Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 6969
Er ikke sikker på om dette blir rette plassen og poste, men prøver.

Jeg satt og kikket rundt omkring på internett og snublet over denne videoen i dag tidelig:

http://www.damnlol.me/How-would-you-...again_138.html

etter 1min og 30 sekunder inn knakk jeg helt ihop av tårer, plutselig kom der en hel drøss med følelser om hvor forferdelig krig er, hvor lite man tenker over alle familiene som lengter etter og se sine kjære igjen. Jeg ble helt satt ut av tanken om utøya og følte at jeg måtte gjøre noe, hva det skulle være.

Denne videoen har forrandret meg, jeg har signert meg opp som blodgiver og som gratishjep på eldresenteret annen hver søndag. Jeg føler at jeg burde gjøre noe for andre, selv om det er lite, hvofor vet jeg ikke.

Jeg vil egentlig bare dele filmen med andre, kansje dere får like sterke intrykk som meg? om dere fikk det, har filmen forrandret deg?
Sist endret av Tombøtte; 12. februar 2012 kl. 22:32.
Søtt. Blir likevel for teit for min del, og forjævlig amerikansk. Liker mye bedre slike ting som dette. Det kan jo faktisk grense til rørende.
jeg er nysjerri på hvordan du finner dette teit ? forjævelig amerikansk kan jeg vere enig i

Sitat av McLovin Vis innlegg
Søtt. Blir likevel for teit for min del, og forjævlig amerikansk. Liker mye bedre slike ting som dette. Det kan jo faktisk grense til rørende.
Vis hele sitatet...
Rørende videoer... Men må si meg enig, McLovin sin blir mere ekte enne den super hypet amerikanske videoen. Glad hunden min kommer hjem i morgen, haha
____________________
Lurer på hvordan barna hos fienden reagerer når de får vite at faren deres er drept. Skulle gjerne ha sett en video ifra den andre siden også.
Sist endret av Matoub; 12. februar 2012 kl. 22:50.
For noe piss! Hva med å heller se videoer av barna til de drepte som disse "snille" pappaene har drept? Den videoen der var bare noe amerikansk propaganda-piss som skal sette soldatene i bedre lys. Jeg ønsker de alt vondt.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av MatPlussMat Vis innlegg
For noe piss! Hva med å heller se videoer av barna til de drepte som disse "snille" pappaene har drept? Den videoen der var bare noe amerikansk propaganda-piss som skal sette soldatene i bedre lys. Jeg ønsker de alt vondt.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du lire av deg en slik uintelligent kommentar?
Sitat av MatPlussMat Vis innlegg
For noe piss! Hva med å heller se videoer av barna til de drepte som disse "snille" pappaene har drept? Den videoen der var bare noe amerikansk propaganda-piss som skal sette soldatene i bedre lys. Jeg ønsker de alt vondt.
Vis hele sitatet...
Jeg håper du vet at "de soldatene" som du ønsker alt vondt er våre allierte, og de som de dreper er våre fiender.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Søtt. Blir likevel for teit for min del, og forjævlig amerikansk. Liker mye bedre slike ting som dette. Det kan jo faktisk grense til rørende.
Vis hele sitatet...
Men for å være ærlig. Det finnes ingenting som er bedre enn en kvispende klump med kjærlighet som sitter og venter foran døren til du kommer hjem.
Jeg tenkte faktisk på dette en dag, jeg sier ha det og gir hunden min et kyss hver gang jeg går ut døra, men gjør aldri dette med mine søstre eller foreldre.

