Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  121 16026
Sitat av Lima Vis innlegg
Hva er det Sony kommer med spillmessig som ikke Xbox gjør ?
Vis hele sitatet...
De er mer åpne for indie utviklere, de har generelt mer fokus rettet mor spill og spillere (virker det som) ), de innfører ikke bruktspill"sperre", Microsoft har selv sagt de ikke har gått for å få best grafikk (nei, grafikk er ikke alt), den sosiale spill delen til Sony virker mye bedre (at venner kan se på live stream av det du gjør, og kan "ta over" kontrollen din om du trenger hjelp). Så virker det også som at Sony har hørt mer på utviklere og hva de vil ha fra konsollen, for min del virker det som om Microsoft har gått for en multimedia maskin man også kan spille på, mens Sony har gått for en spillkonsoll man også kan bruke til noe multimedia.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Sitat av LP88 Vis innlegg
De er mer åpne for indie utviklere, de har generelt mer fokus rettet mor spill og spillere (virker det som) ), de innfører ikke bruktspill"sperre", Microsoft har selv sagt de ikke har gått for å få best grafikk (nei, grafikk er ikke alt), den sosiale spill delen til Sony virker mye bedre (at venner kan se på live stream av det du gjør, og kan "ta over" kontrollen din om du trenger hjelp). Så virker det også som at Sony har hørt mer på utviklere og hva de vil ha fra konsollen, for min del virker det som om Microsoft har gått for en multimedia maskin man også kan spille på, mens Sony har gått for en spillkonsoll man også kan bruke til noe multimedia.
Vis hele sitatet...
Vil ikke si at Sony er mer åpne for indie utviklere. Microsoft har jo utgitt utviklingsverktøy og gitt ut flere indie spill på Xbox Live Marketplace.

De her heller ikke lagt inn sperre for bruktspill (se mitt forrige innlegg).

Livestreams finnes allerede, så det Sony gjør er ikke så innovativt, og det at noen kan ta over kontrollen din for å hjelpe deg, er fra mitt synspunkt, et lavmål for spill. Hva skjedde med vanskelighetsgrader?

Det at Microsoft har gått for en multimedia/spill maskin er bare forbedringer i mine øyne. Du kan jo selvsagt spille spill på maskinen, og de tar ikke bort funksjonaliteter fra forrige Xbox (utenom bakoverkompitabilitet, som Xbox 360 hadde til en viss grad).


Nei, jeg er ikke en Xbox fanboy, eller en apologist. Jeg vil se ting objektivt og på internettet er det ikke mye fakta i negativiteten rundt Xbox One.

Sitat av LP88 Vis innlegg
De har kanskje mer å bringe på bordet når det gjelder gimmicker og whatnot, men Sony satser på det som betyr noe for meg (og sikkert mange andre) når jeg skal ha meg ny konsoll, og det er spill! Om jeg kan se aldri så mye tv (foreløpig ikke andre steder enn USA) og få sportsoppdateringer betyr fint lite for min del. Det er heller ikke nødvendig for min del å kunne snakke og vinke til konsollen, så man kan vel si at de bringer MER til bordet enn Sony, men Sony bringer mer til bordet når det gjelder spill, og da spesielt social gaming. Hater ikke på XBO, men PS4 appelerte mer til meg, så for min del blir det den, kanskje jeg skaffer meg XBO senere.

