Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3542
Substans: LSD 125µg White Flush blotter
Hvem: Mann 28 år, uten sitter
Når: Januar 2016
Hvor: Nord-Norge
Setting: passe stort bolighus

Jeg var noe i tvil om jeg skulle kaste meg ut i det den dagen, for jeg hadde sovet dårlig (kanskje rundt 3 timer) og det var blitt noe sent på dagen Egentlig oppskrit på en dårlig opplevelse sies det. Ett lettere brødmåltid ble spist, rundt klokka 1900 kom blotteren på tungen, 5-10 min senere ble den svelgt. Den smakte mer eller mindre papir, et godt tegn på at man har syre, ikke NBOMe/DOX.

Musikkanlegg var koblet til labtop i stua. En spilleliste i Winamp var utarbeidet over lengre tid, en blanding av sanger som betydde noe for meg, og house/ psykedelisk trance. Men jeg hadde like før funnet noe meditasjonsmusikk på youtube (de som varer noen timer, noen mest repetisjon vil jeg tro), og særlig den tibetanske, samt en med bilder av chakra ble avspillt mens jeg lå på sofa med pledd, passe dempet belysning.

Det var en surrealistisk følelse, litt som da jeg som 16-åring drakk meg full første gang med 96% og Cola halvt om halvt. Man prøver å kjenne etter i kroppen om noe skjer. Det tok sin tid. Man begynte å tvile, kunne det være at jeg hadde fått kun papir ? Litt rumling ol. var det, men det kunne være placebo.

Etterhvert visste man ikke hva man kjente. Uret var passert 8, kanskje nærmere halv ni. Nå skjer det ting i kroppen. Kribling, opprykksfølelse, eller hva man skal kalle det. Jeg vekslet mellom å ligge på sofaen, samt å bare gå frem og tilbake. Spiste Haribo . Etterhvert kommer det litt bølging av vegger, objekter osv, gløding samt noe som virker som lysglimt på veggen ved sofaen. Men de visuelle effektene var, og kom til å bli svake gjennom trippen. Enkelte merkelige tanker hadde så langt passert.

Men det var nå, tror det var nærmere 2100 at ting virkelig smalt . Jeg satte meg opp og følte meg virkelig i stemning, selv om jeg var alene. De tankene som nå passerte meg var rare, det handlet om dinosaurer, om mentale bilder av meg selv, noe var ekkelt og vanskelig å bli klok på, det blir litt å tenke over. Jeg hadde papir og penn klart til å skrive ned ting jeg fant ut, men det ble ikke noe av det. For looping var i emning, man fant ut at man skulle på do, før man tenkte på annet en stund og man kom seg på do etter flere slike looper. I mørketiden ble det rene Science fiction-stemning med lys som virket mer neon-aktig, det fra badet var så fint at jeg lot døren stå åpen til gang og stue. Man følte at man boblet i et hav, særlig med magen. Man bare lo litt av de problemstillingene man så for seg før trippen, dere vet de karikaturer hvor du nærmest spises levende.

Det var nå det mest merkverdige, interessante skjedde. Det er det man har problemer med å forklare. Jeg følte nærvær av en entitet. Det var noe som kom og gikk i bølger. På en måte over meg, men ikke i den fysiske virkelighet. I hodet kom det noen få bilder, var det deler av en ring av lys ? Noe flakset liksom over meg og det kom og gikk. Jeg gikk mellom bad, stue og kjøkken, satte meg ned i sofaen, slik gikk det i bølger, jeg var så fjern, forso ikke hvor jeg var, datt inn og ut av vår virkelighet, forvirringen var tidvis total, skiftet sofa og gikk til og fra kjøkken, avstand var liksom uvesentlig, rommet føltes merkelig. Tiden kjentes ikke så forvrengt som mange opplever, men jeg så på klokka og følte at det var nok av den. Følte entiteten fortsatte å komme og gå, jeg gikk frem og tilbake, levende dagdrømmer der jeg ikke følte meg alene. Lurte for alvor på om det nå kom en UFO ! Etterhvert var det som om man følte konturene av en høyere frekvens, hvor vi kanskje har snåsa-evner, følte ikke noe direkte overnaturlig, men det var så stort, ble så gira, og denne entitet, var det en slags kosmisk far ?

