Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  304 66323
Sitat av Executer Vis innlegg
Dette er ikke TS
Vis hele sitatet...
Men det er jo samme bildene?

Edit:
Ah. Noen reposter den på 4chan. Funny.

Litt mer brutalitet på responsene der.
Sist endret av Sjarlatan; 19. mars 2012 kl. 20:17.
Sitat av LesPaul Vis innlegg
http://boards.4chan.org/b/res/387815405

Fant nettopp denne tråden på 4chan, ganske relevant.

Er det op, eller er hele denne tråden repost?
Vis hele sitatet...
Dette viser jo litt om den mentale tilstanden til TS. Det han skriver i tråden altså.. Om det faktisk er TS da..
Sitat av LesPaul Vis innlegg
http://boards.4chan.org/b/res/387815405

Fant nettopp denne tråden på 4chan, ganske relevant.

Er det op, eller er hele denne tråden repost?
Vis hele sitatet...
Er nok noen som har kost seg med bildene fra tråden, utifra klokkeslett det på 4chan ble postet.

Forresten:

http://i43.tinypic.com/1zhfr8.jpg

Men man burde selvfølgelig ta alt man leser på 4chan og internett forøvrig med en (stor) klype salt.
first you need to hit the head very hard with a shovel, when the head penetrates the shella bout 3-4 cm you will hear a light "pop", then you will be a ble to remove the shell in the other direction and likewise all the powder under it. Thank me later.

HAHA!
Er TS tilbakestående? Har du ringt politiet?
Sist endret av Knäppgök; 19. mars 2012 kl. 20:20.
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Er nok noen som har kost seg med bildene fra tråden, utifra klokkeslett det på 4chan ble postet.

Forresten:

http://i43.tinypic.com/1zhfr8.jpg

Men man burde selvfølgelig ta alt man leser på 4chan og internett forøvrig med en (stor) klype salt.
Vis hele sitatet...
Vi vet fortsatt ikke hva det hvite er. Kan være en plastikk som deler seg når den blir skutt ut. Er vanlig og skydde stridshoder litt så de ikke eksploderer før de treffer noe
Det der er garantert ikke TS. Bare se på grammatikkforskjellene. No offence Ts.
Sist endret av TheGloryHole; 19. mars 2012 kl. 20:23.
http://www.btinternet.com/~ian.a.paterson/Equipment/Artillery/ApShell.gif

Hmm , "soft ap cap " kanskje det er det? Anti-tank

http://www.btinternet.com/~ian.a.pat...partillery.htm
Vet ikke om dette er nevnt, men kan jeg spørre hvor du fant den?
Sitat av Srbija Vis innlegg
Hmm , "soft ap cap " kanskje det er det? Anti-tank
Vis hele sitatet...
Så en person nevnte det på 4chan, bare på en litt mer overkilled måte. så må man ta det med en klype salt
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Vet ikke om dette er nevnt, men kan jeg spørre hvor du fant den?
Vis hele sitatet...
Han skrev et par sider tilbake at han fant den i et gammelt hus.
Siden den allerede er postet på 4chan, kan du banne på at FBI er på saken!
For å si det sånn uten å ta av plasthetta så vet man ikke om den er armert eller ikke. Iogmed at han sier at den er tung vil jeg tro det er krutt i den. Om det er et stridshodet i den er heller uvist og absolutt ikke noe trådstarter skal begi seg ut på. Stridshodet kan feks bestå av utarmet uran eller andre uhumskheter....
Nå har det gått 30 minutt. Noe nytt?
Ser ut som gammel type (flakk) brukes mot lavft flygende fly eller mot panser.

Jeg syns det ser gammelt ut, 80 tallish.. pass deg!
Update: TS snakker med politiet nå
Sist endret av Executer; 19. mars 2012 kl. 20:51.
Sitat av Executer Vis innlegg
Update: TS snakker med politiet nå
Vis hele sitatet...
Var ikke for tidlig...
Sitat av antring Vis innlegg
Var ikke for tidlig...
Vis hele sitatet...
Det e jo greit å faktisk være hjemme selv når snuten står utenfor døra
Sitat av Executer Vis innlegg
Det e jo greit å faktisk være hjemme selv når snuten står utenfor døra
Vis hele sitatet...
Jeg tror de hadde kommet dit TS var om han hadde sagt det han sa her i tråden
Spent på hva som skjer i saken, hold oss gjerne oppdatert! =)
Sitat av nomore Vis innlegg
Og siden granaten ble funnet i et hus(UE-ekspedisjon tipper eg) så er det umulig å vite hvordan den er blitt behandlet før.
Vis hele sitatet...
...Og at den kan ha bli oppbevart der av diverse tvilsomme personer eller miljøer med kriminelle hensikter. Er vel ikke akkurat vanlig at militært personell tar en artillerigranat beregnet på stridsvogner inn i ett hus under trening, for så å glemme den igjen, midt i Tromsø.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har en samme slik stående på gulvet her, og fant under huset for noen år siden, min er tom dog, men har iallefall noe å gjøre på lørdagskvelden.... Polere!
Noe nytt? Bombegruppe på stedet?
Jess, TS sier at bombegruppa er på vei
Overrasker meg virkelig at Dagbladet og de andre mediene ikke har skrevet om saken. Med 47 uregistrerte i skrivende stund og Politiet forhåpentligvis på saken lurer jeg på hvor mange minutter det tar... Men uansett: TS: Håper saken ordner seg, og at ingen ting har gått galt

