Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 7673
Ja, nå var sommeren endelig her! Alle vet at tørsten på denne tiden er ganske så stor!

Skal ha en liten grillfest i morgen, og lurer da i den anledning på:
Har noen et par gode drinktips? Vurderer å mekke en punsj-ting, men er tom for idèer og har heller ikke smakt så altfor mye punsj her i livet. Skrev en lignende post her på forumet rundt samme tid i fjor, men følte den posten ble litt kaos. Nå prrøver jeg da på ny, og håper det blir bedre denne gang. Til dere som poster må jeg si at en grundig oppskrift bør beskrives i posten.

Drinken inneholde alkohol av typen vodka/sprit!
Sist endret av anderbor; 30. juni 2005 kl. 20:11.
Pleier å handle inn San Fransisco Drink mix, Meierienes Appelsinjuice, og husholdnigssaft. Bland ut safta til passende lys saft. Så fyller du glassset 3/6 Juice, 1/6 San Fransisco, 1/6 Saft og 1/6 vodka.. Man kan kanskje velge bort safta hvis man vil ha litt sterkere smak på drikken, men for all del erstatt det med vodka og ikke juice/San Fransisco

Tastes like summer!
Sier bare en ting. ØL!
...og mere øl. *nynne på sangen*
Jeg har en annen drink som er ganske lett å lage, men i og med at du har uthevet MÅ inneholde vokda, så skal jeg ikke si den siden den inneholder sprit.
anderbor's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freeloader
...og mere øl. *nynne på sangen*
Jeg har en annen drink som er ganske lett å lage, men i og med at du har uthevet MÅ inneholde vokda, så skal jeg ikke si den siden den inneholder sprit.
Vis hele sitatet...
Jaja, vodka/sprit, samma faen for med Var bare det at jeg har kjøpt en flaske med vodka. Ville ikke ha forslag der gin/rom var alkoholen liksom...

Ølposter av ølelskere kan jeg fint greie meg uten, takk!
Her må man bla tilbake til gamle dager der man hadde råd til slikt.. Fikk høre hva man måtte blande til en slik en kjempegod en i vinter, men må tenke hardt pga. fylla...
men uansett mener jeg å huske den er slik elns:

Kode

Vodka av ønsket sort
Lime juice(ikke sånn dritt fra tine, men rose`s eller lignende skulle funke)
Ingefærøl
Fersk lime-båt
Sitat av cokeloop
Pleier å handle inn San Fransisco Drink mix, Meierienes Appelsinjuice, og husholdnigssaft. Bland ut safta til passende lys saft. Så fyller du glassset 3/6 Juice, 1/6 San Fransisco, 1/6 Saft og 1/6 vodka.. Man kan kanskje velge bort safta hvis man vil ha litt sterkere smak på drikken, men for all del erstatt det med vodka og ikke juice/San Fransisco

Tastes like summer!
Vis hele sitatet...
Bytt ut safta med Mozell Drue,
det dreper vodka smaken helt.

Sitat av Popp
Her må man bla tilbake til gamle dager der man hadde råd til slikt.. Fikk høre hva man måtte blande til en slik en kjempegod en i vinter, men må tenke hardt pga. fylla...
men uansett mener jeg å huske den er slik elns:

Kode

Vodka av ønsket sort
Lime juice(ikke sånn dritt fra tine, men rose`s eller lignende skulle funke)
Ingefærøl
Fersk lime-båt
Vis hele sitatet...
Du mener slik: Caipirinha
http://images.google.com/images?svnu...irinha&spell=1
spankingguru
Worner's Avatar
Strawberry Daiquiri må jo være en deilig sommerdrink.
Sprit og solo jordbær brus
Jeg syntes den smakte som jordbær saftis, og det var nesten ingen sprit smak. Da går det fint an å knuse jordbær og hive oppi drikka uansett, for det bare forsterker jordbær smaken.

