Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 5570
har lagt merke til at ikke røyk kampanje er igang på tvn.. hva tenker dere freaks om dette?.. jeg for min del synes det blir helt latterlig.. vi som røyker greier og ta ansvaret for dette selv og vet konsekvensene??

og hvis det er så farlig som de fremstiller det hvorfor ikke bare forby det?!? jeg røyker selv forresten og ja jeg vet det ikke er sundt og at det er helseskadelig men det er jo alt vi foretar oss i en vissgrad..

nå må "Barnevakt norge våkne opp"..

ser overskriften ble litt raskt skrevet.. kampanje skal det stå.
Sist endret av mr-martinss; 3. januar 2012 kl. 16:47.
Jeg syntes det er helt greit. Du får en liten ekstra motivasjon om du er i gang/eller skal til å begynne med røykeslutt.

At man bare skal forby det... Man kan jo like godt forby alkohol også, det er jo ikke bra for deg det heller. Hvordan skulle det gå til? Vice versa
Sist endret av FarmerJoe; 3. januar 2012 kl. 16:51.
Det er bare skremselspropaganda. Jeg tror de prøver å stoppe folk å starte med å røyke, ikke stoppe dere som allerede røyker.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det er bare skremselspropaganda. Jeg tror de prøver å stoppe folk å starte med å røyke, ikke stoppe dere som allerede røyker.
Vis hele sitatet...
ja det tror jeg også...
Men er det faktafeil? Er det oppsinn?

Hvis det er sant det de sier på denne reklamen ser jeg ingenting galt i å opplyse folket. Synes dere røykere at det er dårlig å reklamere for "hjelp til å slutte med røyk"?
De som er oppegående nok starter ikke å røyke i det hele tatt, så jeg tviler på at denne kampanjen gjør så mye fra eller til

Fra spøk til alvor så tror jeg nok også disse kampanjene er mer siktet på personer som kanskje har tenkt å begynne, og prøver å få dem til å innse alvoret i det å røyke.
Sist endret av Nerdefruen; 3. januar 2012 kl. 17:01.
Før dere kritiserer hvor håpløse disse kampanjene er burde dere kanskje se på utviklingen når det gjelder røyking i Norge. Det er vel all grunn til å tro at disse kampanjene fungerer bra!
Ser ikke problemet med disse kampanjene. Selv om man ser disse reklamene er det helt opp til enhver om man vil fortsette å røyke eller slutte. Dessuten er det fakta, og det er bra at folk som ennå ikke røyker vet hva som faktisk kan skje, og ha dette i bakhodet hvis de vurderer å begynne.
Tilfeldig at den kampanjen kom i dag når mange folk skal slutte å røyke nå etter nyttårforsett? hehe??:P
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
har lagt merke til at ikke røyk kampanje er igang på tvn.. hva tenker dere freaks om dette?.. jeg for min del synes det blir helt latterlig.. vi som røyker greier og ta ansvaret for dette selv og vet konsekvensene??
Vis hele sitatet...
Så dere tar selv ansvar når dere blir sjuke? Når lungene kollapser i en tjærepøl, eller når strupekreften biter seg godt fast?

All den tid røyking er et samfunnsproblem, og ikke bare en personlig uvane, så må dere finne dere i at det blir satt fokus på problemet, og at kampanjer lanseres for å redusere skadeomfanget.
I den tid når jeg fremdeles røyket, så gikk jeg ut og fyrte opp en røyk hver gang disse røykereklamene kom på tven.
Jeg er ganske barnslig og sta sånn sett.

Men ja, de er vel ikke så dumme disse kampanjene heller. Røykere koster Norge mangfoldige millioner vært år i helseomkostninger.
Disse kampanjene får nok endel personer til å ikke begynne å røyke i første omgang, og et par røykere til å slutte.
Sist endret av Bombasa; 3. januar 2012 kl. 18:14.
Tror nok disse kampanjene heller er til for opplysning til de som ikke er klar over skadene røyke fører med seg. (Nå har jeg ikke sett de du snakker om, men kan se for meg at det er noe sånt som kreft, dårlige lunger, kols, og alle typer "livet-mitt-er-ødelagt-sykdommer")

Og de kan da bare prøve seg å forby det, men tviler sterkt på at det opprettholdes, når det er så mange som faktisk er fysisk avhengig av røyk og vil få abstinenser av å gå uten det. De finner vel alltid en måte å få smuglet det inn i landet, og da vil ikke staten tjene på skattene etc. av det.