Her får man en liten forklaring i hvordan spilleierskap fungerer.
Vis hele sitatet...
Nå har ikke Xbox vist fram sine spill, utenom Madden, COD og Quantum Break. E3 er for spill. Reveals viser fram konsollen og hva den kan gjøre.
Nå begynner jeg å bli lei av alle som sier at XBO ikke fokuserer på spill. Dere vet at det var en pressekonferanse for å vise frem den nye konsollen, ikke sant? Spillene skal bli vist frem på E3 om ikke så veldig lenge.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Sterain Vis innlegg
Vil ikke si at Sony er mer åpne for indie utviklere. Microsoft har jo utgitt utviklingsverktøy og gitt ut flere indie spill på Xbox Live Marketplace.
Vis hele sitatet...
Jo det er de. Både Nintendo og Sony lar indieutviklere gi ut sine egne spill uten en tredjepart utgiver. Sony har også sagt at de kommer til å satse hardere på indiespill på bla. PSP Vita.
Sitat av Sterain Vis innlegg
Livestreams finnes allerede, så det Sony gjør er ikke så innovativt, og det at noen kan ta over kontrollen din for å hjelpe deg, er fra mitt synspunkt, et lavmål for spill. Hva skjedde med vanskelighetsgrader?
Vis hele sitatet...
Hvilken vanskelighetsgrad andre spiller på har vel ikke noe å si for deg?
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Nå begynner jeg å bli lei av alle som sier at XBO ikke fokuserer på spill. Dere vet at det var en pressekonferanse for å vise frem den nye konsollen, ikke sant? Spillene skal bli vist frem på E3 om ikke så veldig lenge.
Vis hele sitatet...
Det er ikke spesielt rart at folk er skuffet når en pressekonferanse for xbox handler om tre ting, TV, sport og call of duty. Det er jo helt åpenbart at de ikke har fokusert på spill når de har satt sammen denne boxen. Microsoft de vil ta over stua med pcer, smarttelefoner, mediacenter og tablets og denne ene boxen blir selve navet.
Sist endret av Mith; 23. mai 2013 kl. 10:44.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvilken vanskelighetsgrad andre spiller på har vel ikke noe å si for deg?

Det er ikke spesielt rart at folk er skuffet når en pressekonferanse for xbox handler om tre ting, TV, sport og call of duty. Det er jo helt åpenbart at de ikke har fokusert på spill når de har satt sammen denne boxen. Microsoft de vil ta over stua med pcer, smarttelefoner, mediacenter og tablets og denne ene boxen blir selve navet.
Vis hele sitatet...
Det at mange synes de spiller for vanskelige spill, gjør at spillutviklerene vil lage enklere og enklere spill (se Call of Duty). Derfor kommer dette til å gå utover oss alle.

Det var en pressekonferanse for Xbox One. Ikke spill. Det at Call of Duty var der skjønner ikke en gang jeg.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Sterain Vis innlegg
Det at mange synes de spiller for vanskelige spill, gjør at spillutviklerene vil lage enklere og enklere spill (se Call of Duty). Derfor kommer dette til å gå utover oss alle.
Vis hele sitatet...
Hvis vi går ut i fra at dette stemmer, noe jeg ikke er enig i, så vil det vel da bare være positivt at Sony prøver å forandre hvordan vi tenker vanskelighetsgrad i spill?
Sitat av Sterain Vis innlegg
Det var en pressekonferanse for Xbox One. Ikke spill. Det at Call of Duty var der skjønner ikke en gang jeg.
Vis hele sitatet...
Ja, det var en pressekonferanse for Xbox One og den gjorde det klinkende klart at det nettopp er selve boksen de vil ha inn i de tusen hjem for å ha en plattform hvor de kan tilby alle tenkelige multimediatjenester. Det går da nødvendigvis på bekostning av det innholdet vi før har sett på som kjerneinnholdet en spillkonsoll kan tilby og erstatter det med massevis av tjenester jeg personlig ikke trenger eller bryr meg om.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvis vi går ut i fra at dette stemmer, noe jeg ikke er enig i, så vil det vel da bare være positivt at Sony prøver å forandre hvordan vi tenker vanskelighetsgrad i spill?

Ja, det var en pressekonferanse for Xbox One og den gjorde det klinkende klart at det nettopp er selve boksen de vil ha inn i de tusen hjem for å ha en plattform hvor de kan tilby alle tenkelige multimediatjenester. Det går da nødvendigvis på bekostning av det innholdet vi før har sett på som kjerneinnholdet en spillkonsoll kan tilby og erstatter det med massevis av tjenester jeg personlig ikke trenger eller bryr meg om.
Vis hele sitatet...
Positivt å senke vanskelighetsgrader i alle spill? Hva med de som vil ha utfordring?

