Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3995
Hva skal man si om snurrebart? Er det kult eller bare glonky?

Jeg har hatt snurrebart og syns det er gøy, men bart generelt virker veldig upraktisk og uhygienisk. Alt som spises kan man banne på at fester seg og det er det lite positivt med. Men igjen, det er jo litt gøy å kødde rundt med ansiktshår.

Hva syns dere? Og fortell gjerne litt hva dere tenker.

Bare så det er sagt, så er ikke jeg en så kalt hipsterdude. Jeg er en ganske nøktern type sånn stilmessig.

Ønsker dere en god natt
Fyfan så Harry.
Snurrebart er jo episk, jeg rocka det en god stund, men det ble, som du nevner, mye styr. Det trenger ikke være uhygenisk, men det blir endel kniv og gaffel hvor det ellers ikke er nødvendig.

Til hatere av ansiktshår er det egentlig bare en ting å si
Jeg kan ikke anna enn å si meg enig. Det er kult og ser helt rått ut, men som du sier så er det både upraktisk og uhygienisk.. Blir det krig og dårlige tider i landet så skal jeg gro ut en. Veldig fin måte å spare på litt mat eller drikke på, da er det bare å vrenge overleppa over snørrbremsen og supe i veg. Hei vent, sa jeg snørr?

fra spøk til alvor - har hatt snurrebart selv flere ganger men blir fort lei. Har fortsatt bart, men den er mer nøktern.
Nå gror jeg ut en børste en gang anna hvert år ca, fordi da reiser jeg til Tyskland på metal festival. For som trønderne sier så pent, "det bli itt no fart uten bart" Det skal sies at den klippes fort i det morroa er overstått.
Har et hat-elsk forhold til snurrebart og langhåra styla barter generelt. En del av meg tenker at bæreren må være en artig fyr og at det er fett noen kjører sin egen greie mens en annen del av meg tenker at det er en høytidelig hipsterkødd som liker å pynte seg i ullblazer og snakke om knausgård ¯\_( ͡❛ ͜ʖ ͡❛)_/¯
Sist endret av Harek; 25. juni 2021 kl. 03:31.
Utpreget snurrebart, ja det blir for teit. Med bartevoks og styling osv. Nei. Man-bun nivå teit.
Robin Olds type bart er tøft, da:
Henger du rundt på løkka og spiser kimchi-vaffler, jobber som bartender og har en mening om pilsen jeg drikker. Bruker du sløyfe og bukseseler i hverdagen? Kanskje du også uironisk hører på samtidsmusikk? Ja, da er kanskje snurrebart for deg.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Henger du rundt på løkka og spiser kimchi-vaffler, jobber som bartender og har en mening om pilsen jeg drikker. Bruker du sløyfe og bukseseler i hverdagen? Kanskje du også uironisk hører på samtidsmusikk? Ja, da er kanskje snurrebart for deg.
Vis hele sitatet...
Og har dialekt eller er fra alle andre steder enn Oslo. Jeg synes det er urkomisk. JEG er hipster på løkka for jeg har en stil jeg har hatt hele livet. Jeans, hettegenser/Plain T-skjorte og converse eller vanlige snekkerbod en cap på toppen. Bukseseler burde bli straffet med ti bukseselerøsk
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Bukseseler burde bli straffet med ti bukseselerøsk
Vis hele sitatet...
Øy. Bukseseler kan være fashion. Men ikke til hverdagsbruk såklart. m-m-morra d-di b-burde bli straffet med ti bukserøsk :'))))) (hilsen superspurv 12 år)
Sist endret av Superspurv; 25. juni 2021 kl. 14:04.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Fashion, joda. Men er det noe godt argument egentlig, da?
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
For meg så er det litt humoren i det, bare det å kunne snurre en bart med voks. Det ser jo ganske morsomt ut. Når jeg hadde det sist fikk jeg mye positiv respons. Både i form av latter og komplimenter. Jeg vurderer det sterkt nå igjen, men jeg begynner allerede å få kalde føtter. Ikke pga hva dere mener, men barten kiler allerede i nesa når et hår plutselig bråbestemmer seg for å stå rett opp. Noen ganger virker det umulig å få det til å ligge igjen. Får også en del mat og drikke i den og det er litt plagsomt.

Og nei, jeg henger ikke på løkka med sløyfe osv. Jeg er som sagt en ganske nøktern fyr fra mjøsområdet. Det er det som gjør det litt gøy. Litt som ananas på pizza, dem har egentlig ingenting der å gjøre.

Barten blir her enn så lenge, det er ikke snurr på den ennå, men hvis den blir med til over sommeren så tipper jeg den krummer seg oppover

Fortsett gjerne å komme med innspill eller meninger

Goood helg
Jeg syntes 99% av unge menn IKKE kler bart av noe slag. Og ingen kler snurrebart med mindre du nettopp har funnet opp veltepetter.

