eller forhindret blodtilførsel til hjernen.'

gikk på ritalin før da jeg har AD/HD, har ikke merket noen av symtomene, untatt søvnløshet.
Vis hele sitatet...
Overlever nok nedturen, lurte bare på om 20 mg i per pille er lite?
jeg gikk på 30 mg per dag, kjenner flere som går på mer en det. en dag glemte jeg at jeg alt hadde tatt, og tok en til 10 min etter på, men jeg merket ikke noe. jeg har ikke noen erfaring med å ruse meg på det, og kommer heller aldri å gjøre det.
Jeg tokk 50 mg og ca 2 uker så hadde jeg kraftig hjertebank, svetta og var generelt sett helt fucka. Følte meg helt jævelig. Så for å si det sånt, effekten varte sånn 2-3 timer, så etter det begynte helvete. Fikk ikke sove flere dager på rad osv

Nei faen, ritalin er noe dritt og annbefales ikke å ruse seg på den driten der. Aldri mer for min del :P
Godt med smør
Sitat av 0bs Vis innlegg
Hva er vitsen med å "ruse" seg på ritalin? Det eneste som antageligvis vil skje er at du får et jævlig irriterende hjertebank og ubehag i mange timer. Kanskje du føler deg litt mer våken en stund.
Kjedlige bivirkninger er det også på ritalin... Felleskatalogen

3 piller er vel uansett for lite til å få en "rus av det"
Vis hele sitatet...
jævelig irriterende hjertebank og ubehag i mange timer har jeg og fått av amfetamin, men du har vell null problemer med at folk hiver i seg det?

kjedelige bivirkninger er det på nesten ALT vi mennesker hiver i oss. Og både cannabis, alkohol og kaffi kan vell skilte med minst like irriterende bivirkninger som ritalin.

Er du ute etter rus? hiv i deg 3 stk, det er ikke livsfarlig og bør gi deg en liten buzz.


Det er vell ikke stort mer idiotisk og hive i seg legemidler enn ting du får på gata for og få rus? ritalinen er det bankers hva som er i den, om du kjøper noe på gata kan folk fortelle deg hva som er i den og deretter kan du resonnere deg fram til hvilken bivirkninger du *KAN* få med ritalin står der å noen bivirkninger du *KAN* få.

Forskjellen er rett og slett det at ritalin og andre legemidler vet du garantert hva som er i.
En dag skal du kjøpe amfetamin, plutselig har du fått methamfetamin og kan forvente deg helt andre bivirkninger. Det skjer ikke med de pillene der.


Når det er sagt, er rusmidler uansett ikke ufarlig.

Kos deg
Ritalin er fullt mulig å ruse seg på!

Jeg har ikke personlig erfaring med dette, men har prøvd meg på Concerta og dette er noe i samme sti som Ritalin. Rusen jeg fikk av Concerta 54mg 4x, var speeda, følsom og euforisk !

Tror ikke 60mg er nok å ruse seg på da jeg tok fire 54mg piller og fikk rus, men kan hende. Spar dem heller til du eventuelt får noen flere og ta det da.

Oppfordrer ingen til å dope seg da (?) haha
jeg har brukt litt ritalin i det siste.å må si det er flott å ruse seg på.funker ypperlig å mekke i tobakkå røyke det.bare att det stinker når du røyker det
har tatt 60mg, en 20 og en 40 men fikk ikke noe form for rus, følte meg litt våken, fikk ingen problemer med hjertebank osv..

er vell ikke noe spess og ruse seg på såvidt jeg vet, men har hørt at man blir mye mere beruset av alkohol vis du blander.
Sist endret av shit1; 14. oktober 2010 kl. 20:45.
Sitat av Geitebolle Vis innlegg
AH/HD btw.
Vis hele sitatet...
Ok.

Rusen er digg, hvis du har Adhd og mange nok
Sitat av gotejds Vis innlegg
Ok.