Det Microsoft gjør er å lage den maskinen de ville ha laget i 2001 om det var mulig. En multimedia/spill maskin. Ja, de vil inn i ditt hjem som hardware produsenter, men der er jeg 100% sikker at de kommer til å få stor konkurranse. F.eks, Sony har massevis av multimedia hjemmelektronikk. Microsoft samler alt i en boks.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Sterain Vis innlegg
Positivt å senke vanskelighetsgrader i alle spill? Hva med de som vil ha utfordring?
Vis hele sitatet...
Hold deg til saken, jeg har alt kommentert at jeg er uenig i ressonementet ditt om at vanskelighetsgrad i spill er et problem så hvis du vil dra det lenger OT så start en egen tråd.
Du mener det er negativt at Sony tilbyr "at noen kan ta over kontrollen din for å hjelpe deg." Det er et trekk de gjør for at folk som står fast kan få hjelp av andre spillere, nettopp for å slippe å senke vanskelighetsgraden i spillet. Hvorfor er det negativt for deg?

Sitat av Sterain Vis innlegg
Det Microsoft gjør er å lage den maskinen de ville ha laget i 2001 om det var mulig. En multimedia/spill maskin. Ja, de vil inn i ditt hjem som hardware produsenter, men der er jeg 100% sikker at de kommer til å få stor konkurranse. F.eks, Sony har massevis av multimedia hjemmelektronikk. Microsoft samler alt i en boks.
Vis hele sitatet...
Ja og jeg er som sagt ikke interessert i noe annet enn en spillkonsoll og alt annet de tilbyr tar fokus vekk fra nettopp det.
Sist endret av Mith; 23. mai 2013 kl. 11:35.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Sitat av Mith Vis innlegg
Hold deg til saken, jeg har alt kommentert at jeg er uenig i ressonementet ditt om at vanskelighetsgrad i spill er et problem så hvis du vil dra det lenger OT så start en egen tråd.
Du mener det er negativt at Sony tilbyr "at noen kan ta over kontrollen din for å hjelpe deg." Det er et trekk de gjør for at folk som står fast kan få hjelp av andre spillere, nettopp for å slippe å senke vanskelighetsgraden i spillet. Hvorfor er det negativt for deg?
Vis hele sitatet...
Det har jeg vel allerede forklart. Spillutviklere følger trendene og lager spill etter dem. Hvis det å plutselig ta over for noen der de synes spillet blir for vanskelig, så vil de da begynne å senke vanskelighetsgraden.

Min mening er da at hvis et spill er for vanskelig for en person til det stadiet at personen trenger hjelp utenfra for å fortsette, så er vel ikke det spillet egnet for den personen.

Når vi snakker om spill som blir for enkelt, se på Call of Duty, som jeg har allerede tatt frem som eksempel. Du kan til og med se til The Elder Scrolls, der Skyrim er kjempe enkelt, uansett vanskelighetsgrad.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Sterain Vis innlegg
Det har jeg vel allerede forklart. Spillutviklere følger trendene og lager spill etter dem. Hvis det å plutselig ta over for noen der de synes spillet blir for vanskelig, så vil de da begynne å senke vanskelighetsgraden.
Vis hele sitatet...
Dette gir jo ingen mening. Hvis en utvikler kan ta høyde for at her er det muligheter for at spillerne kan hjelpe hverandre, så er det et insentiv til å ikke senke vanskelighetsgraden, siden det vil være mulig å faktisk få hjelp av andre spillere. Hvordan kom du fram til det motsatte?
Sitat av Sterain Vis innlegg
Min mening er da at hvis et spill er for vanskelig for en person til det stadiet at personen trenger hjelp utenfra for å fortsette, så er vel ikke det spillet egnet for den personen.
Vis hele sitatet...
Vel, det er en gammeldags måte å se på spillmediet. Enkelte spill vil nok sikkert være tjent med å ha en slik holdning, super meat boy, i wanna be the guy osv. men i de aller aller fleste spill så er det ikke vanskelighetsgraden som avgjør om spillet er bra eller ikke.
Sitat av Sterain Vis innlegg
Når vi snakker om spill som blir for enkelt, se på Call of Duty, som jeg har allerede tatt frem som eksempel. Du kan til og med se til The Elder Scrolls, der Skyrim er kjempe enkelt, uansett vanskelighetsgrad.
Vis hele sitatet...
Vel, både CoD og Skyrim er to middelmådige ultrakommerse spill som sikter utrulig bredt for å selge mest mulig. Klart de vil vise fram alt det de har å tilby, uavhengig av hvor flinke spillerne er.

