Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2494
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Klarte å knekke den siste siggen min i to med et uhell, og så desperat som jeg var tenkte jeg å lime den sammen med blank neglelakk, problemet er at jeg sølte neglelakken så mye at jeg klarte å dekke halve siggen i neglelakk. Røykte opp siggen og fikk en grusom smak av neglelakk hele siggen, hvor farlig er det å inhalere dette? Føler meg litt dårlig akkurat nå.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Klarte å knekke den siste siggen min i to med et uhell, og så desperat som jeg var tenkte jeg å lime den sammen med blank neglelakk, problemet er at jeg sølte neglelakken så mye at jeg klarte å dekke halve siggen i neglelakk. Røykte opp siggen og fikk en grusom smak av neglelakk hele siggen, hvor farlig er det å inhalere dette? Føler meg litt dårlig akkurat nå.
Vis hele sitatet...
Antar den innholder Aceton? Ikke så farlig, kan føle deg litt svimmel og kvalm, men utenom det skjer det ikke noe. Kommer an på mengden. Husker å lese de bivirkningene der bakpå en Aceton flaske, men er mindre i neglelakk en en sånn flaske, ikke få røyken i øynene!!!!

Faen, er ikke det barn farlig?!!!! Helvete, Sorry, ikke røyk det!!! Brannfarlig som faen......
Sist endret av hasjkake; 18. juli 2021 kl. 03:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Neglelakk har mye kjipe kjemikalier i seg, noen neglelakker har et giftig kjemikalie som har blitt ulovlig å produsere med nå men fortsatt er i salg. Du får sikkert ikke varige mén av dette men ikke gjør det til en vane for å si det sånn.. Er du i tvil og føler at det ikke går bra med deg ring giftsentralen
Mener å huske at man skal holde det unna slimhinnen, altså øyne, nese, munn, og hals...
ikke gjør det du. tror du får mere ut av å sniffe bensin.
Neglelakk og aceton er fullt av løsemidler og vil definitivt gi deg problemer hvis det røykes og blir en vane, jeg vil anta hjerneskade etter lengre tids bruk, men èn gang gjør neppe noe. Men for en idiotisk ide å lime sammen røyken med neglelakk.
Sist endret av Hans Høyhet; 18. juli 2021 kl. 18:43.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Neglelakk og aceton er fullt av løsemidler og vil definitivt gi deg problemer hvis det røykes og blir en vane, jeg vil anta hjerneskade etter lengre tids bruk, men èn gang gjør neppe noe. Men for en idiotisk ide å lime sammen røyken med neglelakk.
Vis hele sitatet...
Meh.

Løysemidler er... nettopp det: løysemidler. Aceton fordamper ekstremt lett; det er difor det er brukt som løysemiddel. Det vil vere relativt lite aceton igjen etter eit par minutt.

Off the bat vil eg tippe neglelakk gir liknande produkt som andre plasttyper: cyanid, formaldehyd, CO, CO2 og ymse andre komplekse forbrenningsprodukter.

Viare så er ikkje aceton problematisk i dei mengdene du vil få i deg gjennom å sniffe ein dose neglelakk; det er problematisk i større doser og over tid.

Vel er løsemidler ting ein bør ha respekt for, men ikkje så over the top heller...
Viss du er så desperat etter nikotin og har knekt den siste siggen, så kan du vel ta deg en tur ut å spør noen? Men om ikke det er alternativ så kan du lage deg en pipe av aluminiumsfolie? Bruk en penn til munnstykke også former du pipegruver med fingeren. Viss du er usikker søk på YouTube. Anbefaler ikke å bruke den til utenom engangsbruk, siden det er forskjellige stoffer i aluminium som ikke er bra å puste inn for mye av. Men se for deg en som sveiser aluminium hver dag da.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men acetonen fordamper jo fort. Er ikke noe farlig igjen fra acetonen når den har fordampet?
Hvis du ikke ble dårlig av det, har du ikke egentlig svaret ditt for det meste der? Sikkert ikke det beste for lungene, men folk har jo rusa seg på å både drikke aceton, og ved å helle det på kluter og puste inn.

Du fikk neppe i deg spesielt skadelige mengder aceton, du kan faktisk ta en slurk uten å bli alvorlig forgifta. Ville vært mer bekymra for lungene tbh… men om du som sagt ikke merker noe nå så ville jeg ikke tenkt mer over det, men unngått å gjøre det igjen liksom.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det har gått over en dag nå og jeg føler meg helt frisk, var nok ikke så farlig å gjøre det bare en gang, aldri igjen da.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det har gått over en dag nå og jeg føler meg helt frisk, var nok ikke så farlig å gjøre det bare en gang, aldri igjen da.
Vis hele sitatet...
Hadde kjøpt en pakke med rizzla jeg, ganske fin måte å fikse knekt sigg på
Sitat av 420master Vis innlegg
Hadde kjøpt en pakke med rizzla jeg, ganske fin måte å fikse knekt sigg på
Vis hele sitatet...
Man kan også fjerne ca 5mm tobakk fra den ene enden av siggen og forstiktig lirke den knekte delen inn i hullet. Men den blir jo litt kortere da.
Froskhæren i anmarsj
FroskmannRandy's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Klarte å knekke den siste siggen min i to med et uhell, og så desperat som jeg var tenkte jeg å lime den sammen med blank neglelakk, problemet er at jeg sølte neglelakken så mye at jeg klarte å dekke halve siggen i neglelakk. Røykte opp siggen og fikk en grusom smak av neglelakk hele siggen, hvor farlig er det å inhalere dette? Føler meg litt dårlig akkurat nå.
Vis hele sitatet...
Neglelakken inneholder vanligvis isopropylalkohol e/o asoton. Beste du kan gjøre er å gå utendørs å puste inn fersk luft. Hvis du begynne å føle deg beruset eller trøtt, blir det en nødssituasjon. Har du en kompis eller noen andre som kan ta vare på deg imidlertid?
Sitat av Lommeløkt Vis innlegg
Man kan også fjerne ca 5mm tobakk fra den ene enden av siggen og forstiktig lirke den knekte delen inn i hullet. Men den blir jo litt kortere da.
Vis hele sitatet...
Smart du poenget er jo at det blir ikke like tett som et rizla papir