Jeg vet ikke, jeg er bare jævlig glad i bikkja mi <3 Vet rett og slett ikke hva jeg skulle gjort uten.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hvordan kan du lire av deg en slik uintelligent kommentar?
Vis hele sitatet...
Hva mener du med det? Vi/våre "allierte" har innvadert Irak (uberettiget), Afghanistan (uberettiget), så hva faen er det du snakker om? Hva var uintelligent med den kommentaren? Det der en video av 1 stk menneske som har barn og burde vite bedre (med tanke på at han har en datter som muligens kan leve resten av livet sitt uten far pga han var så svidd og hjernevasket at han valgte å gå i en krig han kunne vært foruten), som reiser ned og invaderer et land som ikke har gjort noe som helst mot USA i det hele tatt. USA invaderte ikke Afghanistan for å BESKYTTE seg. Så ikke kom å kall min kommentar uintelligent.
Sitat av MatPlussMat Vis innlegg
Hva mener du med det? Vi/våre "allierte" har innvadert Irak (uberettiget), Afghanistan (uberettiget), så hva faen er det du snakker om? Hva var uintelligent med den kommentaren? Det der en video av 1 stk menneske som har barn og burde vite bedre (med tanke på at han har en datter som muligens kan leve resten av livet sitt uten far pga han var så svidd og hjernevasket at han valgte å gå i en krig han kunne vært foruten), som reiser ned og invaderer et land som ikke har gjort noe som helst mot USA i det hele tatt. USA invaderte ikke Afghanistan for å BESKYTTE seg. Så ikke kom å kall min kommentar uintelligent.
Vis hele sitatet...
Soldatene vil jo hjelpe landet sitt, og du sitter bak dataen din å prater drit om dem? Du kan jo heller klage på ledelsen, de som sitter på toppen og bestemmer hvor soldatene skal krige.

En ganske syk tanke igrunn, å bli trent opp til å drepe andre mennesker. En bombe og plutselig er titalls personer borte fra familien.

Ts, den videoen forandret meg ikke noe, jeg er allerede fullt klar over hvordan det fungerer, og det er sånn det alltid har vært. Folk kriger, sulter, HIVer, AIDSer og dør.
Merkelig nok ser de fleste her i tråden superamerikanske soldater og propaganda.
Jeg så overlykkelige familiemedlemmer som endelig fikk se igjen mannen/faren sin.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Merkelig nok ser de fleste her i tråden superamerikanske soldater og propaganda.
Jeg så overlykkelige familiemedlemmer som endelig fikk se igjen mannen/faren sin.
Vis hele sitatet...
Jeg så en morder som fikk se datteren sin igjen. Morsomt hvor man har forskjellige perspektiver på ting.
Sitat av MatPlussMat Vis innlegg
Jeg så en morder som fikk se datteren sin igjen. Morsomt hvor man har forskjellige perspektiver på ting.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at de har drept noen som helst? Fins andre stillinger der nede enn å være enn hjernevaska drapsmaskin.
Sitat av MatPlussMat Vis innlegg
Jeg så en morder som fikk se datteren sin igjen. Morsomt hvor man har forskjellige perspektiver på ting.
Vis hele sitatet...
Ja, de voldtok nok barn også mens de var der nede. Og plyndret fattige familier for det de hadde av verdi for videre å le av de når de dro i god viten om at familien nå vil sulte ihjel.

Snakk om å være trangsynt?
Sitat av MatPlussMat Vis innlegg
Jeg så en morder som fikk se datteren sin igjen. Morsomt hvor man har forskjellige perspektiver på ting.
Vis hele sitatet...
Da ser du isåfall refleksjonen av dine egne forutinntatte holdninger.
er det så trangsynt? det kommer jo stadig vekk bilder av dem der de pisser på lik, poser med SS flagg
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
...

Denne videoen har forrandret meg, jeg har signert meg opp som blodgiver og som gratishjep på eldresenteret annen hver søndag. Jeg føler at jeg burde gjøre noe for andre, selv om det er lite, hvofor vet jeg ikke.

Jeg vil egentlig bare dele filmen med andre, kansje dere får like sterke intrykk som meg? om dere fikk det, har filmen forrandret deg?
Vis hele sitatet...
Det klippet har nok ikke forandret livet mitt, nei. Selvsagt er det godt å se faren sin som har vært i krig, og holdt hjemkomsten hemmelig. Man ser jo at selv en hund blir glad for å ha tilbake en person i livet.

Jeg vil gjerne dele en film som vekket en del følelser hos meg: http://www.youtube.com/watch?v=XrQnyO_rNZg

Gaza's tårer viser nettopp det folk snakker om: "Hvordan har ungene som mister faren sin det?".
Sitat av l0cro Vis innlegg
er det så trangsynt? det kommer jo stadig vekk bilder av dem der de pisser på lik, poser med SS flagg
Vis hele sitatet...
Med så mange soldater på en plass så vil du alltid finne noen sure epler. Det betyr ikke at alle oppfører seg slik.

