Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 940
Hei, jeg har en BMW E46 Stasjonsvogn 04 modell med original radio osv, Bruker til nå en Fm-sender for å høre på musikk fra tlf, Men til det jeg lurer på.

Har to stk kicker comp 12" Liggende og lurte på om noen kunne hjelpe meg med å finne ferdig kasse til 2stk 12" Som passer i forhold til bilen og høyttalerne.

Står noe om mål her: http://www.kicker.com/comp-12-inch-subwoofer

Også lurer jeg på om noen har tips til en bra og rimelig forsterker? Lurer også på hvordan dere ville løst det med tanke på cd spiller osv?

Takk
Ta en telefon eller send en mail til han her.
http://www.ulvundsbilstereo.no/?page_id=162
Og bygge kasse er ingen heksekunst. Og ved å bygge kassen selv, så for du tilpasset den, slik at den passer perfekt inn i bilen din.

Selv om jeg pleier å anbefale å bygge kasser så dyp som mulig, i subwooferens slagretning. Så fungerer det bra med mindre dype kasser.
Mål opp hvor bred og høy kassen kan være i bilen, for så å gå på tabellen til subwooferen og regn ut hvor dyp den må være for å oppfylle oppgitt volum. Jeg ville ha gått for lukket kasse hvis du vil ha «kvalitetsbass», eller bassrefleksrør hvis du vil ha «kvantitetsbass».

Og husk å stiv av kassen så mye som mulig. Legg plater loddrett og vannrett inn i kassen som et kors, målet er å hindre kassen i å utvide seg når bassen slår inn. Det beste er å bruke MDF plater til dette, men sponplater fungerer nesten like bra, bruk 22mm til sideveggene, avstivning og skille mellom subwooferne. Mens front (der subwooferen står) og bak så bruker du 2 x 22mm.

De ferreste forstår hvor mye en kassen har å si på lyden, jeg vil påstå at det har alt å si. Du kan få et billig høyttaler element i en god kasse til å låte bedre enn ett første klasses høyttaler element i en dårlig kasse.