Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 6987
Kom over denne filmen på youtube. Jeg har hatt en veldig bra barndom, og å se noe slikt er rett og slett utrolig tungt. Hva kan få en forelder til å slå sine egne unger? Hva synes du om dette? Hva kan gjøres for å forhindre slik banking? Har vi i Norge for milde straffer for dette?

Legg også merke til kommentarene, der noen støtter foreldrene i denne saken. Hvor er moralen til disse?

Heldigvis filmet denne jenta hendelsen, og jeg regner med at foreldrene har fått sin dom. Men, hvordan kan man få flere unge som blir banket i hjemmet til å gjøre lignende tiltak?

Kjør debatt!
Bli'me på apedansen!
JohnnyBravo's Avatar
Så det jeg også, helt sykt !
Folk som gjør sånne ting må vær helt syyke i hodet !
Tenker det ligger mye igrunn til at noen slår sitt eget barn, mest av alt tror jeg det kommer av usikkerhet.
Ble selv slått som barn, men så ble jeg 1 hodet høyere og dobbelt så tung!
Noen har mye innestengt sinne og aggresjonsproblemer. Slike ting går ofte i arv, da far selv har opplevd vold i hjemmet, osv. Er nok mye i psyken på slike personer som ikke er helt bra, dårlig oppvekst, traumatiske opplevelser, etc.
Sitat av Andreassen Vis innlegg
Tenker det ligger mye igrunn til at noen slår sitt eget barn, mest av alt tror jeg det kommer av usikkerhet.
Ble selv slått som barn, men så ble jeg 1 hodet høyere og dobbelt så tung!
Vis hele sitatet...
Forstår om du ikke vil svare, men hvor lenge varte dette? Ble forholdene anmeldt? Slo du tilbake?
Da min mor døde når jeg var 8 gikk det tre år før han fikk sin første kjæreste. Det var da han ble fysisk, før dette var det kun verbalt. Varte til jeg var 15 da jeg ble større en han men slo aldri tilbake, men har utviklet et aggresjonsproblem som jeg går til psykiater for.
Jeg skjønner ikke hvordan han er i stand til å slå sitt eget barn på den måten der. Jeg lurer på hva slags forhold datter og far har i dag?!
Det er det sykeste as. Behandler ungen sin som en hund, eller verre enn det. Umenneskelig behandling, det der står det 0 respekt av! Håper han har fått en sinnsyk straff av det amerikanske rettvesenet og håper alle haters på youtube finner han, hvertfall de i nærheten, håper også jenta har fått ett nytt hjem.

Og faen for en falsk og kynisk mor.

Står i description at hun har en eller annen form for CP (?) som gjør at hun har en lidelse for teknologi...? Hvis det stemmer er det hvertfall helt sykt. Gjorde vondt å se på, noe så avskylig, stakkars jente.

Selv ble jeg ikke slått som barn, kun lugget i "finbusten" om jeg gjorde noe dumt, det var vondt ja, men kan ikke sammenlignes på noen måte.

Kunne aldri slått mitt eget barn... om jeg hadde ett. Aldri!
...deilig. "Turn over, like a grown woman"... sykeste jeg har hørt.
Personlig gleder jeg meg til faren min blir gammal og grå, da skal jeg slå ham med belte i tide og utide. What goes up comes down.. bare kjipt å banke noen som allerede har levd, blir ikke det samme.
Sist endret av E=Fb; 3. november 2011 kl. 00:51.
Hater slike filmer. Er forbanna før jeg har sett den, men klarer ikke helt å ikke se den... skal jeg like greit drite i det? Den varer jo i over 7 minutter.
Føler jeg ble litt uvel av den filmen...
Utrolig at noen greier å gjøre slikt mot sitt eget barn. Hva som får foreldrene hennes til å være såpass voldelige er ikke godt å si, kanskje en blanding av mye aggresjon grunnet datterens pc-bruk og en overbevisning om at volden faktisk vil gjøre datteren til et bedre menneske. Det kan godt hende at foreldrene selv også ble mishandlet i sin barndom, noe som kanskje gjør at de tror at det er riktig å korrigere barn på denne måten.

