Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1570
yo så bare ett kjapt spørsmål,
La oss hypotetisk sagt jeg hadde solgt 3 av samme ting på finn..
å jeg aldri sendte noen av de til noen. hva er evnt grensa penge messig å hvor går grensa fra bot til rett? finn frasier jeg so alt så blir jo en politianmeldelse fra kjøper evnt, hvor mange gidder det for små summer å har snuten nok ressurser? sist jeg så på tv var om att de henla nesten 95% av svindel saker fra/på finn...
vært artig å vite da jeg har blitt utsatt for en del som prøver seg på dette
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror ikke mange gidder å anmelde men jeg lagde selv et helvete for en som prøvde å beholde penga fra meg og aldri sendte varen, og noen i familien min blei en gang oppsøkt hjemme (min adr kan ikke googles) av en jeg solgte sportsutstyr til men som jeg hadde sendt fem dager for seint og han trodde jeg hustla han.
Dette avhenger helt og holdent på offeret ditt sin evne til å tvinge gjennom en etterforskning hod onkel Blå.

Noe du aldri kan forutse. Noen har resursser til å tvinge gjennom etterforskning av de mest trivielle sakene.
Om noe blir anmeldt for så å henlegges så betyr det ikke at politiet har glemt det. Kommer det flere anmeldelser så danner det seg fort et mønster som politiet plutselig kan finne veldig interessant.
Det var en reportasje for en stund tilbake om en nordmann som solgte elektronikk på finn som var bosatt i Thailand og gjorde dette for å overleve. De fleste av sakene hans ble henlagt. Jeg tror at det er en fordel om du distanserer deg lengst mulig unna Norge for å klare å holde den scammen der gående.