Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  106 7111
Dette kommer til å bli en ganske spesiell tråd, tror jeg.

Jeg har tenkt tanken sammen med en venn av meg; Hvilke kjæledyr ville du hatt fra fødselen, for så å mate det, kjæle med de og vise omsorg? Du tenke på goder og negativer. Det kan beskytte deg fra andre, det kan være utrolig mye stell.

Dette er scenarioet:
Det har gått 10 år etter en apocalypse verden over, og våpen/ammo har forsvunnet eller er ødelagt. Derfor tar de overlevende til takke med dyr, verden over, for å beskytte seg, skaffe føde og for selskap.

Hvorfor?
Hvilke formål?
Hvor ville du vært i verden, med tanke på dyret?

Spørsmålet er - Hvilke dyr hadde du valgt?
Du kan velge HVA som helst, men hold det inne for en viss grense. F.eks, dinosaurer er ikke aktuelt.

Jeg hadde selv valgt et nesehorn, på grunn av transport, og veldig sterkt dyr generelt. Også er de litt søte som nyfødte.
Sist endret av phideph; 2. desember 2011 kl. 12:27.
Sitat av phideph Vis innlegg
Jeg hadde selv valgt et nesehorn, på grunn av transport, og veldig sterkt dyr generelt. Også er de litt søte som nyfødte.
Vis hele sitatet...
Har du noen ganger hørt om noen som har brukt nesehorn til Transport? Think not.. og det er det en god grunn til.. det hadde sannsynligvis vært tryggere å brukt en løve eller en krokodille til transport :-D
Hæst! Kan brukes som transport, kan frakte masse ting og er raske.
Hadde selvfølgelig valgt hunden min, en Alaskan Malamute.

Hvorfor? Det er en stor og sterk hund, trofast.

Hvilke formål? han kan dra, bære og beskytte.

Hvor ville du vært i verden, med tanke på dyret? i Norge.
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Har du noen ganger hørt om noen som har brukt nesehorn til Transport? Think not.. og det er det en god grunn til.. det hadde sannsynligvis vært tryggere å brukt en løve eller en krokodille til transport :-D
Vis hele sitatet...
Dette er jo bare ren fantasi, se bort ifra slike "bagateller".
Beskytte meg mot andre og skaffe mat? Tiger uten tvil, sabla fine dyr som er fine og kose med, og sikkert godt selskap i tillegg til at ingen tør å kødde med meg og tigern min!
Sitat av williams123 Vis innlegg
Beskytte meg mot andre og skaffe mat? Tiger uten tvil, sabla fine dyr som er fine og kose med, og sikkert godt selskap i tillegg til at ingen tør å kødde med meg og tigern min!
Vis hele sitatet...
Deg og tigern din ja. Du heter ikke tilfeldigvis Tommy også? haha :P
Sitat av Luci Tristis Vis innlegg
Deg og tigern din ja. Du heter ikke tilfeldigvis Tommy også? haha :P
Vis hele sitatet...
La oss holde denne tråden seriøs nå gutten min
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Et dyr i mår-familien, kanskje en røyskatt. Raske, lette dyr med forbausende hjernekapasitet og trofasthet. De er stille og hører utrolig godt.
En FrPer! FrP-politikere har alltid et feriehus i Spania og en flott trygd vi sammen kan leve på. Ville selvfølgelig oppholdt meg på huset i Spania. FrPeren kunne beskyttet meg mot mange fæle innvandrere (ja, i Spania!) fordi alle er redde for dem! Min våte drøm <3
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Et dyr i mår-familien, kanskje en røyskatt. Raske, lette dyr med forbausende hjernekapasitet og trofasthet. De er stille og hører utrolig godt.
Vis hele sitatet...
Da hadde du blitt slakta av løven min og meg

Hvorfor? Sterkt dyr, raskt og veldig respektert.
Hvilke formål? No idea.
Hvor ville du vært i verden, med tanke på dyret? In the jungle.
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Et dyr i mår-familien, kanskje en røyskatt. Raske, lette dyr med forbausende hjernekapasitet og trofasthet. De er stille og hører utrolig godt.
Vis hele sitatet...
Jeg tror jeg ville valgt en apekatt kanskje en gorilla eller noe sterke og store dyr. Og ligner veldig på meg.

