Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1484
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mistenker at jeg er psykisk avhengi av weed.

Jeg røyker en gang i uken når jeg har fri fra jobb og det har jeg nå.

Jeg har ikke weed nå, men jeg vet jeg la fra meg en halv joint ute sist.

Jeg har vært ute 4 ganger nå å lett etter jointen å blir helt sprø av dette.

Jeg klarer ikke tenke på noe annet.

Noen tips til å få tankene bort?!

Jeg blir bare gal fordi jeg vet den ligger i busken ett sted
kjøp mer?
Ta deg en runk
Du må finne på noe å gjøre, å sitte hjemme og klatre opp etter veggene funker dårlig.
Rinkebysvorska‘n
WouwseP's Avatar
Hvis du er vant til å bare røyke en gang i uka så må du vite at det kommer nok til å bli værre om du fortsetter. Jeg har så høy toleranse at jeg knapt merker noe lenger av å røyke, vet at jeg har bra greier; alle andre sier de blir skække av samme hasjen.

Ble lært opp til at hasj er ufarlig og at det burde være en menneskerett å røyke det - gjennom foreldre, området, "venner", musikk og kultur. Ble nærmest "fora" med hasj hjemme fra jeg var 14.

Tror jeg har "sprengt" hodet med for mye THC da jeg var drittunge. Tipper den var rimelig potent den weeden vi røyka, skjønte ikke selv hvor høy kvalitet det var den gangen. Ble så fucka i de to første årene etter jeg starta, greide såvidt å prate. Trodde det var bullshit når dealere kallte det "lemon/amnesia haze", "cheese" , osv...
Du må vite at mye av cannabis (spesielt weed) i dag har mye høyere THC nivå enn det hadde for et par ti-år siden. "Naturlig" weed som gror i f.eks Afrika/Thailand/Colombia har myemindre THC enn det som dyrkes i Europa og USA i dag. Dette øker risikoen for psykose, schizophreni og sikkert mye annet dritt, sikkert også søvnproblemer. Spesielt haze skal være det værste for hodet har jeg hørt.


Om du virkelig vil slutte, enten for en periode eller for godt: Løsningen for min del var å komme seg ut av miljøet og flytte langt vekk, et land der jeg var livredd for å havne i trøbbel med politiet. Du trenger vel ikke flytte til utlandet, bare bytt vennekrets og flytt til en annen del av Norge. Slett alle nummere til folk som røyker/selger. Hvis jeg en dag bestemmer meg for å slutte helt så er det sånn jeg gjør det. Hadde jeg kunnet velge om igjen i dag hadde jeg sagt nei til den første jointen da jeg var 12.

Har prata med lege og psykolog, prøvd melatonin og seroquel. Heldigvis skjønte jeg at det ikke er verdt å erstatte hasjmisbruk med piller, ligg langt unna seroquel og sånn drit! Da er det bedre å fortsette å røyke.

Jeg mener faktisk ikke å skrive her at jeg hater cannabis, det er en del av min identitet og det er jo en grunn til at jeg røyker. Angrer bare på at jeg starta så tidlig, og at jeg brukte alt for mye før i tida. Føler meg bra når jeg tar pauser men samtidig er jeg mye mer stressa enn når jeg røyker.

Som nevnt, kom deg ut og gjør noe eller lær deg noe nytt! Alt annet enn å sitte og se i veggen. Kjenner meg igjen i det du skriver selvom jeg har et mye mer ekstremt bruk. Språklære og trening er det jeg prøver å erstatte hasjen med i størst mulig grad, det hjelper, tro meg.