Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 10201
Hvorfor er ikke loven relevant?
Hva hvis det er en PRIVAT parkeringsplass da, har det noe de skulle ha sagt da?
poomaker's Avatar
Trådstarter
21 0
Sitat av McVik Vis innlegg
Hva hvis det er en PRIVAT parkeringsplass da, har det noe de skulle ha sagt da?
Vis hele sitatet...
problemet er at veitrafikk loven gjelder på private veier også...
Sist endret av poomaker; 10. februar 2012 kl. 10:08.
Jada veitrafikkloven følger vi alle hele tiden....eller vent, nei kanskje ikke hele tiden.
Gi nå bængen i denne sutringen, dere høres ut som en gjeng jentunger som venter på mensen.

Ville du sladde og øve deg så gjør du det. Liker å kjøre fort? Gi gass.
Kjører bil i rus?

Poenget er at du gjør som du vil om du er mann nok til å konsekvensene av dine handlinger.
Ja du kan miste lappen om du sladder og leker deg, er sjansen stor for det? Stort sett vil snuten kjefte på deg og la deg kjøre videre, tar de lappen så ikke godta det. Ikke sikkert politiet ønsker å ta slikt til retten noe de må innen 3 uker om du ikke samtykker til at lappen blir inndratt.

Vær høflig og forklar evt. politi at du kun driver egentrening for å bli en sikrere sjåfør noe som bør være i alles interesser og at du anser dette som å være ulykkesforebyggende trening som gjør deg til en best mulig og sikrest mulig sjåfør.
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Dramaqueen? Eller bare elendig sjåfør?
Om du har så dårlig oversikt når du kjører bil at det på en tom parkeringsplass likevel "kan komme gående.." midt i driften da bør du kanskje bare levere inn lappen - eller i det minste kjøre med begge øynene åpne.

Og nei - banekjøring er ikke mulig overalt i landet.
Tomme parkeringsplasser derimot det finnes overalt.
Vis hele sitatet...
Du bommer.
Jeg fremstiller saken slik den sees i lovverket, en parkeringsplass er IKKE et lukket område men åpent. En TENKT situasjon (om du må ha det inn med t-skje), kan være at du får bilen ute av kontroll og kjører på to fjortisser som står på skateboard i samme området.

Jeg har hatt lappen i 20 år og har respekt for fysikken som er i sving, har også kjørt en del på bane med min RX-8 og det var moro, om enn smått ubehagelig når man presser bilen.
Sitat av znapper Vis innlegg
Du bommer.
Jeg fremstiller saken slik den sees i lovverket, en parkeringsplass er IKKE et lukket område men åpent. En TENKT situasjon (om du må ha det inn med t-skje), kan være at du får bilen ute av kontroll og kjører på to fjortisser som står på skateboard i samme området.

Jeg har hatt lappen i 20 år og har respekt for fysikken som er i sving, har også kjørt en del på bane med min RX-8 og det var moro, om enn smått ubehagelig når man presser bilen.
Vis hele sitatet...



Er ikke verre enn å kjenne dine(og bilens) begrensninger.
Sitat av znapper Vis innlegg
Du bommer.
Jeg fremstiller saken slik den sees i lovverket, en parkeringsplass er IKKE et lukket område men åpent. En TENKT situasjon (om du må ha det inn med t-skje), kan være at du får bilen ute av kontroll og kjører på to fjortisser som står på skateboard i samme området.

Jeg har hatt lappen i 20 år og har respekt for fysikken som er i sving, har også kjørt en del på bane med min RX-8 og det var moro, om enn smått ubehagelig når man presser bilen.
Vis hele sitatet...
skateboard på vintern? Highfive.
Sladde på en tom parkeringsplass er da virkelig ikke noe farlig, den er jo tom. altså ikke noen andre der. Virker som mange glemmer at den faktisk er tom.
Hva hvis den plutselig ikke er tom, og det kommer løpende en hasjruset galning som du kjører på?
Jeg hadde en hyggelig opplevelse her om dagen. Jeg hadde tydeligvis kjørt med sivil politibil bak meg i ca 3 mil, og hastigheten var til tider ganske høy... Jeg ble stoppet, og la meg langflat og sa at jeg hadde kjørt for fort, osv... Da sa politidama at hun var lang ifra imponert over kjøringa mi, og at de mente jeg til tider hadde kjørt "godt over" grensa for førerkortbeslag. Hun skulle imidlertid være litt grei med meg og bare loggføre hendelsen, og jeg slapp ifra det kun med muntlig advarsel!!!

