Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1192
Halla freaks! Har lagt merke til en side effect av heroin og det er at jeg opplever så og si konstant tinnitus (øresus). Det kjennes litt som at luft kommer ut av ørene mine, uansett om det ikke gjør det. Eller som når man kjenner at det kommer dott i øret, bare at det forsvinner og kommer tilbake hele tiden. Eneste som har hjulpet til tider når dette skjer er er pusteøvelser. Noen som har hatt lignende erfaring? Og som muligens har noen tips til å bli kvitt det?
fra en random side, men det er sant tho: https://www.healio.com/news/primary-...en-prescribing
Sist endret av Alge; 22. april 2021 kl. 20:50.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hadde mildt sagt vært interessant å vite hva heroinen påvirker som skaper dette resultatet
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Hadde mildt sagt vært interessant å vite hva heroinen påvirker som skaper dette resultatet
Vis hele sitatet...
Har lest på rusopplysningen at noen opiat-brukere har blitt tunghørt og at årsaken var uviten.
Du kanskje har tatt for mye? Jeg tok for mye Fentanyl en gang for flere år siden og ble døv. Det startet med tinnitus, og litt senere hørte jeg absolutt ingenting. Hørselen kom gradvis tilbake etter noen timer, men det var en veldig ekkel og skremmende opplevelse. Har opplevd lignende ett par ganger på Subutex også, at hørselen har blitt redusert når jeg har tatt mye. Men ikke totalt døv, slik som jeg ble på Fentanyl. Per idag bruker jeg ikke så mye opiater lengre, bare en sjelden gang innimellom. Har kuttet ned på de fleste rusmidler.
Sist endret av Lommeløkt; 23. april 2021 kl. 21:44.
Dette har jeg vært plaget med i mange år.. Bruker Nobligan (Tramadol) og 200 mg i døgnet betyr øresus ja. Det samme skjer forøvrig med Oxy også..
Må innrømme at jeg har hatt svakt øresus i mange år, men bruk av opiater forsterker dette ganske mye.
Ikke svaret på spørsmålet; MEN!

Min subjektive opplevelse av tinnitus er en høyfrekvent pipelyd, som jeg "hører". "Hører" i den forstand at hjernen min opplever lyd, men jeg har ingen fysisk sensasjon av å oppleve lyd.

Psykisk stress og belastning trigger pipingen. Indre ro og balanse reduserer/nøytraliserer pipingen. Ikke prøvd heroin, men jeg tviler på at nedturen etter bruk er en stabiliserende faktor.