Finnes sikkert noen voldtektsmenn området du bor også, men det betyr vel ikke at hele byen/bygda driver å voldtar folk?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Med så mange soldater på en plass så vil du alltid finne noen sure epler. Det betyr ikke at alle oppfører seg slik.

Finnes sikkert noen voldtektsmenn området du bor også, men det betyr vel ikke at hele byen/bygda driver å voldtar folk?
Vis hele sitatet...
Handler vel mer om hvordan krig forandrer ellers gode mennesker til drapsmenn og voldtektsmenn. Vanlige mennesker som blir satt i ekstreme situasjoner kan gjerne føre til uforutsette hendelser. Det er det jeg syns er det skumleste med krigføring, tanken på hva jeg personlig ville gjort i en slik situasjon.

Et spørsmål jeg har hørt flere ganger fra venner under slike diskusjoner er: "Ville ikke du drept for å beskytte dine kjære?". Jeg svarer alltid at "Det vet jeg ikke før jeg blir plassert i en situasjon der jeg er nødt til å ta det valget."

Jeg vil tro at de færreste kjenner seg selv godt nok til å vite hvordan de selv hadde oppført seg i en situasjon som soldater i krig opplever. Som sagt, det er nok mange som endrer seg. Eller mange som blir til "sure epler", som ellers aldri ville vært det.
Sitat av l0cro Vis innlegg
er det så trangsynt? det kommer jo stadig vekk bilder av dem der de pisser på lik, poser med SS flagg
Vis hele sitatet...
Hadde jeg funnet en idiotutlending som hadde drept folk/drevet dyreplaging, skulle jeg gledelig pisset dem i munnen og i øret.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Hadde jeg funnet en idiotutlending som hadde drept folk/drevet dyreplaging, skulle jeg gledelig pisset dem i munnen og i øret.
Vis hele sitatet...
Det må være en utlending? En idiotutlending?
Fordi det bare er utlendinger som driver med dyreplaging og dreper folk?
Våkn opp!
Sist endret av yosh1; 14. februar 2012 kl. 14:54.
Denne videoen vekker følelser i meg i hvertfall
http://www.youtube.com/watch?v=ozXwG...eature=related

En løve som blir sluppet fri i naturen etter å ha vært med to menn i løpet av sin oppvekst. Etter 1 år drar de ut i villmarka for å se om løven kjenner de igjen i det hele tatt. Noe eksperter mente var i mot alle odds.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Ja, de voldtok nok barn også mens de var der nede. Og plyndret fattige familier for det de hadde av verdi for videre å le av de når de dro i god viten om at familien nå vil sulte ihjel.

Snakk om å være trangsynt?
Vis hele sitatet...
Irak krigen (snakker da om hele opplegget, alle som er innblandet mm) er en stor fiasko, du må være ganske trangsynt for å ikke forstå det.

Dette er bare the american way av å romantisere krigene sine, ironisk nok har dattera til den første hjernevaska slaven peace-logo på singletten sin
Nå er det i mange tilfeller slik at amerikanske soldater kommer fra så fattige kår, lite utdanning og svært liten mulighet for å skaffe en normal jobb, og det å gå inn i hæren sikrer dette på alle punkter. Ikke skyld på soldatene som i mange tilfeller føler det ikke finnes et annet alternativ.
Skal du skylde på noen må du skylde på den politiske elite som bestemmer at landet skal gå til krig.

At du kun hører om krigsforbrytelsene er kanskje ikke så rart om du spør seg selv dette: Ville du kjøpe en avis eller lest en artikkel der det sto om hvordan soldatene henger på brakka omtrent samtlige timer hver dag å spiller kort?
At enkelte soldater gjør handlinger som er fæle kan i stor grad spores tilbake til at den amerikanske hæren ikke består av yrkesoldater som her i Norge, men av en gjeng unggutter med våpen og mye tid der de kjeder seg.

