Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1919 209148
Sitat av fatfro Vis innlegg
Nei, tror nok jeg ikke kommer til å spille på mer enn en.

Angående RAM så er det to 2GB chipper fra en PC fra 2007-2008, så regner med at det går greit.

Vil du anbefale ett ok hovedkort?
Vis hele sitatet...
Er ikke helt oppdatert på hovedkort atm, men kommer selvfølgelig an på hva du ønsker av funksjoner. Hvis du ikke skal overklokke og ikke har planer om å kjøre CFX/SLI ser jeg ikke noe vits i å gå for noe annet enn det billigste.

Du har heller ikke behov for i7 prosessor sånn som jeg ser det, så du kan fort spare noen kroner der og gå for enda kraftigere skjermkort.
Sitat av Marr Vis innlegg
Er ikke helt oppdatert på hovedkort atm, men kommer selvfølgelig an på hva du ønsker av funksjoner. Hvis du ikke skal overklokke og ikke har planer om å kjøre CFX/SLI ser jeg ikke noe vits i å gå for noe annet enn det billigste.

Du har heller ikke behov for i7 prosessor sånn som jeg ser det, så du kan fort spare noen kroner der og gå for enda kraftigere skjermkort.
Vis hele sitatet...
Null planer om å overklokke, men kommer til å trenge en del sata porter. Har fire dvd driver jeg trenger å koble opp, og også tre hard driver, så kunne godt tenkt meg 12++.

Oppdaterte handlevognen nå (byttet ut i7 med en bra i5, byttet ut til ett litt dyrere skjermkort, fjernet RAM og byttet hovedkort), med min lyst på 12GB RAM, tre skjermer og 12++ sata porter og USB3 muligheter, hvordan ser dette ut?
Sist endret av RabbitPen; 31. august 2013 kl. 15:06.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Null planer om å overklokke, men kommer til å trenge en del sata porter. Har fire dvd driver jeg trenger å koble opp, og også tre hard driver, så kunne godt tenkt meg 12++.

Oppdaterte handlevognen nå (byttet ut i7 med en bra i5, byttet ut til ett litt dyrere skjermkort, fjernet RAM og byttet hovedkort), med min lyst på 12GB RAM, tre skjermer og 12++ sata porter og USB3 muligheter, hvordan ser dette ut?
Vis hele sitatet...
Gå for i5-4670 isteden. Ser ikke at du har byttet til et annet skjermkort?
Denne RAM'en burde være like bra og billigere.

USB3 er rimelig standard på de nye hovedkortene så da kan du jo bare gå for et hovedkort med 12++ sata porter. Hva skal du egentlig med så mange disker og cd-drives?

Ville også byttet SSD til samsung 840, bare fordi jeg har god erfaring med den selv.
Skal vi se om dette blir riktig da. Byttet skjermkort til ett MSI ett, vet ikke om det er noe bedre.

Har også byttet ut det andre du foreslo.

For dvd rommene, så blir hver inviduelt brukt til å brenne forskjellig type disker for å ikke ødelegge skrivestrategien til noen andre, derfor jeg gjør det sånn. De andre brukes til forskjellige harddisker hvor jeg lagrer forskjellige ting.

Pcen jeg bruker nå har fire sata porter, og jeg må bytte ut for hver gang.

Hvordan ser dette ut? Hvis det lander på 8000 så er jeg fornøyd, så hvis noe kan byttes ut med noe bedre for 500 mer, så går det helt greit. Må også takke for super support
Sitat av fatfro Vis innlegg
Skal vi se om dette blir riktig da. Byttet skjermkort til ett MSI ett, vet ikke om det er noe bedre.

Har også byttet ut det andre du foreslo.

For dvd rommene, så blir hver inviduelt brukt til å brenne forskjellig type disker for å ikke ødelegge skrivestrategien til noen andre, derfor jeg gjør det sånn. De andre brukes til forskjellige harddisker hvor jeg lagrer forskjellige ting.

