Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 7971
Jeg har hørt at matematikkferdighetene dine blir veldig skjerpet når man er ruset på ritalin eller amfetamin. Jeg tenkte derfor at det kunne være lurt å ta det før en eventuell eksamen. Men hvis noen skulle oppdage at jeg er ruset under eksamenen eller etter eksamenen, vil dette diskvalifisere eksamensresultatet? Jeg vet jo at jeg vil ha problemer med norsk lov, men betyr det nødvendigvis at også eksamensresultatet mitt blir diskvalifisert? Jeg har spurt Elevorganisasjonen om det, men de gir bare pissvar. "Du må ikke ta ritalin, det er ulovlig". "Nei, ikke ta ritalin". "Du kan ikke ta ritalin før eksamen!"

Har dere noen erfaringer?
Har du prøvd Amfetamin eller Ritalin før? Og førstegangs trippe på noen av delene hørtes uansett ut som en jævlig dårlig idè.
Ville uansett gått for Ritalin da det er lettere og dosere, og mer ''konsentrasjons-rettet'', men du kan alltids ende opp med og bli rastløs og hyper, eller søvnig og sliten.
True phreak.
Det hjelper på konsentrasjonen, men det er ikke sånn at man plutselig blir Einstein om man tar eksamen på Ritalin. Jeg får det utskrevet, og har utstrakt erfaring med det: Det eneste det egentlig hjelper deg med, er å få mer ut av tiden man bruker på forberedelser, og at man greier å være skjerpet i de fire timene man har eksamen.
Sist endret av Orph; 11. april 2013 kl. 15:11.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Du bør heller gå for ritalin enn amfetamin sånn generelt sett, men ellers fungerer også _små_ doser amfetamin bortimot like forutsigbart som ritalin. Så altså små/moderate doser amf, eller rialin, eller et tredje alternativ (som f.eks Adderall, som de bruker i USA).

Med forutsigbarhet mener jeg at du ikke kommer til å få den hyperaktiviteten og opphenget som på større doser amf, og hele 'rusen' av moderat mengde amf vil ikke vare like lenge som en "normal" dosering. Når dét er sagt, så bør det sies også at du _kan_ bli ruset av større mengder ritalin, men dette er forholdsvis ubehagelig.. Og, du blir sliten etter å ha brukt - både når det gjelder amf og ritalin - etter en periode.

Alt dette bør du bruke med måte, men det vet du sikkert.

Helt offtopic; Ellers så anbefaler jeg å bytte nick . Tenk, du kommer sikkert til å poste mange flere innlegg her på Nff, og ikke alle kommer vel til å handle om amf? Eller synes du det er greit å gi inntrykket av amfetaminjunkie med en gang man ser et innlegg fra deg?
Sist endret av aeon_illuminate; 11. april 2013 kl. 15:18.
Jeg Poppet 4 ritalin piller før en Markedsføring og Ledelse 2 eksamen. Da jeg aldri har tatt ritalin før. Brukte hele natten til å lese til og forberede meg. tok de 4 pillene(250mg) ca 40-20min før eksamen. Gikk på do 5ganger den første timen. Mye romling i magen, men klarte å konsentrere og fokusere veldig. Har vanligvis en tendens til å bli dritt lei etter 3-4 timer, og røsjer den siste delen, men denne gangen gikk det bra og holdt helt ut. ville ikke tatt like mye som meg for det var ganske ubehaglig til tider. Og veldig vanskelig å oppdage folk på rita, men amf er en annen ting. GL
Ellers vil jeg anbefale deg ''Modafinil''.
Det skal visst nok funke ekstremt bra på konsentrasjonen uten at jeg har lest meg opp om så mye mer enn det.
Har heller ikke prøvd det selv.
Sitat av ajniN Vis innlegg
Jeg Poppet 4 ritalin piller før en Markedsføring og Ledelse 2 eksamen. Da jeg aldri har tatt ritalin før. Brukte hele natten til å lese til og forberede meg. tok de 4 pillene(250mg) ca 40-20min før eksamen. Gikk på do 5ganger den første timen. Mye romling i magen, men klarte å konsentrere og fokusere veldig. Har vanligvis en tendens til å bli dritt lei etter 3-4 timer, og røsjer den siste delen, men denne gangen gikk det bra og holdt helt ut. ville ikke tatt like mye som meg for det var ganske ubehaglig til tider. Og veldig vanskelig å oppdage folk på rita, men amf er en annen ting. GL
Vis hele sitatet...
sterkeste ritalin tablettene funker nå ganske bra og rimelig lett å få fakter etter tre-fire stk. hvis du ikke går på ritalin fra før eller er en pepper junkie
Sist endret av Notoneofthem; 11. april 2013 kl. 15:23.
Sitat av ajniN Vis innlegg
Jeg Poppet 4 ritalin piller før en Markedsføring og Ledelse 2 eksamen. Da jeg aldri har tatt ritalin før. Brukte hele natten til å lese til og forberede meg. tok de 4 pillene(250mg) ca 40-20min før eksamen. Gikk på do 5ganger den første timen. Mye romling i magen, men klarte å konsentrere og fokusere veldig. Har vanligvis en tendens til å bli dritt lei etter 3-4 timer, og røsjer den siste delen, men denne gangen gikk det bra og holdt helt ut. ville ikke tatt like mye som meg for det var ganske ubehaglig til tider. Og veldig vanskelig å oppdage folk på rita, men amf er en annen ting. GL
Vis hele sitatet...
Du har aldri tatt det før, og hiver inn på med 4 piller?! Unnskyld meg, men det var mildt sagt harsadiøst...