Jeg har fulgt fartsgrensene siden!
Hvis man leker seg på en parkeringsplass, uten verken biler eller folk synes jeg politiet kunne sett gjennom fingrene. Den eneste det går utover dersom du går i snøfonda på en tom parkeringsplass er deg selv. Er fult klar over at det er ulovlig å leke seg, selv på en tom parkeringsplass, men det får da være grenser! Det er da bare bra at man øver seg på å rette opp bilen, for det får man fort bruk for i Norge!

Vet om flere kamerater som har fått bot da de skulle ha det litt morsomt på en parkeringsplass.
Sitat av TobNor Vis innlegg
[/b]
Er ikke verre enn å kjenne dine(og bilens) begrensninger.
Vis hele sitatet...
Korrekt, og det er akkurat det du lærer når du kjører på bane.
- At det er mulig å få ukontrollert snurr på bilen -i 50 km/t- på tørr asfalt, alltid like morsomt å se sjokk-uttrykket i ansiktet på folk når de (ikke hvis) opplever det første gangen.
- At en oppbremsing fra 180 til 40 km/t faktisk bruker en del meter vei, selv med en sportsbil med dimensjonerte bremser, tørr asfalt og meget godt veigrep.
- At å kjøre gjennom en "S" kurve der man ligger på grensen av veigrep, faktisk kan gjøre vondt og er veldig slitsomt og til tider stressende

Sladding på en parkeringsplass er "kontrollert" og ofte i lav hastighet. Det er noe helt annet å si at "Kjør fra a til b, gjennom et langstrekke og en rekke svinger på kortest mulig tid" og så forsøke å ha kontroll på kjøretøyet når man kjører veldig hardt.

En oppbremsing på bane, tilsvarer panikkbremsingen man gjør dersom det hopper en elg ut i veibanen, man bruker heller ikke brekksladding (om man ikke driver med drifting) på bane.

Forøvrig vil man også ganske raskt kjenne forskjellen i en standard bil som er myk som ei dyne og en sportsbil på banekjøringen, forhåpentlig skjønner man også da hvilke begrensninger som ligger i ungdomsbilen bedre.

Burde vært tilrettelagt for banekjøring for alle, det er moro men aller mest er det veldig lærerikt, i tillegg får man rast skikkelig i fra seg.
Sist endret av znapper; 14. februar 2012 kl. 11:18.
Forøvrig har ikke politiet konsensjon til å føre noe annet register en det de allerede fører av normale rulleblad.
En politimann kan ikke begynne og føre sitt eget register hvor han setter inn bilder og personalia på folk han tilfeldigvis gir en advarsel isteden.
Farene ved dette ville jo vært åpenbart. Du er som regel bare notert i denne politimannens minne og han vil nok helst slippe og se deg leke deg på den parkeringsplassen. De er som regel svært lite fornøyd med å stoppe en fyr 2 ganger for samme ting.
Det er ikke korrekt dessverre, det blir skrevet som et notat i agent, på bil og personnummer.
En kompis av meg kjørte scooter fjern og ble stoppa av politiet fordi de lette etter en stjålet scooter. De snakket sammen og han fikk kjøre videre etter han hadde vist førerkort og vognkort, men ble notert med den blå penna med fult navn fordi han sa han hadde sett han som stjal scooteren rett borti her.

Er dette ett slags lite register?
Sist endret av Flowerpower79; 15. februar 2012 kl. 23:28.