Den er god, og jordbær er jo sommer
Først finner du et vanligt glass, eller hva du en nå måtte bruke, først fyller du litt vanligt juice, og så tar du en kiwi og kjærer den opp i små biter, etter det så tar du litt sprit, blander sammen, og så tar du og presser saften ut av en apelsin, til slutt drikker du opp en øl, hiver så på skommet som er igjen av ølet, da legger skommet seg fint på toppen og voila.. ! Det er faen meg godt det
Sprite vodka og akgurkskiver også litt isbiter.
Her må du smake deg frem husker ikke helt hvor mye du skal ha oppi. Men drinken er utrolig god
Martini er ganske godt i varmen. Ikke det sterkeste dog...
når det gjelder vodka er det vel bare å se i frukt disken på butikken og i brushylla.. så bruker du fantasien, du klarer å få frem de utroligste saker

For eksempell så tok jeg Solrik og blanda med litt apelsinsaft(slik du får nårr du klemmer på den oransje ballen) og vodka.. det var kjempegodt
Sist endret av Popp; 30. juni 2005 kl. 23:52.
anderbor's Avatar
Trådstarter
En god del brukbare forslag her, det må jeg si! Hadde CorLeX lest litt i første posten min, og sett på en av de linkene han postet, ville han skjønt at det var min gamle post han linket til. Den jeg forklarte at jeg skreiv i fjor. Det ser ut til at det blir en frisk fruktpunsj, kanskje bare bruke noe så enkelt som cocktailmix som fåes kjøpt på boks. Ellers.. Noen flere gode forslag?
Last ner BarBack 6.0, der er godt over 4000 drinker og hvordan de skal blandes! Anbefales sterkt.
Finnes på BearShear
Jeg pleier å gjøre det enkelt - vodka, masse isbiter (viktig: dreper alkoholsmaken), og noe brukbar juice. F.eks. manajuice fra tine, eller en av de nye smoothiestypene de har begynt å selge i kjøledisken.
Bruk Fun Light Iste-saft Lemon, og Sprite som "vann". Hell så på med så mye sprit du bare måtte ønske! Best there is...
Ta en vannmelon, kutt slik det blir et hull i "toppen", grav ut litt av innmaten, hell oppi vodka ca 0,5 - 1 liter, så setter du på toppen igjen. Beveg den litt av og til, ca hver time eller noe, mens den står i kjøleskapet.

Neste dag drar du ut vannmelonen å spiser deg dritings =)
Kjøp noen flasker med fanta,sprite og rødbrus, og bland dette med appelsin juice og vodka.Det er viktig med masse isbiter samt litt frossenfrukt for å gjøre den litt mer fancy! Har prøvd dette selv flere ganger og det har alltid blitt en suksess.Lykke til!
Funker kanskje ikke så bra til punsj, men Tinto Verano er en god sommerdrikk.


Fyll et langt glass med is

Fyll 1/3-1/2 med rødvin

Fyll resten opp med sprite eller 7-up (i Spania bruker de La Casera)

Fest gjerne på en sitronskive for syns skyld.

Dette smaker rødbrus, bare myyye bedre og dypere..


... og for de som skulle til å hyle ut "HELLIGBRØDE!" til en kald rødvinsdrikk, prøv tinto verano først!
anderbor's Avatar
Trådstarter
Mulig jeg bare stikker til butikken og kjøper det av frukt/juice/brus som måtte friste. Ser for meg at tropisk nektar kan fungere fint!
spankingguru
Worner's Avatar
Jeg fant for en stund siden en hel hau med frosne jordbær i frysa. Tok disse i en mixmaster og heiv oppi litt appelsinjuice. Dette ble sjukt godt å blande med. Kunne blande 50 50 uten spritsmak. Men bør helst drikkes før jordbæra smelter helt
Sitat av nudo
Du mener slik: Caipirinha
Vis hele sitatet...
nå nei...Caipirinha lager man slik:

Old fashion/On the Rocks/Whisky -glass (kjært barn mange navn)
1 hel lime, deles i 4 biter og en god del sukker legges i glasset, mudles sammen (du skal knuse safta ut av limen med andre ord), så fyller du glasset med knust is (knust is lager man lettest av isbiter + kjøkkenhåndkle og kjevle) og heller oppi Cachaca (evt rom om du ikke har cachaca)

Evt kan du prøve å tilsette litt mindre sukker og heller ha oppi ferske bringebær og en skive sitron.