Det samme skjedde etter slutten av andre verdenskrig der enkelte soldater fra alle sider av konflikten begikk krigsforbrytelser som et resultat av at det ikke lenger var noen å krige mot, samtidig som de ikke fikk dra hjem.
Sitat av Tombøtte Vis innlegg

Jeg vil egentlig bare dele filmen med andre, kansje dere får like sterke intrykk som meg? om dere fikk det, har filmen forrandret deg?
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke akkurat det magiske "forvandlingspotensialet" i denne snutten, men må innrømme at den var rørende til tider da.
Det er jo klart at det er sterke følelser i sving ettersom dette i mange tilfeller kan dreie seg om liv og død for soldaten det gjelder og derfor vil det selvfølgelig også være en enorm følelsesmessig belastning for familien som muligens heller kan ende opp som pårørende istedenfor.
Dette er jo noe man kan tenke seg til før man ser slike videoer som dette.

Uansett så mener jeg at det er duket for litt av hvert av reaksjoner når man setter opp en gjenforening på denne måten, som en slags overraskelsesfest om jeg kan beskrive det slik.
Jeg vil anta at gjenforeningene ville vært en smule annerledes om det hadde blitt avtalt med alle parter på forhånd.
Nå syns jeg nesten at reaksjonene manipuleres av det voldsomme sjokket "offeret" utsette for i det soldaten plutselig åpenbarer seg foran dem.
http://www.youtube.com/watch?v=LsOo3...eature=related

Angående videoer som vekker følelser, så er denne høyt oppe på min liste.

Basicly en jente som har vært nærmest stokk døv hele livet som får tilbake hørselen og starter å grine av glede.
Sist endret av Bombasa; 14. februar 2012 kl. 17:11.
Har ikke noe til overs for personer som slenger dritt om soldater som tjenestegjør der nede. De som slenger med leppa etter de annerkjenner ikke jeg som mennesker men heller noe ape lignende dyr man bare har lyst til å utrydde.
Sitat av MatPlussMat Vis innlegg
Jeg så en morder som fikk se datteren sin igjen. Morsomt hvor man har forskjellige perspektiver på ting.
Vis hele sitatet...
Da er det ett par ting du ikke skjønner!
Les hva glory hole skrev, gjerne ett par ganger.

En soldat er ikke en morder, han sloss og dreper for sitt land.
Det er ikke han som reiser ut av eget påfunn på ett sykt killing spree for morroskyld.

Er du Kompis av arfan bahtti?

Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Har ikke noe til overs for personer som slenger dritt om soldater som tjenestegjør der nede. De som slenger med leppa etter de annerkjenner ikke jeg som mennesker men heller noe ape lignende dyr man bare har lyst til å utrydde.
Vis hele sitatet...
Skulle ønske jeg kunne gi deg 1000 KP <3
Sitat av Commendatore Vis innlegg
Da er det ett par ting du ikke skjønner!
Les hva glory hole skrev, gjerne ett par ganger.

En soldat er ikke en morder, han sloss og dreper for sitt land.
Det er ikke han som reiser ut av eget påfunn på ett sykt killing spree for morroskyld.

Er du Kompis av arfan bahtti?
Vis hele sitatet...
Det skurrer veldig i dette utsagnet. Er ikke Breivik en morder?

Å ta livet til et annet menneske er destruktivt uansett hvilken vei du ser på det.

Bhatti er av samme ulla...
Mindre militærprat, flere videoer!
Sitat av Odonkor Vis innlegg
Det skurrer veldig i dette utsagnet. Er ikke Breivik en morder?

Å ta livet til et annet menneske er destruktivt uansett hvilken vei du ser på det.

Bhatti er av samme ulla...
Vis hele sitatet...
hahaha hva? DU skurrer! Du vel ikke mene at du sammenlinger en Norsk TMB soldat eller en US marine med ABB?

For hvis du gjør det, er det bare å legge seg i davle og modne noen ti år til!

Var det destruktivt og ta livet til Osama bin landen? Eller Al zwahari?
Sitat av Commendatore Vis innlegg
hahaha hva? DU skurrer! Du vel ikke mene at du sammenlinger en Norsk TMB soldat eller en US marine med ABB?

For hvis du gjør det, er det bare å legge seg i davle og modne noen ti år til!

Var det destruktivt og ta livet til Osama bin landen? Eller Al zwahari?
Vis hele sitatet...
Forskjellen er vel at de på et overfladisk plan har ulik fremgangsmåte. For å vri litt på det og ta et dypt umodent dykk i dybden, har ikke ABB nesten samme syn som US marines?

Vold avler vold, var det bin Laden eller Bush som startet? Var det Iran eller USA som startet? Var det øst eller vest som startet?