Du kan jo heller se på Dark Souls, et spill flere nok vil si er et nisjespill med ganske høy vanskelighetsgrad. De har jo gjort nøyaktig det Sony nå har sagt de skal gjøre for å balansere vanskelighetsgraden. Hvis du sliter, få en annen spiller til å hjelpe deg. Nintendo har også prøvd ut dette på enkelte titler.
Sist endret av Mith; 23. mai 2013 kl. 12:07.
Sitat av Sterain Vis innlegg
Det Microsoft gjør er å lage den maskinen de ville ha laget i 2001 om det var mulig. En multimedia/spill maskin. Ja, de vil inn i ditt hjem som hardware produsenter, men der er jeg 100% sikker at de kommer til å få stor konkurranse. F.eks, Sony har massevis av multimedia hjemmelektronikk. Microsoft samler alt i en boks.
Vis hele sitatet...
Dette gjorde Sony med sin PS3 for 7 år siden.
Føler at Microsoft går i den riktige retningen, men frem til nå så har dem ikke overbevist meg.
Men hvorfor har dere denne heftige diskusjonen om spill? Greit nok, dem har kun vist frem et par sports spill og et arcade pang-pang spill - men om dem hadde noen svære nye "features" ved konsollen når det kom til spilling, så hadde dem fortalt om det på denne konferansen. E3 har ingenting(?) med features for neste generasjons spillkonsoller, kun spill.

Så jeg må nok si at jeg er redd for at Microsoft ikke har noe særlig spennende å komme med på det området, men hey - jeg kan jo ta feil.
Dersom du kun bryr deg om spel så kjøper du deg ein pc. Du har ein mykje betre sittestilling under speløktene, og du kan bruke kva du vil av utstyr, om spelet ikkje støtter det, så laster du ned 3.parts programmvare. Du kobler ein spelkonsoll til ein tv, og det er latterlig å tenkte på at noko du koblar til tv'n kun skal brukast til spel.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Dersom du kun bryr deg om spel så kjøper du deg ein pc.
Vis hele sitatet...
Og går da glipp av konsollspesifikke titler.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Du kobler ein spelkonsoll til ein tv, og det er latterlig å tenkte på at noko du koblar til tv'n kun skal brukast til spel.
Vis hele sitatet...
Det vil jeg ikke si, med tanke på at alle de store spillkonsollene fram til nå har hatt fokus på spill kombinert med enkelte andre funksjoner som feks. bluerayspiller. Jeg har nok facebookmaskiner og trenger ikke enda en koblet til tven. Jeg er heller ikke interessert i å betale for funksjoner jeg ikke bruket og langt mindre en konsoll som fokuserer på tv-titting og livetweeting.
Sist endret av Mith; 23. mai 2013 kl. 13:20.
Sitat av Mith Vis innlegg
Og går da glipp av konsollspesifikke titler.

