Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4875
Heyhey!

I det siste har jeg fått sansen for en "rar" tegnemåte og personlig syntes jeg det er litt stilig med andre farger enn de typiske svart på hvitt og slikt. Så derfor rett og slett out of curiosity, syntes folk dette er fett? Eller bare vræl?

Kom gjerne med konstruktiv kritikk (:!

http://picz.no/1962
Likte fuglen. De rosa dottene var en smule forstyrrende.
Men du er inne på noe. Fortsett å eksprimenter!
nice. veldig annerledes stil. Er ikke "nyskapende". I og med at du bruker streker og linjer. Men det får et helt annet inntrykk med de alternative fargene.

Stå på.
Takk! Kanskje noen har en anbefaling på noe jeg kan prøve på? Dyr ellerno slikt? Lettere å lage ting når jeg har en målbevisst ting.
Du kunne jo prøve deg på landskap, med fare for at resultatet ser ut som fra Tron filmene. du kan også gjøre uttallige tegneøvelser som ligger på nettet. Ellers ser jeg at du har god kontroll på strekene dine. Så egentlig trenger du bare å finne ut hva du vil bli bedre på og jobbe med det. f,eks detaljer som hender, ansikt. bygninger osv. Du kan bare bli bedre.

Du sier jo selv at du vil tegne dyr. Så en litt random ide fra meg blir en antilope som blir jaget av en gepard eller noe.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Fy f*** kult bilde
Sitat av F4celess Vis innlegg
Du kunne jo prøve deg på landskap, med fare for at resultatet ser ut som fra Tron filmene. du kan også gjøre uttallige tegneøvelser som ligger på nettet. Ellers ser jeg at du har god kontroll på strekene dine. Så egentlig trenger du bare å finne ut hva du vil bli bedre på og jobbe med det. f,eks detaljer som hender, ansikt. bygninger osv. Du kan bare bli bedre.

Du sier jo selv at du vil tegne dyr. Så en litt random ide fra meg blir en antilope som blir jaget av en gepard eller noe.
Vis hele sitatet...
Men, tenker kanskje at det blir veldig rart med mye elementer i et bilde? Med tanken på effektene som ligger på men et landskap hadde jo vært gøy å prøve ettersom jeg har holdt på mye med skapninger, min spesialitet er egentlig drager men folk begynner i bli litt lei av alle.. hehe. Men kan jo prøve litt å evt legge ut et til her.

Takk for kommentarene!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Little Pixie Vis innlegg
Men kan jo prøve litt å evt legge ut et til her.
Vis hele sitatet...
En smule gammel tråd, men enkelte ting er tidløse, som tegning. Lurer på om du har videreutviklet denne "rare" tegnemåten, for jeg likte tegningen i førsteposten svært godt.
Har nok ikke det. Jeg holder på med et lite prosjekt i Illustrator nå. Langt ifra tegning men det er en skapning det og! Har også funnet ut at jeg bør oppdatere tegnebrettet eller tegne mer på ekte for så å skanne. Pennen i seg selv er veldig upresis så man må ha god tålmodighet.

Men jeg har et par bilder fra samme tiden og som er samme "sjanger'n" om dette er noe man ønsker å se får man skrike ut. Ta i forbehold om at de ikke er fult like "fine"
Sitat av Little Pixie Vis innlegg
Har nok ikke det. Jeg holder på med et lite prosjekt i Illustrator nå. Langt ifra tegning men det er en skapning det og! Har også funnet ut at jeg bør oppdatere tegnebrettet eller tegne mer på ekte for så å skanne. Pennen i seg selv er veldig upresis så man må ha god tålmodighet.

Men jeg har et par bilder fra samme tiden og som er samme "sjanger'n" om dette er noe man ønsker å se får man skrike ut. Ta i forbehold om at de ikke er fult like "fine"
Vis hele sitatet...
Syntes virkelig du burde fortsette hvis dette er noe du syntes er gøy - for dette kan du!

Gjerne legg ut mer, jeg er hvertfall hypp på å se.