Tror vi kan konkludere med at de til syvende og sist er av samme ulla, de tar liv og opererer destruktivt mot mennesket. Soldatene dine er dog oppvokst til å mene det som er "rett" universalt sett i samfunnet, akkurat som barn øst.
Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Jeg håper du vet at "de soldatene" som du ønsker alt vondt er våre allierte, og de som de dreper er våre fiender.
Vis hele sitatet...
"våre" fiender ?? jeg har ingen fiender jeg, at ombama har fiender som han prakker over på dilte jens som spør hvor høyt hver gang usa sier hopp forandrer ikke det at 99% av den norke befolkning ikke har fiender i afganistand
ABB drar ut på Utøya og slakter nesten 80? uskyldige 16-21 åringer uten våpen, forkledd som Politi.
Hvordan kan du dra paraleller mellom en syk morder og en soldat som kjemper en krig med Genevekonvensjonen i bakhode samt lomma? Det gjorde tydeligvis ikke ABB eller barn i øst som blir terrorister.

Vold avler vold? en teori som ikke holder vann.

Du kan gjerne konkludere med at alle er av samme ulla, jeg verken faller for eller kjøper den.
oppvokst til og mene det som er rett? hvem? når? hvordan? Ja det kan sikkert stemme med de i øst, riktige ordet du leter etter er: Hjernevasking.
Denne fikk ihvertfall meg til å tenke endel
Terence Mckenna - Culture is your operating system:
http://www.youtube.com/watch?v=9c8an2XZ3MU

Kom over denne igår, å blir rett å slett glad av å se på den
Touched by a Wild Mountain Gorilla:
http://www.youtube.com/watch?v=hg2hCuDy2wg
Sitat av Commendatore Vis innlegg
ABB drar ut på Utøya og slakter nesten 80? uskyldige 16-21 åringer uten våpen, forkledd som Politi.
Hvordan kan du dra paraleller mellom en syk morder og en soldat som kjemper en krig med Genevekonvensjonen i bakhode samt lomma? Det gjorde tydeligvis ikke ABB eller barn i øst som blir terrorister.

Vold avler vold? en teori som ikke holder vann.

Du kan gjerne konkludere med at alle er av samme ulla, jeg verken faller for eller kjøper den.
oppvokst til og mene det som er rett? hvem? når? hvordan? Ja det kan sikkert stemme med de i øst, riktige ordet du leter etter er: Hjernevasking.
Vis hele sitatet...
Det bunner ut i at de dreper andre mennesker.

ABB (med tilhengere) mener sitt, soldatene til USA og det vestlige samfunnet/synet mener sitt, Hitler og Mao mente sitt, gutta i øst mener også sitt.

Hvem er det egentlig som blir hjernevasket? Alle parter mener at de har rett. De dreper andre mennesker for at de selv og generasjonene i sitt eget samfunn skal få et materealistisk lettere liv. Det er egentlig helt patetisk å drepe uansett hvordan du vrir og vender på det, er du ikke enig?

Mener du egentlig at det er bedre at en soldat fra US marines dreper et medlem av taliban enn motsatt? Hvis du prøver å drite i hvor du lever og hvilket syn du har på verden, er det ene egentlig mer rett enn det andre når det kommer til drap?
Amerikanere i Irak er like moralsk riktig som tyskere i Kaukasus i andre verdenskrig. Noen her burde våkne opp litt?
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Har ikke noe til overs for personer som slenger dritt om soldater som tjenestegjør der nede. De som slenger med leppa etter de annerkjenner ikke jeg som mennesker men heller noe ape lignende dyr man bare har lyst til å utrydde.
Vis hele sitatet...
Så og si alle oppegående mennesker "slenger dritt"/kritiserer krigen i irak. De som tjenestegjorde/gjør i Irak (så og si afghanistan også) godtar å bli brukt som spillebrikker i en moralsk forkastelig og totalt uforsvarlig krig(prove me wrong). Du vil altså utrydde de som slenger dritt om disse ekstremt lite reflekterte menneskene? I don't get it.
Sitat av susej Vis innlegg
Så og si alle oppegående mennesker "slenger dritt"/kritiserer krigen i irak. De som tjenestegjorde/gjør i Irak (så og si afghanistan også) godtar å bli brukt som spillebrikker i en moralsk forkastelig og totalt uforsvarlig krig(prove me wrong). Du vil altså utrydde de som slenger dritt om disse ekstremt lite reflekterte menneskene? I don't get it.
Vis hele sitatet...
Å kritisere krigen er ikke det samme som å kritisere soldatene. Det er en ganske stor forskjell der.
Ble bare trist over synet av amerikanske soldater som kommer hjem i live etter å ha rasert Irak.
Sitat av Odonkor Vis innlegg
Det bunner ut i at de dreper andre mennesker.

