Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1448
Hva stilles av vandelskrav for å ta jegerprøven(evt. annet som gir deg lov til å eie våpen)

Ble veldig interressert i våpen da jeg var i militæret og vil gjærne eie og bruke våpen. enten det er jegerprøven eller andre muligheter for å eie våpen

Problemet er at jeg er voldsdømt, en dom på 4 månder for legemsbeskadigelse

Hva er mine muligheter, hvor lenge må jeg evt vente før jeg kan eie våpen?
Jegerprøven kan du ta uansett!
Det er opp til politimesteren om du får innvilget våpensøknad eller ikke.
Er to i jaktlaget mitt som er voldsdømt (en har sonet, og en har bare fått bot) begge to har fått våpen.

En kompis av meg fikk avslag på våpensøknaden sin pga "manglende edruelighet". Han hadde vært i fylleartesten to ganger.
http://www.dirnat.no/jakt/

Du kan lese om emnet her. Det er aldri dumt å google før man spør
hvis du søker om våpensøknad hos politiet i Oslo, så har de en "tommelfingerregel" på at hvis du har blitt tatt for lett narkotika (marijuana eksempelvis), så er det en 5-års karante før du kan få våpenkort. Men dette er også individuelt
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
En kompis av meg fikk avslag på våpensøknaden sin pga "manglende edruelighet". Han hadde vært i fylleartesten to ganger.
Vis hele sitatet...
Jeg å en kompis driver med pistolskyting, kompisen har vært i fyllearesten et par ganger, han fikk innvilga håndvåpen. Så det er mye opp til politimesteren i kommunen din