Klassisk sommerdrink er Mohjito, og om du liker den liker du sikkert Kyoto. Det er også ganske lite som slår en iskald Gin/Tonic når det er skikkelig varmt og man er jævlig sliten

Men...alt dette lages jo med annet brennevin enn vodka :/
en fin punsj er tropisk nektar og andre liknende juicer, vodka eller hva du vil+masse, masse frukt. Jordbær, mango, banan(funker fett) kiwi etc. La det sto en liten stund. Spriten synker godt inn i fruktenMega digg punsj.
Endelig noen som har skjønt det moridin!
En sommerdrink skal ikke være så forbannet søt at du elger sukkertøy dagen derpå.

Bruken av lime i sommerdrinker er alfa omega, for den friske, men dog ikke for søte smaken.

Så jeg henger meg på samtlige av de moridin foreslo. Du får bare traske ut å få tak i noe annet enn vodka anderbor.


Bare sånn for å ha lagt inn et forslag selv her, så er det dritgodt å blande 50-50 med hvitvin og sprite. Ha i dugelig med isbiter, og en agurkskive/sitronskive/limeskive som dekor på glasset.
Sitat av mxyzptlk
Funker kanskje ikke så bra til punsj, men Tinto Verano er en god sommerdrikk.

Fyll et langt glass med is

Fyll 1/3-1/2 med rødvin

Fyll resten opp med sprite eller 7-up (i Spania bruker de La Casera)

Fest gjerne på en sitronskive for syns skyld.

Dette smaker rødbrus, bare myyye bedre og dypere..
Vis hele sitatet...
Det der hørtes jævlig ut! Kan ikke skjønne hvordan det skal kunne smake som rødbrus. Har du prøvd å lage den selv etter du smakte den i Spania? Finnes jo tusenmillioner typer av rødvin også..
nå begynte jeg å tenke på forrige sommer hvor jeg( i fylla) lagde en fantastisk drikk, og veldig enkel, selv for en full østfolding som meg sjøl:P
jeg tok min hjemmebrent, blandet med sprite, et slags lime blandevann, og masse sitron ekstrakt(sånn gul dings) vil tippe det funker bra med vodka og.
en annen ting å anbefalle er Gelè shots.... det er nam. start å lag kjele med mindre vann en vanlig, si hvis det f.eks trengs 4 dl vann dropper du kanskje halvparten av vannet, blander med gele pulveret og tilsetter spriten etterpå, men vent til blandingen er kald før du legger i spriten, (vil ikke ødelegge spriten) :P var veldig godt med vaniljesaus oppå, prøvde også sitron ekstrakt på den, det var ikke så godt igjen:P
Moscow Mule:
4 cl vodka
Ingefærøl
Lime

fyll highball-glass med is, tilsett vodka, fyll opp med ingefærøl og tilsett litt limesaft (evt kan du såklart bruke fersk lime og presse saften av den)
Smakte bacardi slush i går. Slush og alkohol er en god kombo.
Sitat av moridin
Moscow Mule:
4 cl vodka
Ingefærøl
Lime

fyll highball-glass med is, tilsett vodka, fyll opp med ingefærøl og tilsett litt limesaft (evt kan du såklart bruke fersk lime og presse saften av den)
Vis hele sitatet...

har sett en variant av denne hvor de bruker litt tunfisk i bunnen.

når det gjelder sommerdrinker, vel det å lage en milkshakevariant er herlig! har fløteis og vodka i mixmaster slik at det blir en halvflytende konsistens på den. drikk og nyt! en kamerat av meg som laget dette.. 3 typer shakes (tress-isen). var nyyyydeli. satt på verandaen, kveldsol, varmt og herlig og bære nøyt shakes
Sist endret av grandis; 2. juli 2005 kl. 11:05.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
prøv ouzo hmmmmmmmmmmmmmmmm

ops litt gammel post :P

men men
om sommeren så er no allti sprit-melon en slager da, ikke noen drink men den innholder vertfall alkohol.

men bra drink: sprit, sprite med ei sitron eller limeskive nedi..
sprit, eplenektar og fanta lemon funker som snus.