Pcen jeg bruker nå har fire sata porter, og jeg må bytte ut for hver gang.

Hvordan ser dette ut? Hvis det lander på 8000 så er jeg fornøyd, så hvis noe kan byttes ut med noe bedre for 500 mer, så går det helt greit. Må også takke for super support
Vis hele sitatet...
Begynner å bli bedre nå, men du har valgt mATX i et ATX kabinett, og det gir lite mening. Klarer ikke å finne hovedkort med mer enn 12 sata porter, så det tror jeg du må lete lenge etter. Du kan jo eventuelt kjøpe en kontroller så du kan plugge inn flere. Personlig ville jeg brukt mindre på et kabinett og brukt resterende penger på skjermkort.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Skal vi se om dette blir riktig da. Byttet skjermkort til ett MSI ett, vet ikke om det er noe bedre.

Har også byttet ut det andre du foreslo.

For dvd rommene, så blir hver inviduelt brukt til å brenne forskjellig type disker for å ikke ødelegge skrivestrategien til noen andre, derfor jeg gjør det sånn. De andre brukes til forskjellige harddisker hvor jeg lagrer forskjellige ting.

Pcen jeg bruker nå har fire sata porter, og jeg må bytte ut for hver gang.

Hvordan ser dette ut? Hvis det lander på 8000 så er jeg fornøyd, så hvis noe kan byttes ut med noe bedre for 500 mer, så går det helt greit. Må også takke for super support
Vis hele sitatet...
Er det noen spesiell grunn til at du trenger Big tower, hvis ikke, velg et midi-tower.
Sitat av Marr Vis innlegg
Begynner å bli bedre nå, men du har valgt mATX i et ATX kabinett, og det gir lite mening. Klarer ikke å finne hovedkort med mer enn 12 sata porter, så det tror jeg du må lete lenge etter. Du kan jo eventuelt kjøpe en kontroller så du kan plugge inn flere. Personlig ville jeg brukt mindre på et kabinett og brukt resterende penger på skjermkort.
Vis hele sitatet...
Ok, får gi opp med 12++. Hva var det meste du fant? Er åpen til å bestille fra utlandet også, men komplett er såklart foretrukket.

Kan dette funke da? Byttet ut kabinett, hovedkort og skjermkort. Havnet under budsjettet også
Sitat av fatfro Vis innlegg
Ok, får gi opp med 12++. Hva var det meste du fant? Er åpen til å bestille fra utlandet også, men komplett er såklart foretrukket.

Kan dette funke da? Byttet ut kabinett, hovedkort og skjermkort. Havnet under budsjettet også
Vis hele sitatet...
Beklager, men vil fungere svært dårlig med en intel prosessor i en AMD-sokkel Finner få hovedkort med mer enn 6 sata porter. 4GB versjon av skjermkortet er heller ikke nødvendig, men mindre du som sagt skal spille med eyefinity.

CD og intern lagring er litt ut nå, så skjønner fortsatt ikke helt hva du skal med alle sata portene.

Dette hovedkortet burde funke til ditt bruk.
Sist endret av Marr; 31. august 2013 kl. 16:41.
Sitat av Marr Vis innlegg
Beklager, men vil fungere svært dårlig med en intel prosessor i en AMD-sokkel Finner få hovedkort med mer enn 6 sata porter. 4GB versjon av skjermkortet er heller ikke nødvendig, men mindre du som sagt skal spille med eyefinity.

CD og intern lagring er litt ut nå, så skjønner fortsatt ikke helt hva du skal med alle sata portene.

Dette hovedkortet burde funke til ditt bruk.
Vis hele sitatet...
Skjønner kanskje at jeg er på trynet i dette

Og er kanskje litt gammeldags, men fortrekker fysisk intern lagring på harddisker. 6 sata porter kan funke.

Skal gjøre ett forsøk til, hvordan ser dette ut? Valgte 2GB versjonen av skjermkortet.