Rusen er digg, hvis du har Adhd og mange nok
Vis hele sitatet...
Samme sa han jeg fikk pillene av, han har også ADHD

Men takker for svar
Sitat av Apeloff Vis innlegg
jævelig irriterende hjertebank og ubehag i mange timer har jeg og fått av amfetamin, men du har vell null problemer med at folk hiver i seg det?

kjedelige bivirkninger er det på nesten ALT vi mennesker hiver i oss. Og både cannabis, alkohol og kaffi kan vell skilte med minst like irriterende bivirkninger som ritalin.

Er du ute etter rus? hiv i deg 3 stk, det er ikke livsfarlig og bør gi deg en liten buzz.


Det er vell ikke stort mer idiotisk og hive i seg legemidler enn ting du får på gata for og få rus? ritalinen er det bankers hva som er i den, om du kjøper noe på gata kan folk fortelle deg hva som er i den og deretter kan du resonnere deg fram til hvilken bivirkninger du *KAN* få med ritalin står der å noen bivirkninger du *KAN* få.

Forskjellen er rett og slett det at ritalin og andre legemidler vet du garantert hva som er i.
En dag skal du kjøpe amfetamin, plutselig har du fått methamfetamin og kan forvente deg helt andre bivirkninger. Det skjer ikke med de pillene der.


Når det er sagt, er rusmidler uansett ikke ufarlig.

Kos deg
Vis hele sitatet...
Ja nedturen på amfetamin er heller ikke spesielt morsom, men da har man hvertfall oppturen først. Alle legemidler har bivirkninger, men både jeg og veldig mange andre jeg kjenner og vet om FÅR dette av ritalin, dvs veldig vanlige bivirkninger.
Har heller ikke null problemer med at folk hiver i seg amf, etter å selv ha vært avhengig av det og det helvete det er etterhvert.

Men for all del, om folk vil få den "herlige" rusen som ritalin gir så versågod
Har foresten selv adhd..
Sist endret av 0bs; 14. oktober 2010 kl. 22:50.
Hvis du har 3, ta 2 først, så den siste etter en stund om du fortsatt føler deg komfortabel.
Ikke sniff dem.
ikke sniff dem.røyk dem mye bede rus
Ikke sniff, ikke røyk. Åpne kapselen og legg innholdet på tungen. Ha det der til det er smeltet opp, skyll så med ett glass vann. 3 x 20mg er lite om du veier over 60kg, men du burde merke det bra. Ritalin rusen er foresten kjedelig, kan brukes som en oppkvikker dog. Er poenget ditt å få en ordentlig rus ut av dem, gjør det jeg sa og + det med masser av koffein.
du bør merke det godt etter 10 mg
er det farlig å røyke ritalin?
Ja, det er kjemiske stoffer som ikke passer sammen med lunger. Dessuten er det helt på tryne å skulle drive røyking av ritalin.
huff jeg som har røyka ganske mange mg.får vel begynne å spise di istede.men om man tømmer innholdet på tungen vill det ikke bli en forfedelig medesin smak?
Jeg bruker kun piller 10 mg og blir helt fin. Har ikke testet meg for ADHD ennå. Jeg kjenner også en litt rus av dem. Og vist jeg blander Oxycontin og Lyrica så blir du skikkelig speeda. Det er min erfaring. Jeg svelger bare alle sammen.
Prøv med 1 av hver sort også test deg frem. Jeg tar nå 2 av hver og du er oppegående hele dagen.
Sitat av mad187 Vis innlegg
huff jeg som har røyka ganske mange mg.får vel begynne å spise di istede.men om man tømmer innholdet på tungen vill det ikke bli en forfedelig medesin smak?
Vis hele sitatet...
Hvorfor i allverden skal du tømme innholdet på tungen? Det er jo bare å svelge dem hele med noe å drikke.
Han vil vel at det skal oppløses i spyttet hans slik at det fungerer fortere, en kapsel fordøyes saktere. Jeg ville bare spist dem, det er ikke snakk om mye forskjell.
Hvordan er det å blande Alkohol med Ritalin/Concerta?
Helt ok det egentlig. Blir bare litt annerledes full enn ellers.

