Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 751
Hallo er det mulig og kan noen poste en tutorial om å overlocke en:
AMD Athlon™ 64 Processor 3000+, 1809 Mhz, 1 Core(s), 1 Logical Processor(s)?

Takk
Det finnes ingen guide for spesifikke CPU'er da dette varierer alt for mye fra chip til chip.

I tillegg spille faktorer som hovedkort og minne inn i bildet.

Kort fortalt, kan du ikke overklokke bør du heller ikke prøve på det, og med en sånn latterlig gammel CPU er det lite å hente, kjøp deg en ny maskin til 4000,- og den vil være 3x bedre enn den du har.
skal han lære seg og overklokke er jo det vell slettes ikke en dårlig cpu og begynde med?

den cpu'en var vell blant mine første, tror min utgave av Athlon 64 var meget vennlig på overklokking, tror den gikk til 2,4 uten volt tweaking eller noe som helst. Fikk nesten lyst til å tukle litt med den igjen.


Til trådstarter, du bør kanskje poste hva HK du har, ram, kjøler, og det meste av relevante ting. Gjerne google litt.

HW.no sin overklokke guide for nybegynnere er litt datert, men det er jo cpu'en din og. Den gir deg uansett grei newbie innsikt i hele overklokke fenomenet, som jeg regner du er intressert i, ytelse eller ei.

Det er 100% korrekt at den CPU'en der begynner og bli litt for datert til å kunne yte ok på noe som helst spill eller tyngre oppgaver.
Sist endret av Apeloff; 12. september 2010 kl. 03:53.
Operating System
MS Windows Vista Ultimate 32-bit SP1
CPU
AMD Athlon 64 3000+
Winchester 90nm Technology
RAM
2.0GB Dual-Channel DDR @ 201MHz (2.5-3-3-8)
Motherboard
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-7125 (Socket 939)
Graphics
BenQ G2420HD @ 1920x1080
512MB GeForce 8800 GT (nVidia)
Hard Drives
488GB Seagate ST3500418AS ATA Device (Unknown Interface)
Så det er en eldre gamer pc ^^
Først vil jeg strengt tatt anbefale deg og bytte til windows 7 eller xp skal det være håp i å få noe merkverdig ytelse av pc'en.