Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 10001
Heisann, er ny her så håper det går finnt om e poster denne her, lurer på hva en tatovering lignende denne ca vil komme på i pris /hvor mange timer det tar holder på å spare opp, men greit å ha noe å gå utifra. Skal ta i Norge, må ha noe med god kvalitet når jeg først skal ha noe med meg resten av livet! Takknemlig for svar

Name:  tattoo.jpg
Views: 1606
Size:  80,7 KB
Ei sjappe sier 10k, nabo'n sier 15k, 20k... Å husk, det er ikke altid like lurt å være grådig, kvalitet koster.
Kontakt en tattoo-sjappe du leser/hører noe bra om og forhør deg? Alt annet blir synsing. Som nevnt ovenfor er det verdt å legge i noen ekstra kroner, for å være helt sikker på at det gjøres skikkelig.
Lagre bildet på mobilen og dra til nærmeste tattoosjappe og spør der. Synes også du bør kjøre på med masse blekki trynet siden du er så godt i gang med å ødelegge kroppen med tribals(!). La meg gjette, du har nettopp fylt 18 år og vil vise din selvstendighet med å sette "trykk" på kroppen for å vise at du har nå blitt "voksen".

Mitt tips; Få deg en ny klesstil i stedet, det ser mest sannsynligvis bedre ut.
Sist endret av Darko; 24. september 2013 kl. 02:00.
Ca 15 000 kroner pluss mobbing resten av livet, finnes det virkelig personer som får seg slike tribal tatoveringer i 2013?
Takker for tips! Greit å ha noe å veilede seg etter (y)
Det spiller ingen rolle hva andre mener. Du skal bære den resten av livet, så det er du som må velge noe du trives med. 10 - 15 tusen må du i allefall regne med.
Vil tro det kommer på godt over 30k flere steder. Er litt "mainstream" (tviler på at mange har den der) men det er ofte et av de første bildene på google osv. Ikke la noen andre fortelle deg hva du vil og spesielt med tatovering. "husk at du skal ha den resten av livet", ja det håper jeg virkelig at du har tenkt på 139 ganger og at du er sikker.

Har tre tatoveringer selv som alle er ganske unike og ulike. Du kan få med litt planlegging med h*n som tatoverer personlig preg over tatoveringene.

Ingen her kan prissette akkurat den tatoveringen for deg, alle mennesker, timepriser og tattoosjapper er forskjellige.

Lykke til though.

heartslava.
Om personen vil ha tribals på halve overkroppen sin så er det vel ikke opp til dere å fortelle han at det er en dum idé? La han finne det ut selv om 10 år!

Jeg ville ha tatt kontakt med forskjellige sjapper og forhandlet best mulig pris.

Vil også si nevne at du tjener mer på å dra til Thailand for større tatoveringer. Det er mange sjapper der nede som har top notch kvalitet både når det gjelder utførelse og blekk. Betalte 2500 for en sleeve som var tatovert på frihånd. Oppdaget nye detaljer flere år senere! Jeg tegna selv "basis" av tatovering mens artisten fylte tomrommene. Turen tok jeg som en uke ferie med tatoveringen som en slags bonus. Det hele kom på ca. 15 000.- (tatoveringen skulle de ha ca. 16 000.- for her i Norge)
Sist endret av weedsuit; 25. september 2013 kl. 13:39.
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Om personen vil ha tribals på halve overkroppen sin så er det vel ikke opp til dere å fortelle han at det er en dum idé? La han finne det ut selv om 10 år!

Jeg ville ha tatt kontakt med forskjellige sjapper og forhandlet best mulig pris.

Vil også si nevne at du tjener mer på å dra til Thailand for større tatoveringer. Det er mange sjapper der nede som har top notch kvalitet både når det gjelder utførelse og blekk. Betalte 2500 for en sleeve som var tatovert på frihånd. Oppdaget nye detaljer flere år senere! Jeg tegna selv "basis" av tatovering mens artisten fylte tomrommene. Turen tok jeg som en uke ferie med tatoveringen som en slags bonus. Det hele kom på ca. 15 000.- (tatoveringen skulle de ha ca. 16 000.- for her i Norge)
Vis hele sitatet...
Har du lyst til og sende bilde av den tattoveringen på pm?
Mange år siden du tok den cirka ?
Jobber selv som tatovør.

Dette er veldig mye jobb.. Du må nok regne med å betale 25-30000 iallefall.

og du må nok regne med at mange ikke vil ta på seg denne jobben,

fordi så store tribals er en kjedelig og veldig lite givende jobb for artisten.
Sitat av ariesone Vis innlegg
Jobber selv som tatovør.

Dette er veldig mye jobb.. Du må nok regne med å betale 25-30000 iallefall.

og du må nok regne med at mange ikke vil ta på seg denne jobben,

fordi så store tribals er en kjedelig og veldig lite givende jobb for artisten.
Vis hele sitatet...
Hva faen?
Inntekten har ikke noe å si den da eller?

Er ikke akkurat slik at det er kø inn døra på tattovørsjappene..
Sist endret av Bombasa; 26. september 2013 kl. 18:47.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hva faen?
Inntekten har ikke noe å si den da eller?