Men anbefaler ingen å blande hasj, ritalin og alkohol.
Aaah du får sikkert en mild speedrus.. LoL går selv på 54 mg concerta + 3x10 mg ritalin.. Neste mnd blir d muligens Dexidrin i stedenfor
OT:
dexedrine er noe dritt, hvorfor vil du over på det?
Sitat av mad187 Vis innlegg
huff jeg som har røyka ganske mange mg.får vel begynne å spise di istede.men om man tømmer innholdet på tungen vill det ikke bli en forfedelig medesin smak?
Vis hele sitatet...
Kanskje en ide å finne ut om noe er farlig FØR du prøver det neste gang.
Sitat av 0bs Vis innlegg
Helt ok det egentlig. Blir bare litt annerledes full enn ellers.

Men anbefaler ingen å blande hasj, ritalin og alkohol.
Vis hele sitatet...
Prøvde Concerta(3x18mg) med alkohol i går, var annerledes ja, men har vært loka i hodet hele dagen i dag, pluss at jeg er sykt fyllesjuk. Tviler på at jeg prøver å blande det igjen.
Du blir veldig ødelagt av det ja. Fant du formen da?
Sitat av mad187 Vis innlegg
er det farlig å røyke ritalin?
Vis hele sitatet...
Det er mer ubrukelig å røyke det enn farlig.
Har ikke hvert borti piller eller pulverform som tåler direkte lighterflamme ennå, men skrik ut om du vet om noe hehe. Ser for meg småkidsa med crackpipe med ritalin, haha!

Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Ja, det er kjemiske stoffer som ikke passer sammen med lunger. Dessuten er det helt på tryne å skulle drive røyking av ritalin.
Vis hele sitatet...
Hvertfall en som er enig.

--
Etter litt for mye speed, et par bønnetrekk, og noen pils - Prøvde jeg å spiste 20 av detta ritalinjævelskapet. Og må si er vel bare for apetullinger å drive å proppe i seg detta. Var selv en apetulling i tia, gøy som det var. Ikke at jeg har prøvd dette alene før, men "påfyllen" jeg følte jeg fikk var litt ekstra hjertebank, noe skjelving og noe ekstra røkninger. Ble litt svart innimellom, noe som ikke hadde skjedd før disse 20, hehe ^^ Husker ikke stort av åssen det var senere på kvelden men er bare dritt å ruse seg på.

Har vel forsåvidt ikke noe å si om man har ADHD eller ikke? - Man putter jo i seg samma dritten uansett. Diagnose eller ikke.
Når vi kommer opp i 20 antall piller er nok rusen ganske lik for begge parter. Om ikke lik så er den nok kanskje like merkbar hos begge(ofc vekt og toleranse ect spiller inn). Men ellers er det nesten alltid forskjell på rusopplevelse for en med diagnosen og en uten, spesielt de som har en "alvorlig" diagnose kontra en uten ADHD.

PS: Vanlige tabletter kan ikke røykes nei, virkestoffene bare forsvinner i det du tenner opp. Ellers kan jo jabba(thailand) røykes som er Methamfetamin tabletter, sikkert noen andre også.
Hva er den store forskjellen på ritalin vs Concerta?
Sitat av Chang Vis innlegg
Hva er den store forskjellen på ritalin vs Concerta?
Vis hele sitatet...
Ritalin er at du blir " rusa " høyt i 2-3 timer og må ta ny pille, Concerta er mere langvarig og gir ikke så høy " rus".