Modafinil er svaret. Bare ikke overdoser. Det er ikke vidundermiddel, men det funker sykt bra. Test det type 1 måned før du skal i ilden med 200mg, og eventuelt juster opp med 200mg til for å sjekke mer-effekt om du føler du trenger det. Ta aldri mer enn 800mg. Har du ødelagt toleransen din, så må du rett og slett bare vente og bruke noe annet i mellomtiden.
Sitat av nikita Vis innlegg
Du har aldri tatt det før, og hiver inn på med 4 piller?! Unnskyld meg, men det var mildt sagt harsadiøst...

Modafinil er svaret. Bare ikke overdoser. Det er ikke vidundermiddel, men det funker sykt bra. Test det type 1 måned før du skal i ilden med 200mg, og eventuelt juster opp med 200mg til for å sjekke mer-effekt om du føler du trenger det. Ta aldri mer enn 800mg. Har du ødelagt toleransen din, så må du rett og slett bare vente og bruke noe annet i mellomtiden.
Vis hele sitatet...
Disse pillene var på 250/200mg. har erfaring med piller og vet hva som er riktig dosering søta. Pillene gjorde sin hensikt så no harm baby
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Modafinil er legalt, eller hur? Eller sånn 'halv-legalt' kanskje?
Siden eksamen din varer i 6 timer eller noe så kan du vel egentlig la være. Skulle du skulle vært skjerpet og jobbet i 18 timer så hadde en liten drop funket greit. Pass på å ikke ta for mye, da begynner du bare å rote..
Modafinil kan bestilles på nettet, men dette er dessverre ikke lov.
Du kan få det på resept dersom har narkolepsi eller idiopatisk hypersomni.
http://www.lommelegen.no/legesvar/mo...over-internett

Det er noen selgere som kan sende pakken diskret, hvor det er ~95% (om ikke mer) sjanse for at pakken din kommer fram. Jeg vil også tro at modafinil er det beste alternativet. Når det gjelder frakt kan det ta litt tid, vil jeg regne med.
Haha, skal du ta amfetamin så ikke ta for mye...

...ser for meg en elev som er rød i trynet, gnager tenner, svetter og må reise seg hvert femte sekund.

+ at man lett blir så rusa at man ikke føler forskjell om man gjør noe riktig eller galt.

(PS: det som hjelper mest er en vegetarisk frokost, god natts søvn, lett mosjon og mye vann)
Konsentrert ginseng-ektrakt gjorde susen for meg på eksamen. Det er lovlig, så vidt jeg vet. Det kan du teste ut å se om det funker for deg?
Jeg ville aldri i verden ha tatt det for første gang på eksamen.