Sitat av Stinson Vis innlegg
En FrPer! FrP-politikere har alltid et feriehus i Spania og en flott trygd vi sammen kan leve på. Ville selvfølgelig oppholdt meg på huset i Spania. FrPeren kunne beskyttet meg mot mange fæle innvandrere (ja, i Spania!) fordi alle er redde for dem! Min våte drøm <3
Vis hele sitatet...
Vi snakker om dyr her da. Ikke en frper
Sitat av Stinson Vis innlegg
En FrPer! FrP-politikere har alltid et feriehus i Spania og en flott trygd vi sammen kan leve på. Ville selvfølgelig oppholdt meg på huset i Spania. FrPeren kunne beskyttet meg mot mange fæle innvandrere (ja, i Spania!) fordi alle er redde for dem! Min våte drøm <3
Vis hele sitatet...
Synes det er idiotisk å sammenligne politikere med dyr.Og hva i huleste skal du med trygd under en apocalypse som TS forteller i første posten. Blir oppgitt å lese sånne innlegg.
Apekatt <3
En gris, getting that bacon
Border Collien min Uten tvil!
Ikke glem å skriv hvorfor folkens, det er jo halve morroa.
Sitat av Jennymas Vis innlegg
Synes det er idiotisk å sammenligne politikere med dyr.Og hva i huleste skal du med trygd under en apocalypse som TS forteller i første posten. Blir oppgitt å lese sånne innlegg.
Vis hele sitatet...
Det var vel enklig kp han var ute etter tenker jeg.
Sitat av DingoXo Vis innlegg
Det var vel enklig kp han var ute etter tenker jeg.
Vis hele sitatet...
Var nok heller ute etter å se hvor sinte alle FrPere på forumet ble, da jeg har merket at nff er dominert av dem! Hvordan kan du påstå at Carl I. Hagen er menneskelig?!
Sitat av Stinson Vis innlegg
Var nok heller ute etter å se hvor sinte alle FrPere på forumet ble, da jeg har merket at nff er dominert av dem! Hvordan kan du påstå at Carl I. Hagen er menneskelig?!
Vis hele sitatet...
Stop trolling, start playing.
En ku.

Omnom.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av oppned5 Vis innlegg
Da hadde du blitt slakta av løven min og meg

Hvorfor? Sterkt dyr, raskt og veldig respektert.
Hvilke formål? No idea.
Hvor ville du vært i verden, med tanke på dyret? In the jungle.
Vis hele sitatet...
Røyskatten min hadde hørt dere komme lang vei. Om jeg har valget mellom forsvar eller angrep i en ukjent situasjoon velger jeg alltid forsvar. Hadde nok oppholdt meg i europeiske skoger.
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Røyskatten min hadde hørt dere komme lang vei. Om jeg har valget mellom forsvar eller angrep i en ukjent situasjoon velger jeg alltid forsvar. Hadde nok oppholdt meg i europeiske skoger.
Vis hele sitatet...
Rent hypotetisk sett har jeg lært løven min å fly. Win!
Den kan også teleportere seg.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av oppned5 Vis innlegg
Rent hypotetisk sett har jeg lært løven min å fly. Win!
Den kan også teleportere seg.
Vis hele sitatet...
Da ramler man kanskje litt utenfor topic?
Hadde nok valgt en hest pga. transporten (rask, sterk) (og skulle jeg bli veldig sulten, så er det jo en del kjøtt på dyret)
Hest.

Den er genial som transport, og den kan f. eks trekke en vogn, noe som kan komme godt til nytte.
Sist endret av sali; 2. desember 2011 kl. 13:50.
Isbjørn. Hadde bodd i norge. Brukt den til transport og kos.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av sali Vis innlegg
Hest.

