Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2034
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Nå har jeg en ny klokke i tankene.
Denne blir mye enklere en hva jeg har laget før.
Det blir kun en Arduino og en lite display. Vet ikke hvor denne skal moteres enda, men jeg kommer vel på noe kult.
Det finnes helt sikkert ferdige koder for klokker på nett, men dette blir alt for enkelt.
Jeg vil fortelle hva tiden er på en litt annen måte. Jeg vil att displayet skal si det på samme måte som jeg sier hva klokka er, på dialekt.
Altså "kvart åver tri" ikke 15:15.
Men, jeg har ikke peiling på programering, jeg her gidder ikke lære meg.
Så, er det noen som vil hjelpe meg med programet til dette?
Hva er poenget med en Arduino hvis du ikke har lyst til å lære deg hvordan du bruker den?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Da er poenget, for meg, å lage kule ting.
Jeg er mere interesert i hardware en software for å si det sånn. Jeg bygger ting, men har ikke interese av å lære meg å programere ting.
Men, om du ikke vil bidra, så trenger du jo ikke si noe som helst vel?
Klokka på arduino er veldig unøyaktig og drifter ganske mye....
Leg på en rtc ex.: http://www.ebay.com/itm/1Pcs-DS3231-...item2a4ed32102
Den har batteri også så slipper du å stille klokka om arduinoen erstattes.

Ellers er oppgåva med å skrive klokka slik vi uttaler det en veldig fin nybegynneroppgave.

Lykke til med prosjektet.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Ingen som har lyst til å skrive koden for meg da?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Joda, hvor mye betaler du?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du finner mye bra på google, blant annet denne

Dersom du leser deg opp _litt_ så tror jeg du får til å resirkulere koden.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Arduino uten programmering er meningsløst. Mikrokontrollere er laget for å kunne programmeres.
Arduino + en batteri drevet RTC fungerer bra.
Om du kjøper inn display, og RTC med innebygget library support i Arduino IDE, så trenger du praktisk talt nesten ikke å kunne programmere, bare sette deg inn i hvordan librariene fungerer.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
ok, dere skjønner ikke..
Jeg skal ikke programere, det er ikke derfor jeg har kjøpt Arduino. Jeg har kjøpt den for å lage EN klokke.
Derfor trenger jeg ikke å kunne programere, den skal programeres en gang, for så å henges på veggen.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Vi skjønner, det er heller du som ikke skjønner. Hvis du vil ha noen til å skrive custom programvare for deg, må du antakelig punge ut.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ignifer Vis innlegg
ok, dere skjønner ikke..
Vis hele sitatet...
Jo. Men det du spør etter er ikkje frykteleg vanskeleg (søk etter fuzzy clock så finn du hundre implementasjoner av det), og det er relativt liten læringsverdi i det. Til gjengjeld går det ein del timar i å få det til å funke. Det er tid eg kan bruke på det eg vil.

Så kor mykje betaler du for å få det gjort er spørsmålet.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
nei, da driter vi i det da
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ignifer Vis innlegg
nei, da driter vi i det da
Vis hele sitatet...
Alternativet ditt er gjerne å tilby deg å bygge to av det, og at den som skriver koden får ein av dei. Då får du gjerne napp. Alternativt meld deg inn makerspaces rundt om, og bytt ein jobb mot ein anna. Det er ikkje utenkjeleg at du kan bytte det mot ei anna teneste, men å be om få koden ferdig er lite realistisk.