Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2687
For dere som røyker daglig, hvordan er deres arbeidsdag, og kan det kollidere med "røykelivet"?
Dropper mornings, røyker etter jeg har kommet meg hjem og lagd middag.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyker bare etter jobb. Var en gang jeg hadde en uheldig episode hvor jeg lagde meg skakkao på kvelden. Hadde kanskje i litt for mye hasj da. Uansett, jeg følte ikke noe på to timer så jeg gikk å la meg. Så våknet jeg rundt kl 5 og var MEGA skækk. Kunne ikke dra på jobb neste dag, ble en dag "akutt sykdom"
Holder det til kvelden, etter jobb + alle ærender er gjort.
Røyker etter jobb & middag. Fungerer fint
Røyker utelukkende etter jobb, ikke nødvendigvis hver dag, det kommer an på dagsformen. Kjenner jeg at jeg er sliten, så lar jeg det være til neste kveld. Alltid godt å ta en pause, uansett hva man driver med.
Røyker vær dag, men aldri på jobb.

er vel ikke normalt å ruse seg på jobb
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyker så å si vær dag, men det blir den siste aktiviteten jeg gjør. Alt annet blir gjort unna før jeg tar meg en jay.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyker hver dag etter jobb, som oftest etter middag. Har laget en regel at jeg ikke får røyke før kl 18:00 og ikke etter 23:00, bare for å styre meg selv.

Hvis du skal ha en slik livsstil hvor arbeid og røyk skal passe sammen så er det viktig at jobb og familie kommer fremfor alt annet. Kjenner folk som løper hjem fra jobb for å bli fjern ASAP, kan utvikle seg i en dårlig retning...
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
NÅR jeg røyka hver dag så var det mornigs før jobb, noen ganger i lunsjen og etter jobb. Men røyker vel max 1 gang i uken nå.
Jobben er forresten og sitte forran en PC og kjørte ikke til eller fra jobben på den tiden.
Til dere som røyker før jobb; hva gjør dere med røde øyne? CLEAReyes?
Sitat av GodMorgenJuice Vis innlegg
Til dere som røyker før jobb; hva gjør dere med røde øyne? CLEAReyes?
Vis hele sitatet...
Ja, cleareyes. Jeg har ikke røyka før jobb, men jeg husker veldig godt at når jeg røyket veldig store mengder over tid så ble jeg ikke rød i øynene engang etterhvert. Her kan det jo være snakk om folk som røyker hver dag, flere ganger om dagen, så tipper at det er en av de to
Sist endret av Marriese; 15. april 2019 kl. 16:47.
Anonym bruker
"Vred Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av GodMorgenJuice Vis innlegg
Til dere som røyker før jobb; hva gjør dere med røde øyne? CLEAReyes?
Vis hele sitatet...
Røyker før jobb hver eneste gang slik at røde øyne blir normalen. Eventuelt som han over, etter dagligrøyking over et par år blir ikke jeg heller rød i øynene, bare umerkbart smalere.
Har jobbet med flere som røyker daglig og er fjerne på jobb.

Dette kan være svært frustrerende, spesielt når det gjelder fysisk krevende arbeid med betydelig sikkerhetsrisiko.
F.eks. ved stillasbygging i toppen av et boretårn på en oljerigg.
Her er det ikke rom for fjaseri, snarveier eller latskap - noe jeg dessverre opplevde under disse omstendighetene.

Ikke nok med at dette i seg selv er frustrerende, men at man utsettes for dilemmaet mellom å velge å si fra eller å jobbe videre med disse personene virker ekstra belastende.
Anonym bruker
"Allergisk Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tok mornings hverdag i flere år da jeg jobbet som vaktmester. Jobben krevde en del kjøring med en varebil og det ble også røykings i bilen når jeg kjørte til forskjellige plasser. Jeg jobbet stort sett alene. Røyker fortsatt mornings med en svær joint, men nå jobber jeg på en matbutikk og da kan jeg ikke røyke i pausene:/ Jeg sliter med hyperaktivitet og trenger å røyke weed/hasj hverdag før jobb for å kunne fokusere på arbeidsoppgavene mine.
Røyker aldri før jeg drar på jobb, rus og arbeid er to helt forskjellige ting som ikke skal kombineres. Det ser ikke bra ut dersom du blir oppdaget, og såpass respekt har jeg også for jobben min at jeg drar dit edru. Jobber sammen med noen som av og til er tydelig påvirket av hasj på jobb, og dette er svært irriterende. De klarer ikke å følge med på hva som skjer og potensielt farlige situasjoner har oppstått på grunn av det.

Men fyrer opp rimelig fort etter at jeg har kommet hjem, ja...Men jeg prøver å slutte/minske veldig mye ned på hasjrøykinga mi.
Sist endret av Lommeløkt; 15. april 2019 kl. 22:58.