Hva ekstra bør kjøpes, som vifter og lignende?
Sitat av fatfro Vis innlegg
Skjønner kanskje at jeg er på trynet i dette

Og er kanskje litt gammeldags, men fortrekker fysisk intern lagring på harddisker. 6 sata porter kan funke.

Skal gjøre ett forsøk til, hvordan ser dette ut? Valgte 2GB versjonen av skjermkortet.

Hva ekstra bør kjøpes, som vifter og lignende?
Vis hele sitatet...
Trengs ikke noe ekstra
Sitat av Marr Vis innlegg
Trengs ikke noe ekstra
Vis hele sitatet...
Og pcen ser grei ut? Klar til å bestille
Sitat av fatfro Vis innlegg
Og pcen ser grei ut? Klar til å bestille
Vis hele sitatet...
Da du ikke har behov for mini-versjonen av skjermkortet ser jeg ikke noe poeng i å kjøpe da den koster mer. Jeg ville valgt dette isteden og så bestilt!
Sist endret av Marr; 31. august 2013 kl. 17:41.
Sitat av Marr Vis innlegg
Da du ikke har behov for mini-versjonen av skjermkortet ser jeg ikke noe poeng i å kjøpe da den koster mer. Jeg ville valgt dette isteden og så bestilt!
Vis hele sitatet...
Done and done! Tusen takk!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av fatfro Vis innlegg
Skjønner kanskje at jeg er på trynet i dette

Og er kanskje litt gammeldags, men fortrekker fysisk intern lagring på harddisker. 6 sata porter kan funke.

Skal gjøre ett forsøk til, hvordan ser dette ut? Valgte 2GB versjonen av skjermkortet.

Hva ekstra bør kjøpes, som vifter og lignende?
Vis hele sitatet...
STOPP!!!!

Det hk'et der er hjerneskada med den cpu'en.
Cpu'en kan klokkes, men hk'et tilater ikke klokking av den, så enten spar penger på versonen av cpu'en som ikke kan klokkes, 4670(ikke "k") eller gå for et hk med z87 chippen, som er den eneste chippen som tilater overklokking på haswell,
du burde også gå for den orginale versonen av skjermkortet, som har bedre kjøling og er billigere.

http://www.dustinhome.no/product/501...e-dvi-hdmi-dp/
http://www.dustinhome.no/product/501...hz-6mb-s-1150/
Lurer på å kjøpe meg en stasjonær pc, må tåle Euro Truck Simulator 2 og Farming Simulator 2013 i full oppløysing og grafikk uten problem. Tenker 3000 - 6000. Kan selvfølgelig være brukt! Nokon som har nokre forslag?
Noen med en god 9k liste på lur? EN som er litt oppdatert. Lurer på hva du får for 9000,- nå.
Tenker på en gamer da
Sist endret av Lorenzo; 31. august 2013 kl. 23:49.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ser dette passe ut for en del intensive gaming ?
Skrik og pek hvis det er noe som ikke kommer til å passe.

Sitat av Kroniz Vis innlegg
Ser dette passe ut for en del intensive gaming ?
Skrik og pek hvis det er noe som ikke kommer til å passe.
Vis hele sitatet...
Litt svak PSU om du vil ha muligheter til å legge til flere skjermkort senere og/eller overklokking, men skal du ikke det ser den ut til å funke fett.

Jeg ville valgt en samsung SSD isteden. 840 EVO er knall.

Hvorfor gå for ivy-bridge når man kan få haswell?
Isåfall burde et billig H87/Z87 funke bra med en i5-4670/k avhengig av hovedkortet du velger.

Sjekk at PSU er kompatibel med haswell, her.
Tja, kommer bare til å bruke det ene skjermkortet.
Ville gjerne hatt HK med Wifi også, noe jeg ikke fant mange av...
(Derfor jeg tok IVY siden den er vel ikke kompatibel?)
Sist endret av Kroniz; 13. september 2013 kl. 07:31.
Skal ha "ny" gaming PC. Jeg har skjermkort (gtx660, ganske nytt), strømforsyning (Helt ny, ikke satt inn ennå på 850w) og HDD'er. Trenger kabinett, hovedkort, prosessor og ram. Hvor mye BURDE jeg legge i dette? Tenkte selv på rundt 8k, da inkludert en 2. skjerm?
Sist endret av ExoticSamie1; 13. september 2013 kl. 08:05.
Spørsmålet er vel heller "hva vil du legge inn i dette?"