Det vil jeg ikke si, med tanke på at alle de store spillkonsollene fram til nå har hatt fokus på spill kombinert med enkelte andre funksjoner som feks. bluerayspiller. Jeg har nok facebookmaskiner og trenger ikke enda en koblet til tven. Jeg er heller ikke interessert i å betale for funksjoner jeg ikke bruket og langt mindre en konsoll som fokuserer på tv-titting og livetweeting.
Vis hele sitatet...
Konsollen går jo ikkje ut på tv titting og tvittring... Og såvidt eg veit er det ingen krav i å bruke desse funksjonane.
Jeg bryr meg ikke om voice commands eller noe sånt, det jeg derimot bryr meg om er å kunne spille campaignen på et spill uten å måtte være pålogga internett. Jeg vil ha en konsoll, ikke en mulitmediemaskin.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Konsollen går jo ikkje ut på tv titting og tvittring... Og såvidt eg veit er det ingen krav i å bruke desse funksjonane.
Vis hele sitatet...
Hvis man holder en så stor og påkosta pressekonferanse så bør man vel prøve å vise fram produktet man prøver å selge, altså ha fokus på det man selv har hatt fokus på og mener er viktig. Da syns jeg det er merkelig at det er de sosiale funksjonene og TV de velger å bruke så og si all tiden på. Hvis det ikke er disse sosiale funksjonene, men faktisk en spillmaskin de prøver å selge deg så vil jeg si at de har bommet ganske kraftig på avdukingen.
At det ikke er no krav til å bruke det forstår jeg jo, men jeg gidder ikke betale for noe jeg ikke bruker og når fokuset ikke er på spill, men på mediacenter, så er jeg ikke interessert.
Sist endret av Mith; 23. mai 2013 kl. 15:06.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvis man holder en så stor og påkosta pressekonferanse så bør man vel prøve å vise fram produktet man prøver å selge, altså ha fokus på det man selv har hatt fokus på og mener er viktig. Da syns jeg det er merkelig at det er de sosiale funksjonene og TV de velger å bruke så og si all tiden på. Hvis det ikke er disse sosiale funksjonene, men faktisk en spillmaskin de prøver å selge deg så vil jeg si at de har bommet ganske kraftig på avdukingen.
At det ikke er no krav til å bruke det forstår jeg jo, men jeg gidder ikke betale for noe jeg ikke bruker og når fokuset ikke er på spill, men på mediacenter, så er jeg ikke interessert.
Vis hele sitatet...
Så dei skal vise fram massevis av spel rett før E3? for det selger godt..
Sist endret av R0flcopter; 23. mai 2013 kl. 18:47.
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvis man holder en så stor og påkosta pressekonferanse så bør man vel prøve å vise fram produktet man prøver å selge, altså ha fokus på det man selv har hatt fokus på og mener er viktig. Da syns jeg det er merkelig at det er de sosiale funksjonene og TV de velger å bruke så og si all tiden på. Hvis det ikke er disse sosiale funksjonene, men faktisk en spillmaskin de prøver å selge deg så vil jeg si at de har bommet ganske kraftig på avdukingen.
At det ikke er no krav til å bruke det forstår jeg jo, men jeg gidder ikke betale for noe jeg ikke bruker og når fokuset ikke er på spill, men på mediacenter, så er jeg ikke interessert.
Vis hele sitatet...
Men siden du ikke er interessert i XBOX One, hvorfor gidder du å diskutere om dette? kan du ikke heller la vær å fortelle om hvor misfornøyd du er med en konsoll du ikke er interessert i. og la de som er interessert i denne konsollen få lov til å diskutere med hverandre?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Uklar Vis innlegg
Men siden du ikke er interessert i XBOX One, hvorfor gidder du å diskutere om dette? kan du ikke heller la vær å fortelle om hvor misfornøyd du er med en konsoll du ikke er interessert i. og la de som er interessert i denne konsollen få lov til å diskutere med hverandre?
Vis hele sitatet...
Dette er et diskusjonsforum. Hvis han har ting imot XBO så kan han få lov å diskutere det så mye han vil. Jeg personlig tror XBO blir konge og syns at de som påstår at PS4 blir bedre er tilbakestående, men jeg er fullt klar over at det er en individuell sak så jeg prøver å holde meg unna diskusjoner om det.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Så dei skal vise fram massevis av spel rett før E3? for det selger godt..
Vis hele sitatet...
Denne avdukingen har jo vært nærmest en fiasko fra den startet, så jeg vet ikke hva som selger best. Eller jo, det vet jeg, å kjøre linja MS har lagt seg på nå selger nesten 100% sikkert best, men det selger ikke til meg og jeg vet at jeg har med meg en del på akkurat det. Jeg er ikke av de som mener det nødvendigvis er feil å satse bredt, nintendo gjorde det jo jævlig bra med wii, men nintendo har eksepsjonelt gode eksklusive titler som selger konsoller alene til slike som meg, det har ikke ms.
Sitat av Uklar Vis innlegg
Men siden du ikke er interessert i XBOX One, hvorfor gidder du å diskutere om dette? kan du ikke heller la vær å fortelle om hvor misfornøyd du er med en konsoll du ikke er interessert i. og la de som er interessert i denne konsollen få lov til å diskutere med hverandre?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke interessert i å kjøpe en, at den finnes, hva den kan gjøre og evt. hva slags spill den spiller er jo åpenbart interessant. Det er sikkert veldig mange som ikke har samme preferanser som meg når det kommer til hva de ønsker seg i stua og jeg er rimelig sikker på at xbox one kommer til å slå godt ann, så det er jo klart spennende å følge med for den delen.