De prøvde å forby alkohol i Amerika på begynnelsen av 1900-tallet, som ikke gikk slik staten hadde tenkt. De smuglet det bare inn i landet, og kriminaliteten økte voldsomt, noe som sikkert vil skje om man forbyr sigaretter i dag.
Jeg skjønner ikke hvordan dette skal få folk til og slutte?Alle som røyker i 2011 er fullt klar over skadevirkningene.
Dette påvirker ihvertfall meg veldig lite,og jeg tviler på at det her hjelper noen i og slutte.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvordan dette skal få folk til og slutte?Alle som røyker i 2011 er fullt klar over skadevirkningene.
Dette påvirker ihvertfall meg veldig lite,og jeg tviler på at det her hjelper noen i og slutte.
Vis hele sitatet...
Men tenk på det andre veien: ville alle vært klar over skadevirkningene om det ikke hadde vært for disse kampanjene osv?

Jeg sier kjør på med røykekampanjer, de er bedre bruk av reklame-tid enn å se på hvor fantastisk vaskepulveret Vanish er..
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Så dere tar selv ansvar når dere blir sjuke? Når lungene kollapser i en tjærepøl, eller når strupekreften biter seg godt fast?

All den tid røyking er et samfunnsproblem, og ikke bare en personlig uvane, så må dere finne dere i at det blir satt fokus på problemet, og at kampanjer lanseres for å redusere skadeomfanget.
Vis hele sitatet...
Riktig! Jeg aner ikke hva trådstarter mener med at "barnevakt norge" skal våkne opp, men det er ihvertfall barnevakten staten som betaler de skyhøye sykehusregningene når røykere blir syke. Og det blir de.
Jeg vil gjerne slutte å røyke, har prøvd mange ganger. Men det er vanskelig. Har noen her testa hypnose eller hørt om noen erfaringer rundt dette?
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvordan dette skal få folk til og slutte?Alle som røyker i 2011 er fullt klar over skadevirkningene.
Dette påvirker ihvertfall meg veldig lite,og jeg tviler på at det her hjelper noen i og slutte.
Vis hele sitatet...
32% av Norges befolkning mellom 16 og 74 år røykte i år 2000. I 2007 hadde tallet sunket til 22%. I 2009 var det under 20%, og nå er vi sikkert på vei mot 15% snart.

Om det er et direkte resultat av slike kampanjer, eller om folk bare endelig begynner å skjønne hva som foregår, vet jeg ikke. Men vi ser ihvertfall en holdningsendring, og så lenge slike kampanjer direkte eller indirekte kan bidra til å stimulere denne endringen, så er det jo bare å kjøre på.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvordan dette skal få folk til og slutte?Alle som røyker i 2011 er fullt klar over skadevirkningene.
Dette påvirker ihvertfall meg veldig lite,og jeg tviler på at det her hjelper noen i og slutte.
Vis hele sitatet...
Det stopper nok mange unge til å ikke starte i første omgang.
Ser overhodet ikke hva som er negativt med dette? Dette er jo ikke rettet mot dere som har bestemt dere for at dere ikke skal slutte, heller mot de som enda kan reddes mot bivirkningene som koster samfunnet store summer.