Den er genial som transport, og den kan f. eks trekke en vogn, noe som kan komme godt til nytte.
Vis hele sitatet...
Tror du ikke det i en slik situasjon ville være fornuftig å reise så lett som mulig? Ved et eventuelt angrep ville du jo miste alt som lå i vogna om du måtte stikke av.
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Tror du ikke det i en slik situasjon ville være fornuftig å reise så lett som mulig? Ved et eventuelt angrep ville du jo miste alt som lå i vogna om du måtte stikke av.
Vis hele sitatet...
Kan ha salveske med plass til en god del, så slipper jeg vogn Og hesten jeg hadde hatt ville da vært den jeg har nå, og den sparker en del så det er jo praktisk.
Pinnedyr

>[COLOR="White"]for kamuflasjen[/COLOR]<

Men for real det beste valget er en hund, er jo ikke realistisk å ha en løve eller tiger man kan jo ikke temme dem....
Sitat av Ponyo Vis innlegg
Pinnedyr

>[COLOR="White"]for kamuflasjen[/COLOR]<

Men for real det beste valget er en hund, er jo ikke realistisk å ha en løve eller tiger man kan jo ikke temme dem....
Vis hele sitatet...
Se denne: http://www.youtube.com/watch?v=0ZIQUb-d4GQ
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av Ponyo Vis innlegg
Pinnedyr

>[COLOR="White"]for kamuflasjen[/COLOR]<

Men for real det beste valget er en hund, er jo ikke realistisk å ha en løve eller tiger man kan jo ikke temme dem....
Vis hele sitatet...
Uenig. Om den vokser opp sammen med deg som dens beskytter vil den bli lojal mot deg. Å stjele en tigerunge er en annen sak
rovdyr som løver/tiger hadde nok gått dårlig, dårlig tillgang til mat + sulten løve = no fun.

Hest er jo the obvious choise spør du meg, rask transport og tam. (selvom man oppdrar en løve fra den er baby kan den fortsatt spise deg når du snur ryggen til:P)

men da har man jo problemet med Mat igjen, en hest spiser mye mat. så et dyr som mater seg selv er nok ikke dumt (eks katt(ikke så nyttig dog).

blir nok hest på meg og, bonus at man kan spise den om det skulle gå dritt.

tenkte og på en liten ape, som man kan trene opp til å stjele mat/drikke fra andre.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av skepsis Vis innlegg
rovdyr som løver/tiger hadde nok gått dårlig, dårlig tillgang til mat + sulten løve = no fun.

Hest er jo the obvious choise spør du meg, rask transport og tam. (selvom man oppdrar en løve fra den er baby kan den fortsatt spise deg når du snur ryggen til:P)

men da har man jo problemet med Mat igjen, en hest spiser mye mat. så et dyr som mater seg selv er nok ikke dumt (eks katt(ikke så nyttig dog).

blir nok hest på meg og, bonus at man kan spise den om det skulle gå dritt.

tenkte og på en liten ape, som man kan trene opp til å stjele mat/drikke fra andre.
Vis hele sitatet...
Ikke undervurder egenskapene til en katt. På det offensive er den ikke veldig sterk, men på defensiven er den et veldig fint dyr. De kraftige sansene vil la deg oppdage folk på lang avstand.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Hadde nok valgt en hest pga. transporten (rask, sterk) (og skulle jeg bli veldig sulten, så er det jo en del kjøtt på dyret)
Vis hele sitatet...
Dere er dårlige folk.. Tenk å spise et dyr du har hatt ved din side, kjælt med, blitt beskyttet av, hjulpet deg etc. For så å spise den? Hvor ligger hjertet deres?
Sitat av phideph Vis innlegg
Dere er dårlige folk.. Tenk å spise et dyr du har hatt ved din side, kjælt med, blitt beskyttet av, hjulpet deg etc. For så å spise den? Hvor ligger hjertet deres?
Vis hele sitatet...
Det er selvsagt om det var snakk om overlevelse. Folk har da spist sine kamerater for å overleve (døde vel og merke) Tenker på den kjente flystyrten som det er laget film om. De fleste vil selvsagt si at man aldri ville spist sitt eget kjæledyr, men tror nok de fleste hadde valgt å spise om det var det som skulle til for å overleve.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Det er selvsagt om det var snakk om overlevelse. Folk har da spist sine kamerater for å overleve (døde vel og merke) Tenker på den kjente flystyrten som det er laget film om. De fleste vil selvsagt si at man aldri ville spist sitt eget kjæledyr, men tror nok de fleste hadde valgt å spise om det var det som skulle til for å overleve.
Vis hele sitatet...
Det er jo forsåvidt sant.