Likte fargebruken din veldig godt, blir ikke like døllt som mye anna.
Stå på!
Her er de som er like gamle. Disse er nok ikke fult like fine i mine øyne. Dette fordi syntes streken i seg selv ble bedre på det første bildet. Men what the hell. Kanskje jeg skal tegne noe nytt ikveld etter det jeg er ferdig med nå. Vi får se

http://4.imgland.net/7nlReT.jpg
http://3.imgland.net/qfjiIF.jpg
Dæven, det der var jo knall!
Liker spesiellt godt tigern, sinnsykt kult.
Satt meg ned litt å tegnet et dyr til! Ja vi liker ulver i Norge. Fack sauebønder som vil kverke slike majestetiske dyr.

http://4.imgland.net/E2qF2E.jpg
Wow, ulven var fantastisk bra!

EDIT:
Da ble det ny skrivebordsbakgrunn!
Sist endret av anonym70908; 27. januar 2013 kl. 00:17.
Sitat av Little Pixie Vis innlegg
Satt meg ned litt å tegnet et dyr til! Ja vi liker ulver i Norge. Fack sauebønder som vil kverke slike majestetiske dyr.
Vis hele sitatet...
Fine ulven. Denne tegnestilen din har fullstendig trollbundet meg. Du må ikke finne på å legge den fra deg.
Sist endret av Tawon; 27. januar 2013 kl. 00:23.
Fort deg å vannmerke bildene dine før noen stjeler de. Dette var veldig kult
Vet ikke helt hvor nødvendig det er å vannmerke de. Sjeldent jeg gjør det. Men for all del kanskje ingen dum ide og signere det ihvertfall ;p

Ble et par drager og!

http://3.imgland.net/lKMvFK.jpg
Dette var helt utrolige bilder Little Pixie! Jeg beundrer din tegnestil, og synes du får frem de dype, mystiske sidene ved disse fantastiske bildene! Stå på, for du har et flott talent! Håper du tegner flere, for dette var noe jeg likte svært godt :-)
Takk! Vi får se hva neste blir ! I det siste har jeg vært okkupert med litt andre ting men skal vel snart kunne sette av tid til det her og!
Et lite selvportrett! Kanskje ikke det mest ordinære men hey, freak right? (:

http://4.imgland.net/Thy14z.jpg

Stort bilde: http://1.imgland.net/BBkzJz.jpg
Jævlig bra Stå på. Digger det. Bare tegner du for moro skyld, eller er det noe satsing inne i bildet?
Tegne gjør jeg fordi jeg digger det. Eneste satsingen i bilde er vel bruk av tid som er værdt det! Håper på å ha et stort album snart med mye forskjellig. Så kan jeg se fremdriften i teknikkene og kanskje videre utvikle dem mer når den tid kommer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Digger bildene! KP til deg!
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Interessang tegnestil, likte ulven veldig godt.

Keep it coming!
Digger bildene! =)

Kan du beskrive kort hvordan du går fram når du lager et bilde?
Det kan jeg.

Først tar jeg et lag med mørk bakgrunn. Det vil si en tone som jeg ønsker at bilde skal ha, liker best mørkelilla. Jeg tror sort vil ødelegge effekten med å fremheve enkle farger. Så velger jeg en ny layer hvor jeg tenger en rå skisse av det jeg skal tegne, gjerne i rødt til å starte med. Så et lag til hvor jeg definerer og perfeksjonerer steder mer enn andre. Så lager jeg gjerne et par layers til med forskjellige farger. Grønn kan foreksempel være "lyskilden" mens blå kan være skyggeeffekten. De gule prikkene lages med brushes ved at man endrer på hovedinnstillingene.

Da jeg har kommet frem til en tegning risser jeg som regel ut elementet/objektet ved at jeg fjerner den mørke bakgrunnen og legger enda mørkere toner bak, eller lysere. Så de prikkene som er på enkelt av bildene er gradient overlay på sirkler med en siste touch av blur.

Hovedgrunnen til at jeg ikke har tegnet noe i det siste er fordi jeg ikke ønsker å bare pøse ut masse skit. Så intill jeg kommer på noen flere gode ideer lar jeg vær å poste.

Håper dette svarte på det meste!