Det som først slår meg når jeg ser slikt som dette, er hvor ødeleggende dette må være for forholdet en kan ha til sine foreldre. Foreldre skal jo være personer et barn skal føle seg trygge hos, ikke personer man skal frykte. Jeg tviler ikke ett sekund på at slik vold kan føre til skjevutvikling videre i barns oppvekst.

Jeg syns dette er feil på alle måter, og kan være en forferdelig belastning å påføre barn. Jeg ser også for meg at mange barn blir utsatt for vold i hjemmet, uten at de tør/vil si fra til noen som kan gripe inn, i frykt for konsekvensene det kan føre med seg. Uten tvil et problem som samfunnet bør få bukt med, kanskje kan det hjelpe å opplyse alle foreldre om hvilke risikoer vold mot barn har, mtp skjevutvikling og psykiske plager som kan ramme barna senere i livet?
Sitat av stagg Vis innlegg
Hater slike filmer. Er forbanna før jeg har sett den, men klarer ikke helt å ikke se den... skal jeg like greit drite i det? Den varer jo i over 7 minutter.
Vis hele sitatet...
Det får være opp til deg selv. Det er en brutal verden vi lever i..

Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Føler jeg ble litt uvel av den filmen...
Vis hele sitatet...
I feel ya, sistah

Sitat av overandout Vis innlegg
Uten tvil et problem som samfunnet bør få bukt med, kanskje kan det hjelpe å opplyse alle foreldre om hvilke risikoer vold mot barn har, mtp skjevutvikling og psykiske plager som kan ramme barna senere i livet?
Vis hele sitatet...
Folk som potensielt kan slå sine egne barn, eller allerede gjør det, er sannsynligvis under den oppfatning om at dette er for barnets eget beste. Da vil jeg tro det fungerer dårlig å legge frem argument som skjevutvikling og psykiske traumer. Selv mener jeg dette grenser mot sosiopati.
Den triste sannhet er at det å påta seg oppgaven å skulle oppdra barn (ett eller flere) er ganske enorm, samtidig som det ikke krever noen kvalifikasjoner for å få ansvaret utover det å klare å føre penis inn i vagina.
Dette er forkastelig.

Men om vi her inne skulle ha tegnet en strek. Hvor ville den ha gått?
Min strek ville ha gått der hvor han tok henne i armen. Det kan jeg gå med på.
Jeg klarte ikke å se hele filmen, så bare til han hadde slått henne to ganger i senga.

Hvor går streken ellers da?

Er det greit å ta barnet "hardt" i armen? Kanskje øret? Eller er all fysisk avstraffelse forkastelig?
har selv gjennom gått en del vonde opplevelser der faren min har gått til fysisk angrep.. tror mye av dette er blitt utløst av mangel på respekt og å høre på han og at han selv har hatt enn tung barndom... varte vel fram til jeg ble 17 og tok igjen... tror også at vold i hjemmet kan påvirkes av alkohol i en veldig stor grad.. folk mister mye lettere besinnelsen og kontrollen da de drikker... jeg har ingen varige men av dette annet enn et litt anspent og rart forhold til faren min.. jeg hater han og jeg er glad i han...
Fysisk avstraffelse er for tullinger. Lo faktisk av denne videoen, og det har ingenting med at jeg syns vold er morro. Var bare fantastisk tragikomisk hvor latterlig dumme, usikre og svake disse foreldrene viste seg å være.
Klarte ikke holde meg.

Umulig for mannen i gata å vite hva naboen foretar seg, så forebyggende arbeid er vanskelig. Alle som har litt vett i topplokket vet at man ikke skal slå sitt eget barn under noen omstendigheter. Ingen barn fortjener å leve i frykt for sine egne foreldre.