Men med 8k kan man finne en del morsomme ting, jeg personlig har ikke satt opp lister på en stund og er litt rusten atm. på de gode delene og de dårlige delene, men spør pent så kommer nok Frufsa eller noen andre og svarer utdypende
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Marr Vis innlegg

Jeg ville valgt en samsung SSD isteden. 840 EVO er knall.
Vis hele sitatet...
Jobber selv med å sette sammen en PC, og har ikke tenkt noe særlig på SSD enda. Kan jeg spørre hvorfor du foretrekker Samsung sin 840 EVO?
Sitat av Coldfire Vis innlegg
Jobber selv med å sette sammen en PC, og har ikke tenkt noe særlig på SSD enda. Kan jeg spørre hvorfor du foretrekker Samsung sin 840 EVO?
Vis hele sitatet...
Har god erfaring med SSD fra Samsung, har en selv i maskinen jeg bruker nå. Har ikke opplevd noen problemer og den er veldig rask til å koste så lite.

Test fra hardware.no
Da har jeg funnet frem min handleliste også, i håp om å snylte på kompentansen på forumet.

Har fått råd vedrørende kabinett, HK, CPU-vifte og skjermkort. Ellers har jeg rotet meg frem til litt ram, HHD og PSU alene. Når det kom til SSD tok jeg Marr sin anbefaling.

Noen som har noe input? Noe som er dårlig valuta? Noe som er bra?

Jeg jobber med to skjermer, mange programmer, og syns det virker som mye ork å bytte prosessor om noen år. Kjøper derfor en solid en der, ser at noen syns det er overkill med i7.

Ellers spiller jeg hovedsakelig strategispill, nesten aldri FPS. Derfor tenkte jeg å ikke overdrive på skjermkortet. Kjøper likevel en del ram når jeg er igang.

Forøvrig første gangen jeg kjøper PC i deler.

[IMG]www.postimg.org/image/nmgzli2hr/[/IMG]
Sist endret av Coldfire; 2. oktober 2013 kl. 17:01.
▼ ... noen uker senere ... ▼
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...B-002AD8C979AD

Ser denne pcen grei ut?

Noen endringer som holder ca samme pris?
Skal spille BF4 ;-)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trenger hjelp med to PCer.

Jeg hjelper en venn med å bygge en PC for tiden og kunne gjerne trengt litt hjelp.

Dette er en PC som skal brukes til tung, profesjonell 3D-redigering i tillegg til å kunne dra BF4 på ultra uten problemer (og lignende spill i nær fremtid).

Han har et budsjett på 8 500 kroner for disse delene:
- Skjermkort
- Hovedkort
- Prosessor
- Strømforsyning

Alt annet har han fra før av, kabinettet som skal brukes er Cooler Master HAF 922.

Jeg har foreslått Radeon R9 290x og Intel Core i5-4670K for han, men vi vil høre hva dere har å si før noe blir bestilt. Han ønsker å kunne bestille så fort som mulig, men jeg tror det er mulig å vente litt hvis det virkelig er verdt det.
Alle delene burde kunne bestilles fra samme nettside.



Den andre PCen skal være en gaming-laptop for lillebroren min.
Han har et budsjett på toppen 13 000 kroner, men 1-2k billigere er foretrukket.
Han skal også spille BF4 og andre nye spill, som skal kunne kjøres med så god grafikk som mulig. 17" er foretrukket, men ikke et must.
Denne skal bestilles denne uken, men hvis det er en stor fordel å vente kan det fikses.
Han trenger ikke at PCen kommer med Windows.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Trenger hjelp med to PCer.