Rundt 2330 hadde ting blitt noe normalt, Hariboen var gradvis spist opp (anbefales på tripp !, du føler det gå ned halsen). Fortsatt litt looping, brukte rundt en halvtime på å spise nesten en lefse, hadde følt romling, men var ikke egentlig sulten. Følte lefsa feste seg til tennene, uff, og pepsi max smakte piss, det samme gjaldt Kims, det er det med renhet på tripp man nå skjønner. Ang. musikk så gikk det i den nevnte meditative, i tillegg kan BT -Binary Universe anbefales. Man jeg fant ut at å høre musikk på tripp var oppskryt, men så var onboard lydkortet på labtoppen egentlig noe skrap, tenkte jeg. Prøve å flytte anlegg, brukte kanskje ett kvarter på å skjønne det.
Slo på tv og barnekanalene, men gøy var det ikke, og man fant ikke frem på fjernkontrollen med det første.

Rundt 0030 fant man ut at det var best å prøve en luftetur. I hodet var jeg mer eller mindre normal, dog ikke kroppen, det var den brusingen og problemet med å kjenne grep. Følte meg motorisk analfabet før jeg etterhvert fikk til å låse ytterdør. Mørketid ga lite naturopplevelser som ventet. Litt koselig neonaktig lys var i huset, ute la man merke til bla. ripper i isen. Det ble ikke lange turen, og det som var tenkt som det værste mareritt skjedde: en hard linse (må oftest bestilles fra utlandet) datt ut av øyet. Men hånden fikk tak i den, puttet den i lommen og jeg begynte å gå hjem. Kjente etter at den var i lommen, var den ødelagt ? Gikk forbi noen folk, lot som intet, på andre siden av veien var det folk som sa noe, var det om meg ? Ekkel følelse, men jeg beholdt kontrollen, lærte egentlig hvor flink jeg er til nettopp det.

Det ble en lettelse da jeg kom inn og fikk øynene i orden. Satt på musikk. Det var noen svake synseffekter. Slo opp et nokså gammelt fotoalbum (PC) av konsert på hjemstedet og så gjennom. Egentlig var de en skokk tullinger de der, tenkte jeg. Nærmere 0200 bestemte jeg meg for et runk, men det var ikke så fornuftig. Konsentrasjon var vanskelig, måtte presse meg til å komme, og det var ikke så fantastisk som noen sa. Ei heller en dusj etterpå. Kroppen var litt fremmed, en litt ekkel følelse i bein osv, men var ingen panikk/onde tanker, knapt gjennom trippen i det hele tatt. Man lærte litt hva som er bortkastet tid til fremtidige tripper, du bør virkelig føle for å dra den

Uret var vel passert 0300. Hodet føltes helt klart, men ikke kroppen, denne brusende opprykksfølelsen, men den var egentlig behagelig. Satte på musikk, ting føltes som en vanlig lørdagssnatt, men det ble egentlig ganske koselig. Cola og potetgull smakte normalt. Og musikken, var det pacebo-effekt ? Kanskje var den finere om man hørte etter, mener å ha hørt artist spytte. En lærdom man finner ut er vel hvor ulke måter man kan høre musikk på, og hvis man bare hører etter. Tenkte på det som skjedde mens trippen var på topp, den entiteten, de tankene, det var et øyeblikk jeg for alvor spurte meg selv om det ikke var slik at vi stammet fra dinosaurene ! Musikken gikk nå i rock ,Phil Collins, REM osv.

Rundt kl 0500 begynte jeg å rydde på plass småting, før jeg i syvtiden så gjennom facebokk-strømmen, litt bølger i syn enda, det ble nudler i nitiden og søvn en time senere. Dagen etter virket overraskende normal, men en kompis med interesse for bevissthet/det overnaturlige ol. hørte på tlf at jeg var oppskaket og det ble en lang og interessant samtale om det jeg opplevde. Men ellers føler jeg at jeg raskt vendte tilbake til dagliglivet.

En grei førstegangstur på noe som var litt annerledes enn ventet. Jeg tror potensialet ang. personlighetsutvikling og det spirituelle er stort på psykedelika. Både min underbevissthet og disse mulige høyere verdener føler jeg at jeg bare har skrappet i overflaten til, det var også tilstrekkelig denne gang.

Vurderer samme dose og muligens setting neste gang i sommerhalvåret for å oppleve naturen, kanskje går man dypere deretter. Har et par spm. til de erfarne. Blotters var oppbevart mørkt, tørt og kjølig i rundt et år. Høres det ut som 125µg ? Noe jeg føler er at trippen var både lang og kort, har noen en anelse om omtrentlig peak og landing etter å ha lest alt ? Noen kroppslige effekter (særlig mage) varte til jeg sovnet rundt 1000 på formiddagen, er usikker på når hodet var for det meste klårnet, 0030 ? Følte nedstigningen var veldig lang. Hvordan kan lite søvn natten før tripp spille inn ?