går selv på Concerta. XD
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Du blir veldig ødelagt av det ja. Fant du formen da?
Vis hele sitatet...
Ja, i dag er jeg vanlig igjen heldighvis Tror jeg kanskje prøver igjen etter en god stund, men da prøver jeg heller med ritalin.
kjør på.. Kjedelig rus spørr du meg men XD
Sitat av Chang Vis innlegg
Hva er den store forskjellen på ritalin vs Concerta?
Vis hele sitatet...
concerta er en depo pille som slipper ut litt og litt av virkestoffet over lengre tid mens ritalin blir tatt opp av kroppen med en gang.
Sitat av zevz Vis innlegg
concerta er en depo pille som slipper ut litt og litt av virkestoffet over lengre tid mens ritalin blir tatt opp av kroppen med en gang.
Vis hele sitatet...
mja.. var vell det jeg mente
Dette stoffet bør generelt sett ikke inntas av noe menneske!
1. det gir mer bivirkninger enn det er fordeler. (da hvis du er diagnostisert ADD eller AD/HD. hvis du får "fordeler" av å bruke dette stoffet er det mest sannsynlig mentalt)
2. det har en EKSTREMT nedbrytende effekt på kroppen. (du kan få traumer livet ut)


Skrevet av egen erfaring. setter pris på at alle som leser dette med hensyn om at alle kan ha en inviduel opplevelse av slike stoffer.
Sitat av Karsy Vis innlegg
Dette stoffet bør generelt sett ikke inntas av noe menneske!
1. det gir mer bivirkninger enn det er fordeler. (da hvis du er diagnostisert ADD eller AD/HD. hvis du får "fordeler" av å bruke dette stoffet er det mest sannsynlig mentalt)
2. det har en EKSTREMT nedbrytende effekt på kroppen. (du kan få traumer livet ut)


Skrevet av egen erfaring. setter pris på at alle som leser dette med hensyn om at alle kan ha en inviduel opplevelse av slike stoffer.
Vis hele sitatet...
Skjedde dette av en gangs bruk? Har prøvd alkohol + concerta og alt er bra, har lyst å prøve ritalin med alkohol.
Det er helt inviduellt. Kanskje du ikke bruker riktig metylfenidat produkt, mange som har adhd som kun fungerer med concerta f.eks. Han mener selvfølgelig at dette skjedde etter langtidsbruk. Noen tar skader av metylfenidat, men etter engangsbruk tviler jeg.
Sitat av Karsy Vis innlegg
Dette stoffet bør generelt sett ikke inntas av noe menneske!
1. det gir mer bivirkninger enn det er fordeler. (da hvis du er diagnostisert ADD eller AD/HD. hvis du får "fordeler" av å bruke dette stoffet er det mest sannsynlig mentalt)
2. det har en EKSTREMT nedbrytende effekt på kroppen. (du kan få traumer livet ut)


Skrevet av egen erfaring. setter pris på at alle som leser dette med hensyn om at alle kan ha en inviduel opplevelse av slike stoffer.
Vis hele sitatet...
Det var vel ENDEL overdrevet skrevet om dette kun er basert på egen erfaring...
Mulig DU ikke tåler metylfenidat? Det er sant at det er mange bivirkninger, men utrolig mange trives godt uten spesielle bivirkninger.
Jeg personlig liker ikke stoffer og får mer bivirkniger enn fordeler med det. Men alikevel er jeg forsiktig med å fortelle andre at dette er noe du absolutt ikke burde prøve, da det kan faktisk hjelpe folk. Da mener jeg altså foreskrevet av lege, osv osv
Og å si at det er placeboeffekt, for noen kanskje. Men mange barn er satt på dette (noe jeg ikke liker, men men) og mange merker forskjell (altså foreldre)
Jeg fikk høre av lærer og foreldre pluss venner at jeg virket roligere og mer kosentrert, hvertfall på concerta. Selvom jeg ikke følte dette selv. Så placebo er det nok ikke, i hvertfall ikke i alle tilfeller som du skal ha det til.

Neste gang du skal skrive om egene erfaringer, ikke skriv det som steinkalde fakta..

Som rus? haha. nei akkurat det ser jeg ikke vitsen med.
Sist endret av 0bs; 1. november 2010 kl. 19:06.
Ritalin sniffes for best effekt. Det gir vesentlig bedre effekt enn om man spiser dem.

Start med å sniffe 10mg. Du når peak 10-30minutter etter å ha sniffet.
Juster så etter som du føler, vær obs på at det å ta for mye kan bli ubehagelig.

