Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4738
Hei. Fintest sikkert en slik tråd men gidder ikke søk nå. Så, Kjøpte meg en capo her om dagen for og spille im yours på min klasiske nylon gitar. noen som har noen sanger som ikke er for vanskelige og spille og som drar litt damer? helst bare nednednedned spilling men kan prøve meg på slike mer avanserte rytme sanger. er ikke veldig flink i finger spill men går no det og . Takker for svar

-Spørsmåltegn?
hey soul sister og wonderwall er alltid kos
noe sted jeg kan få "rytmen" på oppnedopp greiene? til hey soul sister?

evt noen som kan den?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Johnny cash versjonen av Hurt er jo en trist en.
Jose Gonzales - Crosses Musikkvideo, youtube - Veldig pen sang, problemet er jo ustandard tuning på gitar.

Disse er jo ikke enkel strumming, men de er heller ikke vanskelig. F.eks Crosses involverer at du bruker tommelen til basslinen og peke/langefinger på resten.
Sist endret av Dodecha; 31. januar 2013 kl. 19:41.
beklager men de tab greiene sa meg ingenting (sikkert bare jeg som er uerfaren og må ha det med t-skje)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
beklager men de tab greiene sa meg ingenting (sikkert bare jeg som er uerfaren og må ha det med t-skje)
Vis hele sitatet...
En gitar har 6 strenger, tablaturet har 6 streker som representerer hver streng.
Tallene du ser bortover forteller hvilken fret (bånd) fingeren skal trykke på gitt streng.

About.com tutorial på å forstå gitar tablatur
Sist endret av Dodecha; 31. januar 2013 kl. 19:59. Grunn: En gitar har 6.. ikke 5 strenger :P
Og husk at en tab viser hvordan halsen ser ut når du står/sitter og ser ned på den. Altså tilsvarer den øverste linjen den lyseste strengen.
takker der ble jeg litt klokere! flere forslag?

(ps: foretrekker likevel chords framfor tabs)
Coldplay - Yellow

Fungerer fjell om du har fin sangstemme.
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
helst bare nednednedned spilling men kan prøve meg på slike mer avanserte rytme sanger.
Vis hele sitatet...
Dette er sånt man gjør i musikktimene på ungdomsskolen. Det er platt og kjedelig å høre på.

Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
beklager men de tab greiene sa meg ingenting (sikkert bare jeg som er uerfaren og må ha det med t-skje)
Vis hele sitatet...
Jeg tror du må lære deg å spille gitar før du kan dra damer, gå på et kurs eller noe. Deretter kan du hive den klassiske gitaren og kjøpe deg en med stålstrenger istedet. Mye fetere lyd i den imo.
Hero of War. Den er enkel, og trekker bitches som faen.

Tulla. Men uansett, nednedned er jo bare kjipt og å strumme ordentlig er ikke vanskelig. Først sakte, og så kommer det etterhvert. Er det en ting jeg har lært er at det handler om øving øving og mer øving, og så litt til. Man blir ikke god over natta.

Og vær så snill ikke bli han fyren som tar med seg gitar på fest!
Sist endret av happy violence; 31. januar 2013 kl. 21:40.
Guns N Roses - Patience drar damer når man klynker på gitaren og kjører allsang
http://tabs.ultimate-guitar.com/m/mi...omance_tab.htm

Den er ikke så vanskelig som den ser ut til å være når du først har sett hvordan man spiller den.
Jeg fikk den til etter 10 min med undervisning
Sist endret av comatose; 31. januar 2013 kl. 22:00.
Jeg er en jente som synes gutter som synger og spiller gitar er utrolig pinlig i mange situasjoner. Vil tro jeg ikke er den eneste, så er du i hvertfall klar over det
Sist endret av mrs.hudson; 31. januar 2013 kl. 23:43. Grunn: Skriveleif
Lifehouse - Storm

Da har du okkupert meg i tre minutter.
Denne sangen passer kanskje litt bedre når du har kommet lengre enn å bare "hooke damer": Hellbillies - Den finaste eg veit
Har hittil i livet mitt til gode å se en gutt "dra" en dame med en låt på gitar ...
Sitat av Taurean Vis innlegg
Har hittil i livet mitt til gode å se en gutt "dra" en dame med en låt på gitar ...
Vis hele sitatet...
Tror det har mye med settingen å gjøre. Og selvsagt hvordan han behersker stemmen/gitaren og låtvalget må selvsagt treffe. Fremførelsen er også vesentlig. En må kunne flørte gjennom fremførelsen og nå frem

Jeg spiller ikke selv, men en bekjent som virkelig kan synge har ordnet mye kos ved dette trikset. Viktig å ikke tro at en er superstjerne også, for det skinner som regel igjennom og da blir det bare pinlig.

Er mye som skal klaffe for at det skal fungere med andre ord, men at det kan funke hersker det ingen tvil om
Jeg har spilt mye gitar på fest, å det er få sanger som drar like mye damer som jaktprat med øystein sunde!