Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1453
Når jeg lager plaketer og legger til pattern over fonten får jeg alltid et problem med at på bokstaven "Å" blir ikker prikken over fyllt helt opp. Dette ser jeg jo da selvfølgelig adri før jeg har hentet det på trykkeriet. :S

Noen som vet hvorfor dette kan skje ?
Hvilken font bruker du? Eller skjer det på alle fonter?
Trådstarter
74 9
Sitat av ddybing Vis innlegg
Hvilken font bruker du? Eller skjer det på alle fonter?
Vis hele sitatet...
Bruker en standar fonr "IMPACT"

Det skjer på allefonter...
Men, problemet er ikke når jeg lagrer i andre format eks, jpg eller psd ect...
Sikker på at det er noe galt med pdf filen? Isåfall kan det være at den ikke er ferdig med å laste. Men nå er jeg ikke helt sikkert. Isåfall kan jeg anbefale deg å exportere til Indesign og prøve en litt annen exportering med andre instillinger enn det du har nå.

Om det skjer på alle fonter er det noe galt åpenbart. Om du ønsker kan du sende psd filen til meg så kan jeg fikse det for deg. Men isåfall er det ikke stort vi får gjort uten noe feilmelding.

- Pix
Trådstarter
74 9
Sitat av Little Pixie Vis innlegg
Sikker på at det er noe galt med pdf filen? Isåfall kan det være at den ikke er ferdig med å laste. Men nå er jeg ikke helt sikkert. Isåfall kan jeg anbefale deg å exportere til Indesign og prøve en litt annen exportering med andre instillinger enn det du har nå.

Om det skjer på alle fonter er det noe galt åpenbart. Om du ønsker kan du sende psd filen til meg så kan jeg fikse det for deg. Men isåfall er det ikke stort vi får gjort uten noe feilmelding.

- Pix
Vis hele sitatet...
Det jeg ikke skjønner her er at i photoshop før jeg lagrer den er alt ok. men når jeg lagrer pdf filen mangler det plutselig pattern i prikken over å" en...

Når jeg lagrer i andre format er alt ok. når jeg åpner pdf filen laster den inn lag for lag så det kan jo være noe her ?
Det kan stemme det. Men du har ikke prøvd å sende den til andre? Og se om de har samme problemet når de åpnet den?

Det har skjedd med meg før, men kunden hadde faktisk fått riktig pdf. Men hos meg var den "feil" fordi den manglet elementer

- Pix