Lurer på om dere som klager på røykekampanjer også klager på Vegvesenets "bilbeltebruk"- og "forfortkjørings"-kampanjer?
men da kan man vel bare kjøre igang kampanjer mot alkohol og fedme og andre rusmidler og karbondioksid forensning and so one??

mye annet en røyk som er skadelig også.. og hvis vi først skal slutte og røyke burde jo denna staten døtte ned prisa på dissa "trygge nikotin tyggisene sine and so one" men nei det gjør de ikke og hvorfor gjør de ikke det ? jo fordi de skal tjene på alt det vi måtte ønske og døtte i kroppen vår og gjerne så mye som mulig.
Sist endret av mr-martinss; 3. januar 2012 kl. 19:19.
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
ser overskriften ble litt raskt skrevet.. kampanje skal det stå.
Vis hele sitatet...
Nei det skal ikke stå røyke kampanje, det er ingen som røyker kampanjer her!

Sitat av mr-martinss Vis innlegg
men da kan man vel bare kjøre igang kampanjer mot alkohol og fedme og andre rusmidler og karbondioksid forensning and so one??
Vis hele sitatet...
Ja, vi kunne godt ha kjørt kampanjer mot fedme og alkoholmisbruk også. Dette er ting som er veldig skadelige og er viktig at folk vet om!
Sist endret av olli408; 3. januar 2012 kl. 19:29.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Sitat av olli408 Vis innlegg
Nei det skal ikke stå røyke kampanje, det er ingen som røyker kampanjer her!
Vis hele sitatet...
Det skal stå "Røykekampanjen på tv?"...
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
men da kan man vel bare kjøre igang kampanjer mot alkohol og fedme og andre rusmidler og karbondioksid forensning and so one??

mye annet en røyk som er skadelig også.. og hvis vi først skal slutte og røyke burde jo denna staten døtte ned prisa på dissa "trygge nikotin tyggisene sine and so one" men nei det gjør de ikke og hvorfor gjør de ikke det ? jo fordi de skal tjene på alt det vi måtte ønske og døtte i kroppen vår og gjerne så mye som mulig.
Vis hele sitatet...
For all del? Du får sende inn forslaget ditt. Jeg hadde neppe blitt så irritert på en kampanje mot alkohol at jeg hadde åpnet for diskusjon rundt effekten av en sånn kampanje, og hvorvidt vi burde bli utsatt for dem eller ei. Holdningskampanjer er viktig uansett om det gjelder tobakk, alkohol, bilkjøring, etc., og det er vel ikke noe å bli irritert over?
Sitat av Kjøtt Vis innlegg
Det skal stå "Røykekampanjen på tv?"...
Vis hele sitatet...
jepp helt riktig..
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
men da kan man vel bare kjøre igang kampanjer mot alkohol og fedme og andre rusmidler og karbondioksid forensning and so one??
Vis hele sitatet...
Ja, det kan vi, men vi prioriterer tobakk, siden det er en av de absolutt største risikofaktorene for å dø av sykdom i Norge i dag.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Ja, det kan vi, men vi prioriterer tobakk, siden det er en av de absolutt største risikofaktorene for å dø av sykdom i Norge i dag.
Vis hele sitatet...
ikke fordi jeg er så for at alle skal røyke men jeg ønsker og være i fred og jeg vet risikoen og jeg betaler skatt og mere en nok penger og mva på den røyken jeg kjøper her til at det skal dekke min sykehus regning da den dagen kommer.

så lenge jeg ikke sjenerer andre med min røyk så ønsker jeg og være i fred jeg følger røyke loven.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvordan dette skal få folk til og slutte?Alle som røyker i 2011 er fullt klar over skadevirkningene.
Dette påvirker ihvertfall meg veldig lite,og jeg tviler på at det her hjelper noen i og slutte.
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at du ikke er mellom 40 og 60 år. Jeg tror den er mer rettet mot dem, som skjønner at det kunne vært dem som ble operert mot kreft eller slet mot KOLS.
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
ikke fordi jeg er så for at alle skal røyke men jeg ønsker og være i fred og jeg vet risikoen
Vis hele sitatet...
Om du ønsker å være i fred, så får du bare bytte kanal på TV-en, da? Det er jo ikke verdens undergang at det kommer en holdningskampanje som minner folk på konsekvensene ved å røyke.