Og jeg må jo legge til at håndkotrollen så utvilsomt konge ut. Nå som nintendo ikke eier d-padden så har den potensiale til å bli den beste kontrollen på mange mange år.
Sist endret av Mith; 23. mai 2013 kl. 22:01.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Hadde håpet på at Microsoft kom med noe heftig, men neida bare masse DRM bullshit og masse annet som ikke har noe som helst med spill og gjøre. Ser ut som at de prøver å selge en multimedia PC, ikke en ny konsoll.

Oh well, har fortsatt PS4 og Wii U som fortsatt forstår at en konsoll er laget for Spill.

Denne videoen forklarer i detalj hva som er galt med Xbox One.
Sist endret av TheDarkOne; 23. mai 2013 kl. 22:42.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Jeg kommer til kjøpe denne konsollen av 2 grunner.

1. Jeg vil ha en blu-ray spiller med litt andre funksjoner
2. Jeg vil få med meg de siste Halo spillene.
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Oh well, har fortsatt PS4 og Wii U som fortsatt forstår at en konsoll er laget for Spill.
Vis hele sitatet...
Jaha? En konsoll er laget for en bruker. Om brukeren har lyst til å se spille, snakke på Skype og se på TV eller whatnot samtidig, så er det fortsatt en konsoll. Fordi du vil gayme, betyr det at den suger? Hva om en småbarnsfamilie kjøper den?`

Foreldrene får en maskin som kan brukes til TV, film etc, ungen kan spille. En perfect løsning (men mindre ungen henger på nFF og må ha maks FPS og pixler for hardest 0rg4zm3, men det er en annen sak).
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Sitat av Sinken Vis innlegg
Jaha? En konsoll er laget for en bruker. Om brukeren har lyst til å se spille, snakke på Skype og se på TV eller whatnot samtidig, så er det fortsatt en konsoll. Fordi du vil gayme, betyr det at den suger? Hva om en småbarnsfamilie kjøper den?`

Foreldrene får en maskin som kan brukes til TV, film etc, ungen kan spille. En perfect løsning (men mindre ungen henger på nFF og må ha maks FPS og pixler for hardest 0rg4zm3, men det er en annen sak).
Vis hele sitatet...
Nå snakket jeg verken om hva du eller småbarnsfamilier forventer ut av Xbox, jeg snakket om hva jeg vil ha ut av en SPILLkonsoll.

