Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1494
Sitter her med en Toshiba Satellite som har krasja.
Det har blitt gjort forsøk på formatering tidligere, så all info på hd er slettet.
Alle forsøk på recovery har faila.

Noen tips til hva jeg kan prøve?


Har prøvd å installere via usb og cd.
Uvaksinert 👍
Skulle jo tro at det kom noen feilmeldinger eller noe under installasjonen, kanskje defekt CD rom eller USB siden tydeligvis ingen ting skjer.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Ah, kanskje litt kjekt med all info når man først spør om hjelp... -_-

Når jeg skal boote fra cd\usb, så får jeg 'no device drivers were found. make sure that the installation media contains the correct drivers'.

Har prøvd 5 forskjellige win-install versjoner, alle får samme feil..
Uvaksinert 👍
Se om du kan endre oppsett inne i BIOS på hvordan harddisken skal "oppføre" seg. Når du prøver å installerer så kan du vel også si at du har driver så hvis du finner rett harddisk driver så kan du laste ned den og bruke den under installasjonen
http://1.bp.blogspot.com/-9RV7CfssRk...+C850+BIOS.png
Ah den feilmeldingen kommer som oftest av at den ikke klarer å lese fra installasjons enheten, prøv å brenne ut en ny dvd \ usb brikke, eventuelt prøv en annen usb port

hvis ikke dette hjelper prøv å bruk en annen ISO fil av Windows
Kaster meg på det med å prøve en annen usb inngang.
Hvis du har USB2 så er det å foretrekke fremfor USB3.
Kan legge til link for isoene:
http://mirror.corenoc.de/digitalrivercontent.net/

Isoer fra piratsider kan ofte være korrupte/inneholde malware.
Det kan være feil på RAM brikken eller HD.
Hvis du har 2xRAM brikker så tar du ut den en av dem og prøver å installere WIN på PCen. (Hvis den ikke går så prøver du med den andre brikken.)
Til slutt kan du låne en gammel HD fra noen og bytter ut med den som du har i PCen. (Det er kjedelig hvis du kjøper ny HD og finner ut at feil lå ikke der.)
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Ah, kanskje litt kjekt med all info når man først spør om hjelp... -_-

Når jeg skal boote fra cd\usb, så får jeg 'no device drivers were found. make sure that the installation media contains the correct drivers'.

Har prøvd 5 forskjellige win-install versjoner, alle får samme feil..
Vis hele sitatet...


Ikke vær så grådig
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Vent, hva er du driver med nå? Sist jeg sjekket, så kan en gratis oppgradere til windows 10, med en uaktivert windows versjon.
TS: sjekk infoen jeg la ut, så bruker du wintoflash, og legger det på en minnepenn, burde fungere da.

Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Vent, hva er du driver med nå? Sist jeg sjekket, så kan en gratis oppgradere til windows 10, med en uaktivert windows versjon.
TS: sjekk infoen jeg la ut, så bruker du wintoflash, og legger det på en minnepenn, burde fungere da.
Vis hele sitatet...
EDIT: Ser nå at kopien blir ikke genuin, hvis en ikke har lisens på windows 7.
Sist endret av Zherxyl; 20. februar 2016 kl. 14:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Vent, hva er du driver med nå? Sist jeg sjekket, så kan en gratis oppgradere til windows 10, med en uaktivert windows versjon.
TS: sjekk infoen jeg la ut, så bruker du wintoflash, og legger det på en minnepenn, burde fungere da.



EDIT: Ser nå at kopien blir ikke genuin, hvis en ikke har lisens på windows 7.
Vis hele sitatet...
Om han "aktiverer" Windows 7 med 7loader extreme eller lignende, og oppgraderer, så vil han få en fullverdig lisens på Windows 10 for den pcen.