Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1660
hei, lurer på om noen kan hjelpe meg med et lag problem jeg har hatt på csgo i evigheter... laggen jeg snakker om kommer sånn ca 1 gang hvert andre minut. den varer bare sånn 10 sekunder men det ødelegger fortsatt utrolig mye! dette skjer bare på cs og ingen andre spill, så lurer på om det er noen her som vet hvordan jeg kan fiske dette problemet for godt.
Skogsentreprenør
Svindleren's Avatar
2 0
Det høres ut som packet loss, bruker du Wi-Fi eller ethernet tilkobling?
Sitat av Svindleren Vis innlegg
Det høres ut som packet loss, bruker du Wi-Fi eller ethernet tilkobling?
Vis hele sitatet...
jeg bruker WIFI
Skogsentreprenør
Svindleren's Avatar
2 0
Prøv å bruk kabel istedet, er meget sikker på at problemet vil forsvinne da. Eventuelt så burde du flytte ruteren nærmere datamaskinen din.
Sitat av Svindleren Vis innlegg
Prøv å bruk kabel istedet, er meget sikker på at problemet vil forsvinne da. Eventuelt så burde du flytte ruteren nærmere datamaskinen din.
Vis hele sitatet...
vel, som jeg sa tidligere, så synes jeg det er veldig rart at det skal bli bedre med internet ledning. det lagger jo bare på cs og pingen min er helt super. og ruteren står rett ved siden av dataen min. dette her skjer også uansett hvem nett jeg spiller på
Kan du utdype litt mer om hva som faktisk skjer? Mange tolker "lag" veldig feil.
Fryser spillet? Får du lav FPS? Går pingen opp når dette skjer?
Dette sleit jeg med i lang tid. Jeg prøvte kabel i stedet for wifi, restarting av router og alt dette.
Det viste seg at Skype av alle ting forårsaket problemet. Det var en prosess via skype som tilta hele nettlinjen her og der. Av og til 1 gang pr. 3-5 minutt.

Jeg avinstallerte skype, og installerte på nytt. Hadde aldri i min villeste fantasti tro på at Skype kunne forårsake noe slikt, men slik løste jeg det

Du kan sjekke i Msconfig om du har noen prosessor som kan være med å tilte linjen din, og feilsøk deg etter det.
I console i CS skriv net_graph 1. I nettgrafen hvor mye "choke" og "packet loss" har du? Jeg sliter mye med packet loss for tiden grunnet dårlig linje fra leverandør. Etter jeg byttet levernadør har båndbredden økt, men kvaliteten sunket.
Sist endret av Quasar; 23. februar 2016 kl. 20:09. Grunn: typo