Men det er jo derfor man heller f.eks velger et annet dyr som er lært opp til å jakte, så slipper man å sulte, for så å spise sitt eget dyr.
Hund og hest tror jeg er ganske safe. Rovdyr som bjørn og tiger er ganske dumt på grunn av all maten de krever. Og si hva dere vil, men selv tigere og løver som har blitt holdt som kjæledyr fra nyfødt har fortsatt klart å blo aggresive på eieren... Ganske om du klarer å avle de til det, hehe.

Hunder er gode til å jakte, sloss, gode sanser og ikke minst en trofast følgesvenn!
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Ingen som føler en fugl kunne vært en nyttig følgesvenn?
En gorilla! Den er like god å klatre som meg, å er like apete. Og ikke minst er jeg like dum som en gorilla, åsså er den stor å sterk. Så viss en løve elns kommer etter oss så klatrer vi avgårde. Min sjelekompis, en gorilla

Eller en hund da, de er alltid trofaste
Sitat av Stinson Vis innlegg
En FrPer! FrP-politikere har alltid et feriehus i Spania og en flott trygd vi sammen kan leve på. Ville selvfølgelig oppholdt meg på huset i Spania. FrPeren kunne beskyttet meg mot mange fæle innvandrere (ja, i Spania!) fordi alle er redde for dem! Min våte drøm <3
Vis hele sitatet...
Hahaha, en som er LITT for glad i sitt politiske parti kanskje? x)

Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Og si hva dere vil, men selv tigere og løver som har blitt holdt som kjæledyr fra nyfødt har fortsatt klart å blo aggresive på eieren... Ganske om du klarer å avle de til det, hehe.
Vis hele sitatet...
Og det har ikke hunder? Skjer da titt ofte at hundeeiere blir angrepet av hunden sin.
Hadde den uten spørsmål vært tam er det ingen tvil, tiger er mitt valg.
Den kan bære masse vekt, ikke meg riktig nok, men jeg tviler på at det er noe annet enn en skikkelig bjørn som ka få has på den.

Men I Erlend Loes bok "Doppler" er jo en elg en av hovedpersonene, og det får meg til å tenke litt. En trekk-elg virker jo genialt, men bortsett fra størrelsen og styrken så er det ikke et rovdyr..

Tilbake til tiger, den ser kul og farlig ut, den er jævlig stor, kan bære masse, kan løpe fort men ikke bære meg.

Jeg tror en Grizzlybjørn hadde vært sterkere, men mye tregere, pluss at den går i hi hvert jævla år, dét er et stort minus.
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Ikke undervurder egenskapene til en katt. På det offensive er den ikke veldig sterk, men på defensiven er den et veldig fint dyr. De kraftige sansene vil la deg oppdage folk på lang avstand.
Vis hele sitatet...
bare kjipt den ikke kan snakke da :P eller tenker du at den mjauer når den ser folk så stikker du av? den mjauer når den er sulten/leken/random mjauing

så en video på youtube her om dagen av en katt som prøvde å yppe seg mot er rådyr og, så de er muligens litt høye i hatten :P

er selv veldig glad i katter. at den er koselig og ha med seg er det ingen tvil om.


og fugl? hva skal man med det? kanskje du kan trene en hauk til å jakte smådyr for deg men den hadde vel kanskje spist det selv.
Hvis vi har lov her til å gjøre noe så urealistisk som å bruke et nesehorn som transportmiddel, noe som krever en helt unik egenskap fra menneskets side, så ville jeg ha brukt en lignende egenskap til å integrere meg selv i en ulveflokk. Si at jeg velger en ulv som kjæledyr, og at jeg bruker dens tillit til meg til å vinne tilliten til en større flokk. Siden både jeg som menneske og ulven følger en flokkmentalitet og har flere felles instinker, syns jeg at ulvens sosiale egenskaper burde kunne brukes i dette scenarioet. Jeg skjønner at spørsmålet gjelder ett enkelt dyr og ikke flere, så jeg velger å kun starte med en enkelt ulvevalp og heller benytte meg av dens egenskaper senere.

