Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4986
Hei, har noen spørsmål rundt hovefestivalen siden dette er første gang jeg reiser så hadde satt pris på litt tips etc.

- Er det internett på festivalen?
- Hvor får jeg ladet mobil, pc og lignende?
- Er prisene på mat og alkohol høye?(bedre å handle i butikk?)
+ Del gjerne erfaringer, tips til hva jeg bør ha med meg osv.

Skal være på festivalcampen(18+), flere som skal?

Takk på forhånd
- Er det internett på festivalen?

Nei.

- Hvor får jeg ladet mobil, pc og lignende?

Ja, det er "ladestasjoner" litt rundt omkring.

- Er prisene på mat og alkohol høye?(bedre å handle i butikk?)

Mat er relativt høy pris på. Alkohol er nesten avskrekkende pris på.


+ Del gjerne erfaringer, tips til hva jeg bør ha med meg osv.

Kjølebagg !!! Så har du en plass å legge isbitene og alkoholen! (Is fåes kjøpt til en grei pris)
Ellers er det hele en campingtur med muligheter for ekstremt gode solforhold, evt evig regn. Så klær er viktig.
På dagtid er det 20-30 grader i skyggen, på kvelden er det 10 grader.

Ta også med deg en eller flere stoler til å sitte på!


Legger også ved Hove sin egen tipsguide:

http://www.hovefestivalen.no/camping/tips-regler/
Sist endret av Blackkoz; 24. mai 2014 kl. 18:16.
Jo det er internett på festivalen. De hadde ihvertfall gratis internett når jeg var der i fjor. Er ikke alle stedene man har det, men der jeg hadde telt fikk jeg inn internett.
Var nett noen steder ja, anbefaler å kjøpe en bøtte, fyll den med vann og is så holder du ølen kald. Kjølebag fungerer også, men kaldt vann i store mengder finner du overalt så bøtte ble mitt valg.

Er ladestasjoner der ja, men er ofte mye kø og det kostet noen kroner tror jeg. Bli kjent med noen av de som jobber på festivalen, de har ofte mulighet til å lade mobilen i kiosken de jobber i.

Øl og mat er dyrt ja, så kan være greit å ha noen pils fra butikken, bare husk at du ikke får ta med medbrakt drikke ut av telt områdene.

Kommer ikke på mer i farta.
Jeg anbefaler å ta med mat, øl og annen drikke fra butikken. Det som selges i kolonialen der er vel akkurat det samme som du får på hvilke som helst andre dagligvarer rundt om, bare 50 % dyrere. Dette er da snakk om mat og drikke til campingen. Det er ikke lov å ta med drikke inn på selve festivalområdet. Det er heller ikke lov å ha med glassflasker (verken øl eller sprit) inn på campen, så hell alt sammen over i plastflasker før du kommer dit.

Slik jeg pleier å gjøre det med maten er å "lage" frokost, lunsj og en enkel middag selv i campen, så tar jeg heller å koser meg med litt overprisa mat på kvelden.
Anbefaler ikke pc på Hove.

Folk stjeler som bare faen, har selv kommet tilbake til teltet mitt for så å finne folk luskende rundt i teltet.
Er ikke akkurat noe sosialt heller, har aldri sitt noen med pc der.

Ja, det er internett, men det er dårlig.

Det finnes ladestasjoner der, men anbefaler å kjøpe lader til mobil som går på batteri siden det er enorm ventetid på ladestasjonene.

Ja, det er latterlig dyrt på festivalen. Reis inn til byen for alkohol, mat og andre ting du trenger.

Ikke ta med verdisaker som pc, ipad osv som blir liggende igjen i teltet når du forlater det, som sagt, folk stjeler.
Exonize's Avatar
Trådstarter
Sitat av Forvirretperson Vis innlegg
Anbefaler ikke pc på Hove.

Folk stjeler som bare faen, har selv kommet tilbake til teltet mitt for så å finne folk luskende rundt i teltet.
Er ikke akkurat noe sosialt heller, har aldri sitt noen med pc der.

Ja, det er internett, men det er dårlig.

Det finnes ladestasjoner der, men anbefaler å kjøpe lader til mobil som går på batteri siden det er enorm ventetid på ladestasjonene.

Ja, det er latterlig dyrt på festivalen. Reis inn til byen for alkohol, mat og andre ting du trenger.

Ikke ta med verdisaker som pc, ipad osv som blir liggende igjen i teltet når du forlater det, som sagt, folk stjeler.
Vis hele sitatet...
Det er helt klart usosialt men har endel ansvar så trenger derfor alltid PC med meg. Litt usikker på hva jeg skal gjør med den, det er snakk om en macbook air 13,3" som jeg bruker når jeg er ute og reiser.

