Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1782
Kort om hva som skjedde:

Halla! Jeg har tenkt litt for mye på dette her. For ett par dager siden ble jeg tatt ut av ett utested for å prate med politiet. Dette gjald en liten krangling i køen ved inngangen. Ingen slag ble utvekslet. 2 politimenn kom inn på utestedet og ba meg bli med ut. Jeg har forklart dem situasjonen, og fikk beskjed at de har vanskeligheter med å tro på meg. Plutselig ut av det blå begynner politimenn å spørre meg hvorfor jeg ser rusa ut, og maser på meg med spørsmål om HVORFOR JEG BRUKER NARKOTIKA. Jeg fortalte dem at jeg ikke gjør det, og jeg ser ruset ut pga alkohol.( Jeg har drukket en sixpack før jeg kom dit jeg var, og tok meg en rev noen timer før.) Jeg ble fortalt at jeg må ta en pisseprøve og om de ikke finner noe der, så kan jeg gå. Jeg ble kjørt inn på politistasjonen og tok en pisseprøve, som viste seg å være THC positiv. Jeg ønsket ikke å ta avhør på stedet (var full), og ba dem ta avhøret etter nyttår. Jeg ble også kjørt hjem, selv om jeg er eldre enn 18 år.
Hva lurer jeg på?
Jeg har hørt av noen venner at jeg kan bli nektet å ta lappen grunnet manglende edruelighet. Jeg har fortalt til politimennene at røyking ikke er en vane. ''Jeg husker ikke sist jeg har røyket før denne handlingen.''
Jeg har også nevnt at jeg skal ha lappen om noen måneder, og at det er en av de grunnene til at jeg ikke kommer til å røyke igjen.
Tror dere de kommer til å nekte meg lappen?
God Jul og Godt NYTTÅR! <3

BTW. De sa gjentatte ganger at de BARE ØNSKER Å HJELPE MEG, og at jeg er en finkledd og snill kar som ikke 'fortjener å ruse seg'
Sist endret av whiter0se; 26. desember 2018 kl. 00:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du innrømmet å ha røyker da du pisset positivt? Ga de deg svar rett etter du hadde tisset? Altså samme kvelden? Isåfall må de ha brukt en hurtigtest vil jeg tro, og det er neppe godkjent bevis. Isåfall ville jeg forklart i avhøret at du var full og ikke vet hva du har sagt til dem. At du ikke har røyket i det hele tatt og det må ha vært noe feil med prøven. Be så om å få ta ny prøve.

For meg virker det som de prøvde å lure deg til å tilstå å ha røyket. Når du drar på avhøret nekter du for alt, og ber om ny prøve. Sålenge du ikke røyker ofte vil det ikke være ett problem. Husk at de heller ikke kan tvinge deg til pisseprøve, bare til blodprøve. Og THC forsvinner fra blod før det forsvinner fra urin.

Til neste gang: Aldri inrøm noe som helst. Du kan ikke vinne på "har aldri gjort det før" "skal ikke skje igjen" osv.
Jeg innrømte det før vi kom til stasjonen, da jeg ikke så poenget med å lyve da jeg allerede kommer til å ta en prøve.Ja det var en hurtig test. Jeg har nok det i urinen fortsatt når jeg skal ha avhør, men skal jeg fortsatt nekte pissing? Siden jeg har sluttet på ekte siden, så blir det null stress med blodprøve, men er det nok? Kommer de til å mase om urinprøven? Og isåfall, hvis jeg får en bot på dette, og forteller i avhøret at jeg ikke røyker mer enn 2 ganger i året, kommer jeg til å miste mulighet å ta lappen da? Takk for rask svar iColdman.
Sitat av whiter0se Vis innlegg
Jeg innrømte det før vi kom til stasjonen, da jeg ikke så poenget med å lyve da jeg allerede kommer til å ta en prøve.Ja det var en hurtig test. Jeg har nok det i urinen fortsatt når jeg skal ha avhør, men skal jeg fortsatt nekte pissing? Siden jeg har sluttet på ekte siden, så blir det null stress med blodprøve, men er det nok? Kommer de til å mase om urinprøven? Og isåfall, hvis jeg får en bot på dette, og forteller i avhøret at jeg ikke røyker mer enn 2 ganger i året, kommer jeg til å miste mulighet å ta lappen da? Takk for rask svar iColdman.
Vis hele sitatet...
Om du mister muligheten til å ta lappen er umulig å svare på. Det kommer helt an på. Mest sannsynlig må du ta ukentlige tisseprøver i 6 måneder før du kan ta den. Er du heldig slipper du dette. Har du søkt om førekort allerede? Isåfall kan det være du slipper unna siden de ikke sjekker vandelen da. Hvis ikke ville jeg søkt om førekort nå, kan gjøres på nett. Så får du håpe de godkjenner før du evt får noe på rullebladet. Om det blir å funke vet jeg ikke, men verdt ett forsøk.

Ikke inrømm noe som helst i avhøret, nekt på alt selv om du allerede har inrømmet det.

"Jeg var full og siden dere sa dere ville hjelpe meg og att alt skulle gå bra inrømmet jeg det, fordi jeg trodde jeg skulle slippe unna om jeg gjorde det. Nå når jeg er edru vil jeg være ærlig og si at jeg aldri har røyket før, hvorfor den testen viste positivt aner jeg ikke, jeg holder meg langt unna slikt. Kan godt ta en ny prøve for å bevise dette, i tilfelle det var noe galt med den første".

Du kan nekte pissing, evt late du du ikke får til å tisse. Om du venter lenge nok blir de nok å ta blodprøve istedet. Hurtigtest er vertfall ikke godt nok bevis. De prøver nok på å få en tilståelse her. Så om du ikke tilstår i avhøret er sannsynligheten større for at de henlegger saken.

Nekt for å ha gjort det, og nekt for straffeskyld. Tilstår du vinner du uansett ikke. Nekter du så har du en sjanse. Ikke la deg manipulere av politifolka.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt off-topic kanskje, men slike hurtigtester gjelder ikke som bevis. Hadde rettsak for en stund tilbake, da hadde jeg en del siktelser (bruk av narko blant annet) der dems bevis på dette da var en pisseprøve. Dette punktet ble jeg frikjent på, fordi jeg nektet selv om prøven var positiv. Var såklart mange andre siktelser også, men tenkte bare å nevne den ene angående thc.
Jeg måtte vente i 6 måneder før jeg fikk tatt førerprøven på grunn av at jeg drakk offentlig (utenfor et utested). Må ha fri vandel.
Takk til alle sammen til svar. Skal nekte at jeg har røyket og skal få til blodprøve. Fuck Popo ��
Anonym bruker
"Nervøs Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De er så sykt sleipe de grisene der altså. Har selv venner som har vært i avhør og pissing pga akk dette. De kommer til å prøve å gjøre absolutt alt for ta deg. Har selv en venn som var vitne i avhør pga en sloss kamp hun hadde sett. Samtidig hadde de på en eller annen måte "funnet ut" at hun hadde "positive" holdninger til hasj og at de derfor måtte ta pisseprøve. Selv om disse 2 sakene ikke hadde noe som helst med hverandre og gjøre og hun fikk ikke vite noe om hasjen før hun kom. Som @iColdman sa, ikke tilstå noe som helst. Da er det bedre å bare si at du ikke har noe å fortelle dem og bare holde helt kjeft.
Du skal egentlig miste lappen dessverre.. :/ er jo sånn at røyker man hasj, så får man ikke kjøre bil. + Det kan hende du må gå å urinprøve i 1 år uten og få prikk på rullebladet, eller at du godtar bot og prikk.