Dessverre så er det alt for mange barn som opplever slike ting som vi så i denne videoen, trodde det skulle være verre enn det jeg fikk sett. Sier ikke at det ikke var ille, men det var mye snakking som også foregikk, trodde det skulle være 7 minutter med grov mishandling.

Støtter McLovin med at dette grenser til at faren er en psykopat, noe det er mange av uten at vi som er utenforstående vil merke noe til det. Slår man sitt eget barn, så er det noe som ikke er skrudd riktig sammen i topplokket. Hørte jo på stemmen til faren når han snakket at han nesten nøt det han gjorde mot henne.

Utrolig bra at hun fikk filmet det. Det viser at dette er noe jenta har opplevd tidligere. Hun fikk nok av det som har skjedd, satte opp et kamera. Valget hun gjorde med å sette opp kameraet kunne heller ikke vært lett, nå som hun har angitt sine egne foreldre.
Virker som en psykopat som får tenning av BDSM. Håper denne "dommeren" blir avsatt og at barna havner i fosterhjem. Dette er et tilfelle hvor man får lyst til å glemme konsekvenser slik enn får utøvd rettferdighet ovenfor den forsvarløse parten.

Denne filmen burde og vært postet på 4-chan..
Sitat av clarionify Vis innlegg
Er det greit å ta barnet "hardt" i armen? Kanskje øret? Eller er all fysisk avstraffelse forkastelig?
Vis hele sitatet...
Ser til stadighet foreldre på butikken som tar barna hardt i armen og kjefter, og kjenner allerede her at det flammer i meg. Det skal være unødvendig om man har oppdratt barna på en god måte. Jeg kan aldri huske at verken mamma eller pappa har tatt hardt i meg eller noen annen fysisk avstraffelse.

Husker dog når jeg var liten og mamma tok meg til sides, satte seg ned på mitt nivå og på en rolig og behersket måte fortalte meg konsekvenser dette kunne få samtidig som hun ga et veldig kraftig uttrykk for at hun var svært skuffet.

Husker blant annet når jeg var rundt 4 år og nasket en plomme fra butikken. Når mamma fant ut av dette fortalte hun meg at folk ble fengslet for mindre før hun ga meg en veldig sår samvittighet ved å fortelle at den plommen tilhørte noen andre og fikk meg til å forstå at jeg tatt denne fra noen andre, og sammenlignet situasjonen med andre kontekster. Hun satte meg så på en stol mot henne og sa "sitt der og et den stjålne plommen, og fortell meg hvordan den smaker". Siste gangen jeg nasket, for å si det sånn. Det skal også sies at min mor og far er over gjennomsnittet intelligente i motsetning til andre her på bygda, og jeg brukte ord som "kontroversielt" i rette sammenhenger i en alder av 10 år.

Jeg har på ingen måte vert noe englebarn, men jeg hadde rett og slett veldig mye frihet til å bygge opp mine egne livserfaringer. Sitter nå med en betinget fengselsdom for et fyllastunt, når jeg sa dette til min mor ga hun meg en klem og sa de samme ordene som jeg har hørt gjennom hele barndommen; "det er en evig synd at livserfaringer ikke kan gå i arv".

Det finnes ikke et annet menneske på denne jord jeg respekterer mer enn min mor, hun er rett og slett et fantastisk menneske som jeg aldri har verken vert sur eller bert nag til. Det grunnes i en fantastisk barneoppdragelse man ikke kan lese seg frem til på internett.