Når jeg ser motstanderne av kampanjene her inne, begynner jeg å lure litt på om folk angrer på røkingen når de en dag ender opp med KOLS og ikke klarer å gjøre en dritt? Eller er det bare "sjitt au - sånt skjer"?
Jeg husker fra jeg var liten, gaanske liten. En anti-røyk reklame som gikk noe i denne duren: En gjeng med dresskledde mørke skikkelser står i et mørkt rom også sier en av de "we dont smoke the shit, we just sell it" det har satt seg i hjernen min siden, men tror du ikke jeg begynte å røyke når jeg fant ut hvor kult det var som 14åring. Spør du meg så er ikke kampanjene som får folk til å slutte og røyke, det er de helvettes høye prisene.

Jeg lurer litt på hvor de får statistikken fra antall røykende, for jeg har ikke oppgitt noe sted at jeg røyker.
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
ikke fordi jeg er så for at alle skal røyke men jeg ønsker og være i fred og jeg vet risikoen og jeg betaler skatt og mere en nok penger og mva på den røyken jeg kjøper her til at det skal dekke min sykehus regning da den dagen kommer.
Vis hele sitatet...
Selv om du bidrar med din del av skatteinntektene, så blir du like fullt en stor utgift for helsevesenet når du blir syk. De pengene kunne vi ha brukt på å trygge veinettet, eller til å hjelpe mennesker som lider av andre sykdommer som det ikke går an å gardere seg mot.

Sitat av mr-martinss Vis innlegg
så lenge jeg ikke sjenerer andre med min røyk så ønsker jeg og være i fred jeg følger røyke loven.
Vis hele sitatet...
Du får da være i fred. Helsedirektoratet kommer ikke hjem på døra di og gir deg buksevann heller. Men sitter du foran TVen, så har du satt deg i en situasjon hvor du blir utsatt for vilkårlige inputs, og da må du regne med at det kan dukke opp saker av alle slag, til og med noen som angår deg.

Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Jeg lurer litt på hvor de får statistikken fra antall røykende, for jeg har ikke oppgitt noe sted at jeg røyker.
Vis hele sitatet...
Man undersøker ikke alle individer innenfor målgruppen når man foretar statistiske beregninger. Man spør et representativt utvalg, og beregner deretter statistikken.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
32% av Norges befolkning mellom 16 og 74 år røykte i år 2000. I 2007 hadde tallet sunket til 22%. I 2009 var det under 20%, og nå er vi sikkert på vei mot 15% snart.

Om det er et direkte resultat av slike kampanjer, eller om folk bare endelig begynner å skjønne hva som foregår, vet jeg ikke. Men vi ser ihvertfall en holdningsendring, og så lenge slike kampanjer direkte eller indirekte kan bidra til å stimulere denne endringen, så er det jo bare å kjøre på.
Vis hele sitatet...
Har du statistikk over økningen i snusbruk? Og hva synes du om å gå fra sigarett til snus? Jeg har røyka tidligere og følte meg til slutt helt ødelagt i lungene, og det stinker tobakk i kjeften når man våkner om mårran, sånn slipper man med snus, men jeg kan ingenting om de andre helseskadene. Jeg har like god kondisjon som når jeg ikke snuser, og jeg har ikke etset bort tannkjøtt og slike ting som man så worst case scenario bilder av på ungdomskolen. Det går kanskje mer på blodårer og slike ting, vil jeg tro? Jeg tror også det treningshysteriet og for eksempel matprat/bama reklamene og slike ting har mer å si på nedgang i røykere - folk har blitt opplyst om at sunn mat kan være kjempegodt, og at man deretter vil bli sunn på andre måter også.
Det er nyttår. Majoriteten av røykere har som nyttårsforsett å slutte med røyking.

Det er helt greit at media velger å motivere dette.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
og hvis det er så farlig som de fremstiller det hvorfor ikke bare forby det?!?
Vis hele sitatet...
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
nå må "Barnevakt norge våkne opp"..
Vis hele sitatet...
så først ber du nesten regjeringen om å forby det, så klager du over at de fungerer som barnevakt?

morsomt.
Sist endret av somnium; 3. januar 2012 kl. 21:14.
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Har du statistikk over økningen i snusbruk?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke i hodet. Er sikkert lett å grave opp med litt googling.

Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Og hva synes du om å gå fra sigarett til snus?
Vis hele sitatet...
For å være helt ærlig, så synes jeg snusing er en skikkelig uting. Men hvis det kan hjelpe folk til å slutte med siggen, så er det vel godt for noe. Jeg er jo for prinsippet om at man skal få styre over sin egen kropp i størst mulig grad, og folk må jo naturligvis få snuse så mye de vil. Men det er jo ikke til å stikke under en stol at det er en ekkel og udelikat vane, som tar seg utrolig dårlig ut rent visuelt, som lukter høgg og som rett og slett byr meg imot på alle mulige måter.
Jeg syns det er fantastisk at staten tillater den slags kampanjer! Det er ingenting i reklamen som er noe annet enn fakta, og så lenge folk velger å utsette seg selv for de eventuelle skadevirkningene røyking kan medføre syns jeg det er veldig viktig at de vet godt hva det dreier seg om.
Det eneste problemet jeg kan se ved sånne reklamer er små barn som ser dem og blir livredde for foreldrene sine som ikke har styrken til å slutte. På den annen side kan jo dette også være en særdeles god motivasjon til å faktisk slutte..
Nå vet jeg ikke hvor sikre kildene er, men det er da en del som tyder på at det faktisk koster samfunnet MINDRE at folk røyker en at de ikke gjør det?

http://www.usatoday.com/news/health/...co-costs_N.htm
Sitat av Detectable Vis innlegg
Nå vet jeg ikke hvor sikre kildene er, men det er da en del som tyder på at det faktisk koster samfunnet MINDRE at folk røyker en at de ikke gjør det?

http://www.usatoday.com/news/health/...co-costs_N.htm
Vis hele sitatet...
Om så skulle være synes jeg vi skal være glade for å bo i et land hvor styresmaktene aktivt går inn for å unngå at folk dør for tidlig, selv om de eventuelt skulle tjene på det.
Sitat av Detectable Vis innlegg
Nå vet jeg ikke hvor sikre kildene er, men det er da en del som tyder på at det faktisk koster samfunnet MINDRE at folk røyker en at de ikke gjør det?

http://www.usatoday.com/news/health/...co-costs_N.htm
Vis hele sitatet...
Nå gidder jeg ikke å dra kilder fra ræv og pine for å motbevise deg, men kan si at staten taper penger på røykere i form av helseutgifter.
Vel, jeg har ikke sikre kilder selv, men det er en interessant tanke om det viser seg å stemme. Husk at staten ikke trenger eldreutgifter, noe som koster en hel formue det og.
Sitat av Kjøtt Vis innlegg
Det skal stå "Røykekampanjen på tv?"...
Vis hele sitatet...
Men det burde stå "Anti-røykekampanjen på tv?", hehe

Selv så ser jeg ikke noen problemer med litt skremselspropaganda på tv. selv om vi er klar over faren, så gjør det ingenting om vi blir minnet på det av og til.
Sitat av Snill undulat Vis innlegg
Riktig! Jeg aner ikke hva trådstarter mener med at "barnevakt norge" skal våkne opp, men det er ihvertfall barnevakten staten som betaler de skyhøye sykehusregningene når røykere blir syke. Og det blir de.
Vis hele sitatet...
Nei, er ikke staten som betaler det for meg.
Det har jeg betalt for i form av all skatten jeg har betalt gjennom mange år, og kommer til å betale.

Edit: Jeg var visst ikke den første med tanken her.
Sist endret av Fuzzybossen; 3. januar 2012 kl. 22:58.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Nå gidder jeg ikke å dra kilder fra ræv og pine for å motbevise deg, men kan si at staten taper penger på røykere i form av helseutgifter.
Vis hele sitatet...
http://www.klikk.no/produkthjemmesid...icle278054.ece

Gidder du dra kilder fra andre steder da ?