Er ikke akkurat slik at det er kø inn døra på tattovørsjappene..
Vis hele sitatet...
Hvis det ikke er venteliste på tattissjappa så er de ikke flink nok. Sist jeg sjekket hos Arctic Tattoo i Tromsø var det 6 måneder før neste ledige time
Husk at alle har forskjellig kropp. Er vanskelig å prissette en tattovering før du faktisk er der og kler av deg :P Men iallefall 20k.

Jeg har hele venstrearmen tattovert (full sleeve) med veldig mye detaljer, ansikter, små-psykedeliske mønster osv. og den har jeg lagt inn ca 22k på.
Hehe, hadde også veldig lyst på sleeve når jeg var 15-18 år ca.

Nå er jeg 21, og har lyst på noe annet, men har ikke bestemt meg enda, så er enda utattovert!

Noen som har noen formeninger om denne?
Dette er det jo noen andre som har, så vil ta denne som et ugangspungt og få noe "eget"

Har lyst på half sleeve på skuldra.

Sist endret av kimandre92; 26. september 2013 kl. 19:01.
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Hehe, hadde også veldig lyst på sleeve når jeg var 15-18 år ca.

Nå er jeg 21, og har lyst på noe annet, men har ikke bestemt meg enda, så er enda utattovert!

Noen som har noen formeninger om denne?
Dette er det jo noen andre som har, så vil ta denne som et ugangspungt og få noe "eget"

Har lyst på half sleeve på skuldra.

Vis hele sitatet...
Det er veldig flott med inspirasjon. Stikk innom en tattoo sjappe uavhengig om du er sikker på om du skal ha noe eller ikke. Vis bilder og skap ideer med tatovøren. De har ofte en god kreativitet, kan tegne og pleier som regel og være over gjennomsnittet hjelpsomme.

PERSONLIG liker jeg ikke hodeskaller. Kan se utrolig bra ut i sleeves eller enkelt tatoveringer, men er ikke fan av dem selv.

Samle sammen en del bilder, send epost, lagre på minnepenn eller noe. Ha en god bunke med cash og prat med en sjappe.

Jeg brukte timevis på google(yahoo/deviantart og generel surfing etter tatoveringer. Kom over en kar som var designer som designet en "Guardian/battle angel" til meg. Den blir trolig min neste. Har fra før av tre stykker som jeg med de tre forskjellige sjappene designet. Ikke noe problem.

Du kan oppsøke enkeltpersoner, ta utgangspunkt fra designer osv. Du er med på å lage tatoveringen med sjappa.


Lykke til!

heartslava.
Sitat av heartslava Vis innlegg
Det er veldig flott med inspirasjon. Stikk innom en tattoo sjappe uavhengig om du er sikker på om du skal ha noe eller ikke. Vis bilder og skap ideer med tatovøren. De har ofte en god kreativitet, kan tegne og pleier som regel og være over gjennomsnittet hjelpsomme.

PERSONLIG liker jeg ikke hodeskaller. Kan se utrolig bra ut i sleeves eller enkelt tatoveringer, men er ikke fan av dem selv.

Samle sammen en del bilder, send epost, lagre på minnepenn eller noe. Ha en god bunke med cash og prat med en sjappe.

Jeg brukte timevis på google(yahoo/deviantart og generel surfing etter tatoveringer. Kom over en kar som var designer som designet en "Guardian/battle angel" til meg. Den blir trolig min neste. Har fra før av tre stykker som jeg med de tre forskjellige sjappene designet. Ikke noe problem.

Du kan oppsøke enkeltpersoner, ta utgangspunkt fra designer osv. Du er med på å lage tatoveringen med sjappa.


Lykke til!

heartslava.
Vis hele sitatet...
Nei er det jeg også tenker på, med hodeskaller.
Har ikke funnet ut helt om jeg vil ha det eller ikke, eller hva jeg vil ha isteden.
Ser mange har fks viking motiver, eller lignende. Men er ikke interisert i det.
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Nei er det jeg også tenker på, med hodeskaller.
Har ikke funnet ut helt om jeg vil ha det eller ikke, eller hva jeg vil ha isteden.
Ser mange har fks viking motiver, eller lignende. Men er ikke interisert i det.
Vis hele sitatet...
Hva "mange" har er jo helt urelevant. Jeg ser egentlig på det som temmelig dumt å lete etter inspirasjon fra andre når man planlegger en tattovering, og syns det er mye kulere om man kommer på noe helt selv for så å fremme den ideen for en kunstner eller tattovør.
Og finne en helt ny stil i en tattoovering som du ikke har sett fra før?
Lykke til?

Uansett, som med det bildet jeg viste over, er det ikke nødvendigvis den tattooveringen jeg vil ha, men den "stilen".
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Og finne en helt ny stil i en tattoovering som du ikke har sett fra før?
Lykke til?

Uansett, som med det bildet jeg viste over, er det ikke nødvendigvis den tattooveringen jeg vil ha, men den "stilen".
Vis hele sitatet...
Snakker ikke om stil, snakker om motiver i tatoveringen. Alt for mange som blar gjennom bilder på nett, ser en koi fisk/tribals/drage og tenker "jeg vil ha en koi fisk/tribal/drage fordi det så bra ut der". Blir litt teit imho.
har TO kompiser som har tatt akkurat denne tatoveringen ts ønsker. Det kostet 12-15k for 10 år siden, da tribals var ekstremt tøft.
Vell,bruddet av jomfrudommen din koster det vell ikke.
Men som tidligere nevnt, 10-15k avhengig av hvor du gjør det