Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2152
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er visstnok 11 dimensjoner man kan komme til, bare man tripper hardt nok. Men hvor høyt kan man komme på LSD kontra DMT f.eks.?

Jeg lurer på om jeg så vidt dyppet tåen i 4. dimensjon en gang jeg trippa helt hinsides på LSD, men hvem vet. Jeg har lest meg en del opp på dette, men det er jo vanlig å egentlig skjønne hva som skjer når man er såpass trippa.

Vet noen hvor høyt/dypt kan kan komme? Dvs., har noen erfaringer som tilsier at dere har vært i en helt annen dimensjon?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Mener jeg har trålet ganske mange bøker om psykedeliske stoffer over tiden men aldri hørt snakk om disse dimensjonene, kan du elaborere mer rundt dette konseptet?
Det er vel ganske stor enighet om at DMT går noen nivå høyere enn LSD når det kommer til hvor langt man kan "dra" i trippen.
Jeg er vil beskrive meg som viderekommen med psykedelisk rus og er langt ifra noen guru men jeg kan trygt si jeg har prøvd det meste og har fått erfare på godt og vondt hva psykedelika kan bringe med seg.

Så, har du noen beskrivelser av disse "nivåene"? Jeg antar du tenker på et slags trippe-hierarki, med hvor tura du er som markør? Hvor ville egodød vært plassert, f.eks?
Veldig interessant
Jeg skjønner hva du mener. Du sikter sannsynligvis til de 11 romlige dimensjoner som kan beskrives innenfor matematikk og fysikk.
Det er imidlertid umulig å vite for et menneske å vite hvordan dette vil se ut og er umulig å visualisere seg siden vår hjerne er programmert til å tenke i kun 4 dimensjoner (rom og tid). 11 dimensjoner blir så abstrakt at det vil være umulig å beskrive med ord. selv om kanskje psykedelika har muligheten til å skape nye dimensjoner i objekter med uendelige fraktalmønstre og ett slags innsyn i en ellers usynlig verden er det nok en vanskelig oppgave å fastslå hvilken romlig dimensjon man kan forestille seg man er i.

Innenfor vår verden er vi vant med 4 dimensjoner hvor dette enklest kan forklares med geometri. Ei linje er ett endimensjonalt objekt mens ett polygon er et todimensjonalt objekt. Et 3 dimensjonalt objekt er ei kube. Skal kuben få tidsdimensjon må det være mulighet for å bevege seg innenfor kuben. Siden bevegelse ikke er statisk må man regne tid fra punkt A til punkt B. dermed har man en ny dimensjon inne i kuben (google tesseract). Lengere ned i hierarkiet begynner ting å bli interessant..
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er vel bare tull at man kan sette et sånt tall på det, eller om det en gang har noe med dimensjoner å gjøre. Folk som snakker sånn selger kvakksalveri og er en skam og gjør at resten av oss som har en genuin interesse for psykedeliske stoffer ser ut som idioter. Liksom hvis noen hadde hatt en så god forståelse for dette så hadde det vært snakket om og vært fakta for det. Føler nesten at folk som påstår at de mener at de vet slike ting har mindre peiling på dette en gjennomsnitten da man skal være ganske kort tenkt for å overbevise seg selv om noe så sprøtt uten fakta...
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blir litt som folk som snakker i tunger i ekstreme kristene miljøer.. alle skjønnøner at det ikke er ekte men det tiltrekker fortsatt en haug med idioter som fortsetter å imitere det videre
Føler du kan nå 4dimensjon på lsd so to speak.

Det er ikke som å være i drømme tilstand ei heller å trippe balle.

Jeg prater om 100uq doseringa. Der du er helt landa aka her blant alle andre, armer og bein er bare armer og bein men alt av ord og objekter får en dypere betydning. Alt av tanker får fort et navn og en plassering liksom. På en veldig "annerledes" måte. Et skift i dimensjonell tenking, en helt annerledes måte å prossesere tanker og følelser på.


Nærmeste jeg har kommet himmel på jord er 100uq. En tripp uten visuals men, jeg var på en annen dimensjon, alt opplevdes annerledes men det var helt "edruelig".

Neste 100uq så levde trær og mønstre var ikke sjenert i å morphe på bakker og fine utsikter.

Husker 100uq tripp hvor jeg satt på gården til mormor og hang om sommeren, først var jeg i et gammelt ordentlig verksted og laget i stand masse leker til forskjellige poster vi skulle ha på bursdagssamling - mens jeg og en gammel god kar sto å mekket med jern, forskjellig trær, flis og verktøy - innså jeg at vi er guder. Vi gir liv til et stykke flis og gjør det om til en leke som gir mange en mening den dag, de minuttene det skal brukes.. Vi sto der å bøyde et tre om til et mål, en flis om til en spiker og jern om til en del av tre som skulle bli noe brukende, vi bøyde det til vår vilje og hvis vi ikke var fornøyde så fikset vi litt på målet, tallene og formen.. bjuuutifull

I min 100uq verden, var han en lært gud mens jeg sto der som en ny "knower" som skulle lære mens han ledet, og det er jo akkurat det som foregikk, bare på lsd ble tankene mine så mye mer "other dimensjonal".