Fordi de du har funnet til nå har du tydeligvis dratt ut av ditt eget høl...
Sitat av beltespenna Vis innlegg
http://www.klikk.no/produkthjemmesid...icle278054.ece

Gidder du dra kilder fra andre steder da ?

Fordi de du har funnet til nå har du tydeligvis dratt ut av ditt eget høl...
Vis hele sitatet...
Jeg er verken forsker eller statistiker men vet ikke om jeg hadde stolt på tøysebladet Vi Menn når det kommer ti et så stort regnestykke som dette.
Så ikke stol på dem, ikke stol på noen av tallene...

Men er du litt, bare bittelitt reflektert,
så kan du se at røykere ikke er en tapssituasjon for statskassen...
"Reflektert" kan du sikkert være, men røyking koster samfunnet milliarder av kroner: http://freak.no/forum/showpost.php?p...4&postcount=75
Sitat av Mith Vis innlegg
"Reflektert" kan du sikkert være, men røyking koster samfunnet milliarder av kroner: http://freak.no/forum/showpost.php?p...4&postcount=75
Vis hele sitatet...
404: Ikke funnet
Siden du ser etter ble ikke funnet.
Hvis staten ønsket at vi ikke skulle røyke kunne de forbudt det som med alt annet det fascistene finner det for godt å forby. Det er ingen grunn til å kaste bort mine hardt tjente skattekroner på en avskyelig reklame. Jeg røyker sjeldent, mest på fest eller i kombinasjon med cannabis, dette er en risiko jeg er villig til å ta. Alkohol drikker jeg også, og jeg gjør mye som potensielt kan skade meg. Jeg er klare over risikoene men jeg lever i et "fritt" (les fascistisk) så jeg har iallefall lov til å gjøre noen av de tingene.

Grunnlaget til hele problematikken er at helsevesenet skal betales over skatteseddelen. Dette gir legitimitet når noen bestemmer at en aktivitet er for farlig. "Jeg vil ikke betale for dine uvaner". Noe som er helt forståelig. Hvis derimot helsevesenet ble privatisert, og alle betalte sin egen forsikring ville det ikke finnes noen slike incentiver. Helsevesenet koster 50 000 per år per person. Dette er ikke en stor sum, og den ville blitt mindre for alle som ikke driver med risikoaktiviteter. Dessuten ville man sluppet skatt på tilsvarende beløp.

Hvis vi ikke hadde et "gratis" (vi betaler for det via skatten, og mye av pengene blir kastet bort på sosialistisk tull) så ville DU vært den eneste som måtte betale for dine "uvaner". Om det var eksotiske rusmidler, alkohol, proffboksing, basehopping, eller røyking. Ingen andre ville hatt en grunn til å legge seg opp i hva du gjorde på din fritid og i ditt hjem; så lenge det ikke plager noen andre.

Når du i tillegg ser hvordan staten driver helsevesenet så ser du at det burde privatiseres fort som faen. Hvis jeg kunne betale for å være garantert et rom og en god lege som hadde tid til å behandle meg, så ville jeg selvsagt det. Men siden staten har helsemonopol må jeg komme til et underbemannet overfylt sykehus og ligge i en seng på gangen. Samtidig forsvinner meste av pengene jeg betaler inn til byråkrater.

Sitat av AdmiralSkog Vis innlegg
Men det burde stå "Anti-røykekampanjen på tv?", hehe

Selv så ser jeg ikke noen problemer med litt skremselspropaganda på tv. selv om vi er klar over faren, så gjør det ingenting om vi blir minnet på det av og til.
Vis hele sitatet...
Har du sett veiene i Norge? Sykehusene? Eldrehjemmene? Hvorfor er skremselspropaganda en bra måte å bruke skattepengene på?

Sitat av mr-martinss Vis innlegg
men da kan man vel bare kjøre igang kampanjer mot alkohol og fedme og andre rusmidler og karbondioksid forensning and so one??

mye annet en røyk som er skadelig også.. og hvis vi først skal slutte og røyke burde jo denna staten døtte ned prisa på dissa "trygge nikotin tyggisene sine and so one" men nei det gjør de ikke og hvorfor gjør de ikke det ? jo fordi de skal tjene på alt det vi måtte ønske og døtte i kroppen vår og gjerne så mye som mulig.
Vis hele sitatet...
Eller legge ned helsevesenet og spare de pengene på noe folket heller vil ha. Da kan jeg bruke propagandapengene på en hamburger. Hva vil du helst ha; en essoburger eller reklamer på tv mot røyking, fedme, alkohol og andre rusmidler?

