Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 6258
Hei,
Fant akkurat ut at Kindle sin 2018 versjon vil ha støtte for night mode (svart bakgrunn, hvit tekst). Vurderte å oppgradere, men fant ut at jeg har masse bøker i EPUB format jeg gjerne har lyst til å lese.

Pocketbook og Kobo vet jeg at har EPUB støtte, men klarer ikke å finne noen ordentlige svar på hvilke modeller (om noen?) som har nightmode.

Noen som vet?
Er det ikke lettere å konvertere epub til mobi?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bruk calibre til å konvertere til eit format kindle liker. Det er fullstendig uproblematisk, og du mister ingenting.

https://calibre-ebook.com/
Trådstarter
Det er kanskje enklere å bare konvertere. Har brukt noen online konvertere før, og da har formatet blitt litt ødelagt (avsnitt som bytter plass midt i teksten, eller sidetall som dukker opp midt i teksten osv).

Men skal gi Calibre et forsøk! Takker
Du kan også konvertere ved å bytte filendelse fra .epub til .png og sende til lesebrettet på epost som vedlegg med convert i emnefeltet. Kommer den nye med mindre blått lys? Misliker også at det ikke kan slås helt av. På mitt forrige lesebrett varte batteriet omkring dobbelt så lenge. Ergonomien er også på trynet på min paperwhite (2018), med på-knappen nøyaktig der man naturlig ville hvilt brettet i hånda, sikkert for å selge Oasis. Vurderer å bytte til et Kobo Aura H2O, det har oransje baklys og er vanntett.
Trådstarter
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Du kan også konvertere ved å bytte filendelse fra .epub til .png og sende til lesebrettet på epost som vedlegg med convert i emnefeltet. Kommer den nye med mindre blått lys? Misliker også at det ikke kan slås helt av. På mitt forrige lesebrett varte batteriet omkring dobbelt så lenge. Ergonomien er også på trynet på min paperwhite (2018), med på-knappen nøyaktig der man naturlig ville hvilt brettet i hånda, sikkert for å selge Oasis. Vurderer å bytte til et Kobo Aura H2O, det har oransje baklys og er vanntett.
Vis hele sitatet...
Det skal være mulig å inverte fargene på Paperwhite 4 (2018) modellen. Så jeg håper virkelig det er tilfelle om jeg kjøper den. Kjipt å høre om ergonomien og batteriet. Batteriet er vel på grunn av bluetooth og VoiceView, som er ganske meningsløst når ikke man kan lese og høre samtidig Ergonomien håper jeg bedrer seg med et deksel/cover.

Her er en video med noen som skrur på night mode på Paperwhite 4: https://www.youtube.com/watch?v=rWolVudYAHM

Kobo Aura H20 sin backlight (venstre) så behagelig ut ihvertfall:


Utover det så testet jeg ut Calibre til å konvertere til MOBI, og det funka kjempebra!
Et tips for ergonomien som jeg har funnet at hjelper er pop-socket som var populaert til mobiler for en stund tilbake. Mye bedre aa holde paa sengen osv.