ABB (med tilhengere) mener sitt, soldatene til USA og det vestlige samfunnet/synet mener sitt, Hitler og Mao mente sitt, gutta i øst mener også sitt.

Hvem er det egentlig som blir hjernevasket? Alle parter mener at de har rett. De dreper andre mennesker for at de selv og generasjonene i sitt eget samfunn skal få et materealistisk lettere liv. Det er egentlig helt patetisk å drepe uansett hvordan du vrir og vender på det, er du ikke enig?

Mener du egentlig at det er bedre at en soldat fra US marines dreper et medlem av taliban enn motsatt? Hvis du prøver å drite i hvor du lever og hvilket syn du har på verden, er det ene egentlig mer rett enn det andre når det kommer til drap?
Vis hele sitatet...
Ja klart jeg mener at det er bedre at en Marine dreper ett towelhead enn omvendt! En Marine volder ikke terror og elendighet, eller tvinger på folk lover som sharia,undertryker kvinner i samfunnet sitt, halshugger folk som tar ett glass eller en røyk.
Dyrker opium og vidre selger til vesten.

Kompis, lista er lang...

Du kommer med masse teorier, ingen fakta.
Lite kunnskap om hva du uttaler deg om.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Ble bare trist over synet av amerikanske soldater som kommer hjem i live etter å ha rasert Irak.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har et veldig unyansert syn på Irak hvis du tror det er rasert. Det fins kritikkverdige forhold i enhver okkupasjon, men de fleste eksperter er enige i at gjenoppbyggingen av Irak vil gå ned i historiebøkene som en suksess. De siste årene har den økonomiske veksten vært enorm, og fremtidsutsiktene er svært gode. Det Irakintervensjonen hovedsakelig blir kritisert for idag er at den kostet for mye for amerikanske skattebetalere.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Ble bare trist over synet av amerikanske soldater som kommer hjem i live etter å ha rasert Irak.
Vis hele sitatet...
Ja, er så forferdelig at de ikke døde der nede. Nå kan de leve en dans på roser resten av livet, med dårlige nerver mareritt og en hel haug idioter i vesten som ønsker de alt vondt.
Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Jeg håper du vet at "de soldatene" som du ønsker alt vondt er våre allierte, og de som de dreper er våre fiender.
Vis hele sitatet...
Hvilke fiender? Vi har hatt 2 terrorangrep i Norge. En utført av Mozzad og en annen av en psykisk syk mann som hadde tilgang på våpen og sprengstoff. Med andre ord, eneste fienden vi har i Midt-Østen er Israel.

Sitat av Detectable Vis innlegg
Ja, er så forferdelig at de ikke døde der nede. Nå kan de leve en dans på roser resten av livet, med dårlige nerver mareritt og en hel haug idioter i vesten som ønsker de alt vondt.
Vis hele sitatet...
Med andre ord; de får som fortjent uansett om de overlever eller ikke.
Det var ikke helt det jeg siktet til. Det blir for lettvint å skylde på soldatene. De er der for å utføre en jobb og den gjør de.
Sitat av Detectable Vis innlegg
Å kritisere krigen er ikke det samme som å kritisere soldatene. Det er en ganske stor forskjell der.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det.. uten soldatene hadde det ikke vært noen krig.
Du har med andre ord null innsikt i hvordan et land skaffer seg rekrutter til hæren og hvilke forhold som ligger bak når mange verver seg. Gratulerer.
Sitat av Detectable Vis innlegg
Det var ikke helt det jeg siktet til. Det blir for lettvint å skylde på soldatene. De er der for å utføre en jobb og den gjør de.
Vis hele sitatet...
Når du sier sånt virker det som om du mener mennesker er no slags robot-aktige vesner som er her for å følge viljen til de som har mer makt og penger enn deg, trist egentlig..