Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  114 27263
å kjøre fra politiet med moped/cross er jo ikke noe stress -.-

men er litt værre med bil gitt . men tok vell litt kaka med at du kjørte så fort og så utenksom !

men når adrenalinet pumper og hjernen kobler ut så kan de merkeligste ting skje , og utrolig mild straff du fikk !
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bra innlegg! Nå er vel det å kjøre fra politiet med en bil som ikke er stjålet eller at du har satt på andre skilter dumt uansett da de kommer på døra di senere om du ikke tar deg der å da men om du ikke drar de så fort at de ikke får tatt skilt nr. på bilen din mener jeg.
Sist endret av take'a'hit!; 17. januar 2011 kl. 04:04.
Det er ikke et problem å stikke av fra politiet, bare se hær.
http://www.youtube.com/watch?v=XSLBtm__aKw
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er så glad jeg kondemnerte bilen min samtidig som jeg mistet lappen...
Du setter både ditt og andre mennesker sine liv i fare...har du ikke menneskeverd?
Sist endret av flatmo; 26. februar 2011 kl. 02:41.
Men hva med racingsykkel ? Ser for meg det er mye lettere å kjøre fra purken med en slik , om man først skulle være så dum og prøve
Racing, trøsykkel eller bil, tar adrenalinet over dømmekraften så er du fucked uansett. Husk at den som prøver å stikke av har alt å tape mens polisen bare gjør jobben sin. Så har du 703 hester, 4x4 og Nos så har politiet det mentale overtaket selv om di kjører diesel.
har en kompis som kjørte i 210 i 100 sone på E18.
han hadde førerkort å STOPPA når han forsto at det var onkel som kjørte bak han! han fikk 30 dager i buret, han mista lappen i tre år slik som deg, å vis jeg ikke tar helt feil så fikk han rundt 5K i bot
Jeg vil ha den videoen!
Regner med det er denne bilen?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det ikke direkte uforsvarlig av politiet og ta opp jakten i den hastigheten, har dem i det hele tatt lov til det?

Og jeg forstår ikke at folk tør å kjøre så fort. Galskap.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Regner med det er denne bilen?
Vis hele sitatet...
Det ble sagt på første siden, men ok.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Synes ts skal ha kudos for historien, og han innrømmer vel selv glatt at dette var teit...

Når det gjelder vurderingene til politiet i forhold til om forfølgelsen var forsvarlig bør du selv ha vært til stede på E18 denne dagen for å uttale deg. Jeg har selv ligget i 185 på dette strekket, uten noen fare for andre enn meg selv. Lite trafikk og veldig oversiktlig. Blålys og sirener har jo også en misjon, de er der for å fortelle andre at her kommer det et utrykningskjøretøy som ikke trenger forholde seg til fartsgrenser, lys og vikeplikt...
Politiet har ingen absolutte grenser i biljakter, men de har kriterier i forhold til forsvarlighet. Spør du meg ser det ut til at disse som oftest blir overholdt, det er svært få trafikkulykker i løpet av et år forårsaket av forfølgelse. Som også ts forteller, det var et tilfelle underveis der politiet bremser ned pga. trafikk.
Unlicensed Surgeon
Trådstarter
Nå har det gått 1 år, og 1 dag siden hendelsen. Jeg tenkte i den forbindelse å fortelle om hvordan dette hadde påvirket meg.

Når det gjelder bilkjøring er dette selvsagt noe jeg har lagt på hylla permanent frem til jeg en dag om lenge har førerkort igjen. Bilen er solgt, og jeg sitter for det meste på med venner når det er noe. Selv den perioden jeg hadde tilgang bil, og var langt utpå landet med et svært dårlig busstilbud unngikk jeg å kjøre. Har nå en sperre som sier ”ikke kjør!” dessverre kom den for sent.

Den største forandringen derimot er med holdningen min! Før hendelsen hadde jeg en holdning som gikk ut på ”kjør etter forhold, drit i loven”, og ”kom raskest mulig frem!”. Jeg var heller overhode ikke rett for å krasje. Denne holdningen førte til mer enn 1 farlig situasjon i trafikken. Var ofte jeg kjørte alt for fort, og alt for risikabelt. Dere vet, sånn som noen unge dessverre gjør.