Om man inntar alkohol(etanol) sammen med ritalin(methylphenidate) vil det skje en reaksjon som fører til at methylphenidate går over til ethylphenidate, som er en mye kraftigere og mer euforisk stimulant.

Kort sagt; alkohol forsterker effekten av ritalin. Vær litt forsiktig med å mikse det.

Jeg oppfordrer ikke til bruk.

Det er et bra slankemiddel da
▼ ... over en måned senere ... ▼
siden du bare har 3 stk bør du droppe eller snørte dem.
Ta alle 3 kappslene oppi en beholder hvor du kan knuse kulene.
Dropping: pakk dem inn i et rizzla papir å svelg
Snørting/sniffing: rull sammen en seddel å del stripene opp etter hvor mye du klarer.
Personlig ville jeg anbefalt å droppe dem , da slipper du å gå rundt med det i nesen som kan være meget irriterende for huden.

Personlige erfaringer med ritalin:

Jeg inntok minimum 400mg pr dag i en 4 dagers periode.
hvor jeg ikke såv eller spiste noen ting.
Rusen jeg fikk var AWESOME! glad , hyper , åpen, avslappa , men samtidig stressa:P

MEN!

Ned turen etterpå er det VÆRSTE jeg har opplevd ever..
Satt alene på rommet i 3-4-5 dager i strekk , på gulvet å skalv.
så , det handler vell om du synst rusen er vært nedturen eller ikke.

Å husk at rusen er forsjellig fra person til person.
Akkurat det samme med nedturen og bivirkninger


Håper dette var til litt hjelp !


Ps. Jeg ville ikke anbefalt ritalin rus til noen, med mindre det var sånn 100mg på en fest for kosen

mvh keven
Jeg kan bare si at du kanskje vil føle deg helt konge i 20-30 min hvis du tar passelig.

Da må du spille CS, du kommer til å bli imponert av deg selv
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Karsy Vis innlegg
Dette stoffet bør generelt sett ikke inntas av noe menneske!
1. det gir mer bivirkninger enn det er fordeler. (da hvis du er diagnostisert ADD eller AD/HD. hvis du får "fordeler" av å bruke dette stoffet er det mest sannsynlig mentalt)
Vis hele sitatet...
Evt. bivirkninger er jo veldig individuelt. Definer "fordeler", og gjerne også "mentalt", da jeg ikke helt ser poenget ditt. Mener du at rus-effekt av stoffet er innbilt? Isåfall tar du grundig feil.

Sitat av Karsy Vis innlegg
2. det har en EKSTREMT nedbrytende effekt på kroppen. (du kan få traumer livet ut)
Vis hele sitatet...
Misbruk av sentralstimulerende stoffer har en nedbrytende effekt på din generelle helse, ja. Det er derimot mulig å bruke stoffet på en forsvarlig måte, og begrense evt. skadevirkning til et minimum, ved å sette seg litt inn i stoffets natur. Det er det som er meningen med å tillate slike tråder som dette. Å avblåse spørsmål med uttalelser som "Dette stoffet bør generelt sett ikke inntas av noe menneske!" har derfor totalt motsatt effekt av det som tilsynelatende er hensikten, nemlig skadebegrensning.

Sitat av Karsy Vis innlegg
Skrevet av egen erfaring. setter pris på at alle som leser dette med hensyn om at alle kan ha en inviduel opplevelse av slike stoffer.
Vis hele sitatet...
Flott at du deler erfaringer og meninger, bare ikke legg det frem som fakta
du blir litt speeda, og får kansje et kick , spørs hvor "stor" du er ass.. :-) du får lyst til og gjøre mye da, løpe, vaske noe slikt etc...
Jeg blir ganske speeda av å sniffe 20-30 mg ritalin. MEN får også ganske fort angst/noia og høy puls, slik at jeg kjenner hjertet slå, og veldig varm. Men er digg å sniffe når man drikker, for da slipper man angsten. Har hatt så mange gode erfaringer med ritalin og alkohol (ikke drita, bare brisen).