Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2485
Har bare hørt rykter om dem selv, men er det noen som har vært borti reseptvillige leger som jobber i skyggeland av virksomheten?
Du bare lurer på om noen har vært borti slike leger? Vanskelig å se noen legitim grunn for deg til å spørre om det her, men prøv å forklar litt nærmere hva du vil fram til, så kanskje tråden får leve.
Trådstarter
35 3
Jeg lurer på om det er en myte, har sett skriverier om det.

Edit: må gjerne slette tråden, det er ikke akkurat anriking av uran jeg spør om. Jeg er bare nysgjerrig. Hvis jeg selv er på jakt etter en sånn lege skal jeg nok klare å finne en uten nFF.
Sist endret av Hoppbakken; 30. juli 2015 kl. 23:34.
ja det finnes.
Men de forsvinner etter hvert.. Har en kompis som fikk ubegrenset med PF. Han ble skikkelig hektet. Men plutselig fikk legen besøk av onkel blå på kontoret. Ble noen få oppslag i lokalpressa om at dr. XX hadde fått inndratt alle rettigheter til å skrive ut resepter. Vedkommende lege er nå i NAV's utmerkede hjelpesystem!
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
ja det finnes.
Vis hele sitatet...

Det hører vel mer til fortiden tenker jeg, eller? Det er strenge regelverk og også kontroller på leger som skriver ut mengder av A og B preparater. Mener å ha hørt at om legene nå skriver ut store mengder så fanges det automatisk opp og legen kan måtte forklare hvorfor.

Har hørt historier om at det i tidligere tider ble omsatt reseptblokker og stempler hos enkelte leger, men nå er vel alt stort sett elektronisk vel?
Sist endret av frtoretang; 30. juli 2015 kl. 23:48.
Jeg får stuff på papirresept, tror det varierer mye fra lege til lege hvorvidt de er på "nett" eller ei.
Sitat av Hoppbakken Vis innlegg
Edit: må gjerne slette tråden, det er ikke akkurat anriking av uran jeg spør om. Jeg er bare nysgjerrig. Hvis jeg selv er på jakt etter en sånn lege skal jeg nok klare å finne en uten nFF.
Vis hele sitatet...
Mange takk du, men vi trenger ikke din tillatelse for å moderere forumet.

Nei, du snakker ikke om anriking av uran, men du snakker om rusmidlers tilgjengelighet, noe vi har strenge retningslinjer for, og generelt sett ikke tillater. Det bør derfor ikke komme som noen overraskelse at det stilles spørsmål ved intensjonen din her.

Men so far, so good =)
@mentalmelt: Det er ikke bestandig lett å forstår hvor grensene går, og det er jo fint om prinsippet om at tvilen skal komme tiltalte til gode kommer til anvendelse. Men jeg skjønner hva du sier, og følger opp med å gjenta meg selv om at hvis intensjonen var å finne en slik lege, klarer jeg det fint på egen hånd.

Og selvfølgelig mener jeg ikke at dere trenger min "tillatelse" til å moderere forumet - jeg lider ikke av gigantomani. Det var mer ment som et uttrykk for at denne tråden ikke akkurat sto om liv eller død for meg.


Men so far so good er godt nok for meg
Sist endret av Hoppbakken; 1. august 2015 kl. 15:02.