Det ble vel langt, men best å skrive ned hva man husket få dager senere. På forhånd takk for tilbakemeldinger.
Eg hadde min jomfrutripp sist Laurdag. Trippa åleine, men var fleire i huset som hadde fått beskjed då om holde seg vekke så lenge eg oppførte meg normalt. Tok 3/4 av ein 150ug (Swiss Bliss) (=ca 112ug) i 4 tida. Av din beskrivelse virka det som me låg på ca same dose.

Legge ved ein kort tripraport frå min tur.

Rundt 5-halv 6 merka eg at noko skjedde. Huden var rar og eg fekk ei svak piping i øyrene. Fant meg ein frossenpizza i frysaren og det var ein veldig spesiell følelse å føre frosne ting over huden. Fekk litt av same følelsen som på låg dose av MDMA (har bare prøvd ein gong). Blei pratsam og energisk.
Oppdaga plutselig at alle lyspærene i huset hadde forskjellig og veldig fine, glødane fargar. Tapeten med mønster begynte å pulsere, så bestemte meg for at nå var tida for å skru på Disney fantasia.

Heilt fantastisk film. Føltes som eg såg den gjennom auga på ein 6-åring. Fargetema frå filmen smitta over på vegger og tak så eg følte eg blei dratt inn i filmen. Magisk musikk. Pizzaen var god, men ikkje i nærheten av så god som på cannabis.

Nå var eg godt inn i trippen. Hadde problem med konsentrera meg om ein tanke, då eg plutselig gløymte ut kva eg tenkte på (looping). Alt av mønster vibrerte og pulserte. Skriftstørrelsen på PCskjermen endra størrelse (/avstand) kvar gong eg såg på den. I speile såg eg nesten vanlig ut, men ei kort stund såg eg meg sjølv på same alder som far min (55-ish).

Opplevde ikkje særlig endra tankemønster eller ting av ein «høgare» verden, men var kanskje litt meir filosofisk. Hadde på forhand lagt klar nokon spørsmål eg sko svara på, men følte ikkje for å konsentrere meg om dei…
Hadde aldri problem med å gå rundt og oppleva huset. Var mørkt ute når peaken kom, så holdt meg inne.

Satte på ei tilfeldig «LSD playlist» på youtube og blei med ein gong dratt inn i musikken. Følte som den kom frå inne i hovudet mitt. Nokon spesielle låtar (transelignande) blei eg ganske kåt av så prøvde meg på ein runk. Endte opp at eg kom «samen» med musikken, og med auga lukka såg eg ein ein vulkan som eksploderte i alle regnbogens fargar. Kan ikkje førestilla meg kor digg det må vara med ein partner.

Rundt 10 tida forsvann nesten alle effektar ganske brått. Effekten av ein svak dose MDMA var fortsatt der, så eg var pratsam og fortsatt energisk eit par timar til. Det negative var at eg også fekk jaw tension (men ikkje så kraftig som på MDMA).

Rundt midnatt begynte eg å bli sliten og lei. La meg og chilla med noko seriar, slukte nokon magnesiumtablettar (for kjeven) og heiv meg i seng rundt 2. Sov godt og dagen etter var heilt vanlig.

Skal prøve igjen denne helga eller neste med venner. Skal då ta ein heil blotter (150ug). Litt usikker om eg skal ta den 1/4 eg har liggande (på til saman ca 187ug).
Sist endret av Sofakongen; 27. januar 2016 kl. 10:04.
Ang. speil så så jeg meg såvidt i den nå det var på full styrke og det var litt creepy.
En annen ting jeg ikke nevnte var at jeg følte litt at jeg hadde problemer med å slappe av, være i øyeblikket, når det var på høyden, tenkte at det kan ha noe med det vanlige livet å gjøre, er noe jeg bør reflektere over.

Når på døgnet var det du startet ? Pizzasteking på tur må være rullett med din bolig
▼ ... over en måned senere ... ▼
[protus]'s Avatar
Trådstarter
Snart to måneder etter turen må jeg si at det ikke har skjedd stort. Egentlig ingen forandring i følelsesliv, syn på verden osv. Det kan være at det tar evnt. lengre tid, men kjenner noen seg igjen her ? Må jeg rett og slett regne med å dosere høyere for å forvente mer ?
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Tjaa, er vel ganske indivuduelt. Er jo noen som blir betatt av feks weed og føler det er guds gave til mennesket, mens andre tar det fordi det er "lættis". Går vel litt på det samme på LSD imo.
Selv fikk jeg heller ikke noe annet syn på livet ( i stor grad) selv om jeg har trippet på stoff fra weed til dmt.

Du kan eventuellt prøve å dosere litt mer slik at du kommer noen nivå over der du var, men ikke gjør det til et mål at du skal se verden på en mye bedre måte osv, føler folk overhyper psykadelia endel.
Sist endret av ArtOfHacking; 18. mars 2016 kl. 01:39.