Snakker da om bart alene, bart og skjegg er greit.

Antar folk forstår at det er mitt synspunkt å ikke et hat angrep på folk med bart ��

Må trå varsomt i dizzie tider
Sist endret av Yohoja; 25. juni 2021 kl. 17:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vil dere ha kvinnelig input på dette her? Vel, here goes: Hvis kroppen din ønsker å skjenke deg ansiktsbehåring, så synes jeg det er uhøflig å ikke ta imot det. Men ikke snurr og frisér det for mye. Hår skal se ut som hår.
Only ananas på pizza is real!

Cary on, fortsett bartediskusjonen.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Og har dialekt eller er fra alle andre steder enn Oslo. Jeg synes det er urkomisk.
Vis hele sitatet...
Og når de kommer hjem til Mondalen, Fræna, Hareid, Romfo eller hvor de nå er fra, klager de til de gamle kompisene om hvor jævlig det er å være på landet igjen.
"Det er bare i Oslo man føler at jorda går rundt sola, ass!"
"Var [teit champagne sosialist band] å spillte her på Finnsnes? Nei? jeg så de i Oslo. Hadde på meg min 100 Dollar Che Guevara t-sjorte."
Har selv noe grei bart, og pleier til tider å dra endene litt ut ifra hverandre. Ikke noen snurr, men mer en fin liten bøy utover for å skille den litt fra skjegget. Ser ikke ut som stereotypien av en trønder med skinnvest og lignende, og heller ikke en som kan lukte hvilken IPA sidemannen ved pissoaret drakk tidligere den kvelden.

Sitat av Taxidriver Vis innlegg
barten kiler allerede i nesa når et hår plutselig bråbestemmer seg for å stå rett opp. Noen ganger virker det umulig å få det til å ligge igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg har ganske rette hår i barten, som har en stygg tendens til å stå rett ut (Eller opp), og kjøpte meg en børste (Spesifikt den her). Fyrer i litt bartevoks eller skjeggolje og drar den gjennom, så er problemet løst. Funker bedre enn kam etter min mening, og er essensielt når jeg må rydde litt i ansiktshåret.
Jeg digger snurrebart og har hatt det selv, men det blir for mye jobb. Jeg foretrekker en kort bustete bart som holdes sirlig trimmet med en saks. En linjalrett trim gir også barten distinksjon, og det er mindre jobb og krever ikke produkter.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Faen, jeg tror barten ryker snart jeg. Nok en helg med litt pils og god mat, alt setter seg fast og opp til flere ganger har jeg tygget på barten. Jeg beundrer de som klarer dette, men det virker som om jeg nok en gang skal innse at dette ikke er for meg.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Faen, jeg tror barten ryker snart jeg. Nok en helg med litt pils og god mat, alt setter seg fast og opp til flere ganger har jeg tygget på barten. Jeg beundrer de som klarer dette, men det virker som om jeg nok en gang skal innse at dette ikke er for meg.
Vis hele sitatet...
Er det for mye å be om med et bilde av barten? Selvsagt med anonymisert person og omgivelser. Er veldig nysgjerrig
Ikke snurre bart, det ser ikke bra ut.
Drømmer våte drømmer om små fjoner på vei til å bli en liten bart om flere år.
Nei, spøk til litt alvor, det er få menn som kler en snurrebart.
Klem fra Betty
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Er det for mye å be om med et bilde av barten? Selvsagt med anonymisert person og omgivelser. Er veldig nysgjerrig
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe å se, en bustete bart bare. Jeg kan heller ta bilde å vise frem om det mot formodning skulle bli noe snurrebart av det.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Det er ikke noe å se, en bustete bart bare. Jeg kan heller ta bilde å vise frem om det mot formodning skulle bli noe snurrebart av det.
Vis hele sitatet...
Ingen skal ta deg på ærligheten

Med ønske om en fin dag med god vekst i barteregionen.
Bart kan jo være litt kos også, bare husk å vaske den når du dusjer. Litt rart når en lurer på om det lukter taco eller kanel?
Klem fra Betty
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Bart kan jo være litt kos også, bare husk å vaske den når du dusjer. Litt rart når en lurer på om det lukter taco eller kanel?
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Forrige runde med snurrebart så hadde jeg både balsam, olje og voks til stell. Men som jeg har skrevet over her så er den uhygieniske delen av dette et skår i gleden. Går jo ikke an å spise noe med krem liksom.
Effektiv måte å gå ned i vekt på da taxidriver hehe

Som mann med bart enten den er bra eller dårlig så sitter kommentarene løst hos andre
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jerna Vis innlegg
Effektiv måte å gå ned i vekt på da taxidriver hehe
Vis hele sitatet...
I wish..

Blir bare mer vel? Må trøkke innpå ekstra ettersom det setter seg fast, så ender jeg med å suge det ut til sist allikevel