Travelt å gå rundt med sekk overalt på området..
Ta med deg en koffert/bag du kan ha hengelås på. Da er du i allefall litt mer sikker.

Evt kjør med bil ned, så kan du ha slikt utstyr liggende i bilen, om behovet kommer.
Eit lurt tips kan vere at du sørgar for å ikkje ta med deg alkohol i glasflasker. Det er nemlig ikkje tillate på camping-området.
Exonize's Avatar
Trådstarter
Takk for tipsene. Noen som har mer og dele? er det lov å ha med seg små høyttalere?
Ja ser folk som har med boomblaster
Sist endret av Loffenius; 27. mai 2014 kl. 16:43.
Sitat av Exonize Vis innlegg
Takk for tipsene. Noen som har mer og dele? er det lov å ha med seg små høyttalere?
Vis hele sitatet...
Du kan fint ta med boomblazter. Liker du å være omringet av ekstra mange folk og vil ha en muligens ekstra sølete festivalopplevelse? ikke? Ikke sett teltet ditt i området kalt smørøyet i så fall. Du kan kjøpe isoporbokser og is på festivalområdet, har plass til flere dusin med halvlitere. Ta med tørkerull! Kanskje åpenbart, men om du glemmer det kan dårlige ting skje. Alltid tørkerull. En annen ting som er verdt å merke seg er at din valuta på området er "cashless" som du må tanke med penger. Om du mister kortet så får du ikke refundert pengene.

Hmm, jo kjøp campingstoler og sprit i Arendal. Haik med noen inn eller ta buss(tror det går busser).

Kos deg
Sist endret av Quasar; 27. mai 2014 kl. 17:22.
Jeg fant ikke noe wifi, kun 3G når jeg var der i fjor.

Det er ladestasjoner rundt omkring, men det koster penger, ganske dyrt også. Anbefaler ikke å ha med PC, er lett for å bli stjelt og ikke mye du får bruk for den uansett.

Prisene er ganske høye ja. Det er en kolonialbutikk satt opp på festivalområdet, det er litt billigere enn ferdigmatbodene, men det er for det meste snack og ikke skikkelig mat der.

Anbefaler å kjøre, da kommer man lett til og fra Arendal der det er mye billigere å kjøpe mat og alkohol.

Vær der så tidlig som mulig ellers er det nesten umulig å finne teltplass.

Husk å drikk mye vann! Og ha med øreplugger for å kunne sove bedre.
Sist endret av Grix; 27. mai 2014 kl. 21:29.
Exonize's Avatar
Trådstarter
Sitat av Grix Vis innlegg
Jeg fant ikke noe wifi, kun 3G når jeg var der i fjor.

Det er ladestasjoner rundt omkring, men det koster penger, ganske dyrt også. Anbefaler ikke å ha med PC, er lett for å bli stjelt og ikke mye du får bruk for den uansett.

Prisene er ganske høye ja. Det er en kolonialbutikk satt opp på festivalområdet, det er litt billigere enn ferdigmatbodene, men det er for det meste snack og ikke skikkelig mat der.

Anbefaler å kjøre, da kommer man lett til og fra Arendal der det er mye billigere å kjøpe mat og alkohol.

Vær der så tidlig som mulig ellers er det nesten umulig å finne teltplass.

Husk å drikk mye vann! Og ha med øreplugger for å kunne sove bedre.
Vis hele sitatet...
Er sikkert ikke fremme før 17-18 på kvelden, men er jo 18år+ campen - samme camp som var tilgjengelig for alle aldere før. Kan jo hende det ikke blir like mye folk der nå(?)

Vi som reiser tenkte å kjøpe et billig telt, kjøpe dobbel luftmadrass som fyller omtrent hele teltet, noen som tror det kan funke? vi kjøper eget telt, så alle blir boende vær for seg.

http://i.gyazo.com/6da268257605671e476a4f540b9418a4.png
Har sett litt på det, evt sette de inntil hverandre så ta en presenning av et slag over.
Husk at de teltene er 105 høy. Så du må bygge deg godt opp, om du skal ha sjangs på å ha "ståplass" under.



Det man også må huske på når det kommer til telt, er å prøve å ikke campe i "gangveier". Da må man regne med å bli trødd litt på om natten når fulle folk skal finne fram i mørket. Så å "blokkere" muligheten til å gå mellom teltene kan være lurt. Samtidig som man legger til rette for å kunne gå rundt.