Sitat av Alden Vis innlegg
Fant du denne på /b/? ser de driver å finner addresse og navn osv på denne fyren der inne atm.
Vis hele sitatet...
Nei, denne kom jeg over på facebook. Sluttet å besøke /b/ etter at det ble overtatt av newfags i 2007.
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
har selv gjennom gått en del vonde opplevelser der faren min har gått til fysisk angrep.. tror mye av dette er blitt utløst av mangel på respekt og å høre på han og at han selv har hatt enn tung barndom... varte vel fram til jeg ble 17 og tok igjen... tror også at vold i hjemmet kan påvirkes av alkohol i en veldig stor grad.. folk mister mye lettere besinnelsen og kontrollen da de drikker... jeg har ingen varige men av dette annet enn et litt anspent og rart forhold til faren min.. jeg hater han og jeg er glad i han...
Vis hele sitatet...
kjenner meg igjen!

jeg fikk ris av far så langt tilbake jeg kan huske og jeg hadde røde håndmerker på rumpa i fler timer etter det hadde pågått.
etterhvert utviklet det seg, og det merkelige med dette er at jeg ikke innså før for rundt ett-to år siden (jeg er nå 19 år gammel) at dette egentlig ikke var ''normalt'', eller sånn det liksom bare ER.

nå er vi venner, men jeg besøker ham aldri lenger, for å opprettholde en viss kontroll. vi møtes bare på offentlige steder for å unngå situasjoner det kan gå galt i. det er så rart. er kjempeglad i ham samtidig som han mer eller mindre har destruert selvbildet mitt totalt.
Sitat av bobjolf Vis innlegg
kjenner meg igjen!

jeg fikk ris av far så langt tilbake jeg kan huske og jeg hadde røde håndmerker på rumpa i fler timer etter det hadde pågått.
etterhvert utviklet det seg, og det merkelige med dette er at jeg ikke innså før for rundt ett-to år siden (jeg er nå 19 år gammel) at dette egentlig ikke var ''normalt'', eller sånn det liksom bare ER.

nå er vi venner, men jeg besøker ham aldri lenger, for å opprettholde en viss kontroll. vi møtes bare på offentlige steder for å unngå situasjoner det kan gå galt i. det er så rart. er kjempeglad i ham samtidig som han mer eller mindre har destruert selvbildet mitt totalt.
Vis hele sitatet...
vel det har snudd seg mye og faren min har veldig stor respekt for meg etter jeg tok igjen han skygger bane hvis jeg blir sur på han..

vel var mere slag og spark osv her da.. husker han kom inn på rommet mitt en kveld fordi jeg satt oppe,sent på pcn og klappa igjen lokket på pcn over hendene mine.

og det gjorde jo selvfølgelig veeeldig vondt og da begynte jeg og gråte og var liv redd var vel 12-13 år gammel da tok han meg dro meg inn på badet og kastet meg inn på bade gulvet på knea og dro meg opp til vasken og skyldte hånda mi i kaldt vann mens han sto og sa: jævla idiot og smekket til meg i bak hodet med flat hånd og sa til morra mi at hu måtte ringe sykehuset på en ironisk måte og sa at jeg hadde knekt fingerne osv.. dette er vel bare en av utallige situasjoner men er nok den jeg husker best...

sjeldent jeg har delt denne storyen men er jo anonym her så..
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
vel det har snudd seg mye og faren min har veldig stor respekt for meg etter jeg tok igjen han skygger bane hvis jeg blir sur på han..

vel var mere slag og spark osv her da.. husker han kom inn på rommet mitt en kveld fordi jeg satt oppe,sent på pcn og klappa igjen lokket på pcn over hendene mine.

og det gjorde jo selvfølgelig veeeldig vondt og da begynte jeg og gråte og var liv redd var vel 12-13 år gammel da tok han meg dro meg inn på badet og kastet meg inn på bade gulvet på knea og dro meg opp til vasken og skyldte hånda mi i kaldt vann mens han sto og sa: jævla idiot og smekket til meg i bak hodet med flat hånd og sa til morra mi at hu måtte ringe sykehuset på en ironisk måte og sa at jeg hadde knekt fingerne osv.. dette er vel bare en av utallige situasjoner men er nok den jeg husker best...

