Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 7204
smurfen sjøl
43 2
Har hatt lenge lyst til å teste ut det stoffet, har hørt mye om at det gjør folk veldig hypre og høye.
er det noen sånne forholdsregler man bør ta før man tester ut kokain?

Jeg har noen formeninger om hvordan rusen er, men venner av meg har sakt at den er veldig lik amfetamin rusen, bare at kokain varer så mye kortere?

Dessuten har skummet litt rundt her, lite om kokain på dette forumet?

Takk for svar av de som gidder
Trenger ingen forhonds regler på å snorte kokain, hvertfall ikke kokainet som er i norge, det er ganske bra blandet ut, ta deg noen whisky og noen fine striper..
Bestem deg på forhånd til å gjøre dette veldig sjelden. Veldig kjedelig å bli avhengig av kokain.
Du bør vite at folk har en tildens til å oppføre seg cocky og tøffere en dem normalt er noe som fort kan føre til at du havner i trøbbel.
Dette er også et stoff de fleste blir fort hekta på.
Sitat av arnekjell Vis innlegg
Trenger ingen forhonds regler på å snorte kokain, hvertfall ikke kokainet som er i norge, det er ganske bra blandet ut, ta deg noen whisky og noen fine striper..
Vis hele sitatet...
får faktisk tak i ganske bra cola i norge bare man har kontakter.. til Ts: vær forsiktig det er meget avhengighetsskapende og det gir en bra rus første gangen men den får du nok aldri igjen.. jeg ble høy som faen og følte meg helt king of the world :P aldri følt det igjen på brus noen gang..
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
får faktisk tak i ganske bra cola i norge bare man har kontakter.. til Ts: vær forsiktig det er meget avhengighetsskapende og det gir en bra rus første gangen men den får du nok aldri igjen.. jeg ble høy som faen og følte meg helt king of the world :P aldri følt det igjen på brus noen gang..
Vis hele sitatet...
Vel du kan jo tro hva du vil, fakta er noe annet !

Hvis du går inn på sirus kan du selv se at i 2011 var det historisk lav renhetsgrad på heroin og kokain i norge... men du er vel tony montana og får det tilsendt rett fra narko baronene

Og kokainet som blir tatt av politiet i norge har en gjennsnitts rennhetsgrad på 25% kilde kripos
smurfen sjøl
Trådstarter
43 2
Så rusen er digg liksom? Noen som sa til meg at det lignet amphetamine med at det var mye kortere.

Og avhengighet er det som på vanlig røyk(sigarretter)?:-)
Jeg syns ikke god kokain er spesielt likt amfetamin. Etter min mening føles rusen fra siste nevnte kraftigere og "tyngre". Kokain gir velbehag, en følelse av å være ovenpå, økt energi og redusert behov for søvn og mat. Disse kan også være typisk for speed men hyperaktivitet er vel nøkkelordet her. Jeg har både røyket og snortet kokain. Det er veldig forståelig at det er lett å bli avhengig men er man klar over dette fra før er det rett og slett bare å begrense seg. Da skal ikke dette være noe problem. For min del har jeg absolutt ikke noe behov for å prøve det igjen.
Sist endret av Lucy In The Sky; 12. januar 2012 kl. 21:19.
smurfen sjøl
Trådstarter
43 2
Lucy: Hvordan er det å røyke kokain, er det samme greia/rus som å snorte det, liksom? vanli Røyk gjør jo folk avhengige, er det verre med kokkain enn røyk?
Calippus, om jeg får spørre hvor gammel er du? Ikke ment negativt, men ser du gjentatte ganger lurer på om det er som å være avhengig av røyk. Det å være avhengig av en ting vil si at du konstant går å tenker, shit! Hadde vært digg med litt cola nå! Det er som å være tørst nærmest. Syntes du det er digg så er du i faresonen, det samme gjelder de aller fleste rusmidler.
Røyk er mildere i den forstand at du mister ikke hodet ditt på den samme måten. Du kan bli veldig lett svimmel av røyk i verste fall. Kokain kan få deg til å føle at du mister deg selv oppi hodet - da er det gått for langt. Det er en fæl følelse, men om man slutter sporenstreks går det over etter et par uker.

