Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3128
Heihå og gratulerer med dagen! Jeg er helt nyfødt her på forumet, selv om jeg har sniklest mye her inne tidligere. Fant ikke noe sted man kunne introdusere seg, så legger til et hei, jeg heter Paljett (nja, nesten da) og er, kortfattet, en freak.

Til poenget. For et par måneder siden var jeg helt blank på koding og programmering, utenom noe HTML og CSS. Siden da har jeg lært meg grunnleggende Python, blant annet med hjelp fra Codecademy, Pyschools og noe. Men nå føler jeg meg ganske stuck. Nybegynner-oppgaver og tutorials repeterer det samme jeg allerede kan, og jeg finner ikke noe sted med utfordringer for ikke helt ferske-nybegynnere. Noen med noen tips til hva jeg kan gjøre videre?
Lage spill med python+pygame eller webside med python+flask kan jo være litt morsomme prosjekter.
Sist endret av etse; 17. mai 2014 kl. 20:01.
Hvis du liker matematiske utfordringer kan du løse oppgaver på the Euler Project
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Bruk dine nyanskaffede ferdigheter til å løse oppgaver på projecteuler.net! Python passer bra til å løse mange av den typen oppgaver, så lærer du en god del mer om hvordan implementere diverse løsninger du kommer til å støte på mange steder innenfor programmering.

Hvis du heller ønsker å lære deg hvordan bruke Python til webutvikling kan du jo følge etses råd og se på Flask, eller ta en titt på Django.
Hva liker du? Webprogrammering? 3D-programmering? 2D spillprogrammering?

Finn deg et enkelt prosjekt og implementer det i Python. Er bare en måte å lære programmering på og det er å praktisere.

https://www.djangoproject.com/
http://www.vpython.org/
http://www.pygame.org/news.html
...eller ta en titt på de open source biblotekene du har brukt sålangt mens du har lært deg python (gitt at du har brukt noen - hvis ikke må du gjøre noen flere prosjekter først). Studer koden, forsøk å forstå hvordan den er organisert og fungerer, og HVORFOR utviklerne har gjort det på denne måten.

Last ned koden og bygg den selv. Kjør testene som er inkludert. Forsøk å gjøre små endringer / forbedringer, og forsikre deg om at endringene gjør det de skal uten å bryte noen av testene.

Finn ut hvordan du best kan bidra i prosjektet. Kanskje har de en liste med bugs som det går an å ta tak i. Eller kanskje de trenger mer eller bedre dokumentasjon. Begynn i det små, og se om du får akseptert en "pull request" med noen endringer. Ta gjerne kontakt med dem som styrer prosjektet og hør hva de vil ha hjelp til fra en nybegynner.

Dette kan være svært givende, og tvinger deg også til å lære mye og å jobbe etter en viss struktur.

PS: Hvis du ikke har forsøkt å testdrevet utvikling så er det noe du som python-utvikler burde øve deg på.
Sist endret av tormaroe; 18. mai 2014 kl. 10:37.
paljett's Avatar
Trådstarter
7 3
Sitat av belisarius Vis innlegg
Hva liker du? Webprogrammering? 3D-programmering? 2D spillprogrammering?
Vis hele sitatet...
Jeg er i hovedsak interessert i webprogrammering, men er nokså altetende for tiden.

Takk for svar, folkens, sjekker det ut nå!