Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2041
Jeg har blitt småparanoid og laster kun ned en episode av et ønsket program om dagen fra en mindre kjent torrentside. Har ikke fått rotet meg til VPN ennå.

Laster dere like herlig ned som før eller er dere mer forsiktige, evnt. VPN?
Har ikke lastet ned på en stund nå nei.. Men jeg bruker ofte streaming nettsider, fordi jeg føler meg "tryggere" da, men stemmer egentlig det helt?
Laster fortsatt like mye ned ennå. Men endringer kan jo skje fort med loven
Jeg laster ned som før, føler meg trygg på at jeg ikke får noen problemer som småfisk. Det er nok distributørene de først og fremst vil ha tak i. Folk som legger opp populære norske filmer f.eks.
Edit du trenger heller ikke og være særlig paranoid til loven blir mye strengere. og også er de ute etter uploaderene ikke nerder som sitter og laster ned
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Godt å høre. Jeg har ikke åpnet port til torrent klienten min da jeg har hørt at lav hastighet holder deg unna søkelyset.
Notér dere at jeg ikke bryr meg om det tar lang tid å laste ned, 500 KB/s er grei fart synest jeg.
Distributører har alltid vært hovedmålet, men den nye loven endrer piratvirksomhet drastisk ned til den enkelte. Jeg forventer at vi om kort tid kommer til å møte en massiv skrekk-sak, der mange hverdagslige nedlastere (musikk, filmer, tv serier, etc.) blir slått mektig hardt ned på. Denne taktikken er verdt å definere som terror, og vil fungere meget effektivt for å skremme vekk nedlastere.

En seedbox er nok det tryggeste alternativet. Streaming kan også trygt gjøres, men merk at de fleste klienter man streamer fra gjør dette ukryptert. Det er alltid en mulighet for at noen kan plukke opp nedlastingen din, men dette krever at du allerede er i søkelyset.
Sist endret av Patrick; 24. januar 2014 kl. 20:47.
Her er min strategi:

Jeg kjører på som jeg alltid har gjort. Av naturlige årsaker laster jeg ned mindre nå enn før, men er ikke redd for å bli tatt. Jeg gjetter på at rettighetshaverne på ett eller annet tidspunkt samler sammen en masse ip-er, finner identiteten. Deretter sender de ut brev om at man risikrer å bli anmeldt hvis man fortsetter å laste ned. Da vil jeg stoppe eller mer sansynlig heller gå over på en VPN-løsning mens jeg venter på å se hva som skjer om de sender en sak gjennom retssystemet. Sansynligvis ønsker ikke rettighetshaverne å gå til masseanmeldelser da det ikke ser så pent ut om de går etter hvermansen, men jeg tror de muligens gå etter et par store distributører.

Jeg tror ikke målet dems er å ta vanlige folk men å stenge tilgangen / få lagt ned trackere, fortrinnsvis norske.
Les her

Uansett er det ikke enkeltpersoner som laster ned en episode som er målgruppen for arbeidet.
Vis hele sitatet...
Målet med arbeidet er å samle tilstrekkelig med bevis til at internettilbyderne velger å blokkere sider som bidrar til at nettet deres blir brukt til å spre ulovlig kopiert materiale.

På spørsmål om de vil bruke dialog eller gå til rettslige skritt for å få internettilbyderne til å blokkere Pirate Bay, svarer Johansen følgende.

– Vi ønsker dialog, men hvis den ikke fører frem, må vi vurdere andre tiltak, sier Johansen.
Vis hele sitatet...
Jeg laster ned like mye som tidligere, men har beskyttet meg litt gjennom BTGuard. Bruker ikke full VPN, men det som heter "Bittorrent proxy". Den skjuler IPen min på det jeg laster ned gjennom uTorrent. Jeg betaler 225,- i halvåret.
Sist endret av arco3; 24. januar 2014 kl. 21:43.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Selv om jeg tenker som dere siste så har jeg alltid en tanke i bakhodet der jeg ser VG sin overskrift en dag "500 000 norske IP-adresser er registrert!" Under-overskrift "Er du en av dem vil du møte...".
Selv om jeg vet dette er latterlig så ligger den lille irriterende stemmen svakt i bakhodet mitt, jeg må rote meg til VPN for psykologisk stillhet tror jeg. Da jeg ikke bryr meg om lav fart så er det greit.

Edit: Dette var ment til 2 svar før denne.
Sist endret av TylerDurden; 24. januar 2014 kl. 21:44.
Bruker selv put.io
Etter tips på freak.. Meget greit!
Eventuelt en annen seedbox
Sitat av FpsDog Vis innlegg
Bruker selv put.io
Etter tips på freak.. Meget greit!
Eventuelt en annen seedbox
Vis hele sitatet...
Står try for 0.99$, men hva er prisen for en måned og hvor stor plass får du da?

brukte selv https://www.seedboxes.cc/ og var fornøyd med "bat" løsningen, men ble litt mye med 13.99$ i måneden.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Hva hvis (hypotetisk seff, selvfølgelig ) man er registrert på en privat torrentside som krever invite og at man seeder til ratio 1:1 for ikke å bli banna? Fordelen er syke nedlastingstider, 1.5t med film på 5-7 min med 60-120 seedere. Er disse mer utsatt enn vanlige åpne uten for registrering eller er det same shit? Har hverken VPN eller noen for for anonymisering. Hypotetisk sett, selvfølgelig.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Put.io er fantastisk, ikke bare fordi det er trygt men det er også fint å slippe å laste ned alt man ser. bruker bare put for tiden deler med en kompis så det er ikke særlig dyrt heller.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Jeg har hatt put.io siden dette hysteriet startet. Det er herlig å kunne hive inn en torrent også viser det seg at den allerede var i put.io's database så den blir lagt til min konto med engang. Genialt hvis det er svære blueray filmer etc.

Man får sinnsyk god stabilitet hvis man bruker put.io som en torrent klient også kobler man til put.io via ftp.put.io (man bruker FileZilla f.eks.).
Sitat av uaexed Vis innlegg
Jeg har hatt put.io siden dette hysteriet startet. Det er herlig å kunne hive inn en torrent også viser det seg at den allerede var i put.io's database så den blir lagt til min konto med engang. Genialt hvis det er svære blueray filmer etc.

Man får sinnsyk god stabilitet hvis man bruker put.io som en torrent klient også kobler man til put.io via ftp.put.io (man bruker FileZilla f.eks.).
Vis hele sitatet...
Hvordan vil nedlastingshastigheten være ved bruk av put.io VS den "vanlige" hastigheten rett ned fra klient/bukta?