For min del holder det lenge med alkohol. Prøv gjerne om du vil, men kan ramse opp de negative sidene meg kokain jeg har kommet på med tida. - Det er ikke rent, mye utblandingsstoffer. - Veldig dyrt. Du kan få 4 flasker sprit til prisen av 1 gram kokain (til en kveld). - Vanskelig å få tak i, du knytter lugubre bekjentskaper. - Det er ulovlig, polisen kan straffe deg om du skulle bli tatt. - Skulle du bli avhengig vil du bli raka fant og kanskje gjeldsslave. - Kan fucke opp hodet ditt.
Sitat av Calippus Vis innlegg
Lucy: Hvordan er det å røyke kokain, er det samme greia/rus som å snorte det, liksom? vanli Røyk gjør jo folk avhengige, er det verre med kokkain enn røyk?
Vis hele sitatet...
Det er mer intenst, og gir størst fare for avhengighetsutvikling. Dette er fordi stoffet går raskt fram til blodet og hjernen via lungene. Etter min mening er rusen en helt annen. Det er farlig godt. Og av akkurat denne årsaken anbefaler jeg å styre unna. Avhengighet utvikles raskt, og brukerne undervurderer nesten alltid risikoen.
Sist endret av Lucy In The Sky; 12. januar 2012 kl. 21:59.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Det er mer intenst, og gir størst fare for avhengighetsutvikling. Dette er fordi stoffet går raskt fram til blodet og hjernen via lungene. Etter min mening er rusen en helt annen. Det er farlig godt. Og av akkurat denne årsaken anbefaler jeg å styre unna. Avhengighet utvikles raskt, og brukerne undervurderer nesten alltid risikoen.
Vis hele sitatet...
Var det da kokain pulver omgjort til "krystal" med salmiakk ?
smurfen sjøl
Trådstarter
43 2
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Calippus, om jeg får spørre hvor gammel er du? Ikke ment negativt, men ser du gjentatte ganger lurer på om det er som å være avhengig av røyk. Det å være avhengig av en ting vil si at du konstant går å tenker, shit! Hadde vært digg med litt cola nå! Det er som å være tørst nærmest. Syntes du det er digg så er du i faresonen, det samme gjelder de aller fleste rusmidler.
Vis hele sitatet...
Er i vidregående alder, klart jeg lurer på får jo mer jeg veit jo tryggere føler man seg i nærheten av selve stoffet, ikke sant
Må jo nesten få lov til å spørre, er ikke sånn at jeg har planer om å bruke det. Bare for å teste ut!!

Et till spørsmål, folk skriver her at man blir hyper og aggressiv på kokkain, men har hørt at man ser rimelig normal ut bare "høy" og aktiv, hvis dere skjønner. Hva stemmer her da?

Er det noen video der ute(nettet) som viser folk i kokain-påvirka eller, blir sånt tatt vekk da muligens?
Sitat av Calippus Vis innlegg
Et till spørsmål, folk skriver her at man blir hyper og aggressiv på kokkain, men har hørt at man ser rimelig normal ut bare "høy" og aktiv, hvis dere skjønner. Hva stemmer her da?
Vis hele sitatet...
Det spørs hvordan du er som person til vanlig. Folk reagerer forskjellig. Er du en lugn og rolig person vil du bli litt mer glad og livlig. Er du en bølle vil du kanskje bli mer aggressiv enn vanlig. Dagsform har en del å si. Forventning, hvor godt kjent en er med stoffet. En del ting spiller inn.
Sitat av arnekjell Vis innlegg
Var det da kokain pulver omgjort til "krystal" med salmiakk ?
Vis hele sitatet...
Det var Kokainkrystaller/rent kokain eller crack om du vil. Både i sigaretter og med vannpipe. Siste nevnte ga helt klart mest virkning.

Hvis du vil se mennesker under påvirkning av kokain kan du jo se noen gamle intervjuer av Angelina Jolie.
Ta i betraktning at sjangsene er store for at du vil oppføre deg som ett rasshøl under påvirkning.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Sitat av Calippus Vis innlegg
Er det noen video der ute(nettet) som viser folk i kokain-påvirka eller, blir sånt tatt vekk da muligens?
Vis hele sitatet...
http://www.bbc.co.uk/programmes/p00dbt6c

Anbefaler deg å se hele den episoden. Den omhandler kokain!
Du bør ta med i betraktningen at det er et svært dyrt stoff å bli glad i...
Forøvrig er kontakter noe av det viktigste du bør ta hensyn til. Har du dårlige kontakter kan du risikere å få i deg noe du absolutt ikke ønsket. Da f.eks Metamfetamin eller Amfetamin. Da kan jeg love deg at opplevelsen blir annerledes enn du hadde tenkt deg. Både under og etter turen.
Sitat av arnekjell Vis innlegg
Vel du kan jo tro hva du vil, fakta er noe annet !