Jeg hjelper en venn med å bygge en PC for tiden og kunne gjerne trengt litt hjelp.

Dette er en PC som skal brukes til tung, profesjonell 3D-redigering i tillegg til å kunne dra BF4 på ultra uten problemer (og lignende spill i nær fremtid).

Han har et budsjett på 8 500 kroner for disse delene:
- Skjermkort
- Hovedkort
- Prosessor
- Strømforsyning

Alt annet har han fra før av, kabinettet som skal brukes er Cooler Master HAF 922.

Jeg har foreslått Radeon R9 290x og Intel Core i5-4670K for han, men vi vil høre hva dere har å si før noe blir bestilt. Han ønsker å kunne bestille så fort som mulig, men jeg tror det er mulig å vente litt hvis det virkelig er verdt det.
Alle delene burde kunne bestilles fra samme nettside.



Den andre PCen skal være en gaming-laptop for lillebroren min.
Han har et budsjett på toppen 13 000 kroner, men 1-2k billigere er foretrukket.
Han skal også spille BF4 og andre nye spill, som skal kunne kjøres med så god grafikk som mulig. 17" er foretrukket, men ikke et must.
Denne skal bestilles denne uken, men hvis det er en stor fordel å vente kan det fikses.
Han trenger ikke at PCen kommer med Windows.
Vis hele sitatet...
http://www.multicom.no/Kunshan-P170S...0042/p10627245 Denne så da ganske så kraftig ut, til lillebroren din?
Sist endret av 295638; 3. november 2013 kl. 22:37.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Dette er en PC som skal brukes til tung, profesjonell 3D-redigering i tillegg til å kunne dra BF4 på ultra uten problemer (og lignende spill i nær fremtid).

Han har et budsjett på 8 500 kroner for disse delene:
- Skjermkort
- Hovedkort
- Prosessor
- Strømforsyning

Alt annet har han fra før av, kabinettet som skal brukes er Cooler Master HAF 922.

Jeg har foreslått Radeon R9 290x og Intel Core i5-4670K for han, men vi vil høre hva dere har å si før noe blir bestilt. Han ønsker å kunne bestille så fort som mulig, men jeg tror det er mulig å vente litt hvis det virkelig er verdt det.
Alle delene burde kunne bestilles fra samme nettside.
Vis hele sitatet...
Det er ikke mulig til den prisen. Du kan komme i gang med følgende:
ASUS P8C WS
E3-1230v3
nVidia Quadro K2000

Da havner prisen på ca. 7 500 kr, uten at du har noe som egner seg for spilling. Spillmaskin og maskin til profesjonelt bruk går ikke godt sammen, spesielt ikke til en lav pris, det er to helt forskjellige maskinger med to helt forskjellige mål. Skal du har stabiliteten til en arbeidsstasjon sammen med ytelsen til en spillmaskin i spill må du øke budsjettet veldig.
Noen som har veldiig lyst til å sette sammen en gaming rigg til i prisklassen 4-6k? Har mus, tastatur og skjerm fra før.
Bruksområdet er litt enkel spilling av MTA og kansje litt CS og payday innimellom
Er på utkikk etter en ny pc for gaming hvor jeg kommer til å spille BF4 i hovedsak. Trenger bare selve pcen da jeg har skjerm og slik fra før.
Lurer derfor på om dette er et bra oppsett:
Kabinett: CM Storm Stryker Gaming Big Tower
Strømforsyning: Corsair CX 600M, 600W PSU
Hovedkort: ASUS Sabertooth 990FX R2.0, Socket-AM3+
Prosessor: AMD FX-8350 8-Core Processor
RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB
Skjermkort: Gainward GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA
SSD: Samsung SSD 840 EVO 120GB OEM
Harddisk: WD Desktop Blue 1TB
Lydkort: ASUS Xonar DX
Sitat av xbox 360 giker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ser greit ut det, noen andre kan ta en titt og bekrefte
Hva med å gå for 4670k? Selv om du ikke tenker du skal overklokke nå kan det være kult å ha hvis du en dag finner ut at du har lyst. Kan også anbefale deg å kjøpe hdmi fra ebay eller whatever, mye billigere og gir akkurat samme resultat.
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...0-39D92706872E