sjeldent jeg har delt denne storyen men er jo anonym her så..
Vis hele sitatet...
det er ille når man er så ung...

som jeg skrev; det utviklet seg. altså, det gikk fra ''uskyldig'' ris da jeg var yngre, til mer røff håndtering, for å si det på den måten. jeg har også mange syke scenarioer jeg kunne fortalt om... det er utrolig rart å være glad i en som har gjort så mange fæle ting mot en.

og noe av det tungeste er at han aldri har sagt unnskyld for en eneste ting. han kan til og med tulle med det. sånn ''nå skarru få juling''. hadde liksom funka hvis det ikke hadde vært for at han faktisk HAR gitt meg juling gjennom over halve livet mitt. har prøvd å konfrontere ham, men han bare nekter plent for at han har vært borti meg en gang.
Sitat av bobjolf Vis innlegg
det er ille når man er så ung...

som jeg skrev; det utviklet seg. altså, det gikk fra ''uskyldig'' ris da jeg var yngre, til mer røff håndtering, for å si det på den måten. jeg har også mange syke scenarioer jeg kunne fortalt om... det er utrolig rart å være glad i en som har gjort så mange fæle ting mot en.

og noe av det tungeste er at han aldri har sagt unnskyld for en eneste ting. han kan til og med tulle med det. sånn ''nå skarru få juling''. hadde liksom funka hvis det ikke hadde vært for at han faktisk HAR gitt meg juling gjennom over halve livet mitt. har prøvd å konfrontere ham, men han bare nekter plent for at han har vært borti meg en gang.
Vis hele sitatet...
går fint overens med faren min jeg igrunn bare holder meg unna han på dårlige dager og unngår diskusjoner og krangler.. men kjenner også at jeg har mye innestengt ovenfor han.. men tenker ikke så mye på dette lenger har langt det bak meg selvom jeg alltid vil huske det..
Er det så rart at noen blir voldtektsmenn fikk bank som liten, og tar igjen ved å voldta random uskydlige damer? Siden de fleste overfallsvoldtekt skjer av traumestiserte asylsøkere som kommmer fra land hvor det er vanlig å slå egne barn!
Det finnes INGEN unnskyldning for det de foreldrene eller noen annen barnemishandler har gjort/gjør mot sine egne barn. Jeg kjenner jeg blir utrolig sint når jeg ser dette.. Har aldri blitt mishandlet selv, men fy faen, det der er forjævlig..kvalme mennnesker
Sitat av Tokis Vis innlegg
Er det så rart at noen blir voldtektsmenn fikk bank som liten, og tar igjen ved å voldta random uskydlige damer? Siden de fleste overfallsvoldtekt skjer av traumestiserte asylsøkere som kommmer fra land hvor det er vanlig å slå egne barn!
Vis hele sitatet...
Burde vi tilby psykiatri til alle asylsøkere i større grad enn de tilbud som allerede er idag?
i usa er det jo lov å spanke egne barn
The judge's wife was emotionally abused herself and was severely manipulated into assisting the beating and should not be blamed for any content in this video.
Vis hele sitatet...
Står jo at hun ikke burde få noen skyld
Hva som får foreldre til å slå unger? Something comes to mind.

Og en til fra det nye testamentet, just for good measure.
Jeg vil anbefale folk å se filmen som ligger på Huffington post. Det er et intervju med jenta, moren og faren om saken. Faren sier at folk ikke har noe med hvordan han behandler barna sine og at det ikke er så ille som det ser ut som på videoen.
Jeg håper han mister jobben. Han har blitt anmeldt, men det er ikke sikkert han vil bli dømt for noe siden saken er så gammel.

http://www.huffingtonpost.com/2011/1...n_1071822.html
Hadde jeg sett busta han der i å gjøre noe sånt, så skulle jeg faenma gjrot det samme med han, og da med 1000x kraft!

FAEN sånt gjør meg provosert!