I det lange løp vil ett enkelt dyr etterhvert dø, men i en flokk fødes det alltid nye og jeg vil derfor ha en fornybar dyrekilde så lenge jeg selv lever. Fordelene med å leve med ulv er jo mange, f.eks at de oppfatter fare lenge før mennesket gjør det, at de gir pels når de dør og at de kan dele byttet sitt med deg om du ikke har funnet mat selv.

Den største ulempen jeg kan komme på i farta er at ulv kan bevege seg sinnsykt langt hvert døgn, og det kan bli vanskelig å holde følge med dem. Siden de dekker store territorier øker også sannsynligheten for å møte på andre mennesker, som er den største faren i et slikt scenario. En annen ulempe for min del er at jeg har pelsallergi
Sitat av williams123 Vis innlegg
La oss holde denne tråden seriøs nå gutten min
Vis hele sitatet...
Yep, denne tråden er tross alt dead serious i utgangspunktet.
Sitat av Moonsoon Vis innlegg
Hvis vi har lov her til å gjøre noe så urealistisk som å bruke et nesehorn som transportmiddel, noe som krever en helt unik egenskap fra menneskets side, så ville jeg ha brukt en lignende egenskap til å integrere meg selv i en ulveflokk. Si at jeg velger en ulv som kjæledyr, og at jeg bruker dens tillit til meg til å vinne tilliten til en større flokk. Siden både jeg som menneske og ulven følger en flokkmentalitet og har flere felles instinker, syns jeg at ulvens sosiale egenskaper burde kunne brukes i dette scenarioet. Jeg skjønner at spørsmålet gjelder ett enkelt dyr og ikke flere, så jeg velger å kun starte med en enkelt ulvevalp og heller benytte meg av dens egenskaper senere.

I det lange løp vil ett enkelt dyr etterhvert dø, men i en flokk fødes det alltid nye og jeg vil derfor ha en fornybar dyrekilde så lenge jeg selv lever. Fordelene med å leve med ulv er jo mange, f.eks at de oppfatter fare lenge før mennesket gjør det, at de gir pels når de dør og at de kan dele byttet sitt med deg om du ikke har funnet mat selv.

Den største ulempen jeg kan komme på i farta er at ulv kan bevege seg sinnsykt langt hvert døgn, og det kan bli vanskelig å holde følge med dem. Siden de dekker store territorier øker også sannsynligheten for å møte på andre mennesker, som er den største faren i et slikt scenario. En annen ulempe for min del er at jeg har pelsallergi
Vis hele sitatet...
Utrolig flott og utfyllende svar, akkurat slik jeg ventet på.

Jeg skjønner nå at jeg kanskje skulle ha formulert spørsmålet bedre.
Altså, alle dyra du har er trofaste, de vil ikke spise deg, de vil ikke stikke ifra deg. Tenk litt wow-ish, som pette til hunters.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Jeg ville valgt en kattepus. I en post-apokalyptisk verden hadde alt sugd grenseløst vil jeg tro, med veldig lite mennesker, og lite underholdning. Jeg har et ræva overlevelsesinstinkt også, så jeg hadde nok dødd ganske fort. Men jeg elsker katter og synes de er verdens herligste dyr, så da hadde jeg dødd lykkelig med et søtt lite nøste ved fotenden.
Sitat av phideph Vis innlegg
Utrolig flott og utfyllende svar, akkurat slik jeg ventet på.

Jeg skjønner nå at jeg kanskje skulle ha formulert spørsmålet bedre.
Altså, alle dyra du har er trofaste, de vil ikke spise deg, de vil ikke stikke ifra deg. Tenk litt wow-ish, som pette til hunters.
Vis hele sitatet...
I så tilfellet ville jeg specca BM og valgt en bjørn.

I virkeligheten hadde det vell blitt mer som å ha en panzerbjørn, som egentlig hadde sett skikkelig tøft ut. Karbonfiber rustning med nagler, djevelhorn og en walkie-talkie teipa til øret så jeg kunne gitt den ordre over større avstand
Uansett hva du velger, må valget være realistisk og etter god natur.

Derfor er det naturlige valget hund, som alle kan trene og som har en dedikasjon og beskyttelses evne ingen andre dyr har ovenfor mennesket. Blir for dumt med Tiger og løver og blåhvaler for de som valgte det.

Helst en ulv eller en kraftig mastiff.