Ser jeg har glemt sjermkort. Men er det et bra pg kompatibelt oppsetthttp://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1304976&su=6053506B-A954-4431-B120-39D92706872E
Sitat av xbox 360 giker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
i5-4670 på Z87 chipset vil funke, men det blir bare litt dumt. Z87 er beregnet for overklokking, mens den CPU-en der ikke er det. Du betaler da for noe du ikke kan bruke. Om du skal overklokke, gå for i5-4670k. Om du ikke skal overklokke, gå for et HK med H87 chipset.

Sitat av xbox 360 giker Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...0-39D92706872E

Ser jeg har glemt sjermkort. Men er det et bra pg kompatibelt oppsetthttp://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1304976&su=6053506B-A954-4431-B120-39D92706872E
Vis hele sitatet...
Alt er kompatibelt, ja.
Sist endret av Eplekjekk; 11. november 2013 kl. 02:01.
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...7-A5AE48D3A812

prøvde å sette sammen et billig og bra oppsett. fikk til det her. må da gå an å få en billigere pc? skal kjøpe og bygge min første pc men har BEGRENSET med penger
Sitat av xbox 360 giker Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...7-A5AE48D3A812

prøvde å sette sammen et billig og bra oppsett. fikk til det her. må da gå an å få en billigere pc? skal kjøpe og bygge min første pc men har BEGRENSET med penger
Vis hele sitatet...
Mine tips for å spare mest mulig og likevel få seg en maskin som er brukbar til gaming:

Stikk bak en elektronikksjappe og hent deg en gammel pc i en container. (er faktisk ulovlig, men jaja..) Her finner du fort snasne ting du slipper å bruke penger på. Eventuelt så er det sikkert en nabo som har en gammal pc han ikke har hevet enda.

Er du litt heldig eller finner en liten haug med maskiner kan jeg nesten garantere deg at du finner:

Kabinett, CD-Rom, PSU, Harddisk

Uten å betale så mye som 1 krone. Kabinettet er jo care så lenge du skal game, CD-Rom er det mest sannsynlig ikke noe galt med i det hele tatt, PSU'en er kanskje litt sliten og av den gamle sorten med litt lite effekt, men det burde være fint mulig å finne noe med 350W+ og det holder faktisk til de fleste maskiner. Harddisken kan være toppers, eller den kan være rimelig sliten, men hvis du bare skal ha en billig maskin å game på så er det jo ikke så ille om harddisken ryker en dag, da er det jo bare å finne en ny

Det eneste du da trenger å kjøpe er billig HK, CPU (i5-4670?), billig RAM og GPU (resten av pengene ) så har du en billig maskin som likevel kan kjøre de heftigste spillene på markedet til rundt 5k.

Bruktmarkedet kan også være noe å ta en titt på! Kombinerer du det jeg skrev ovenfor og kjøper komponentene du trenger på bruktmarkedet kan du faktisk tjene penger hehe.. sette sammen en maskin fra dynga-deler og brukt-komponenter og selge til noen på finn.
Sist endret av Marr; 12. november 2013 kl. 22:53.
Sitat av xbox 360 giker Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...7-A5AE48D3A812

prøvde å sette sammen et billig og bra oppsett. fikk til det her. må da gå an å få en billigere pc? skal kjøpe og bygge min første pc men har BEGRENSET med penger
Vis hele sitatet...
Værsågod.

Selv ville jeg kjøpt bare en liten SSD først, så skrapt sammen litt penger etterhvert til en lagringsdisk. Legg merke til at jeg bare har tatt med 4GB RAM også - dette er verdens enkleste upgrade når du får skrapt sammen penger. Legg også merke til at det er et mATX-hovedkort og -kabinett (det gjør det bare ørlite mer knotete å bygge i). Denne riggen koster det samme som din, men er bedre på stort sett alle punkter.
Sist endret av apocalypse; 12. november 2013 kl. 23:06.
i7 3770k vs i7 4770k.