EDIT: Så nå at det var begge to. Noe sier meg å binde fast begge to hadde passet bedre.
Sist endret av Bruskork1; 3. november 2011 kl. 18:35.
Det er kanskje ikke så normalt i norske familier, men jeg er da oppvokst med litt god gammeldags juling hjemme. Gikk primært å bli klappet til med flat hånd i ansiktet, få kasta sko eller andre gjenstander etter seg.

Jeg skal ikke forsvare juling eller klandre at jeg ble klappet til utallige ganger når jeg var liten. Jeg føler selv at jeg er vokst opp ganske normalt, men forskjellen på meg og en nordmann er respekt for eldre og det vi kaller ære men som andre ler av.

Jeg har fortsatt aldri til pr dags dato snakket høyt til min far eller mor. Om det er sunt, vet jeg ikke. Men vi har det kult sammen.

Disiplin i hverdagen

Edit: Husker at jeg tæsha sånn "evighetskule" som man har i munnen og sleiker på til man blør fra tunga. Vel, jeg ble da busta og jeg husker enda at min far ropte på meg i stua, jeg gikk pent bort til han. Hele veien bort så jeg ned i gulvet, og forberedte meg egentlig på å få en saftig klapp i trynet. Men imot all formodning så stirra han bare på meg, og sa han var skuffa.

Psykologisk spill, men hey. Det funka.
Sist endret av BaJa; 3. november 2011 kl. 21:34.
Etter å sett denne videoen og lest en kommentar om at det var en stat i usa der det var lovlig å slå ungen sin så mye du ville sålenge du ikke drepte h*n ble jeg nyskjerrig og prøvde å finne denne staten, det ser ikke ut som den eksisterer selv om det er lovlig å slå sine barn i alle statene.

Mens jeg lette etter denne infoen finner jeg ut overraskende mange er for å slå ungene sine, men det ser ut som alle har blitt slått selv. Derfor lurer jeg på om det er noen her som ikke har fått juling, men som fortsatt slår\vil slå sine barn?
Jeg leste at jenta hadde Cerebral parese også.. det gjør det hele enda sykere.
jeg ble slått av min stefar over en lang periode helt til modern flytta fra han
I mitt tilfelle var det at jeg ikke var min stefar's biologiske sønn, som gjorde det hele helt greit å bare banke meg hver gang han var missfornøyd med meg, i hans øyne.

Har ingenting mer med han å gjøre nå lenger, men handlingene hans har satt sine spor, både fysisk og psykisk...

Og kan legge til at jeg blir noe helt jævlig forbanna på alle foreldre som slår barna sine, dette er helt uakseptabelt, uansett handling. Fysisk avstraffelse er noe av det mest forkatelige jeg ser!
Fikk selv ris på rompa med flathånda en gang jeg oppførte meg som en drittunge. Dette ble gjort i raseri av min far, og han angret mest sannsynlig på det senere. Det har i alle fall potensial til å være akseptabelt, selv om han bør kunne kontrollere seg bedre.

Det som derimot skjer i denne videoen er at faren fullt bevist over handlingene sine, systematisk banker jenta på en slik måte at det kan sammenlignes med tortur. At han i tillegg gjør dette med et belte viser for et patetisk menneske han er. Det han i grunnen gjør er å torturere sin egen datter med våpen.