Om Xbox skal sikte på alt å alle av grupper, kommer den til å bli en schizofreni konsoll som er god på alt, men ikke best i noe.
Jeg er som mange andre litt skuffet over hva de viste frem, men mye av grunnen til at jeg spiller xbox er xbox Live. Som jeg mener er fantastisk god løsning. Enkelt å koble seg opp, enkelt å finne matcher/lobbyer, mange spillere online og fungerer stort sett 24/7. Etter hva jeg har hørt har ikke playstation like god online løsning, dog gratis men 500 kr i året skal jeg gladelig betale så lenge det fungerer optimalt
Dette er nok for meg til å droppe xbox: http://imgur.com/gallery/s4rFvsn
Sitat av simchris Vis innlegg
Dette er nok for meg til å droppe xbox: http://imgur.com/gallery/s4rFvsn
Vis hele sitatet...
Jeg hørte også her om dagen at Sony skal ta 300$ for hvert spill, som er nok grunn for meg til å droppe PS4. Vent til vi har pålitelig info du gutten min før du bestemmer deg for noe som helst...pr. i dag vet vi svært lite om hvilke restriksjoner konsollene har
Ser midlertidleg ut til at ms og sony har byta plass, ms lagar ein multimedia konsoll menst sony fokuserar på gaming. Men, dei vil sikkert sjå korleis konsollen blir mottatt og lage ein "slim" versjon. Som forhåpentlig vis ikkje vil trenge internet og kinnect, tale kommandoer blir sikkert ein fail dei fjerner i slim versjonen. Tenkte litt på og kjøpe ein 360, vist ikkje alle går over til one kjøper jeg sikkert en for og spille halo og gow. Dette var noen av mine spekulasjoner og ideer.
Sammendraget av foredraget

Hvis jeg skulle kjøpt meg en Xbox One ville det ha vært nesten utelukkende pga Halo.

Off topic
Det jeg opplever i stua mi er at alle enhetene mine, Xbox 360, TV med smart funksjoner, hjemmekino reciever, bluray spilleren, NAS og eventuelt en HTPC... ALLE ønsker faan meg å være midtpunktet i stua di. Trenger vi eeeenda flere "smarte" hjerner i stua? Blir LEI
Sitat av williams123 Vis innlegg
Jeg hørte også her om dagen at Sony skal ta 300$ for hvert spill, som er nok grunn for meg til å droppe PS4. Vent til vi har pålitelig info du gutten min før du bestemmer deg for noe som helst...pr. i dag vet vi svært lite om hvilke restriksjoner konsollene har
Vis hele sitatet...
Bildet simchris viste til var da i alle fall stappet med kilder, noe som er fryktelig mye mer enn du har å vise til.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Siden man kun har èn primary Xbox One som alle spill osv. er koblet til. Hva skjer om den blir ødelagt og du må ha en ny? Eller om Microsoft lanserer Xbox One Elit/Slim...
Sitat av Claryn Vis innlegg
Siden man kun har èn primary Xbox One som alle spill osv. er koblet til. Hva skjer om den blir ødelagt og du må ha en ny? Eller om Microsoft lanserer Xbox One Elit/Slim...
Vis hele sitatet...
Er du sikker på at det ikke er kontoen din de er koblet til?
Sitat av Claryn Vis innlegg
Siden man kun har èn primary Xbox One som alle spill osv. er koblet til. Hva skjer om den blir ødelagt og du må ha en ny? Eller om Microsoft lanserer Xbox One Elit/Slim...
Vis hele sitatet...
Som sinken nevner så er spillene knyttet til kontoen din, så du kan logge på med kontoen din på hvilken som helst Xbox One og spille alle spillene dine
Sitat av GJERDE Vis innlegg
Som sinken nevner så er spillene knyttet til kontoen din, så du kan logge på med kontoen din på hvilken som helst Xbox One og spille alle spillene dine
Vis hele sitatet...
Ja, men da må du sjekke inn online hver eneste time, og det vil ikke regnes som din primary Xbox One.
Source: http://no.ign.com/news/329/microsoft...-online-bomben
Sist endret av Claryn; 11. juni 2013 kl. 21:28.
Primary Xbox kan garantert skiftes.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Shady Banana
Quix's Avatar
This just in: Xbox One fjerner all form for DRM!

Microsoft har hørt på massene og gjordt en helomvendig. De fjerner nødvendigheten for å være på nett hver 24. time og du kan låne og selge så mye spill du bare orker!

Kilde: http://kotaku.com/microsoft-is-remov...-drm-514390310
Sitat av Quix Vis innlegg
This just in: Xbox One fjerner all form for DRM!

Microsoft har hørt på massene og gjordt en helomvendig. De fjerner nødvendigheten for å være på nett hver 24. time og du kan låne og selge så mye spill du bare orker!