Hvis du går inn på sirus kan du selv se at i 2011 var det historisk lav renhetsgrad på heroin og kokain i norge... men du er vel tony montana og får det tilsendt rett fra narko baronene

Og kokainet som blir tatt av politiet i norge har en gjennsnitts rennhetsgrad på 25% kilde kripos
Vis hele sitatet...
tror du virkelig at all cola ligger på det gjennom snitet hvis du går litt høyere opp enn vanlige gate dealere som gjør alt for profit? går fint ann og få tak på 50% ren sikkert mer også kommer helt ann på hvor mange ledd det går igjennom.

men ja colaen er ikke suveren i norge.. men er da ingen vits i og kjøpe cola hvis det ikke gir spess funk før om et par striper.. man merker fort om colaen er bra eller ikke.
Kan være skummelt stoff hvis du tar det mye, kan være nogenlunde "givende" hvis du er moderat med bruken og har lange intervaller mellom de gangene trådstarter tar.
Ellers som Halalgeir sier er det en svært dyr rus, og for å få den store høy-følelsen som de første gangene, må du nok (heldigvis) beregne 2-3uker mellom hver bruk.

Sangen til Eric Clapton beskriver kokain bra .

Ellers er det rart synes jeg at vi ikke har hatt særlig med coke-tråder på freak asså!?
For stoffet er jo i omløp som bare faen, seff mindre enn cannabis, E men nesten like mye som amfetaminene...
Rare greier.

Ellers et par ting for trådstarter:
#Kola er mest avhengighetsskapende av alle stimulantene, to.m mer enn metamfetamin antagligvis.
#Generelt tryggere enn alle amfetaminer, men mye farligere/skadelig enn cannabis, mer skadeligere enn MDMA, men omtrent som ritalin/adderall
#Finnes flere triks for å få den korte og svindyre rusen til å vare lenger, deriblant sprit + coke, eller du tar en linje -og så "justerer" med småsmå linjer etterhvert
Sist endret av aeon_illuminate; 12. januar 2012 kl. 23:16.
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
tror du virkelig at all cola ligger på det gjennom snitet hvis du går litt høyere opp enn vanlige gate dealere som gjør alt for profit? går fint ann og få tak på 50% ren sikkert mer også kommer helt ann på hvor mange ledd det går igjennom.

men ja colaen er ikke suveren i norge.. men er da ingen vits i og kjøpe cola hvis det ikke gir spess funk før om et par striper.. man merker fort om colaen er bra eller ikke.
Vis hele sitatet...
Det dem tar i tollen ligger på 25-30% ... og har vært på en lang reise og byttet hender noen ganger på reisen før det kommer til norge, blandet mixet og trikset..

Så klart finnes det unntak, men selv om du blir nummen på tunga betyr ikke det at colaen er jævlig bra, er som oftes noen smartinger som blander i litt guffe som gjør deg nummen i tryne

men har du en kompis som henter selv i colombia med magen full av cola, og har intresse å gi deg ren cola å miste profitt så får du kjøre på..
Denne "guffen" er også kjent som Lokalanestetikum eller lokalbedøvelsesmiddel. Særlig siden lokalbedøvelse varer fra 15 minutter til nesten en time. Sneaky.
Sist endret av Lucy In The Sky; 13. januar 2012 kl. 00:35.
hva du bør tenke på før du tester? at du er en liten uvitende kid som ikke aneer hva du driver med, og kanskje burde vente noen år så du blir mere reflektert før du dytter i deg harde stoffer.. går fint ann å ta rus med måte, men når man er en uvitende guttevalp så er det lett å tro at man er superman og immun mot avhengighet fordi det gikk bra de første 5 gangene, helt til brusen blir din kryptonitt.

ta det til deg. er ikke meningen og være kvass eller peke med fingern men når du spør hva du bør tenke på før du tester kommer jeg med den grinete meninga mi =)
Du bør tenke over hvorvidt lommeboken din strekker til. Med mindre du har et par tusen i mnd til overs er det ikke vits å begi seg utpå det engang, bare det å få godformen på det krever en god investering (ofte vanskelig første gangene).
Du kommer til å bli skuffa over effekten :P
Cola er som dårlig makka
Jeg har fått kokain vi har måtte hakke opp fra klumper (noe som sier meg at det ikke er RENT vaskepulver hvertfall) sikkert 25 ganger, har blitt nummen i kjeften men ikke noen særlig virkning på psyken. Ikke forvent deg noe ecstasy opplevelse nødvendigvis.

Det kan lønne seg å drikke en del ved siden av så du i det minste kan innbille deg at det virker.

