Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1271
Hei for ei lita stund fikk jeg ett sporeprint, "pink buffalo" hetet den. begynte med agar og ettevert mason jars i trykk koker. Etter en stund kom eg til de punktet at eg skulle lage min første mono tub. de gikk ikke så bra, men samtidig fikk eg litt avling så fikk se at disse faktisk var de eg hadde letet etter. vell mono tub'en failet å tenkte kan jo like greit blande de med en sekk kumøkk fra plantasjen. Står jo at denne sorten sopp liker sånt så eg prøde bare. nå for ikke så lengesiden sjekket eg mixen av failet mycelium og kumøkken, ser ut til at soppen trivest goodt under de første laget "moll"/"møkk" (ferske myceliumtråder har blitt laget i ettertid) , sola steiker på, å de står i eit fuktig drivhus. fikk ett kick her om dagen og kjøpte noe popcorn som eg skal lage spawn av, har ingen Agar klare og tenker at eg kan jo bare ta noe mycelium fra kumøkk blandinga. Etter at popcorn'en ble våt og trykkoket, blandet eg i litt kumøkk med mycelium inn i krokka å ristet godt. om myceliumen klarer seg så ypperlig ute burde den jo klare å kjempe av de som eventuelt kan oppstå i den nye spawnen. men de får man se. kan oppdadere dere om folk er interesert.

Sist endret av CapMan; 26. juni 2020 kl. 05:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.