EDIT:
Sitat av Executer Vis innlegg
Jess, TS sier at bombegruppa er på vei
Vis hele sitatet...
Takk for den, ser ut til at ting går bra! Reloader Dagbladet hvert 30. sekund i forventning
Sist endret av Bl4derunner; 19. mars 2012 kl. 21:40.
La nå gutten få fred. Vi har vel alle tatt med en artlerigranat hjem som ung.
Sist endret av Legend.; 19. mars 2012 kl. 21:42.
Sitat av Legend. Vis innlegg
La nå gutten få fred. Vi har vel alle tatt med en artlerigranat hjem som ung.
Vis hele sitatet...
Jada, og i allefall prøvd og åpne den!
Jeg ser for meg at det kommer frem at det var bullshit hele greia, hehe.


Men om det er sant, bra han ringte politiet. Man tukler ikke med slike ting.
10kr på at Vg blåser det dramatisk opp på forsiden sin innen ett par timer.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
10kr på at Vg blåser det dramatisk opp på forsiden sin innen ett par timer.
Vis hele sitatet...
Vedder imot!
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Jeg ser for meg at det kommer frem at det var bullshit hele greia, hehe.


Men om det er sant, bra han ringte politiet. Man tukler ikke med slike ting.
Vis hele sitatet...
Vell, det at han har en granat er 100% sikkert

At han har ringt politiet er også ganske sikkert, men jeg kan ikke garantere det siden jeg ikke er hos han nå
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Folk reagerer jo som om det var anriket uran trådstarter har dratt med seg hjem..

Som Knask sier, så er det nok en artilerigranat, og det skal endel til før de sprenges.
Hvis den i det hele tatt er skarp.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Folk reagerer jo som om det var anriket uran trådstarter har dratt med seg hjem..

Som Knask sier, så er det nok en artilerigranat, og det skal endel til før de sprenges.
Hvis den i det hele tatt er skarp.
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke anriket uran men kan være utarmet uran som er sprenghodet
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Folk reagerer jo som om det var anriket uran trådstarter har dratt med seg hjem..

Som Knask sier, så er det nok en artilerigranat, og det skal endel til før de sprenges.
Hvis den i det hele tatt er skarp.
Vis hele sitatet...
så du hadde ikke vært bekymret om for eksempel naboen din hadde en under senga?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
så du hadde ikke vært bekymret om for eksempel naboen din hadde en under senga?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde han her som nabo.
Overlevde jeg
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
så du hadde ikke vært bekymret om for eksempel naboen din hadde en under senga?
Vis hele sitatet...
Hvor mye sprengkraft tror du den pinnen inneholder?

Om en slik hadde sprengt i nabohuset så hadde nok ikke jeg vært i noen livstruende fare.
Det er nok verre med naboen..

Så for å svare på spørsmålet ditt: Nei, ikke egentlig.
Sist endret av Bombasa; 19. mars 2012 kl. 22:13.
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Jeg hadde han her som nabo.
Overlevde jeg
Vis hele sitatet...
Du vet det er forskjell på dynamitt og en granat som er beregnet for å sprenge vekk armerte bunkere?

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hvor mye sprengkraft tror du den pinnen inneholder?

Om en slik hadde sprengt i nabohuset så hadde nok ikke jeg vært i noen livstruende fare.
Det er nok verre med naboen..

Så for å svare på spørsmålet ditt: Nei, ikke egentlig.
Vis hele sitatet...
Den inneholder nok til å sprenge en tanks i lufta eller en armert bunker som de som regel brukes mot....
Han har fått politiet på besøk, mer vet jeg ikke
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Du vet det er forskjell på dynamitt og en granat som er beregnet for å sprenge vekk armerte bunkere?
Den inneholder nok til å sprenge en tanks i lufta eller en armert bunker som de som regel brukes mot....
Vis hele sitatet...
Den kommer også flygende i en helvettes fart, noe som alene gjør ganske mye skade. Hvor mange hundre kilometer i timen tror du ikke den beveger seg?