Kilde: http://kotaku.com/microsoft-is-remov...-drm-514390310
Vis hele sitatet...
Det skulle bare mangle - men tror fortsatt at PS4 drar det lengste strået denne gangen.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Det skulle bare mangle - men tror fortsatt at PS4 drar det lengste strået denne gangen.
Vis hele sitatet...
Ikke sikkert det altså. Microsoft har t.o.m. sagt at de skal fjerne regionsperre. Dette er en flott ting for oss her i Norge iallefall. Da faller spillprisene ned, evt. så er det bare å kjøpe fra USA.
http://news.xbox.com/2013/06/update M$ tar helomvending og endrer på det folk kritiserte xkassa for!
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Ikke sikkert det altså. Microsoft har t.o.m. sagt at de skal fjerne regionsperre. Dette er en flott ting for oss her i Norge iallefall. Da faller spillprisene ned, evt. så er det bare å kjøpe fra USA.
Vis hele sitatet...
Hvorfor vil spillprisene i Norge synke?
Sitat av Quix Vis innlegg
Hvorfor vil spillprisene i Norge synke?
Vis hele sitatet...
Fordi folk kan bestille fra utlandet istedenfor, og norske butikker må senke prisen for å holde oppe konkurransen med de utenlandske butikkene?
Vis de gjør med clouden som de sier de vil, så blir det på en måte steam til xbox one, du kan laste ned spillet på dagen det slippes i butikkene fra clouden eller skyen på godt norsk.
Prest i fare
FryingPan's Avatar
Ekstremt bra for sluttbruker! Begynte å lure på når de skulle endre på det, de var jo på en ødeleggende sti for seg selv.

Håper virkelig noen venner kjøper One, så jeg kan leke litt med den jeg og

Skal fortsatt ha PS4 da
Sist endret av FryingPan; 20. juni 2013 kl. 00:31.
Bra, Microsoft tok til fornuft. Blir spennende med konkurransen mellom Xbox one og PS4.
Blir nok å vente til begge konsollene har kommet ut. Før jeg gjør en beslutning.
Microsoft also said today that all Xbox One games will be region-free, a reversal of its policy on Xbox 360. Physical copies of games will behave exactly as they do now with the 360, but without a region lock.
Vis hele sitatet...
http://www.polygon.com/2013/6/19/444...rice-cut-plans

Kilden er der, ser ut til at det som skiller nå er pris og ekslusive titler samt personlig preferanse.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg hadde nesten bestemt meg for å kjøpe en PS4, men har nå gjort helomvendig på akkurat det. PS4 virker bare som en PS3 med litt bedre grafikk osv, og de har ikke gjort noe nyskapende i det heletatt.

XBO prøver faktisk å gjøre noe nytt, og nå viser de at de ikke er de griske gribbene som mange trodde. Kjøper den neppe før lenge etter at den har kommet ut og jeg har hørt fra folk hva de synes, men foreløpig står valget på XBO.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Virker nesten som om dette er noe microsoft har planlagt, for min del. Først gå ut med noe dårligt som folk kom til å klage på og deretter fikse det, for at vi skal tru at de hører på kundene. Nå vet ikke jeg hvor langt de har kommet med xboxen eller hvor lang tid det eventuelt ville tatt og fiksa på det de gjorde. Men synes det gikk ganske kjapt.

Ikke tru at jeg er noen xbox hater som heller kjøper ps4. Har selv xbox 360, men dette blir litt rart for meg.
Veldig bra av Microsoft, men spørs om skaden ikke allerede har skjedd og at mange er skeptiske til holdningene deres. Uansett så er det gode nyheter for de som skal ha XBO, selv tar jeg PS4, da jeg alltid har likt kontrollen og de eksklusive titlene bedre, men uansett bra av MS, men hva vil dette si for Cloud Computingen da? Kan de implementere det i spill nå som det ikke er krav på nett?
Men det at de kan endre brukervilkårene når som helst gjelder fremdeles ? Så de kan vell "sette på drm'n" når som helst ?