Jeg er for en sunn mengde frykt i et forelder-barnforhold. En skal skjønne at man har gått for langt når pappa reiser seg opp. Mamma også for så vidt, selv om dette ikke er så tradisjonelt (i Norge i alle fall. Har hørt mye fælt om italienske mødre.) Når den tid kommer, kommer jeg selv til å gi mine barn en smekk på munnen om de er frekke i munnen. Aller helst vil jeg ha et slikt forhold der de skjønner at jeg kan slå, men de vet at jeg aller helst vil unngå det. I denne videoen går det langt over grensen for hva som er akseptabelt. Juling på denne måten burde blitt straffet på nesten lik linje med voldtekt. For et barn kan det være nesten like traumatisk å bli torturert av en du stoler på som det kan være å bli voldtatt.
Sitat av E=Fb Vis innlegg
...deilig. "Turn over, like a grown woman"... sykeste jeg har hørt.
Personlig gleder jeg meg til faren min blir gammal og grå, da skal jeg slå ham med belte i tide og utide. What goes up comes down.. bare kjipt å banke noen som allerede har levd, blir ikke det samme.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke banke han den dag i dag? Tar du enda mere knekken på selvtillitten hans da han enda kan forsvare seg. Server han et kraftig ballespark, så fortsetter du mens han ligger nede.

Saken foreldet. Idioten går fri. I en annen artikkel så sier han, min datter har leget et jævla styr for meg etter dette kom fram, jeg skulle jo "bare" straffe henne. Blir sikkert heksejakt på Mr nice guy Judge hit my own kids.

http://www.dagbladet.no/2011/11/04/n.../usa/18882965/
Sitat av twixtor Vis innlegg
Står i description at hun har en eller annen form for CP (?) som gjør at hun har en lidelse for teknologi...?
Vis hele sitatet...
Mente du lidenskap?


Dumt at saken er foreldet, han fortjener definitivt straff. Det verste er jo at han er dommer selv, og ikke synes at han har gjort noe galt.
Religion får foreldre til å gjøre noe sånt..
Med fare for å spore av tråden her,fikk i går vite av mine 2 sønner,som bor mesteparten hos sin mor,at mors nye er rimelig hardhendt. Jeg er normalt en person som ville reagert med balltre her,men min samboer fikk meg fra dette. Har ingen "beviser" foreløpig,men dokumenterer nå absolutt alt som skjer der hjemme(det jeg får info om av barna).

Men what to do?Skal nevnes at min eks er manipulerende til tusen,og har overbevist de fleste om at hun er en god mor,og at han nye er en meget god farsfigur,hun ber også barna om å kalle han for pappa for å toppe det hele!
Sitat av Mr Surveillance Vis innlegg
Med fare for å spore av tråden her,fikk i går vite av mine 2 sønner,som bor mesteparten hos sin mor,at mors nye er rimelig hardhendt. Jeg er normalt en person som ville reagert med balltre her,men min samboer fikk meg fra dette. Har ingen "beviser" foreløpig,men dokumenterer nå absolutt alt som skjer der hjemme(det jeg får info om av barna).

Men what to do?Skal nevnes at min eks er manipulerende til tusen,og har overbevist de fleste om at hun er en god mor,og at han nye er en meget god farsfigur,hun ber også barna om å kalle han for pappa for å toppe det hele!
Vis hele sitatet...
Send bekymringsmelding til barnevernet øyeblikkelig. Varsle skole/barnehage slik at de kan følge med på sin kant, og eventuelt følge opp med ytterligere bekymringsmelding om det skulle være grunnlag for det. Du trenger ikke å beviser, utover å være genuint bekymret på at ikke alt er som det skulle være.
Sitat av nikita Vis innlegg
Send bekymringsmelding til barnevernet øyeblikkelig. Varsle skole/barnehage slik at de kan følge med på sin kant, og eventuelt følge opp med ytterligere bekymringsmelding om det skulle være grunnlag for det. Du trenger ikke å beviser, utover å være genuint bekymret på at ikke alt er som det skulle være.
Vis hele sitatet...
Ja,var det da,frykter vel at bekymringsmelding fra far lett kan bli lagt vekk. Men hadde en samtale med rektor på skolen pr tlf nå,har et godt samarbeid med rektor da jeg sitter i div utvalg,og de skulle sende en på vegne av meg.