Setter du den granaten 5-10 meter unna en tanks og detonerer den, så vedder jeg husleia på at tanksen bare flirer og kjører videre..
Sist endret av Bombasa; 19. mars 2012 kl. 22:20.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Executer Vis innlegg
Vis hele sitatet...
var du bortom?
nei, han som tok bilde
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Den kommer også flygende i en helvettes fart, noe som alene gjør ganske mye skade. Hvor mange hundre kilometer i timen tror du ikke den beveger seg?

Setter du den granaten 5-10 meter unna en tanks og detonerer den, så vedder jeg husleia på at tanksen bare flirer og kjører videre..
Vis hele sitatet...
Ja det tror jeg også. Den er panser brytende og må skytes på målet, der det penetrerer det første laget før den eksploderer. Game Over
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Den kommer også flygende i en helvettes fart, noe som alene gjør ganske mye skade. Hvor mange hundre kilometer i timen tror du ikke den beveger seg?

Setter du den granaten 5-10 meter unna en tanks og detonerer den, så vedder jeg husleia på at tanksen bare flirer og kjører videre..
Vis hele sitatet...
Vil nok tro det jeg også. Greia er jo at en tanks er et veldig lite og lukket rom. Anti-tank artilleri er kun ute etter å skape et trykk inne i tanksen, og da er det ikke mye som skal til. Slagkraft er alpha og omega.
Tipper på dette en en L70 eller L60 40mm klikkpatron. Holder helst en knapp på L70 40mm, BOFORS L70 er en kanon produsert av svense BOFORS, men som er lisens produsert av kongsberg for forsvaret. Noen av forsvarets MTB'er bruker forsatt L70 og det finne også landbaserte L70'er på fastlavett og vogn.

En ting er sikkert! Det er en hylse, med granat. Om den er fri for eksplosiver får vi vente i spenning på

Vist den er i grønn plast er det en klikkpatron/ekserser!

EDIT: innlegg 900
Sist endret av Xzip; 19. mars 2012 kl. 22:27.
Ligger den granaten forann der? Mens politimannen sitter og blar i en bok? Har du sagt ifra at du har tuklet med den? Enten så er politimannen ekstremt dum ellerså er de rimelig sikker på at den ikke er noe farlig....
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Ligger den granaten forann der? Mens politimannen sitter og blar i en bok? Har du sagt ifra at du har tuklet med den? Enten så er politimannen ekstremt dum ellerså er de rimelig sikker på at den ikke er noe farlig....
Vis hele sitatet...
Er ikke en bok, det er madrassen
Ser du ikke at den ligger på sengekanten?
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Ligger den granaten forann der? Mens politimannen sitter og blar i en bok? Har du sagt ifra at du har tuklet med den? Enten så er politimannen ekstremt dum ellerså er de rimelig sikker på at den ikke er noe farlig....
Vis hele sitatet...
Det ser ut som han har lagt granaten oppå det stativet, men jeg syntes det ser mer ut som madrassen hans enn en bok?

Edit; too slow..
Sist endret av mroj; 19. mars 2012 kl. 22:26.
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Den inneholder nok til å sprenge en tanks i lufta eller en armert bunker som de som regel brukes mot....
Vis hele sitatet...
Hvis det er en sabot-runde inneholder den ikke nødvendigvis noe sprengstoff i selve prosjektilet, og hvis den ligger løst vil det ikke skytes ut i den samme farten som hvis den blir skutt ut av et løp. Det er nok likevel ikke så kult å være i samme rom som den siden den inneholder en del sprengstoff, men naboene har nok ikke noen grunn til å føle seg utrygge. Det at prosjektilet kan være laget av utarmet uran betyr ikke at det er en atombombe. Utarmet uran er en isotop som ikke kan brukes i kjernefysiske reaksjoner, men det er derimot ekstremt tungt og hardt, noe som er en fordel i ammunisjon (stor kinetisk energi og går gjennom det meste).
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Ligger den granaten forann der? Mens politimannen sitter og blar i en bok? Har du sagt ifra at du har tuklet med den? Enten så er politimannen ekstremt dum ellerså er de rimelig sikker på at den ikke er noe farlig....
Vis hele sitatet...
Snuten prater i telefonen samtidig som han lyser på granaten med en lommelykt. Det som ser ut som en bok er madrassen som bøyer seg opp av at han sitter på den. TS har tatt av sengetrekket sitt i anledning besøk?

To0 slow, fffffffffff
Sist endret av Turbokalven; 19. mars 2012 kl. 22:28.