Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2119
Her sitter jeg, ganske irritert etter at et nummer med ei svensk kjerring ringer meg.

Har noen andre hørt noe om dette, hun ringte meg nettopp. Jeg sa at hun kunne ringe meg igjen klokken 3, hun svarte med å ringe meg 2 ganger til rett etter. Dette gadd jeg ikke å se på.

Har noen av dere fått noe av dette firmaet?

Her er nummeret, med mange negative kommentarer på.
http://www.telefonterror.no/21608875
Telefonselger. Få fjernet nummeret fra Brreg så slipper du det.
Sånn er det med ny oppstartet firma. De har allerede vært på meg sikkert ti ganger og. Det som er det verste med dem er at de har faktisk veldig gode selgere. Én dag etter at jeg hadde fått bekreftelse på at mitt firma var godkjent ringte en mann som var veldig flink til å informere men det virket der og da som om han kun ønsket å gi generell info om hva jeg burde passe på, nesten som om han var fra Brønnøysundregistere, fordi han hadde så mye personlig info. Så etter ti minutter kommer han med selve slagordet "Det koster 499" i halvåret. Og da innså jeg at han var en selger. Takket nei og ble ringt igjen etter noen uker av en annen. De har gitt seg nå vel å merke.

Men, skaff deg en blokkeringsapp av noe slag. Men bli vant til det med slike telefoner!
Utvikler
Trådstarter
Tenkte til å ta opp den neste samtalen jeg får av dem og legge ut faktaene som kommer frem her:
http://www.frilansinfo.no/slik-bloff...ormasjonen-din
Har gjort akkurat det samme som deg.

Fått rundt 40 samtaler siste uken av slike personer men var egentlig forberedt på det.

For guds skyld ikke si JA til noe dem spør eller byr om.
Ett av selskapene/flere av dem har registrert seg i malta som ett eksempel og dem følger ikke norske regler!

Kjenner en mann i lokalområdet som ble lurt med dette hvor dem hadde redigert telefonsamtalen slik at det hørtes ut som at han takket ja til tilbudet deres. Så kravene strømmet på i posten. Dette ble tatt til politiet og dem ordnet opp i samarbeid med noe forbrukerstøtte greier.


For all del ikke si ja til noe dem tilbyr, dem spør også etter e-post, fødselsnummer og til å med kontonummer. I 3 av samtalene jeg har fått har dem utgitt seg for å være en del av en offentlig instans å sa dem hadde krav på at jeg oppga dem denne informasjonen, bare legg på er ikke vits å krangle med dem.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av nikita Vis innlegg
Telefonselger. Få fjernet nummeret fra Brreg så slipper du det.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke reservere deg mot telefonsalg hvis nummeret står på et firma.
Trikset er å ikke legge inn telefonnummer når du registrerer firma
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Du kan ikke reservere deg mot telefonsalg hvis nummeret står på et firma.
Vis hele sitatet...
Nei, men du kan fint fjerne telefonnummeret ditt fra kontaktinformasjonen på brreg, noe som kutter ut 99 % av alle disse spamtelefonene.
Endre til gi-100-kroner-til-redd-barna nummeret
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Du kan ikke reservere deg mot telefonsalg hvis nummeret står på et firma.
Vis hele sitatet...
Du kan fjerne det fra oppføringen
Utvikler
Trådstarter
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Endre til gi-100-kroner-til-redd-barna nummeret
Vis hele sitatet...
haha, da vil jo alle kundene mine få en ubehagelig opplevelse

Enden på visen var at jeg ikke fikk tatt opp da de ringte igjen.
Jeg viste til alt faktaene om svindel og sa alt på en uhøflig måte til den svenske drittkjerringen, og jeg la på at de skulle dra til helvete. Og den svenske bitchen svarte: "Okej, måste jag nog gå nu jag".

2 minutter etter, ringte faen med telefonen igjen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har samme problem. Utrolig irriterende
Ble selv oppringt av flere personer når jeg og en venn startet firma (Han sendte alle videre til meg), spesielt Klarna var irriterende, de ga seg aldri selv om jeg sa at vi ikke var interessert i tjenestene deres, og det var ei svensk kjerring jeg forsto lite av, ba om å ta det via mail men hun hørte ikke etter.. Bah..
Sist endret av Vod0; 9. juni 2013 kl. 14:26.