(Jeg er klar over at kokain kan virke veldig bra)
Sist endret av ali88; 16. januar 2012 kl. 12:35.
Du kan jo lese om Claus Lundekvam og hans erfaringer. 6 g om dagen en periode.

http://www.dagbladet.no/2012/01/13/m...kvam/19783382/
Sist endret av frank_l; 16. januar 2012 kl. 12:54.
Sitat av gotejds Vis innlegg
Jeg har fått kokain vi har måtte hakke opp fra klumper (noe som sier meg at det ikke er RENT vaskepulver hvertfall) sikkert 25 ganger, har blitt nummen i kjeften men ikke noen særlig virkning på psyken. Ikke forvent deg noe ecstasy opplevelse nødvendigvis.

Det kan lønne seg å drikke en del ved siden av så du i det minste kan innbille deg at det virker.

(Jeg er klar over at kokain kan virke veldig bra)
Vis hele sitatet...
-god- Kokain kommer i ren pulverform. Desse "steinene" har fått et myteoppspunnet rykte på seg for å være indikasjon på kvalitet både ovenfor kokain og amfetamin.

Tar deg langvarig bruk av kokain før du lærer rusen å kjenne, hvertfall med produktet du vil få tak i her i Norge. Så store utgifter for ikke helt den store opplevelsen er nok det du kan se for deg. Og når du først har lært stoffet og kjenne kan du ca. rekne det inn i budsjettet ditt under faste utgifter.
Sist endret av et eller annet; 16. januar 2012 kl. 14:00.
Husk! veldig lett og bli glad og og gjerne dra og ta litt hver helg... så pass på!
Standarden er vell i utgangspunktet bra sånn jeg ser det...Oslo er det beste stellet skal man ha bra varer,går eff på kontakter oxo! men ekke prob og få tak i steiner som gir nesa di null følelse....hehe...dette ble offtopic...
men ha gode venner rundt deg,,ikke for sterk sprit..gjerne vin,champis ellr øl...god musikk..og snakk sammen..del alle gode følelser..hopp rundt og dans...slepp deg løs!
Men husk...ikke hver eneste helg som flere sier er det veldig kjedleig og bli hekta... pluss jevla dyrt
Det folk sier om at du ikke trenger forhåndsregler er tull.
Kokain som mange andre rusmiddler skal alltid behandles med respekt.

Etter egen erfaring vil jeg anbefale deg å ikke ta med deg så veldig mye om ganga. Du får ikke en BANG ruseffekt av kola(med mindre du er veldig heldig med partiet), du blir bare veldig oppstemt, kommer i veldig godt humør og får en selvtilitt uttav det villeste helvette. Du kan fort bli i overkant cocky, og der er derfor jeg anbefaler deg å ikke ta med deg for mye om gangen.
Er du med venner som er imot rus vil du helst moderere inntaket litt, da du kan bli uvanlig høy på deg selv.

Utenom dette vil jeg si at du bør ta deg ei stripe tidlig slik at du ikke er drita før du drar linja, da kan du for miste kontrollen og ende opp som det største rasshølet på festen.
Ta ei stripe tidlig, og spe på senere.
Grunnen til at JEG mener at du ikke bør ha for mye med deg er at du for kan finne ut at du skal dra noen ekstra feite striper, og da kan du fort bli en cocky jævel.

Som sagt, behandl det med respekt. Du blir ikke fysisk avhengig om du holder det til helger, men fy faaaen så hekta du kan bli! Skulle selv prøve det på bursdagen min, og kanskje en gang eller to etter. Endte opp med å snorte kola hver helg i 6 mnd. Det var såklart meg og min viljestyrke. Men tingen var at jeg følte ikke for å trappe ned heller, for det var så sinnsykt fett.

Men bare ta det med ro, ikke smell ned en grammer alene. Kos ræva av deg, kom deg på dansegulvet og dans til beina verker! Kola er fantastisk. Kola formen er også fin å snakke med damer på, ingen problemer å sjekke opp hvem som helst med den selvtilitten. Med mindre du får litt for mye kola, da blir du som sagt bare altforaltforaltfor glad i deg selv.
Sist endret av McHoover; 22. januar 2012 kl. 12:33.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Hold deg unna.
Cocain Suger. Eller det kan være litt godt som lørdagskos men har som regel ikke store greiene. Men skal til sør Amerika til høsten og gleder meg til og prøve det der. Men synes det er for dumt og bli avhengig av noe som er så dårlig. Litt kos er det og man blir litt varm i kroppen men..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg skyter meg litt i leggen nå, men jeg kan ikke drikke lenger uten å få lyst på brus.. Utrolig kjipt! Det skal sies at jeg kun testet brus 4ganger..