Kjenner jeg har veldig problemer med å la balltreet stå i boden akkurat nå...
Sitat av Mr Surveillance Vis innlegg
Kjenner jeg har veldig problemer med å la balltreet stå i boden akkurat nå...
Vis hele sitatet...
Det problemet bør du håndtere med fatning, hvis du vil ha noe samvær med barna dine i det hele tatt. Høres ikke ut som om eksen din ville tatt fem øre for å bruke det mot deg.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det problemet bør du håndtere med fatning, hvis du vil ha noe samvær med barna dine i det hele tatt. Høres ikke ut som om eksen din ville tatt fem øre for å bruke det mot deg.
Vis hele sitatet...
Har mye samvær med barna mine jeg,mangler bare den siste prosenten ifht lik fordeling. Men du har nok rett,ville blitt brukt mot meg uansett..
Sitat av McLovin Vis innlegg
Kom over denne filmen på youtube. Jeg har hatt en veldig bra barndom, og å se noe slikt er rett og slett utrolig tungt. Hva kan få en forelder til å slå sine egne unger? Hva synes du om dette? Hva kan gjøres for å forhindre slik banking? Har vi i Norge for milde straffer for dette?

Legg også merke til kommentarene, der noen støtter foreldrene i denne saken. Hvor er moralen til disse?

Heldigvis filmet denne jenta hendelsen, og jeg regner med at foreldrene har fått sin dom. Men, hvordan kan man få flere unge som blir banket i hjemmet til å gjøre lignende tiltak?

Kjør debatt!
Vis hele sitatet...
Jeg skulle se denne videoen i dag fordi jeg har hørt noe snakk om den, men trykket veldig fort på pause knappen da jeg hørte "The big one". Ble litt uvel.

Faren ble ikke dømt fordi dette skjedde for 7 år siden, og politiet mener at det har gått for lang tid, selv om de også sier at de hadde hatt nok bevis til å dømme ham (hvis de hadde fått bevisene da det foregikk).

Han selv har sagt at han disiplinerte henne, at han ikke så noe galt i det han gjorde, fordi hun hadde lastet ned musikk ulovlig fra nett.

Det mest morsomme (?) i denne saken er at han til daglig er dommer i familiesaker. Bare tenk hva slags fucked up dommer han har gjort igjennom årene med et sånt syn på menneskeverd.

Det sykeste med denne saken, og jeg tror jeg kommenterte dette på youtube-videoen også, er at det er moren som går for å hente beltet som han senere bruker til å slå datteren med.

Kilder:
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10031131

Sitat av Tokis Vis innlegg
Er det så rart at noen blir voldtektsmenn fikk bank som liten, og tar igjen ved å voldta random uskydlige damer? Siden de fleste overfallsvoldtekt skjer av traumestiserte asylsøkere som kommmer fra land hvor det er vanlig å slå egne barn!
Vis hele sitatet...
Kommer de fra et land der det er vanlig å bli disiplinert ved bruk av fysisk vold som barn, er ikke dette en traume som kan føre til at man blir en voldtektsmann. De vokser opp med andre barn som blir oppdratt på samme måte, og det er "vanlig" i samfunnet deres. Ikke at dette gjør det rettferdig eller humant, men det er definitivt ikke traumatiserende nok til å ville voldta en kvinne.

Jeg vil heller påstå at barn eller ungdom som vokser opp i Norge, men som blir oppdratt på en måte som foreldrene deres (av en annen opprinnelse) ved bruk av fysisk vold i hjemmet, opplever det som mye mer traumatiserende når deres etnisk norske venner ikke opplever denne samme "disiplin" hjemme hos seg selv.

Voldtekt skjer som oftest pga et dårlig kvinnesyn, og dette liker jeg og tro kan behandles hvis man søker hjelp om det. Problemet er vel at de færreste vil innrømme at "Hei, jeg har veldig lyst til å voldta noen i dag" ovenfor en psykiater. Voldtektsmenn får ingen unnskyldning til å voldta, i hvert fall ikke fra meg.
Sist endret av muffinluv; 4. november 2011 kl. 18:01.