Hvor mye ytelses forskjell vil jeg få i spill?

Tenker på å bygge ny PC nå / oppgradere ettersom jeg har 2 x HDD's, GTX660 og en 850w strømforsyning fra før av.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
i7 3770k vs i7 4770k.

Hvor mye ytelses forskjell vil jeg få i spill?

Tenker på å bygge ny PC nå / oppgradere ettersom jeg har 2 x HDD's, GTX660 og en 850w strømforsyning fra før av.
Vis hele sitatet...
Tilnærmet ingen forskjell. Sjekk her f.eks.

Det gir heller ingen mening å oppgradere så ofte.
Sist endret av apocalypse; 13. november 2013 kl. 00:34.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
i7 3770k vs i7 4770k.

Hvor mye ytelses forskjell vil jeg få i spill?

Tenker på å bygge ny PC nå / oppgradere ettersom jeg har 2 x HDD's, GTX660 og en 850w strømforsyning fra før av.
Vis hele sitatet...
kjør på med ett skjermkort til å la det gå en generasjon eller to
Har noe drit av en AMD cpu nå derfor jeg har lyst på Intel. Har også relativt gammelt hovedkort med bare 4gb ram.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Har noe drit av en AMD cpu nå derfor jeg har lyst på Intel. Har også relativt gammelt hovedkort med bare 4gb ram.
Vis hele sitatet...
Ah, fikk inntrykk av at du hadde 3770K fra før.

Prisforskjellen mellom 3770K og 4770K i butikk er jo minimal, så her går du selvsagt for sistnevnte. Har du et tilbud på en brukt 3770K kan du jo selvsagt vurdere det.
Kan noen anbefale meg en PSU? 1000W, ikke så veldig dyr men helst gold 1000W
Sitat av Oatre Vis innlegg
Kan noen anbefale meg en PSU? 1000W, ikke så veldig dyr men helst gold 1000W
Vis hele sitatet...
Må du virkelig ha 1000W? Hvilket sinnsykt oppsett er det snakk om?

Uansett - hvis jeg skulle kjøpt en 1000W PSU tror jeg det hadde vært vanskelig å komme unna Corsair RM1000.
Asus GTX780 SLI, skal klokke de ganske høyt, og CPU klokket en del. 850w er recommended på 780 SLI + klokking så vil ha rikelig

Kanskje en annen, ser ut som det er bestillingsvare. Helst fra Dustin, men hvis det er billigere på Komplett så tar jeg det derfra, noe er billigere på komplett hvertfall
Sist endret av Oatre; 13. november 2013 kl. 15:48.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Jeg hadde personlig kjøpt 1KW'ern til Seasonic, og støtter oppunder en så stor PSU til dette. dette kan lett dra ut 700W med saftige overklokker på det meste, og da er vi oppe i 70% last. Ikke kult med 800W til disposisjon da...

En PSU har ikke godt av å ligge på 90%+ last lenge, samtidig som det blir varmt og støyer.
Hei hei, jeg har satt sammen en liten handleliste og lurer på om den ser grei ut. Setter pris på eventuelle forslag til forbedringer.
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...E-E6B58D5F8374
Sitat av MrHellen Vis innlegg
Hei hei, jeg har satt sammen en liten handleliste og lurer på om den ser grei ut. Setter pris på eventuelle forslag til forbedringer.
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...E-E6B58D5F8374
Vis hele sitatet...
Hovedkortet går ikke i hop med kabinettet Kjøp dette istedenfor.

Anbefaler også en bedre PSU, denne kanskje?

HDMI fås fra ebay for en tier

Ville personlig kjøpt ett 280x istedenfor ett 760, but thats me.
Er dette ett bedre oppsett da? Så at linken i forrige post ikke virker... Kan kanskje ha noe med at jeg slettet listen O
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...E-A6C930F52117