Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 805
Jeg ønsker å navngi dokumenter i document library basert på document-ID og diverse metadata. Er det noen måte man kan gjøre dette på, uten å bruke sharepoint designer?

Kan man f.eks gjøre det med flow? Er det i så fall noen som har fremgangsmåte/kan pointe meg i riktig retning?
Sist endret av Spelly; 7. desember 2017 kl. 19:43.
Dersom du skal endre navn på dokumenter som allerede eksisterer i dokumentbiblioteket er det kanskje enklest å lage et Powershell script som itererer gjennom alle dokumentene og endrer navn på de.

Men siden du nevner Flow, så ønsker du kanskje å navngi et dokument når det lastes opp i dokumentbiblioteket?
Jeg har ikke så mye erfaring med Flow, men jeg har brukt storebroren (Logic Apps). Det er mulig å endre navn på dokumentet ut ifra metadata på dokumentet i en Logic App.

Hvis logikken som står bak navnegivningen er veldig avansert er det mulig å sende metadata'ene videre til en Azure Function, hvor du kan kode logikken selv i for eksempel C#, og returnere det nye navnet tilbake Logic App'en.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Takker for tilbakemelding.
Har prøvd å opprette en Flow som gjør jobben. Tenkte jeg kunen lage en calculated field som lager dokumentnavn, flow skal hente dokumentnavn og påføre det nye filer/filer som har fått endret metadata. metadata1+metadata2+id = dokumentnavn.

Oppgaven ville blitt løst ca slik i SharePoint designer:

Action: If Current Item Field:Name is not empty Update List Item
List: CurrentItem
Field: Path and Name
Value: [%CalculatedColumnName%]
3.On the Update List Item dialog box, click OK.
4. Set workflow to start when new item is created

Hvordan løse i flow?
Dette har jeg gjort, men antar det ikke er i nærheten:



Hjelp som bidrar til at dette (enkle) problemet blir løst, blir belønnet med litt cash som takk for hjelpen.