Nå derimot merker jeg selv at dette er forandret. Når jeg sitter på med personer nå tenker jeg ”hvorfor kjøre så fort?”, og ”loven er der av en grunn”. Jeg ser virkelig ikke poenget i å risikere liv for å komme seg raskere frem! Det er mye bedre å ta det med ro, og ikke stresse så går ting mye bedre med en gang. Dersom fartsgrensen er 70 på en meget øde vei, og jeg synes dette er for lavt ser jeg ikke lenger noe grunn til å kjøre fortere. Det er personer med mer kunnskap en meg som har bestemt dette, og fartsgrensen settes jo ikke for å hindre folk i å komme frem men for personers sikkerhet! Jeg har fått en utrolig mye større respekt for trafikklover. Dessverre var det veldig mye som skulle til før jeg fikk det.

Jeg er egentlig glad jeg fikk en oppvåkning! Hadde det ikke vært for det er det meget sannsynlig jeg hadde vært ansvarlig for en alvorlig ulykke!

Så en oppdatering når det gjelder saken. Dommen fra tingretten har enda pga sommel i politiet ikke blitt gjort rettskraftig. Så har ikke fått noe soningsinkallese enda. Med andre ord, der har det ikke skjedd mye.
Sitat av dafog Vis innlegg
Nå har det gått 1 år, og 1 dag siden hendelsen. Jeg tenkte i den forbindelse å fortelle om hvordan dette hadde påvirket meg.

Når det gjelder bilkjøring er dette selvsagt noe jeg har lagt på hylla permanent frem til jeg en dag om lenge har førerkort igjen. Bilen er solgt, og jeg sitter for det meste på med venner når det er noe. Selv den perioden jeg hadde tilgang bil, og var langt utpå landet med et svært dårlig busstilbud unngikk jeg å kjøre. Har nå en sperre som sier ”ikke kjør!” dessverre kom den for sent.

Den største forandringen derimot er med holdningen min! Før hendelsen hadde jeg en holdning som gikk ut på ”kjør etter forhold, drit i loven”, og ”kom raskest mulig frem!”. Jeg var heller overhode ikke rett for å krasje. Denne holdningen førte til mer enn 1 farlig situasjon i trafikken. Var ofte jeg kjørte alt for fort, og alt for risikabelt. Dere vet, sånn som noen unge dessverre gjør.

Nå derimot merker jeg selv at dette er forandret. Når jeg sitter på med personer nå tenker jeg ”hvorfor kjøre så fort?”, og ”loven er der av en grunn”. Jeg ser virkelig ikke poenget i å risikere liv for å komme seg raskere frem! Det er mye bedre å ta det med ro, og ikke stresse så går ting mye bedre med en gang. Dersom fartsgrensen er 70 på en meget øde vei, og jeg synes dette er for lavt ser jeg ikke lenger noe grunn til å kjøre fortere. Det er personer med mer kunnskap en meg som har bestemt dette, og fartsgrensen settes jo ikke for å hindre folk i å komme frem men for personers sikkerhet! Jeg har fått en utrolig mye større respekt for trafikklover. Dessverre var det veldig mye som skulle til før jeg fikk det.

Jeg er egentlig glad jeg fikk en oppvåkning! Hadde det ikke vært for det er det meget sannsynlig jeg hadde vært ansvarlig for en alvorlig ulykke!

Så en oppdatering når det gjelder saken. Dommen fra tingretten har enda pga sommel i politiet ikke blitt gjort rettskraftig. Så har ikke fått noe soningsinkallese enda. Med andre ord, der har det ikke skjedd mye.
Vis hele sitatet...
Veldig bra!
Da jeg fikk øvelseskjøringsbeviset for noen år siden, dro jeg på sommerferie rett etterpå. Et annet familiemedlem av meg kjørte bilen og vi havnet i en ulykke hvor alle vi ble alvorlig skadet. Per idag sliter vi fortsatt med denne ulykken, men jeg kan love deg at alle våre holdninger i forhold til bilkjøring endret seg VELDIG mye etter ulykka. Jeg er pr. dags dato veldig redd for å sitte i bil, og holder meg fast i setebeltet eller andre personer eller lignede når det skjer noe som KAN bli en kollisjon (Bilen foran oss bråbremser i 40 sone, likevel er jeg redd)

Det er normalt at det tar lang tid før man blir kalt inn til soning.