Global oppvarming kan ikke bevises før forskerne som fant det opp er død; how convinient. Det blir som om jeg sier at jeg er udødelig, motbevis det. Når jeg dør kan du motbevise det, men da spiller det ingen rolle. Temperaturene har alltid variert. Selv om vi gjør alt vi kan for å hindre det vil vi ikke klare å stoppe det. OSV. Lokal forurensing er det eneste som vi burde gjøre noe med.

Sitat av Maol33t Vis innlegg
Om du ønsker å være i fred, så får du bare bytte kanal på TV-en, da? Det er jo ikke verdens undergang at det kommer en holdningskampanje som minner folk på konsekvensene ved å røyke.

Når jeg ser motstanderne av kampanjene her inne, begynner jeg å lure litt på om folk angrer på røkingen når de en dag ender opp med KOLS og ikke klarer å gjøre en dritt? Eller er det bare "sjitt au - sånt skjer"?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal skattepengene hans kastes bort på regjeringens propaganda? Hvis du fikk ubegrenset sex resten av livet mot å dø 5 år tidligere, hva ville du valgt? Det finnes ting som er mer verdt enn å leve lenge. Når du ser eldrehjemmene i Norge, er det en plass du vil leve? Jeg vil iallefall ikke bli stuet inn i en seng der jeg må ligge i min egen avføring halve dagen uten mat før noen gidder å servere meg mat. Da er det bedre å dø av KOLS.

Det finnes andre årsaker til KOLS en røyking. Hvis du får KOLS hva ville du angret på at du har hatt et langt å lykkelig liv? Om noe gir deg glede hver dag, er det verdt litt risiko.

Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Jeg husker fra jeg var liten, gaanske liten. En anti-røyk reklame som gikk noe i denne duren: En gjeng med dresskledde mørke skikkelser står i et mørkt rom også sier en av de "we dont smoke the shit, we just sell it" det har satt seg i hjernen min siden, men tror du ikke jeg begynte å røyke når jeg fant ut hvor kult det var som 14åring. Spør du meg så er ikke kampanjene som får folk til å slutte og røyke, det er de helvettes høye prisene.

Jeg lurer litt på hvor de får statistikken fra antall røykende, for jeg har ikke oppgitt noe sted at jeg røyker.
Vis hele sitatet...
Det betales inn avgifter på hver røykpakke du kjøper. Hvis det totale salget går ned, er det nærliggende å anta at røyking har blitt redusert. Dessuten trenger de ikke å spørre alle, et tverrsnitt av befolkningen er nok, det er sånn spørreundersøkelser fungerer.

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Nå gidder jeg ikke å dra kilder fra ræv og pine for å motbevise deg, men kan si at staten taper penger på røykere i form av helseutgifter.
Vis hele sitatet...
Staten taper ikke penger. Staten er en sparebøsse (egentlig ikke, for vi har mer gjeld enn penger) som eies av alle som bor i Norge. Den blir disponert av de folkevalgte.

Med dette argumentet kan vi jo forby enhver funksjonshemning; fordi vi taper penger på det.

La alle betale for sine egne ting, og la staten ta seg av KUN politi, militær og rettsvesen.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av beltespenna Vis innlegg
404: Ikke funnet
Siden du ser etter ble ikke funnet.
Vis hele sitatet...
Ofte når en nettside har tatt ned eller flyttet rundt på artikler og liknende, kan du ofte finne den igjen i en bufret base. Jeg fant artikkelen i google webcache.
Lenke (tekstversjon).

PDFen var dessverre ikke å se noe sted, så jeg sendte en mail til helsedirektoratet. Er like nysgjerrig som deg!