Senere på dagen fikk jeg virkelig føle på det, fordi da testet jeg ut en av lekene vi hadde laget med mormor, som er virkelig gammel, god og spesielt på lsd - "all knowing" hehe

Senere uken mens vi hadde samlet familie og venner av allle i familien så fikk jeg jo fundert over alle disse som grillet, leket og koblet i sammen over det vi hadde stått og slått i sammen og jaggu var det ekstra stas for meg å spise grillmat med folket over bål når vi i heimen hadde skapt hele staset fra bunn
Sitat av dödskadaver Vis innlegg
Jeg skjønner hva du mener. Du sikter sannsynligvis til de 11 romlige dimensjoner som kan beskrives innenfor matematikk og fysikk.
Det er imidlertid umulig å vite for et menneske å vite hvordan dette vil se ut og er umulig å visualisere seg siden vår hjerne er programmert til å tenke i kun 4 dimensjoner (rom og tid). 11 dimensjoner blir så abstrakt at det vil være umulig å beskrive med ord. selv om kanskje psykedelika har muligheten til å skape nye dimensjoner i objekter med uendelige fraktalmønstre og ett slags innsyn i en ellers usynlig verden er det nok en vanskelig oppgave å fastslå hvilken romlig dimensjon man kan forestille seg man er i.

Innenfor vår verden er vi vant med 4 dimensjoner hvor dette enklest kan forklares med geometri. Ei linje er ett endimensjonalt objekt mens ett polygon er et todimensjonalt objekt. Et 3 dimensjonalt objekt er ei kube. Skal kuben få tidsdimensjon må det være mulighet for å bevege seg innenfor kuben. Siden bevegelse ikke er statisk må man regne tid fra punkt A til punkt B. dermed har man en ny dimensjon inne i kuben (google tesseract). Lengere ned i hierarkiet begynner ting å bli interessant..
Vis hele sitatet...
Vær vennlig å ikke blande inn tid som fjerde dimensjon. Det er kvasidimensjon eller romtid-dimensjon. Les mer om ekte 4-dimensjoner her: https://en.wikipedia.org/wiki/Four-dimensional_space
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er mulig jeg blander litt her. Kanskje nivåer er et mer passende ord. For jeg har merket veldig klare forskjeller på hvor «dypt» jeg blir dratt inn i trippen, som om man havner i en annen dimensjon. Jeg tror ille jeg forsvinner fysisk, men det føles slik. Og jeg hørte Terrence McKenna (eller en av de gutta) snakke om dette og følte jeg kjente meg igjen.
Tenker du på "level" på en trip? Isåfall regner man vell normalt med 5 nivåer/levler hvor 5 er det heftigste:

"Level 5

Total loss of visual connection with reality. The senses cease to function in the normal way. Total loss of ego. Merging with space, other objects, or the universe. The loss of reality becomes so severe that it defies explanation. The earlier levels are relatively easy to explain in terms of measureable changes in perception and thought patterns. This level is different in that the actual universe within which things are normally perceived, ceases to exist! Satorienlightenment (and other such labels). "
Vilkårlig mange? Avhengig av hva du trenger.

En ny dimensjon legger seg vinkelrett på de foregående, og man kan på den måten bruke dimensjonsbegrepet til for eksempel å forklare de opplevde entitetenes evne til å virke på tvers av og hvor som helst i tid og rom – på samme måte som man kan sette fingeren ned hvor som helst på et ark, mens en flatlender pent på traversere hele flaten, og har ingen forestilling om hva som foregår "ovenfor". Eller opplevelsenes generelt grensesprengende karakter.

Fordelen er ofte at når man legger til en dimensjon, kan man trekke fra en (mystisk) "kraft". Vitenskapsmenn brukes også dimensjoner som en del av sine teorier til å forklare ditt eller datt. Men de er ikke absolutter, og "dimensjon" har i det hele tatt flere definisjoner; hadde Einstein vært todimensjonal, en flatlender, ville han ha kalt tiden den tredje dimensjon.

På en eller annen måte må opplevelsene kategoriseres for å gi mening, noe som også gjelder hverdagen, og struktureringen i dimensjoner er ganske grunnleggende – og gammel: gnostiskinspirerte kabbalister snakket i det 3. århundre i Sefer Yetzirah om fem dimensjoner, med den femte som den "tilblivende", eksistensens dimensjon, som tiden og de tre romlige inngår i, og det er interessant at tiden, "fortidens og fremtidens utstrekning", allerede her regnes som den fjerde, og Einstein kan dermed konkurrere med sine jødiske forgjengere og H. G. Wells om patent på ideen.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trodde det var sånn at vi lever i fjerde dimensjon og at det er 13 til sammen hvor 13 er himmelen/nirvana/bliss/bare sjela som flyter uten å være fanget i en kropp lenger, og har utviklet seg opp de andre trinnene gjennom livet og x antall reinkarnasjoner og til slutt nådd mål. Er det ikke derfor det er 13 trinn på symbolske pyramider, tallet 13 knyttet til overtro, 13 og 33 mektigste tall hos frimurerne, 13 hellig tall hos buddhistene, mayaene og masse annet.. Lærte det i en mayaseremoni og at 13 også symboliserer kronen/krone chakraet siden hodet blir det trettende ledd om man teller ankler, knær, hofter, skuldre, albuer, håndledd og nakken/hodet som det 13 ledd som huser third eye't.

Når man tripper kommer man i femte dimensjon har jeg lært.